Σκοπός του Έργου μας
Η δασική παιδαγωγική είναι μια εκπαιδευτική προσέγγιση που ενθαρρύνει τα παιδιά να μαθαίνουν αλληλεπιδρώντας με τη φύση. Αυτή η μέθοδος εφαρμόζεται ιδιαίτερα σε υπαίθρια περιβάλλοντα, όπως δάση ή φυσικές περιοχές. Οι στόχοι της δασικής παιδαγωγικής για παιδιά είναι:
- Σύνδεση με τη Φύση: Τα παιδιά αναπτύσσουν περιβαλλοντική συνείδηση και αγάπη για τη φύση αλληλεπιδρώντας άμεσα με αυτήν. Αυτό ενισχύει την ευαισθησία τους στον φυσικό κόσμο.
- Φυσική Ανάπτυξη: Οι υπαίθριες δραστηριότητες βοηθούν τα παιδιά να αναπτύξουν τις κινητικές τους δεξιότητες. Οι σωματικές δραστηριότητες όπως το τρέξιμο, η αναρρίχηση και το άλμα ενισχύουν τις αδρές κινητικές τους δεξιότητες.
- Γνωστική Ανάπτυξη: Οι ευκαιρίες για παιχνίδι και εξερεύνηση στη φύση προάγουν τις δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων, τη δημιουργικότητα και την κριτική σκέψη. Τα παιδιά μαθαίνουν μέσω της παρατήρησης σε ένα φυσικό περιβάλλον.
- Κοινωνικές Δεξιότητες: Οι ομαδικές δραστηριότητες και το συνεργατικό παιχνίδι ενισχύουν τις κοινωνικές δεξιότητες των παιδιών. Μαθαίνουν να μοιράζονται, να παίζουν διαδοχικά παιχνίδια και να λύνουν προβλήματα μαζί.
Ημερολόγιο Εργασίας του Έργου μας
-
Οκτώβριος – Μήνας 1: Εισαγωγή και Σχεδιασμός
Εβδομάδες 1-2: Εισαγωγή στο Έργο
- Συναντήσαμε και καλωσορίσαμε τα παιδιά και τις οικογένειές τους. Παρείχαμε πληροφορίες σχετικά με το έργο.
- Δείξαμε στα παιδιά ιστορίες και βίντεο με θέμα το δάσος.
- Οργανώσαμε μια σύντομη παρουσίαση ή μια ώρα αφήγησης ιστοριών για να εξηγήσουμε την έννοια των δασών.
Εβδομάδα 3: Επικοινωνία με τους Εταίρους του Έργου
- Οργανώσαμε μια διαδικτυακή συνάντηση με τους εταίρους του έργου.
- Καθορίσαμε τα καθήκοντα και τις ευθύνες μας για τη συνεργασία.
- Ορίσαμε στόχους και κριτήρια επιτυχίας του έργου.
Εβδομάδα 4: Προετοιμασία λογότυπου και αφίσας έργου
- Σχεδιάσαμε το λογότυπο και την αφίσα του έργου.
- Ολοκληρώσαμε τις προκαταρκτικές δοκιμές για το έργο.
Νοέμβριος – Μήνας 2: Εξερεύνηση της Φύσης και Βασικές Έννοιες
Εβδομάδα 1: Περίπατοι στη φύση
- Οργανώσαμε μια επίσκεψη σε τοπικό δάσος ή πάρκο με τα παιδιά.
- Παρατηρήσαμε φυτά και ζώα και κάναμε περιπάτους στη φύση.
Εβδομάδα 2: Αφίσα Σχεδιασμού Έργου με Φυσικά Υλικά
- Δημιουργήσαμε μια αφίσα έργου χρησιμοποιώντας υλικά που συλλέξαμε από τη φύση με τα παιδιά.
- Επιλέξαμε την καλύτερη αφίσα μέσω κοινής έρευνας με όλους τους εταίρους.
Εβδομάδα 3: Δραστηριότητες Τέχνης και Χειροτεχνίας με θέμα τη φύση
- Διεξαγάγαμε καλλιτεχνικές δραστηριότητες, όπως εκτύπωση φύλλων και ζωγραφική σε πέτρες.
- Δημιουργήσαμε έργα τέχνης με φυσικά υλικά.
Εβδομάδα 4: Εργαλεία Web 2.0
- Προετοιμάσαμε παιχνίδι αντιστοίχισης Wordwall και παζλ με εργαλεία Web 2.0.
Δεκέμβριος – Μήνας 3: Περιβαλλοντική Ευαισθητοποίηση και Βιωσιμότητα
Εβδομάδες 1-2: Εκπαίδευση Περιβαλλοντικής Ευαισθητοποίησης
- Παρείχαμε απλές πληροφορίες για την ανακύκλωση και τη διαχείριση αποβλήτων.
- Διαβάσαμε και συζητήσαμε ιστορίες με θέμα την προστασία της φύσης.
- Σχεδιάσαμε εκδήλωση με έμπειρους καλεσμένους, όπως συγγραφέα παιδικού βιβλίου.
Εβδομάδες 3-4: Δραστηριότητες Προστασίας Περιβάλλοντος
- Οργανώσαμε δράσεις συλλογής και ανακύκλωσης απορριμμάτων.
- Ξεκινήσαμε την καμπάνια «Μικροί Προστάτες του Περιβάλλοντος».
Ιανουάριος – Μήνας 4: Φύση και Επιστήμη
Εβδομάδες 1-2: Επιστημονικές Ανακαλύψεις
- Διεξαγάγαμε απλά επιστημονικά πειράματα (π.χ. η επίδραση του νερού στα φυτά).
- Διδάξαμε επιστημονικές διαδικασίες μέσω παρατηρήσεων στη φύση.
Φεβρουάριος – Μήνας 5: Κοινωνική και Συναισθηματική Ανάπτυξη
Εβδομάδα 1: Δραστηριότητες Κοινωνικής Αλληλεπίδρασης
- Οργανώσαμε ομαδικά παιχνίδια και συνεργατικές δραστηριότητες.
- Δημιουργήσαμε στίχους τραγουδιών με θέμα τη φύση μαζί με τα παιδιά.
- Προσθέσαμε όλοι από μια πρόταση για να συνθέσουμε ένα κοινό τραγούδι.
Εβδομάδες 2-3: Δραστηριότητες Συναισθηματικής Υγείας
- Διεξαγάγαμε δραστηριότητες για ηρεμία και μείωση άγχους στη φύση.
- Εισάγαμε τεχνικές διαλογισμού και χαλάρωσης.
Εβδομάδα 4: Εργαλεία Web 2.0
- Προετοιμάσαμε παιχνίδι αντιστοίχισης και παζλ με εργαλεία Web 2.0.
Μάρτιος – Μήνας 6: Δημιουργικότητα και Επίλυση Προβλημάτων
Εβδομάδες 1-2: Δημιουργικά Παιχνίδια
- Οργανώσαμε θεατρικά και δημιουργικά παιχνίδια με θέμα τη φύση.
- Ενθαρρύναμε τα παιδιά να γράψουν και να παρουσιάσουν ιστορίες για τη φύση.
Εβδομάδα 3: Δραστηριότητες Επίλυσης Προβλημάτων
- Διοργανώσαμε ομαδικές εργασίες για επίλυση προβλημάτων σχετικά με τη φύση.
- Παίξαμε παιχνίδια ρόλων και παζλ, όπως η «Πρόκληση της Φύσης».
Εβδομάδα 4: Δραστηριότητες Κοινότητας
- Συνεργαστήκαμε με την τοπική κοινότητα για δράσεις με θέμα το δάσος (π.χ. φύτευση δέντρων).
Απρίλιος – Μήνας 7: Πολιτιστική Κοινοποίηση
Εβδομάδες 1-2: Πολιτιστικές Δραστηριότητες
- Ερευνήσαμε παραδοσιακές ιστορίες και παιχνίδια για τη φύση από διάφορους πολιτισμούς.
- Οργανώσαμε πολιτιστικές ανταλλαγές με άλλα σχολεία.
Εβδομάδες 3-4: Συνεργατικά Έργα
- Συνεργαστήκαμε με τους εταίρους για κοινές δραστηριότητες και ανταλλαγή απόψεων.
- Δημιουργήσαμε ένα ηλεκτρονικό βιβλίο ή παραμύθι με θέμα το δάσος με τη συμμετοχή των παιδιών.
- Διασφαλίσαμε ότι τα παιδιά γνώρισαν και κατανόησαν διαφορετικούς πολιτισμούς.
Μάιος – Μήνας 8: Γονική Συμμετοχή και Κοινοτικές Δραστηριότητες
Εβδομάδες 1-2: Γονική Συμμετοχή
- Διοργανώσαμε ενημερωτικές συναντήσεις και δράσεις για τους γονείς.
- Παρουσιάσαμε έκθεση με τα αποτελέσματα του έργου μας στις οικογένειες.
Εβδομάδες 3-4: Αξιολόγηση Έργου
- Ολοκληρώσαμε τις τελικές αξιολογήσεις.
- Συγκεντρώσαμε σχόλια από παιδιά, γονείς και εκπαιδευτικούς για τις γνώσεις και τις δεξιότητες που αποκτήθηκαν.
- Δώσαμε την ευκαιρία σε παιδιά και οικογένειες να μοιραστούν τις επιτυχίες και τις εμπειρίες τους.
-







