Η οικογένεια δεν έχει αριθμητική, είναι απλώς μοναδική!

Οι δραστηριότητες του 1ου Εργαστηρίου Δεξιοτήτων στόχευσαν στην καλλιέργεια και ενίσχυση των δεξιοτήτων μάθησης του 21ου αιώνα στους μαθητές (συνεργασία, κριτική σκέψη, δημιουργικότητα και επικοινωνία), αλλά και στην καλλιέργεια δεξιοτήτων κοινωνικής ζωής (κοινωνικές δεξιότητες, ενσυναίσθηση και ευαισθησία). Στο τέλος του εργαστηρίου, τα νήπια χωρίστηκαν σε 4 ομάδες και δουλεύοντας σε 4 παράλληλα  εργαστήρια με απλά υλικά του νηπιαγωγείου, όπως: χαρτόνια, μαρκαδόρους, κόλλες, ψαλίδια και πλαστελίνη, με ομαδικότητα και συνεργασία εκφράστηκαν καλλιτεχνικά μέσα από τη δημιουργική αναπαράσταση διαφορετικών τύπων οικογένειας.

 

 Τα εικαστικά έργα, που παρήγαγαν τα Αστεράκια του τμήματος 5, ψηφιοποιήθηκαν και δημιουργήθηκε η μοναδική μας αφίσα!

Επίσης, ψηφιοποιήθηκαν οι ατομικές ζωγραφιές των οικογενειών τους, μετατράπηκαν σε παζλ και στάλθηκαν με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στους γονείς των νηπίων, ώστε να υπάρχει η δυνατότητα να διασκεδάσει όλη η οικογένεια!

Η οικογένεια του Αλέξανδρου

Η οικογένεια της Καντιμέ

Η οικογένεια της Μιχαέλας

 

“Elmer around the world” eTwinning 2024-2025 “Τάξη Μαγική”

Στο πρώτο βιβλίο του Έλμερ  γνωρίσαμε τον ξεχωριστό, πολύχρωμο ελέφαντα. Ποιος θα περίμενε ότι ένας ελέφαντας με τόσα πολλά χρώματα θα μας μάθαινε τόσα πολλά για τον εαυτό μας; Διαβάζοντας το πρώτο βιβλίο του Έλμερ, ανακαλύψαμε την αξία της μοναδικότητας και της αυτοπεποίθησης!

Τον χρωματίσαμε ο καθένας μας διαφορετικά, προγραμματίσαμε το ρομποτάκι μας να οδηγηθεί στα γράμματα του ονόματός του με τη σωστή σειρά, παίξαμε στον διαδραστικό πίνακα το παζλ του εξώφυλλου και το κουίζ του βιβλίου και τον «αναπαραγάγαμε» όπως στο αρχικό σχέδιο. Παρέα με τον Έλμερ μάθαμε τα 3 βασικά χρώματα και γνωρίσαμε τον ζωγράφο  Πιτ Μοντριάν. Χρωματίσαμε τον Έλμερ όπως θα έκανε ο Μοντριάν!

Primary colors

 

 

Διαβάζοντας το δεύτερο βιβλίο για τον Έλμερ και το ουράνιο τόξο, τα παιδιά μαθαίνουν με έναν διασκεδαστικό τρόπο πόσο σημαντικό είναι να μοιραζόμαστε  και ανακαλύπτουν την χαρά της προσφοράς. Επιπλέον μάθανε τα χρώματα του ουράνιου τόξου και πειραματιστήκανε με αυτά, ανακαλύπτοντας πως μπορούν να δημιουργήσουν νέα χρώματα με απλές μίξεις.

Περάσαμε υπεροχα!

 

 

 

 

“Τάξη Αστεράτη” – Παγκόσμια Ημέρα Επιστήμης 

Στα πλαίσια του eTwinning έργου“STEΑM behind the curtain of the magical world of fairy tales” ασχοληθήκαμε με την Παγκόσμια Ημέρα Επιστήμης,  μελετώντας  2 αρχαίους Έλληνες επιστήμονες, τον Αναξίμανδρο και τον Ερατοσθένη.

-Παρατηρήσαμε χάρτες, τον χάρτη της Ελλάδας, τον χάρτη της Ευρώπης και την υδρόγειο σφαίρα.  Αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε τον δικό μας χάρτη που θα μας δείχνει την απόσταση από την τάξη μας ως την αυλή του νηπιαγωγείου.

-Αναπαραστήσαμε την διαδρομή στο πάτωμα με χαρτιά. Χωριστήκαμε σε ομαδούλες και ζωγραφίσαμε τα στοιχεία του χάρτη. -Προγραμματίσαμε τη beebot πραγματοποιώντας την διαδρομή από το νηπιαγωγείο στην αυλή και  στη συνέχεια η beebot  μας έδειξε τον δρόμο.

-Μετρήσαμε τα βήματα κάθε παιδιού και ως μονάδα μέτρησης ορίσαμε τα 8 τουβλάκια, που αναλογούσαν σε ένα βήμα των παιδιών. Τρία παιδιά είχαν το ίδιο βάδισμα. Οπότε  οι Βηματιστές μας ήταν έτοιμοι.

-Χωριστήκαμε σε 3 ομάδες βηματιστών και κάθε ομάδα πραγματοποίησε μια διαδρομή.

-Με όλα τα στοιχεία που συλλέξαμε, δημιουργήσαμε το δικό μας  χάρτη.

Είμαστε πολύ χαρούμενοι που γίναμε επιστήμονες!

“Τάξη Αστεράτη” – EU Code Week 2024

Τα παιδιά της “Τάξης Αστεράτης” για μια ακόμη χρονιά συμμετείχαν στην Ευρωπαϊκή  Εβδομάδα Κώδικα 2024, με δύο δραστηριότητες. Σκοπός των δραστηριοτήτων είναι, με παιγνιώδη τρόπο τα παιδιά να φτιάξουν τους δικούς τους αλγόριθμους, να εισαχθούν στην υπολογιστική σκέψη και στην έννοια του προγραμματισμού με την αγαπημένη τους μελισσούλα.

Η πρώτη δραστηριότητα έχει θέμα “STEΑM behind the curtain of the magical world of fairy tales” και την έχουμε συμπεριλάβει στο eTwinning έργο μας. Η δραστηριότητα αφορά το παραμύθι «Τα 3 γουρουνάκια». Πρώτα, πρέπει να δημιουργήσουν τον χάρτη Beebot με εικόνες του παραμυθιού. Στη συνέχεια θα πρέπει να επιλέξουν έναν γουρουνάκι και να σχεδιάσουν έναν κώδικα για να το βοηθήσουν να βρει το δρόμο για το σπίτι του, ανάλογα με το υλικό που το έχει φτιάξει. . Τοποθετούν τη Beebot στο τετράγωνο με την ένδειξη start και την προγραμματίζουν να πάει στο γουρουνάκι που έχουν επιλέξει.

image     

Η 2η δραστηριότητα με θέμα «ΠΕΣ ΒΡΕΣ» συνδυάζει τη φωνολογική ενημερότητα και τον προγραμματισμό, βοηθώντας τα παιδιά να αναγνωρίζουν το αρχικό τους γράμμα και να προγραμματίζουν τη  beebot. Πρόκειται για ένα επιτραπέζιο παιχνίδι για τη beebot όπου οι παίχτες θα πρέπει να αναγνωρίσουν λέξεις που ξεκινούν από συγκεκριμένο γράμμα και να προγραμματίσουν το ρομποτάκι να οδηγηθεί στο συγκεκριμένο αντικείμενο.

Screenshot 9 1

Τα πιστοποιητικά συμμετοχής μας είναι έτοιμα!

Screenshot 7

 

Τα χριστουγεννιάτικα στολίδια μας ταξιδεύουν στην Ευρώπη!

Για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά τα « Αστεράκια» του τμήματος 5 συμμετέχουν στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα ανταλλαγής στολιδιών, European Christmas Tree Decoration Exchange 2024. Με ζωγραφιές, κολλάζ και πολλά χαμόγελα δημιούργησαν χριστουγεννιάτικα στολίδια για να τα μοιραστούν με παιδιά από χώρες της  Ευρώπης. Πιο συγκεκριμένα τα παιδιά κατασκεύασαν καραβάκια, που στην ελληνική χριστουγεννιάτικη παράδοση έχουν ξεχωριστή σημασία. Μέσα από την υλοποίηση του προγράμματος οι μικροί μας μαθητές θα έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν τα έθιμα και τις παραδόσεις άλλων χωρών. Η συμμετοχή σε ένα ευρωπαϊκό  πρόγραμμα ενισχύει το αίσθημα ότι ανήκουμε σε μια ευρύτερη κοινότητα πέρα από τα σύνορα της χώρας μας.

Τα μικρά μας καράβια είναι έτοιμα να ξεκινήσουν το ταξίδι τους!

καραβια παιδια

Ετοιμάσαμε κι εμείς τις δικές μας πληροφορίες που συνοδεύουν την αποστολή των στολιδιών μας.



Λήψη αρχείου

 

“STEΑM Behind the Curtain of the Magical World of Fairy Tales” eTwinning 2024-2025. “Τάξη Αστεράτη”

Το φετινό μας έργο eTwinning έχει τίτλο “STEΑM Behind the Curtain of the Magical World of Fairy Tales”. Θα είναι ένα μαγικό ταξίδι στον κόσμο των παραμυθιών, όπου τα παιδιά θα ανακαλύψουν τα μυστικά της επιστήμης, της τεχνολογίας, της μηχανικής και των μαθηματικών. Παντρεύοντας τη μαγεία των παραμυθιών με τις έννοιες STEAM, το πρόγραμμα θα μετατρέψει τη μάθηση σε μια διασκεδαστική περιπέτεια αναπτύσσοντας την κριτική σκέψη και τη δημιουργικότητά τους. Μέσα από δημιουργικές δραστηριότητες, θα γίνουμε μικροί επιστήμονες λύνοντας μυστήρια και φτιάχνοντας  τα δικά μας πειράματα, θα κατανοήσουμε τον κόσμο γύρω μας.

Το ταξίδι μας ξεκίνησε με το παραμύθι: Τα 3 γουρουνάκια.

Βάλανε εικόνες της ιστορίας στη σωστή σειρά, ακολουθώντας τη χρονική ακολουθία αναδιηγώντας το παραμύθι. Χρωμάτισαν τα γουρουνάκια και τον κακό λύκο με βάση τον αριθμό.

Screenshot 3  20241016 155735  Screenshot 5

Αναδιήγηση της ιστορίας με τη βοήθεια της beebot. Προγραμμάτισαν την beebot -κακό λύκο, να περάσει με τη σωστή σειρά από όλα τα σπιτάκια των γουρουνιών.

20241016 122731  20241016 122439

Γίνανε μηχανικοί και μαζεύοντας υλικά από την αυλή του σχολείου μας, κατασκευάσανε τα σπιτάκια των 3 γουρουνιών.

https://animoto.com/play/x60iC1gnoju6gHNPHuJYLA

Γίνανε καλλιτέχνες, φτιάξανε τις φιγούρες των γουρουνιών και τα σπιτάκια τους, καθώς και τη φιγούρα του κακού λύκου και παίξανε κουκλοθέατρο.

Οι επιστήμονες κάνουν πειράματα, το ίδιο και εμείς. Πειράματα με τον αέρα. Υποθέσεις και αποτελέσματα.

 

Παίξανε όλα τα παιχνίδια, που δημιουργήσαμε εμείς και οι εταίροι μας  στον διαδραστικό πίνακα: χρονική ακολουθία ιστορίας, παζλ,  απάντησαν σε γρίφους, σε ερωτήσεις σωστού/λάθους κ.λπ.

Screenshot 6

Περάσαμε υπέροχα!

“Elmer around the world” eTwinning 2024-2025 “Τάξη Μαγική”

Με πολλή χαρά και ενθουσιασμό ξεκινήσαμε το έργο eTwinning “Elmer Around the World”. Μία πολύχρωμη περιπέτεια που θα ταξιδέψει τα παιδιά στον κόσμο μέσα από τις περιπέτειες του ελέφαντα Elmer. Το έργο θα μας δώσει τη δυνατότητα να εξερευνήσουμε τα βασικά και τα συμπληρωματικά χρώματα μέσα από διασκεδαστικά πειράματα, δημιουργικές ζωγραφιές και άλλες δραστηριότητες. Έτσι οι μικροί μας καλλιτέχνες θα ανακαλύψουν πώς τα χρώματα μπορούν να συνδέσουν ανθρώπους και πολιτισμούς, ενώ παράλληλα θα αναπτύξουν τις δεξιότητές τους στην επικοινωνία και την ομαδική εργασία.

Επιλέξαμε το Logo του έργου μας

OUR LOGO

Δημιουργήσαμε την αφίσα μας

Collage 20241112 181530

 

 

 

 

 

 

 

Η πρώτη μας γνωριμία με τα παιδιά των σχολείων που θα συνεργαστούμε από 4 διαφορετικές χώρες, την Ιταλία, τη Ρουμανία, την Πολωνία και την Τουρκία έγινε με αφορμή την Ημέρα ERASMUS. Χρωματίσαμε τις σημαίες των χωρών των σχολείων που συνεργαζόμαστε

Collage 20241112 182014 edit 117366784732611

και με πολλή περηφάνεια και χαρά κουνήσαμε τη δική μας σημαία κατά τη διαδικτυακή μας συνάντηση!

 

Μια υπέροχη βόλτα στον κόσμο της ελιάς!

Οι μαθητές του σχολείου μας είχαν την ευκαιρία να ζήσουν μια μοναδική εμπειρία, επισκεπτόμενοι το ελαιοτριβείο « Λιοτρίβι» στο Τύμπανο Ξάνθης και να παρακολουθήσουν από κοντά την παραγωγή του πολύτιμου ελαιόλαδου. Με μεγάλο ενδιαφέρον τα παιδιά παρατήρησαν όλη τη διαδικασία, από τη στιγμή που οι ελιές φτάνουν στο ελαιοτριβείο μέχρι τη στιγμή που βγαίνει το λαδάκι! Είχαν την ευκαιρία να δοκιμάσουν ελαιόλαδο με ψωμί, να γνωρίσουν ένα παραδοσιακό επάγγελμα, να εκτιμήσουν τους καρπούς της γης και να έρθουν σε επαφή με τη φύση και τα ελαιόδεντρα.

photo output IMG 0310 ελαιοτριβειο

Η επίσκεψη στο ελαιοτριβείο ήταν μια εμπειρία που θα μας μείνει αξέχαστη!

Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα EUCODEWEEK 2024

Τα «Αστεράκια» του τμήματος 5 συμμετείχαν στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα EUCODEWEEK 2024 με δύο παιχνίδια προγραμματισμού και το ρομποτάκι Beebot.

Η πρώτη δραστηριότητα αφορούσε στη συμμετοχή μας σε μια συμμαχία σχολείων με το επιτραπέζιο παιχνίδι προγραμματισμού Βρες – Πες, που συνδυάζει τη φωνολογική ενημερότητα και τον προγραμματισμό και απευθύνεται σε νήπια, που τώρα μαθαίνουν να αναγνωρίζουν το αρχικό τους γράμμα και να προγραμματίζουν το Βeebot.

πες βρες πες βρες τμημα 5 page 0001

Η δεύτερη δραστηριότητά μας εντάχθηκε, επίσης, σε συμμαχία σχολείων, η οποία είχε ως τίτλο «Η κωδικοποίηση είναι παντού» με ελεύθερο θέμα. Με αφορμή την καθιερωμένη άσκηση σεισμού, που πραγματοποιήθηκε στο νηπιαγωγείο μας και την παρακολούθηση της θεατρικής παράστασης ” Ο Σίμος και ο σεισμός”, αποφασίσαμε να οργανώσουμε ένα σακίδιο σεισμού. Αναζητήσαμε πληροφορίες στο διαδίκτυο, συγκεντρώσαμε εικόνες αντικειμένων, που θα μας ήταν χρήσιμα σε περίπτωση σεισμού και αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε μια πίστα και ένα παιχνίδι προγραμματισμού για την αγαπημένη μας μελισσούλα.

σεισμος τμημα 5

Αξιοσημείωτος είναι πάντα ο ενθουσιασμός των μικρών μας μαθητών με τις δραστηριότητες ρομποτικής!

ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ ΜΕ ΛΑΔΙ!

Τα ολοήμερα τμήματα 3, 4 και 5 του 4ου Νηπιαγωγείου Ξάνθης, έκαναν πειράματα με λάδι ,τα οποία φαίνονται στο βίντεο λόγω της θεματικής που δουλεύουμε αύτή τη περίοδο στο νηπιαγωγείο μας, με θέμα την Ελιά. Τα παιδιά διασκέδασαν πολύ και έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον για τα πειράματα!