ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ- “ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ-ΕΥ ΖΗΝ”- “ΑΥΤΟΜΕΡΙΜΝΑ” ΣΧ. ΕΤΟΥΣ 2023-24

“ΜΕΣ΄ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΑΣ ΠΡΟΣΕΧΩ, ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ ΜΗΝ ΕΧΩ”



Λήψη αρχείου

 

 

Στα πλαίσια του προγράμματος “Α’ Βοηθειών” τα παιδιά συγκεντρώνουν πληροφορίες από διάφορες πηγές (βιβλία, φωτογραφίες από το διαδίκτυο, έντυπα από επαγγελματίες υγείας):

Α΄βοηθ β Α΄βοηθ

                           δβ α΄βοη

Μετά από σχετικά παιχνίδια, τα παιδιά αποτυπώνουν την πρώτη ενέργεια στην οποία θα προβούμε , αν μας συμβεί ένα ατύχημα:

166  199

                          100

-Ζωγραφίζουν τους τρόπους αντιμετώπισης των ατυχημάτων:

 

ΑΤΥ   ΑΤΥΧ

ΑΤΥΧΗ  αντ ατυ

 

Στα πλαίσια του 1ου εργαστηρίου, συζητήθηκαν οι συμπεριφορές και δράσεις που προλαμβάνουν ατυχήματα κι έπειτα αποτυπώθηκαν στο χαρτί:

                       atyx

ΕΡΓ ΔΕΞ  ΕΡΓΑΣΤ ΔΕΞ

 

-Πρόγραμμα “Α’  Βοηθειών”:

Περιστατικό: Ρινορραγία (πάντα πριν από οποιαδήποτε βοήθεια καθαρίζουμε τα χέρια μας)

1.σκύβουμε το κεφάλι

2.πιέζουμε τα ρουθούνια μας, ώστε να είναι κλειστά, αναπνέοντας από το στόμα.
3.αν έχουμε αίμα στο στόμα, το φτύνουμε.
4.όταν σταματήσει το αίμα, καθαρίζουμε με χαρτί τα λερωμένα σημεία.
(μετά την παροχή οποιασδήποτε βοήθειας, καθαρίζουμε τα χέρια μας)
-Ειδικότερη ενασχόληση με τη ρινορραγία:

1.Απαντούμε σε ερωτήσεις κατανόησης που αφορούν σε περιστατικά ρινορραγίας

2.Έπειτα αποτυπώνουμε με χειροτεχνία  τη βασική κίνηση που μπορούμε να κάνουμε για να δώσουμε τις πρώτες βοήθειες σε κάποιον που η μύτη του αιμορραγεί. “Κλείνουμε σφιχτά τα ρουθούνια με τον αντίχειρα και το δείκτη. Αναπνέουμε από το στόμα ώστε να επισπεύσουμε την πήξη του αίματος στη μύτη”. Στη συνέχεια απαντούμε σε σχετικό κουΐζ:

Α’ Βοήθειες : Στην περίπτωση μιας γρατζουνιάς, αμυχής ή πληγής , ρίχνουμε νερό ώστε να καθαρίσουμε το τραύμα και έπειτα το καλύπτουμε με τραυμαπλάστ-τσιρότο για προστασία. Σήμερα τα παιδιά εξοικειώθηκαν με τη χρήση τσιρότων κάνοντας επαγγελματική δουλειά:

τραυμαπλαστ τραυμαπλα

                        τραυμαπ

-Αφού ασκήσουμε πίεση στο σημείο που έχουμε εντοπίσει την αιμορραγία , στη συνέχεια τυλίγουμε το σημείο με επίδεσμο ή με οποιοδήποτε άλλο πανί, ώστε να ελέγξουμε τη ροή και την απώλεια αίματος:

χερ επ   χερι επιδ      

                        χερα επι

-Α’ Βοήθειες : Σε περίπτωση μεγάλης πληγής που αιμορραγεί, ασκούμε πίεση στο ανοιχτό σημείο με μία γάζα ή μία καθαρή πετσέτα . Φροντίζουμε πάντα το σημείο που αιμορραγεί να βρίσκεται πιο ψηλά από το σώμα:

  χτυπ α βοηθ   πετσ α βοη

                        βοηθ α στον

              αυτοβ   αυτοβοηθ

-Α’ Βοήθειες : Δοκιμάζουμε την εφαρμογή α’ βοηθειών συμμετέχοντας σε παιχνίδια ρόλων (ιατρείο-νοσοκομείο).Γινόμαστε φροντιστές τραυματισμένων ή γινόμαστε οι ίδιοι τραυματίες και δεχόμαστε από άλλους τις α’ βοήθειες:

περ τρ περιπο τρα

           περιποιη τραυ   πρπσ τρμα

ζω πληγ   φρον πλη

επίδε  πληγ

-Α’ Βοήθειες: Φροντίζουμε μώλωπες-χτυπήματα φτιάχνοντας διάφορες κομπρέσες. Στο τέλος συμπληρώνουμε και ένα κουίζ:

        α΄βοη   α βοηθε

         α΄Β   Α΄ΒΟ

-Α’ Βοήθειες: Εφαρμογή αυτοσχέδιου νάρθηκα σε τραυματισμένο πόδι για σταθεροποίηση και περιορισμό του πόνου:

a boh

      Βοήθ Α   βοη Α

 

 

-Σεμινάριο Α΄ Βοηθειών ( ΚΑΡΠΑ, ΠΝΙΓΜΟΣ) στο Νηπ/γείο μας από την εθελοντική ομάδα “Αγάπη”. Τους ευχαριστούμε πολύ για τις χρήσιμες πληροφορίες και την εμπειρία που είχαμε μικροί μεγάλοι!    .

                                   ΣΕΜ Α

                        ΚΑΡ ΠΑΙ   ΚΑΡ

                         ΧΙΜ   Α ΒΟΗ

                                 ΟΜ Α ΒΟΗΘ

ΠΡΟΓ/ΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ – “ΚΑΙ ΤΑ ΝΗΠΙΑ ΜΠΟΡΟΥΝ, Α΄ΒΟΗΘΕΙΕΣ ΑΝ ΧΡΕΙΑΣΤΟΥΝ”

112

Μαθαίνουμε το ποιηματάκι του “give life” για να συγκρατήσουμε τον αριθμό 112 , αριθμό έκτακτης ανάγκης.

-Σχετικό φωτογραφικό υλικό:

εγκαυμα   κάψ

Εγκα   κρ νε εγκ

αλοιφ γα αλφ

 

αγκαθ  αγκ

—ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ_ Α’ ΒΟΗΘΕΙΕΣ