Ας γεμίσουν οι μέρες μας με τη ζεστασιά των Χριστουγέννων και την αισιοδοξία του νέου έτους! Ευχόμαστε σε όλους καλά Χριστούγεννα και μια χρονιά γεμάτη υγεία, χαρά και δημιουργικότητα. Ας συνεχίσουμε μαζί να μαθαίνουμε, να παίζουμε και να ανακαλύπτουμε τον κόσμο που μας περιβάλλει! Η Διευθύντρια και οι εκπαιδευτικοί του 4ου Νηπιαγωγείου Ξάνθης σας εύχονται Καλά Χριστούγεννα και Ευτυχισμένο το Νέο Έτος.
“Χριστουγεννιάτικη περιπέτεια”: Θέατρο, βόλτες και επισκέψεις!
Το χριστουγεννιάτικο πνεύμα κατέκλυσε το νηπιαγωγείο μας και οι μικροί μας μαθητές έζησαν μοναδικές στιγμές γεμάτες χαρά, δημιουργία και μαγεία! Στο πλαίσιο των εορταστικών μας δραστηριοτήτων οργανώσαμε μια σειρά από εκδηλώσεις, που ενθουσίασαν τα παιδιά και τα βοήθησαν να βιώσουν τη μαγεία των Χριστουγέννων με τον πιο παιχνιδιάρικο και εκπαιδευτικό τρόπο. Στη χριστουγεννιάτικη γιορτή οι μαθητές του τμήματος 5 παρουσίασαν μια ιστορία, σχετική με τη μαγεία των Χριστουγέννων, με τίτλο: «Τα Χριστούγεννα των παραμυθιών!»
Τα αστεράκια του τμήματος 5 συμμετείχαν στη χριστουγεννιάτικη δράση του Δημοτικού Ραδιοφώνου Ξάνθης με το αγγλικό τραγούδι Jingle Bells και τη βοήθεια της εκπαιδευτικού των αγγλικών. Την Παρασκευή 20 Δεκεμβρίου τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να επισκεφτούν το Δημοτικό Ραδιόφωνο- Όμορφη Πόλη και να ζήσουν μια μοναδική εμπειρία μέσα στο στούντιο σε ζωντανή σύνδεση. Συστήθηκαν, συνομίλησαν με τον υπεύθυνο του προγράμματος κ. Τ. Αρναούτογλου, τραγούδησαν και είχαν τη χαρά να πουν χριστουγεννιάτικες ευχές στον αέρα! Ένα μεγάλο ευχαριστώ για τη φιλοξενία στους υπεύθυνους του ραδιοφωνικού σταθμού! Και, φυσικά, στους γονείς των νηπίων που μας συνόδευσαν!
Στη συνέχεια αποχαιρετώντας το Δημοτικό Ραδιόφωνο… πώς θα μπορούσαμε να παραλείψουμε μια βόλτα στην κεντρική πλατεία της πόλης μας και την Ευχούπολη! Περπατήσαμε στην πλατεία, είδαμε το χριστουγεννιάτικο δέντρο της πόλης μας, ακούσαμε χριστουγεννιάτικες μελωδίες, παρατηρήσαμε τη φάτνη και πήραμε το δρόμο για το ταχυδρομείο…
Ποιος δεν περιμένει με ανυπομονησία τον Άι Βασίλη τα Χριστούγεννα; Τα αστεράκια μας, λοιπόν, ετοίμασαν τα γράμματά τους στο σχολείο, επισκέφτηκαν το ταχυδρομείο και τα έστειλαν στον αγαπημένο τους Άγιο!
Και του χρόνου!!!
O Eρμής των Χριστουγέννων
«Ο Ερμής των Χριστουγέννων»
Φέτος, το τμήμα 3 του 4 ου νηπιαγωγείου Ξάνθης σε συνεργασία με την εκπαιδευτικό των
Αγγλικών συμμετείχε σ’ ένα Πανελλήνιο Διασχολικό Δίκτυο ανταλλαγής χριστουγεννιάτικων
στολιδιών από ανακυκλώσιμα υλικά. Ο Ερμής, ο φτερωτός θεός της μυθολογίας
επισκέφθηκε την τάξη μας με αποστολή να μεταφέρει στολίδια και κάρτες με
χριστουγεννιάτικες ευχές σε μαθητές νηπιαγωγείων και δημοτικών σχολείων όλης της
χώρας. Τα στολίδια στάλθηκαν σε 15 διαφορετικούς προορισμούς στην Ελλάδα. Αντίστοιχα
κι’ εμείς παραλάβαμε στολίδια και ευχετήριες κάρτες από Ιεράπετρα, Κέρκυρα, Λάρισα,
Κάλυμνο, Σέρρες, Βοιωτία, Ηλεία, Θεσσαλονίκη, Αθήνα, Τρίπολη, Βέροια τα οποία
στολίσαμε στο χριστουγεννιάτικο δέντρο μας. Μετά το τέλος του προγράμματος τα παιδιά
έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον για τον αγγελιοφόρο Ερμή κι’ έτσι διαβάσαμε σχετικούς
μύθους και υλοποιήσαμε πολλές ατομικές και ομαδικές κατασκευές.
Φέτος το δέντρο μας έχει διπλή χαρά… γιατί είναι γεμάτο από στολίδια, ευχές και παιδικά
χαμόγελα.
Τρέξε Ερμή….να μοιράσεις αγάπη σε όλο τον κόσμο!
Ακούμε, ζωγραφίζουμε, διασκεδάζουμε… η μαγεία της μουσικής στη ζωγραφική!
Μια ιδέα που προέκυψε από τα ίδια τα παιδιά και την ακρόαση ενός αγαπημένου μας παιδικού τραγουδιού, κατά τη διάρκεια των αυθόρμητων δραστηριοτήτων. Μια ζωγραφική, εμπνευσμένη, από τους στίχους που σιγοτραγουδούμε ακούγοντας το τραγούδι «Πολύχρωμη αγάπη». Τα χαμόγελα στα πρόσωπά τους αποτύπωσαν τη χαρά και την ικανοποίηση που ένιωσαν, καθώς έβλεπαν το τραγούδι να παίρνει μορφή στο χαρτί.
Ακολουθεί ένα βίντεο, όπου «Αστεράκια» του τμήματος 5 σας παρουσιάζουν την ιδέα τους!
Το Π του Παναγιώτη μας!
Στην τάξη μας ( τμήμα 4) ερχόμαστε σε επαφή με τα γράμματα και τις φωνές τους. Αυτές τις μέρες, μαθαίνουμε το « Π » του Παναγιώτη. Το ζωγραφίσαμε στον αέρα, το δημιουργήσαμε με το σώμα μας, με πλαστελίνη και με διάφορα υλικά της τάξης μας. Έπειτα, βρήκαμε αντικείμενα και λέξεις που ξεκινάνε με τη φωνούλα αυτή. Στη συνέχεια , πήραμε τις λέξεις που βρήκαμε και προσπαθήσαμε να φτιάξουμε μια ιστορία. Με τη βοήθεια της εκπαιδευτικού των αγγλικών, που μας μετέφρασε την ιστορία μας, την γράψαμε στον υπολογιστή. Μέσω προγράμματος τεχνητής νοημοσύνης δημιουργήσαμε την παρακάτω εικόνα, που τόσο πολύ μας εντυπωσίασε!
Η οικογένεια δεν έχει αριθμητική, είναι απλώς μοναδική!
Οι δραστηριότητες του 1ου Εργαστηρίου Δεξιοτήτων στόχευσαν στην καλλιέργεια και ενίσχυση των δεξιοτήτων μάθησης του 21ου αιώνα στους μαθητές (συνεργασία, κριτική σκέψη, δημιουργικότητα και επικοινωνία), αλλά και στην καλλιέργεια δεξιοτήτων κοινωνικής ζωής (κοινωνικές δεξιότητες, ενσυναίσθηση και ευαισθησία). Στο τέλος του εργαστηρίου, τα νήπια χωρίστηκαν σε 4 ομάδες και δουλεύοντας σε 4 παράλληλα εργαστήρια με απλά υλικά του νηπιαγωγείου, όπως: χαρτόνια, μαρκαδόρους, κόλλες, ψαλίδια και πλαστελίνη, με ομαδικότητα και συνεργασία εκφράστηκαν καλλιτεχνικά μέσα από τη δημιουργική αναπαράσταση διαφορετικών τύπων οικογένειας.
Επίσης, ψηφιοποιήθηκαν οι ατομικές ζωγραφιές των οικογενειών τους, μετατράπηκαν σε παζλ και στάλθηκαν με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στους γονείς των νηπίων, ώστε να υπάρχει η δυνατότητα να διασκεδάσει όλη η οικογένεια!
“Elmer around the world” eTwinning 2024-2025 “Τάξη Μαγική”
Στο πρώτο βιβλίο του Έλμερ γνωρίσαμε τον ξεχωριστό, πολύχρωμο ελέφαντα. Ποιος θα περίμενε ότι ένας ελέφαντας με τόσα πολλά χρώματα θα μας μάθαινε τόσα πολλά για τον εαυτό μας; Διαβάζοντας το πρώτο βιβλίο του Έλμερ, ανακαλύψαμε την αξία της μοναδικότητας και της αυτοπεποίθησης!
Τον χρωματίσαμε ο καθένας μας διαφορετικά, προγραμματίσαμε το ρομποτάκι μας να οδηγηθεί στα γράμματα του ονόματός του με τη σωστή σειρά, παίξαμε στον διαδραστικό πίνακα το παζλ του εξώφυλλου και το κουίζ του βιβλίου και τον «αναπαραγάγαμε» όπως στο αρχικό σχέδιο. Παρέα με τον Έλμερ μάθαμε τα 3 βασικά χρώματα και γνωρίσαμε τον ζωγράφο Πιτ Μοντριάν. Χρωματίσαμε τον Έλμερ όπως θα έκανε ο Μοντριάν!
Διαβάζοντας το δεύτερο βιβλίο για τον Έλμερ και το ουράνιο τόξο, τα παιδιά μαθαίνουν με έναν διασκεδαστικό τρόπο πόσο σημαντικό είναι να μοιραζόμαστε και ανακαλύπτουν την χαρά της προσφοράς. Επιπλέον μάθανε τα χρώματα του ουράνιου τόξου και πειραματιστήκανε με αυτά, ανακαλύπτοντας πως μπορούν να δημιουργήσουν νέα χρώματα με απλές μίξεις.
Περάσαμε υπεροχα!
“Τάξη Αστεράτη” – Παγκόσμια Ημέρα Επιστήμης
Στα πλαίσια του eTwinning έργου“STEΑM behind the curtain of the magical world of fairy tales” ασχοληθήκαμε με την Παγκόσμια Ημέρα Επιστήμης, μελετώντας 2 αρχαίους Έλληνες επιστήμονες, τον Αναξίμανδρο και τον Ερατοσθένη.
-Παρατηρήσαμε χάρτες, τον χάρτη της Ελλάδας, τον χάρτη της Ευρώπης και την υδρόγειο σφαίρα. Αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε τον δικό μας χάρτη που θα μας δείχνει την απόσταση από την τάξη μας ως την αυλή του νηπιαγωγείου.
-Αναπαραστήσαμε την διαδρομή στο πάτωμα με χαρτιά. Χωριστήκαμε σε ομαδούλες και ζωγραφίσαμε τα στοιχεία του χάρτη. -Προγραμματίσαμε τη beebot πραγματοποιώντας την διαδρομή από το νηπιαγωγείο στην αυλή και στη συνέχεια η beebot μας έδειξε τον δρόμο.
-Μετρήσαμε τα βήματα κάθε παιδιού και ως μονάδα μέτρησης ορίσαμε τα 8 τουβλάκια, που αναλογούσαν σε ένα βήμα των παιδιών. Τρία παιδιά είχαν το ίδιο βάδισμα. Οπότε οι Βηματιστές μας ήταν έτοιμοι.
-Χωριστήκαμε σε 3 ομάδες βηματιστών και κάθε ομάδα πραγματοποίησε μια διαδρομή.
-Με όλα τα στοιχεία που συλλέξαμε, δημιουργήσαμε το δικό μας χάρτη.
Είμαστε πολύ χαρούμενοι που γίναμε επιστήμονες!
“Τάξη Αστεράτη” – EU Code Week 2024
Τα παιδιά της “Τάξης Αστεράτης” για μια ακόμη χρονιά συμμετείχαν στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα 2024, με δύο δραστηριότητες. Σκοπός των δραστηριοτήτων είναι, με παιγνιώδη τρόπο τα παιδιά να φτιάξουν τους δικούς τους αλγόριθμους, να εισαχθούν στην υπολογιστική σκέψη και στην έννοια του προγραμματισμού με την αγαπημένη τους μελισσούλα.
Η πρώτη δραστηριότητα έχει θέμα “STEΑM behind the curtain of the magical world of fairy tales” και την έχουμε συμπεριλάβει στο eTwinning έργο μας. Η δραστηριότητα αφορά το παραμύθι «Τα 3 γουρουνάκια». Πρώτα, πρέπει να δημιουργήσουν τον χάρτη Beebot με εικόνες του παραμυθιού. Στη συνέχεια θα πρέπει να επιλέξουν έναν γουρουνάκι και να σχεδιάσουν έναν κώδικα για να το βοηθήσουν να βρει το δρόμο για το σπίτι του, ανάλογα με το υλικό που το έχει φτιάξει. . Τοποθετούν τη Beebot στο τετράγωνο με την ένδειξη start και την προγραμματίζουν να πάει στο γουρουνάκι που έχουν επιλέξει.
Η 2η δραστηριότητα με θέμα «ΠΕΣ ΒΡΕΣ» συνδυάζει τη φωνολογική ενημερότητα και τον προγραμματισμό, βοηθώντας τα παιδιά να αναγνωρίζουν το αρχικό τους γράμμα και να προγραμματίζουν τη beebot. Πρόκειται για ένα επιτραπέζιο παιχνίδι για τη beebot όπου οι παίχτες θα πρέπει να αναγνωρίσουν λέξεις που ξεκινούν από συγκεκριμένο γράμμα και να προγραμματίσουν το ρομποτάκι να οδηγηθεί στο συγκεκριμένο αντικείμενο.
Τα πιστοποιητικά συμμετοχής μας είναι έτοιμα!