Μετράμε αντίστροφα για το Πάσχα… με την Κυρά Σαρακοστή!
Μετά την πολύχρωμη και χαρούμενη Καθαρά Δευτέρα, στο Νηπιαγωγείο μας ξεκίνησε ένα όμορφο ταξίδι στη Σαρακοστή! Μαζευτήκαμε στην παρεούλα μας και μιλήσαμε για αυτή τη ξεχωριστή περίοδο που οδηγεί στο Πάσχα, μαθαίνοντας τα ήθη και τα έθιμά της.
Παρέα με το υπέροχο βιβλίο Εφτά παπούτσια για την κυρά Σαρακοστή της Άννας Ιακώβου, γνωρίσαμε την κυρά Σαρακοστή και το συμβολικό της ρόλο. Ένα παραμύθι που μας έδειξε πώς με υπομονή και καρτερικότητα, περνάει ο καιρός μέχρι να φτάσουμε στη μεγάλη γιορτή της Ανάστασης! Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με τα εφτά παπούτσια που φορά, ένα για κάθε βδομάδα μέχρι το Πάσχα και με φαντασία περισσή προσπαθήσαμε να τη φιλοτεχνήσουμε, μέσα από το τραγούδι της Πόλυ Βασιλάκη:
Την Κυρά Σαρακοστή
που είναι έθιμο παλιό
οι γιαγιάδες μας τη φτιάχναν
με αλεύρι και νερό!
Για στολίδι της φορούσαν
στο κεφάλι της σταυρό
και το στόμα της ξεχνούσαν
γιατί νήστευε καιρό!
Και μετρούσαν τις ημέρες
με τα πόδια της τα εφτά
κόβαν ένα τη βδομάδα,
μέχρι να ‘ρθει η Πασχαλιά!
Φτιάξαμε τη δική μας Κυρά Σαρακοστή, χωρίς στόμα, γιατί νηστεύει, με σταυρωμένα χέρια, γιατί προσεύχεται και με εφτά πόδια, ένα για κάθε εβδομάδα της νηστείας.
Όμως, δεν μείναμε μόνο στη ζωγραφική! Με τα μικρά χεράκια μας πλάσαμε τη δική μας Κυρά Σαρακοστή από αλατοζύμη! Αφού ψήθηκαν και στέγνωσαν καλά, στολίσαμε την τάξη μας με αυτές, και κάθε Παρασκευή θα αφαιρούμε ένα πόδι, μετρώντας έτσι τις εβδομάδες μέχρι να έρθει η Πασχαλιά και να γιορτάσουμε το Πάσχα!
Μιλήσαμε, επίσης, για τα σαρακοστιανά φαγητά που τρώμε αυτή την περίοδο. Τα παιδιά μοιράστηκαν μαζί μας τι απόλαυσαν στο τραπέζι της Καθαράς Δευτέρας: λαγάνα, ελιές, χαλβά, ταραμά και άλλα νηστίσιμα εδέσματα που είναι υγιεινά και νόστιμα! Έμαθαν ότι αυτή είναι μια εποχή νηστείας, όχι μόνο στο φαγητό, αλλά και στην καρδιά μας, καθώς προσπαθούμε να είμαστε πιο καλοί, ήρεμοι και γεμάτοι αγάπη!
Η Κυρά Σαρακοστή έφτασε λοιπόν στο σχολείο μας και μαζί της ξεκινάει ένα όμορφο ταξίδι μέχρι το Πάσχα, γεμάτο παράδοση, προσμονή και δημιουργία!
Καλή Σαρακοστή σε όλους!!
ΟΧΙ ΣΤΗ ΒΙΑ, ΝΑΙ ΣΤΗ ΦΙΛΙΑ!
Στις 6 Μαρτίου, γιορτάσαμε στο Νηπιαγωγείο μας την Παγκόσμια Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού, μια ημέρα αφιερωμένη στην προώθηση της ασφάλειας, της αποδοχής και της φιλίας μέσα στη σχολική μας κοινότητα.
Ξεκινήσαμε την ημέρα μας με το ηχητικό παραμύθι Η Μόνα σε καινούργιο σχολείο, μια τρυφερή ιστορία που μας έδειξε πόσο δύσκολο μπορεί να είναι για ένα παιδί να προσαρμοστεί σε ένα νέο περιβάλλον και πόσο σημαντική είναι η αποδοχή και η φιλία από τους συμμαθητές του.
Στη συνέχεια, διαβάσαμε στην τάξη το βιβλίο «Έχω για συμμαθητή έναν πειρατή» του Αντώνη Παπαθεοδούλου, με εικονογράφηση της Ναταλίας Καπατσούλια. Μέσα από αυτή την ιστορία, τα παιδιά κατανόησαν την αξία της αποδοχής της διαφορετικότητας και της συμπερίληψης, καθώς και το πώς η φιλία μπορεί να γεφυρώσει κάθε διαφορά
Μέσα από παιχνίδια ρόλων, τα παιδιά ανέλαβαν τους ρόλους του εκφοβιστή, του θύματος και του παρατηρητή, αναπτύσσοντας έτσι την ενσυναίσθησή τους και μαθαίνοντας πώς να αντιμετωπίζουν τέτοιες καταστάσεις με θάρρος και κατανόηση.
Μια ιδιαίτερη στιγμή, ήταν όταν η συμμαθήτριά μας, η Μ.Α., παρουσίασε μια τρισδιάστατη κατασκευή, εμπνευσμένη από το παραμύθι με τον Μπελαμή τον πειρατή, τον ήρωα του παραπάνω παραμυθιού. Μέσα σε ένα σεντούκι θησαυρού, τα παιδιά βρήκαν μηνύματα ενθάρρυνσης όπως:
- «Όρθωσε το ανάστημά σου και μίλα»
- «Όλοι έχουμε δικαίωμα στη φιλία»
- «Λέμε ναι στη φιλία, όχι στη βία»
Στο εσωτερικό του σεντουκιού υπήρχε ένας καθρέφτης, προσκαλώντας κάθε παιδί να δει τον εσωτερικό του θησαυρό, ενισχύοντας την αυτοεκτίμηση και την αυτοπεποίθησή του. Συνειδητοποιήσαμε με αυτό τον τρόπο ότι όλοι μέσα μας κρύβουμε κάτι μοναδικό και πολύτιμο και πως η αυτοεκτίμηση και η αυτοφροντίδα είναι τα πρώτα μας όπλα ενάντια σε κάθε μορφή βίας.
Για να ενισχύσουμε περαιτέρω την κατανόηση και την πρόληψη της βίας, δημιουργήσαμε το «Λουλούδι της Φιλίας», ως σύμβολο της δέσμευσής μας για ένα σχολείο χωρίς βία, όπου κάθε πέταλο αντιπροσώπευε ένα από τα 5 βήματα προστασίας από την ενδοσχολική βία:
- Λέω ΣΤΟΠ! Αυτό που κάνεις με ενοχλεί!!!
- Εξηγώ πώς νιώθω!
- Απομακρύνομαι όταν νιώσω απειλή!
- Μιλώ για το περιστατικό στους γονείς μου!
- Ενημερώνω αμέσως τη δασκάλα μου!
Υποσχεθήκαμε πως:
Το χέρι μας θα είναι ένα χέρι αγκαλιάς κι όχι γροθιάς…!
Η φωνή μας θα έχει τη δύναμη να παρηγορεί, να ενθαρρύνει, να σκορπά την αγάπη και δεν θα εκτοξεύει λέξεις που χαρίζουν στους άλλους πόνο και δάκρυ!
Ας θυμόμαστε πάντα ότι η φιλία, η κατανόηση και η αποδοχή είναι τα θεμέλια ενός ασφαλούς και χαρούμενου σχολικού περιβάλλοντος.
Λέμε «ΟΧΙ ΣΤΗ ΒΙΑ
ΝΑΙ ΣΤΗ ΦΙΛΙΑ»
Χρήσιμα τηλέφωνα για αναφορά και ψυχολογική υποστήριξη:
- Εθνική Γραμμή Παιδικής Προστασίας: 1107
- Το Χαμόγελο του Παιδιού: 1056
- Γραμμή για τα Δικαιώματα του Παιδιού: 116111
- Εθνικό Κέντρο Κοινωνικής Αλληλεγγύης (ΕΚΚΑ): 197
Μην κλείνεις τα μάτια και τα αφτιά σε κάθε μορφή βίας!
ΜΙΛΑ ΤΩΡΑ!!
Εγγραφές μαθητών/τριών στο Νηπιαγωγείο για το σχ. έτος 2025-2026
Εγγραφές μαθητών/τριών στο Νηπιαγωγείο για το σχ. Έτος 2025-2026
Οι αιτήσεις εγγραφών στα δημόσια Νηπιαγωγεία Γενικής Παιδείας, για το σχολικό έτος 2025-2026 θα πραγματοποιηθούν από 5 έως 24 Μαρτίου 2025. Εγγραφές μετά την 24η Μαρτίου θεωρούνται εκπρόθεσμες και χρειάζονται την έγκριση του/της Διευθυντή/τριας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, όπως τούτο ορίζεται στην παρ. 6 του άρθρου 6 του ΠΔ79/2017 (Α΄109).
Σύμφωνα με το άρθρο 1 της υπ’ αρ. πρωτ. 53128/Δ1/2020/8-5-2020 (Β΄ 1767) ΚΥΑ των Υπουργών Παιδείας και Θρησκευμάτων και Επικρατείας αρμόδιο για θέματα Ψηφιακής Διακυβέρνησης οι αιτήσεις εγγραφών στα δημόσια νηπιαγωγεία γενικής παιδείας γίνονται μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov. gr) με υποβολή ηλεκτρονικής αίτησης εγγραφής.
Την Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής υποβάλλουν οι γονείς/κηδεμόνες για το Νηπιαγωγείο που ανήκει το νήπιο-προνήπιο, βάσει της διεύθυνσης κατοικίας τους , σύμφωνα με τα όρια της σχολικής περιφέρειας του Νηπιαγωγείου, μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://proti- eggrafi.services.gov.gr/
Στα Νηπιαγωγεία, για το σχολικό έτος 2025-2026, θα φοιτήσουν μαθητές/τριες που έχουν συμπληρώσει τη νόμιμη ηλικία εγγραφής, όπως αυτή ορίζεται στις σχετικές διατάξεις του άρθρου 34 του ν. 4704/2020 (Α’ 133). Σύμφωνα με αυτές, στα Νηπιαγωγεία εγγράφονται μαθητές/τριες που την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής συμπληρώνουν την ηλικία των τεσσάρων (4) ετών. Συγκεκριμένα, εγγράφονται στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2025-26, μαθητές/τριες γεννημένοι/ες το 2021 και τα Νηπιαγωγεία υποχρεούνται να δεχτούν όλες τις αιτήσεις νηπίων και προνηπίων που έχουν γεννηθεί κατά τη διάρκεια του έτους αυτού.
Β. ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΑΙΤΗΣΗ ΕΓΓΡΑΦΗΣ
Ι. ΑΙΤΗΣΗ ΓΟΝΕΩΝ/ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ-ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΕΓΓΡΑΦΗΣ
Σύμφωνα με το άρθρο 2 της υπ’ αρ. πρωτ. 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767) ΚΥΑ των Υπουργών Παιδείας Θρησκευμάτων και Αθλητισμού και Επικρατείας αρμόδιο για θέματα Ψηφιακής Διακυβέρνησης, για την εγγραφή του νηπίου/προνηπίου οι γονείς/ κηδεμόνες πρέπει να ακολουθήσουν τα εξής βήματα:
- Χρήση κωδικών: Οι γονείς/κηδεμόνες, κατά την είσοδό τους στην ηλεκτρονική Υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) αυθεντικοποιούνται με την χρήση των κωδικών- διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet).
- Είσοδος στη σελίδα της εφαρμογής (https://proti- services.gov.gr/) και επιλογή του Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του.
- Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας: Κατά την είσοδό του στο σύστημα, ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει τα στοιχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και κινητού τηλεφώνου μέσω του οποίου θα ενημερώνεται για την πορεία της αίτησής του.
Για την υποβολή της αίτησης οι γονείς/κηδεμόνες συμπληρώνουν διαδοχικά τα ακόλουθα (παρ. 2 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β’ 1767):
α) τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου για το οποίο αιτούνται την εγγραφή. Το σύστημα διαλειτουργεί με το Μητρώο Πολιτών και το Πληροφοριακό Σύστημα myschool και παρέχει στους γονείς/κηδεμόνες κατάλογο των τέκνων που είναι εγγεγραμμένα στην οικογενειακή τους μερίδα, τα οποία είναι σε ηλικία εγγραφής στο Νηπιαγωγείο και τα οποία δεν είναι εγγεγραμμένα σε άλλη σχολική μονάδα. Τα στοιχεία των τέκνων είναι συμπληρωμένα και οι γονείς/κηδεμόνες επιλέγουν το/τα τέκνο/α για το/τα οποίο/α επιθυμούν να υποβάλουν αίτηση. Σε περίπτωση ωστόσο που για οποιοδήποτε λόγο ο κατάλογος δεν περιλαμβάνει το τέκνο που επιθυμούν να εγγράψουν, έχουν τη δυνατότητα να εισάγουν μόνοι τους τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου και να τεκμηριώσουν τη σχέση κηδεμονίας, είτε με δικαστική απόφαση επιμέλειας, είτε με
ιδιωτικό συμφωνητικό ρύθμισης επιμέλειας, με ανάρτηση σχετικού αποδεικτικού σε ψηφιακή μορφή,
β) τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας τους, την οποία τεκμηριώνουν αναρτώντας σε ψηφιακή μορφή εγγράφου σχετικό αποδεικτικό, όπως λογαριασμό ΔΕΚΟ, μισθωτήριο συμβόλαιο, ή άλλο δημόσιο πρόσφατο έγγραφο από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας,
γ) τα στοιχεία άλλου/ων τέκνου/ων, που φοιτά/ούν στην ίδια ή σε συστεγαζόμενη σχολική μονάδα, εφόσον υπάρχει/χουν και για το/τα οποίο/α θα χρειαστεί να προσκομίσει Βεβαίωση Φοίτησης από τον/την Διευθυντή/τρια της συστεγαζόμενης σχολικής μονάδας.
δ) εάν επιθυμούν τη φοίτηση του νηπίου/προνηπίου στο Προαιρετικό Ολοήμερο πρόγραμμα ή στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής και στο Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου.
ε) τα στοιχεία των συνοδών των νηπίων/προνηπίων κατά την προσέλευση και αποχώρηση τους από τη σχολική μονάδα ενώ παράλληλα επιλέγουν τη δήλωση: «Υποβάλλοντας αυτή την αίτηση, αναλαμβάνω την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του νηπίου/προνηπίου».
Ιδιαίτερη προσοχή θα πρέπει να δοθεί στο ότι τα δικαιολογητικά για τα (γ) και (δ) προσκομίζονται στη σχολική μονάδα εντός της προσθεμίας που ορίζει ο/η Διευθυντής/τρια- Προϊστάμενος/η του Νηπιαγωγείου.
Πριν την οριστική υποβολή της αίτησης, (παρ 3 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767) οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται από την ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) για τα παραστατικά που θα απαιτηθεί να προσκομίσουν κατά την επίσκεψή τους στη σχολική μονάδα. Σε αυτά τα παραστατικά, πέρα από τα (γ) και (δ) εφόσον τα έχει αιτηθεί, περιλαμβάνονται :
α) η αίτηση εγγραφής για το τμήμα πρόωρης υποδοχής, για το Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα και για το Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου. (Δίνεται στο σχολείο)
β) Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή, σύμφωνα με τη με αρ. πρωτ. Φ.6/1094/80261/Δ1/20-5-2015 Εγκύκλιο (Α.Δ.Υ.Μ.)
γ) Βιβλιάριο υγείας του/της μαθητή/τριας, ή άλλου στοιχείου, από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα εμβόλια που προβλέπονται και είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών. ( παρ. 4, του άρθρου6
του Π.Δ 79/2017 (Α΄ 109), όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 4 α του άρθρου 44 του ν.4777/2021 (Α΄ 25).
δ) Γνωμάτευση από ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. εφόσον υπάρχει, σε περίπτωση μαθητή/τριας με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Επισημαίνεται ότι η γνωμάτευση αυτή δεν αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής του μαθητή/τριας στο Νηπιαγωγείο, διευκολύνει όμως την οργάνωση για την υποστήριξη μαθητών με ΕΕΑ.
Τα δικαιολογητικά θα πρέπει να προσκομιστούν στο νηπιαγωγείο έως 24 Μαρτίου μετά από συνεννόηση με τη διεύθυνση του σχολείου.
Πριν την τελική υποβολή της αίτησης (οριστικοποίηση) απαιτείται η έγγραφη συναίνεση του έτερου γονέα/κηδεμόνα με υπεύθυνη δήλωση του.
Μετά την υποβολή της αίτησης, (παρ. 5 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767), οι γονείς/κηδεμόνες λαμβάνουν ενημερώσεις στο κινητό τηλέφωνο που έχουν δηλώσει κατά την ηλεκτρονική υποβολή της αίτησής τους για την πορεία της. Εφόσον απαιτηθούν διορθώσεις η αίτησή τους επιστρέφεται από το Νηπιαγωγείο στους γονείς/ κηδεμόνες προκειμένου να γίνουν οι διορθώσεις και να ολοκληρωθεί η υποβολή της μέσω της ηλεκτρονικής υπηρεσίας «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr). Έπειτα από τις σχετικές διορθώσεις, η αίτηση γίνεται αποδεκτή.
Σε περιπτώσεις γονέων/κηδεμόνων που αδυνατούν να κάνουν χρήση της ηλεκτρονικής υπηρεσίας
«Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr), η αίτηση μπορεί να υποβληθεί με παρουσία στο Νηπιαγωγείο (παρ 7 του άρθρου
2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767). Για τον σκοπό αυτό ο/η Διευθυντής/τρια – Προϊστάμενος/η του νηπιαγωγείου εισέρχεται στην ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) και καταχωρίζει την αίτηση σύμφωνα με τα δικαιολογητικά που του προσκομίζουν οι γονείς/κηδεμόνες.
Για την υποστήριξη μαθητών/τριών, των οποίων οι γονείς/κηδεμόνες ανήκουν σε ευάλωτες κοινωνικές ομάδες όπως: πολύτεκνοι / τρίτεκνοι / μονογονεϊκές οικογένειες, γονείς με χρόνιες παθήσεις ή ενταγμένοι σε πρόγραμμα απεξάρτησης ή φυλακισμένοι καθώς και πολίτες τρίτων χωρών που διαμένουν σε κέντρα ή σε δομές φιλοξενίας του ελληνικού κράτους ή της Ύπατης Αρμοστείας του Ο.Η.Ε., δίνεται η δυνατότητα
καταχώρισης αίτησης, με όσα στοιχεία είναι διαθέσιμα από τον γονέα/κηδεμόνα (παρ. 7 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767).
Γ. ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΤΟ ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΙ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΠΡΟΩΡΗΣ ΥΠΟΔΟΧΗΣ
Στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα και στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής των Νηπιαγωγείων του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου εγγράφονται οι μαθητές/τριες κατόπιν σχετικής αίτησης- δήλωσης των γονέων/κηδεμόνων τους. Οι Διευθυντές/τριες και οι Προϊστάμενοι/ες των Νηπιαγωγείων κάνουν δεκτές όλες ανεξαιρέτως τις αιτήσεις των γονέων/κηδεμόνων για φοίτηση των μαθητών/τριών στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα χωρίς προϋποθέσεις, σύμφωνα με όσα ορίζονται στη με αριθ. πρωτ. Φ7/124668/ΦΔ/Δ1/18-9-2020, σχετική εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘ.
Προϋποθέσεις συμμετοχής μαθητών στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής (7:45-8:30):
- Στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής δικαίωμα συμμετοχής έχουν νήπια/προνήπια τα οποία είναι εγγεγραμμένα και φοιτούν στο προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα.
- Ο ελάχιστος αριθμός για τη λειτουργία του Τμήματος Πρόωρης Υποδοχής είναι τα πέντε (5) νήπια/προνήπια.
- Ο χρόνος προσέλευσης στο συγκεκριμένο τμήμα είναι 7:45-8:00.
- Η αποχώρηση των μαθητών/τριών του Προαιρετικού Ολοήμερου Προγράμματος πραγματοποιείται στις 16:00 σύμφωνα με το Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου.
- Η αποχώρηση των μαθητών/τριών του Αναβαθμισμένου Ολοήμερου Προγράμματος πραγματοποιείται στις 17:30.
Πρόωρη αποχώρηση νηπίων/προνηπίων από το Ολοήμερο Πρόγραμμα δεν προβλέπεται.
Δ. ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ/ΡΙΩΝ ΠΟΥ ΠΡΟΕΡΧΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΧΩΡΕΣ ΤΟΥ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ
- Σύμφωνα με την παρ. 9, του αρ. 6, του Π.Δ 79/2017 ( Α΄109) οι προερχόμενοι από σχολεία του εξωτερικού, Έλληνες ή αλλοδαποί μαθητές/ριες εγγράφονται στο Νηπιαγωγείο σύμφωνα με τη
διαδικασία εγγραφών του κεφαλαίου Α’ και τα δικαιολογητικά του κεφαλαίου Β’ της παρούσας
εγκυκλίου, εφόσον έχουν τη νόμιμη ηλικία εγγραφής στο Νηπιαγωγείο.
- Σύμφωνα με την παρ. 9, του αρ. 6, του Π.Δ 79/2017 ( Α΄ 109), οι αλλοδαποί μαθητές/τριες μπορούν να εγγραφούν αφού προσκομίσουν ληξιαρχική πράξη γέννησης ή ομοειδές πιστοποιητικό επίσημα μεταφρασμένα από πιστοποιημένο δικηγόρο για το σκοπό αυτό.
ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΑ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ
Η εισαγωγή των μαθητών στα πειραματικά Νηπιαγωγεία (ΠΕΙ.Σ) διέπεται από τις διατάξεις των παρ.5, 6, 7, 8 και 9 του άρθρου 18 του ν. 4692/2020 (Α΄111). Η επιλογή μαθητών/τριών για εισαγωγή στα Πειραματικά Νηπιαγωγεία γίνεται με δημόσια ηλεκτρονική κλήρωση. Κατάλογος με τα Πειραματικά Σχολεία της χώρας είναι διαθέσιμος στην ιστοσελίδα της Διοικούσας Επιτροπής Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων (Δ.Ε.Π.Π.Σ.) https://depps.minedu.gov.gr.
Κατά τα αναφερόμενα στην παρ. 5 του άρθρου 18, «Η εισαγωγή των μαθητών στα ΠΕΙ.Σ. γίνεται με κλήρωση, ώστε να επιτυγχάνεται ένα κατά το δυνατόν τυχαίο δείγμα μαθητών. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, η οποία εκδίδεται μετά από εισήγηση της Δ.Ε.Π.Π.Σ. και γνώμη του Ι.Ε.Π., καθορίζεται κάθε ειδικότερο ζήτημα σχετικά με τη διαδικασία υποβολής των αιτήσεων συμμετοχής, την εφαρμογή της διαδικασίας της κλήρωσης, τον χρόνο διενέργειάς της, τη διασφάλιση του αδιάβλητου της διαδικασίας και τη δυνατότητα κατ’ εξαίρεση εισαγωγής για λόγους συγγένειας με ειδική κλήρωση. Η κλήρωση των μαθητών αφορά στην εισαγωγική σχολική τάξη ανά βαθμίδα σχολείου…. Η συμμετοχή στην κλήρωση δεν εξαρτάται από τον τόπο διαμονής των μαθητών.»
Οι γονείς/κηδεμόνες των ενδιαφερομένων προνηπίων που έχουν γεννηθεί το έτος 2021 (προνήπια) δικαιούνται για το σχολικό έτος 2025-2026 να καταθέσουν ηλεκτρονική αίτηση μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr) για εισαγωγή σε ένα μόνο Πειραματικό Νηπιαγωγείο ανεξάρτητα από τη διεύθυνση κατοικίας τους και τα όρια της σχολικής περιφέρειας του Νηπιαγωγείου. Σε ορισμένα μόνο Πειραματικά Νηπιαγωγεία μπορεί να είναι δυνατή η υποβολή αίτησης για νήπια (γεννημένα το έτος 2020), εφόσον υπάρχουν κενές θέσεις και σε συνάρτηση με τις συνθήκες λειτουργίας του συγκεκριμένου Νηπιαγωγείου, έπειτα από εισήγηση του οικείου Επιστημονικού Εποπτικού Συμβουλίου (ΕΠ.Ε.Σ.) και έγκριση της Διοικούσας Επιτροπής των Προτύπων και Πειραματικών Σχολείων (Δ.Ε.Π.Π.Σ.).
Η διαδικασία υποβολής των αιτήσεων, το χρονικό διάστημα υποβολής των αιτήσεων, η εφαρμογή της διαδικασίας της ηλεκτρονικής κλήρωσης ορίζονται με Υπουργική Απόφαση που θα εκδοθεί στο άμεσο χρονικό διάστημα και θα ανακοινωθεί στην ιστοσελίδα της Διοικούσας Επιτροπής Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων (Δ.Ε.Π.Π.Σ.) https://depps.minedu.gov.gr καθώς και στις ιστοσελίδες των Πειραματικών σχολικών μονάδων. Στην ίδια ιστοσελίδα, ανακοινώνεται η απόφαση της Διοικούσας Επιτροπής των Προτύπων και Πειραματικών Σχολείων (Δ.Ε.Π.Π.Σ.) για τον αριθμό των κενών θέσεων (εισακτέων) προνηπίων/νηπίων ανά σχολείο και Περιφέρεια, για το σχολικό έτος 2025 -26. Η ηλεκτρονική κλήρωση θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 2 Μαΐου 2025.
ΠΡΟΣΟΧΗ: Οι γονείς/κηδεμόνες που ενδιαφέρονται για τα Πειραματικά Νηπιαγωγεία, οφείλουν πρώτα να υποβάλουν αίτηση εγγραφής μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://proti-eggrafi.services.gov.gr κατά το χρονικό διάστημα από 5 Μαρτίου έως 24 Μαρτίου 2025, βάσει της διεύθυνσης κατοικίας τους και σύμφωνα με τα όρια της σχολικής περιφέρειας του Νηπιαγωγείου που ανήκουν (βλ. κεφάλαια Α, Β, Γ της παρούσας). Με τον τρόπο αυτό εξασφαλίζουν την εγγραφή του παιδιού τους στο Νηπιαγωγείο, σε περίπτωση που δεν κληρωθούν στο Πειραματικό Νηπιαγωγείο. Στη συνέχεια, με την έκδοση της σχετικής Υπουργικής Απόφασης, μπορούν να καταθέσουν ηλεκτρονική αίτηση για συμμετοχή στην κλήρωση σε ένα Πειραματικό Νηπιαγωγείο, μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr) στη διαδρομή (Αρχικήà Εκπαίδευση à Εγγραφή σε σχολείο à Εισαγωγή στα Πρότυπα, Πειραματικά και Εκκλησιαστικά σχολεία). (Η πλατφόρμα αυτή είναι διαφορετική από την https://proti- eggrafi.services.gov.gr) . Για την έναρξη υποβολής των ηλεκτρονικών αιτήσεων καθώς και όλες τις πληροφορίες μπορούν να παρακολουθούν την ιστοσελίδα της Διοικούσας Επιτροπής Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων (Δ.Ε.Π.Π.Σ.) https://depps.minedu.gov.gr
Ώρες επικοινωνίας με το Νηπιαγωγείο για πληροφορίες/προσκόμιση δικαιολογητικών καθημερινά από 11:30 έως 12:45.
Τηλέφωνο επικοινωνίας: 2109323400
Διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου mail@4nip–n–smyrn.att.sch.gr
Η Προϊστάμενη του Νηπιαγωγείου Μαγδαληνή Χώνου
Καλώς ήρθες Μάρτη, καλώς ήρθες Άνοιξη!
Ο Μάρτης μπήκε στο Νηπιαγωγείο μας και η Άνοιξη άρχισε να μας γνέφει παιχνιδιάρικα, μέσα από τις πρώτες ζεστές ακτίνες του ήλιου, που φώτισαν την τάξη και τις καρδιές μας. Τα παιδάκια μας έγιναν μικροί καλαντάρηδες και είπαν με χαρά τα κάλαντα της Άνοιξης, καλωσορίζοντας τη νέα εποχή και γεμίζοντας την τάξη μας με μελωδίες και χαμόγελα.
Και εκεί που δεν το περιμέναμε… μια γλυκιά έκπληξη μας περίμενε! Η μαμά της φίλης μας Μ. έφτιαξε με πολλή αγάπη και μεράκι «μαρτάκια» για τα παιδιά και τις δασκάλες, σαν μικρό δώρο, γεμάτο ζεστασιά και παράδοση. Έτσι, όλοι φορέσαμε τα δικά μας μαρτάκια, για να μη μας “κάψει” ο ήλιος του Μάρτη, όπως λέει ο παλιός λαϊκός μύθος! Την ευχαριστούμε μέσα από την καρδιά μας για τη τρυφερή κίνηση και τον τρόπο που αναβίωσε αυτό το όμορφο έθιμο.
Παίζοντας και μαθαίνοντας, ανακαλύψαμε το γράμμα Μμ, όπως Μάρτης, μαρτάκι, μαμά! Ένα μουσικοκινητικό παιχνίδι μάς βοήθησε να το γνωρίσουμε καλύτερα και εμπλουτίσαμε το λεξιλόγιό μας με πολλές καινούριες λέξεις που ξεκινούν από το Μμ.
Δεν θα μπορούσαμε να μη μιλήσουμε για τον καιρό του Μάρτη… που είναι γεμάτος εκπλήξεις! Πότε ήλιος, πότε βροχή! Γι’ αυτό μάθαμε και την παροιμία:
«Μάρτης είναι, νάζια κάνει, πότε κλαίει, πότε γελάει!» και την αποτυπώσαμε εικαστικά!
Μέσα από το αίνιγμα: «Από πάνω σαν τηγάνι, από κάτω σαν βαμβάκι κι από πίσω σαν ψαλίδι» γνωρίσαμε τον αγγελιοφόρο της Άνοιξης, το χελιδόνι, το οποίο φιλοτεχνήσαμε με αγάπη, μεταφέροντας το μήνυμα πως οι ζεστές μέρες και η ανοιχτοσύνη είναι εδώ, έτοιμες να ζεστάνουν και την καρδιά μας!
Η Άνοιξη μπήκε στο Νηπιαγωγείο μας με χαρά και ελπίδα! Και εμείς είμαστε έτοιμοι να την απολαύσουμε παρέα!
Για αυτό σας παρουσιάζουμε τις ζωγραφιές και τις μελωδικές φωνές μας!!
Καλό Μάρτη και καλή Άνοιξη σε όλους!
«Φτου και Τρ_αίνω!»
Με μεγάλη χαρά επισκεφτήκαμε την Παιδική Σκηνή της Αμαξοστοιχίας – Θεάτρου το Τρένο στο Ρουφ, για να παρακολουθήσουμε τη θεατρική παράσταση «Φτου και Τρ_αίνω!», από την ομάδα ΒίΔα.
Γνωρίσαμε την κεφάτη τρενο-συνοδό και τον μικρό Λουκά που ψάχνει να βρει τη Χαρά, το σκυλάκι του. Μαζί τους συνταξιδεύουν παράξενοι επιβάτες από τον κόσμο των συναισθημάτων: O «Θυμός», η «Αηδία», ο «Φόβος», η «Λύπη» και η «Χαρά».
Απόκριες – Τσικνοπέμπτη
Οι Απόκριες έφτασαν και στο νηπιαγωγείο μας ξεκινήσαμε να μιλάμε για αυτή τη χαρούμενη γιορτή, όπου μικροί και μεγάλοι επιδίδονται στον τρελό ρυθμό του καρναβαλιού και μεταμφιέζονται σε ό,τι επιθυμούν! Μάθαμε ότι η λέξη “Απόκριες” προέρχεται από το “από” και “κρέας”, δηλαδή σημαίνει την αποχή από το κρέας, καθώς συνδέεται με την περίοδο της νηστείας που ακολουθεί. Συζητήσαμε για διάφορα αποκριάτικα έθιμα από την Ελλάδα και τον κόσμο, μαθαίνοντας πώς γιορτάζεται αυτή η ιδιαίτερη περίοδος σε διαφορετικά μέρη.
Ένα από τα πιο όμορφα παραμύθια που διαβάσαμε ήταν “Ο Μικρός Αρλεκίνος” της Ζωρζ Σαρή. Μέσα από την ιστορία του, γνωρίσαμε ένα παιδί που ήθελε πολύ να πάει στη μεγάλη αποκριάτικη γιορτή της πλατείας, αλλά δεν είχε στολή. Τότε, η μαμά του, η κυρία Φαντασία, του έφτιαξε την πιο ευφάνταστη στολή από πολύχρωμα κουρελάκια σε σχήμα ρόμβου!
Εμπνευσμένοι από αυτήν την υπέροχη ιστορία, μάθαμε το σχήμα του ρόμβου και στη συνέχεια μεταμορφωθήκαμε κι εμείς σε Αρλεκίνους, δημιουργώντας τις δικές μας πολύχρωμες στολές και μάσκες!
Επιπλέον, γνωρίσαμε το γράμμα Κκ, όπως καρναβάλι, κλόουν, και το αναπαραστήσαμε με το σώμα μας, παίζοντας διασκεδαστικά γλωσσικά παιχνίδια, ενώ μεταμορφωθήκαμε σε διάφορα ζωάκια εμπνευσμένοι από το καρναβάλι των ζώων, μαθαίνοντας ταυτίχρονα τα διάφορα μουσικά όργανα, μέσα από τη μουσική ιστορία του Καμίγ Σεν-Σανς.
Η χαρά κορυφώθηκε την Τσικνοπέμπτη, όπου πραγματοποιήθηκε το αποκριάτικο πάρτι της τάξης μας!
Ντυθήκαμε με υπέροχες στολές και πολλούς από τους φίλους μας δεν μπορούσαμε καν να τους αναγνωρίσουμε κάτω από τις μάσκες τους! Χορέψαμε σε ρυθμούς καρναβαλιού και αναβιώσαμε παραδοσιακά αποκριάτικα έθιμα και ψυχοκινητικά παιχνίδια, όπως: τη “Χάσκα”, ένα διασκεδαστικό παιχνίδι με καραμέλα που κρεμόταν από μια κλωστή, το “λίμπο”, όπου δοκιμάσαμε ποιός μπορεί να περάσει κάτω από μια τεντωμένη σερμπαντίνα, που ανεβοκατέβαινε, χωρίς να πέσει, το “γαϊτανάκι” και το “πιάσε την ουρά”.
Οι μικροί μας μαθητές γιόρτασαν την ημέρα της Τσικνοπέμπτης με πολύ χορό και φαγητό!
Ευχόμαστε σε όλους Καλές Απόκριες και του χρόνου με υγεία! 🎭🎊
Ο Κύκλος του Νερού: Το Μαγικό Ταξίδι της Σταγόνας
Στο νηπιαγωγείο μας, ταξιδέψαμε μαζί με μια μικρή σταγόνα και γνωρίσαμε το υπέροχο ταξίδι της μέσα στον κύκλο του νερού! Μάθαμε πώς το νερό εξατμίζεται από τη θάλασσα, ανεβαίνει στα σύννεφα, πέφτει ξανά στη γη με τη μορφή βροχής και επιστρέφει στη θάλασσα, δημιουργώντας έναν αέναο κύκλο ζωής.
Αυτή η δράση πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του εργαστηρίου δεξιοτήτων STE(A)M “ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ-ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ-ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ ΚΑΙ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ”, όπου τα παιδιά εξερεύνησαν τον κόσμο του νερού μέσα από επιστημονική παρατήρηση, δημιουργικότητα και βιωματική μάθηση.
Για να κατανοήσουμε καλύτερα αυτή τη διαδικασία, δημιουργήσαμε τον κύκλο του νερού τρισδιάστατα, δίνοντας σχήμα και μορφή σε όλα τα στάδιά του. Παράλληλα, αναζητήσαμε λέξεις που σχετίζονται με το νερό, διευρύνοντας το λεξιλόγιό μας.
Συνεχίζοντας τη γλωσσική μας εξερεύνηση, παίξαμε με τη λέξη “νερό”, κάνοντας αναγραμματισμούς και διασκεδάζοντας με τη μορφή και τους ήχους της. Καταμετρήσαμε σταγονίτσες και, μέσα από εκπαιδευτικά παιχνίδια στον υπολογιστή, αντιγράψαμε λέξεις σχετικές με τον κύκλο του νερού, όπως “αέρας” “χιόνι”.
Μέσα από τη μουσική και την κίνηση, διασκεδάσαμε τραγουδώντας το Από που ‘σαι ποταμάκι , το μελωποιημένο ποίημα του Ζαχαρία Παπαντωνίου, που μας βοήθησε να κατανοήσουμε τη ροή του νερού και την πορεία του μέσα στη φύση.
Ως μικροί επιστήμονες, πραγματοποιήσαμε απλά πειράματα φυσικών επιστημών, μέσα από τα οποία ανακαλύψαμε:
- Τις τρεις μορφές του νερού: υγρό, αέριο και στερεό.
- Ποια αντικείμενα βυθίζονται ή επιπλέουν στο νερό.
- Ποια υλικά διαλύονται και ποια όχι.
Καταγράψαμε τις υποθέσεις και τα συμπεράσματά μας σε φύλλα παρατήρησης, ακριβώς όπως κάνουν οι πραγματικοί επιστήμονες!
Μέσω της ρομποτικής και της αγαπημένης μελλισούλας bee bot, μάθαμε με διασκεδαστικό και διαδραστικό τρόπο για τον φαινομενικά δυσνόητο για τα μικρά παιδιά, κύκλο του νερού και κλείσαμε δημιουργικά αυτή τη συναρπαστική φιλοτεχνώντας τον δικό μας κύκλο του νερού, δίνοντας ζωή σε όλα τα στάδιά του μέσα από τη φαντασία και τη δημιουργικότητά μας.
Ήταν ένα υπέροχο ταξίδι γνώσης και ανακάλυψης, που μας έκανε να αγαπήσουμε ακόμα περισσότερο το νερό, κατανοώντας ταυτόχρονα τα οφέλη και τη σημασία του στη ζωή μας, αλλά και την ανάγκη προστασίας του!
Γιορτάζοντας την Αγάπη!
Στο νηπιαγωγείο μας, η Ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου ήταν μια ευκαιρία να μιλήσουμε για την αγάπη, τη φιλία και την καλοσύνη! Με αφορμή το αγαπημένο μας παραμύθι, “Ο Μικρός Πρίγκιπας”, που γνωρίσαμε στην προηγούμενη θεματική μας για τους πλανήτες, ανακαλύψαμε ότι η αγάπη σημαίνει να νοιάζεσαι, να αφιερώνεις χρόνο και να δίνεις αξία στους άλλους, όπως έκανε ο μικρός πρίγκιπας για το αγαπημένο του τριαντάφυλλο.
Μέσα από συζήτηση, τα παιδιά μοιράστηκαν τις σκέψεις τους για το τι σημαίνει αγάπη και ανακαλύψαμε πολλούς όμορφους τρόπους να την εκφράζουμε: με μια αγκαλιά, ένα γλυκό λόγο, μια καλή πράξη, μια ζωγραφιά ή ακόμα και με ένα χαμόγελο!
Στη συνέχεια, εμπνευστήκαμε από το τρυφερό ποίημα “Σου δείχνω την αγάπη μου” και το εικονογραφήσαμε, φτιάχνοντας πολύχρωμες ζωγραφιές γεμάτες όμορφα μηνύματα. Μέσα από τη δημιουργικότητα, τα παιδιά εξέφρασαν τα συναισθήματά τους και έδωσαν σχήμα και χρώμα στην αγάπη!
Η ξεχωριστή αυτή ημέρα έκλεισε γλυκά, με μικρά κεράσματα σε σχήμα καρδιάς, που μοιραστήκαμε όλοι μαζί, γιορτάζοντας τη χαρά του να δίνουμε και να λαμβάνουμε αγάπη.
Γιατί η αγάπη είναι παντού και κάθε μέρα μπορούμε να τη δείχνουμε με τις πράξεις μας!
Πρόσφατα σχόλια