![]()
![]()
![]()

![]()
![]()
![]()


Στα πλαίσια ενημέρωσης και προστασίας μας από ακραία καιρικά φαινόμενα και καταστροφές, ‘οπως είναι λ.χ. ο σεισμικός κίνδυνος σε σχολική μονάδα, μιλήσαμε για τον σεισμό, μάθαμε πώς προκαλείται καθώς και για τα μέτρα προστασίας που θα πρέπει να λάβουμε σε περίπτωση που συμβεί εντός ή εκτός της τάξης.
Αρχικά καταγράψαμε όλες τις προϋπάρχουσες γνώσεις των παιδιών αναφορικά με το φαινόμενο του σεισμού και στη συνέχεια, μέσα από εκπαιδευτικά βίντεο και ιστορίες μάθαμε για τη μορφολογία της Γης, τί υπάρχει στο εσωτερικό της και πώς προκαλείται μια σεισμική δόνηση.


Ταξιδεύοντας πίσω στον χρόνο, γνωρίσαμε τον Εγκέλαδο, τον φοβερό γίγαντα, που ήθελε να πάρει με τη βία την εξουσία από τους Ολύμπιους θεούς και τον οποίο, η σοφή θεά Αθηνά τιμώρησε, ρίχνοντας πάνω του το νησί Σικελία ή το βουνό Αίτνα. Ο μύθος λέει πως σε κάθε προσπάθεια που κάνει να βγει έξω από τα σκοτεινά τάρταρα της Γης, εκείνη κουνιέται και κάνει σεισμό ή προκαλείται έκρηξη ηφαιστείου.

Για να κατανοήσουμε καλύτερα το φαινόμενο, με φαντασία περισσή, γίναμε μικροί Σεισμολόγοι και Ηφαιστιολόγοι, καθώς κατασκευάσαμε με απλά υλικά τον δικό μας σεισμογράφο, που κατέγραψε τη σεισμική δραστηριότητα σε ρίχτερ, αλλά είδαμε να πραγματοποιείται και μια έκρηξη ηφαιστείου!

Και από τα πειράματα περάσαμε στη δράση….1,2,3, ΣΕΙΣΜΟΟΟΣ! Φιλαράκο, μη σε πιάνει πανικός! Το τραγούδι της χελώνας θυμίσου…. ΣΚΥΨΕ, ΚΑΛΥΨΟΥ, ΚΡΑΤΗΣΟΥ!


Και για έξτρα προστασία και ασφάλεια, ετοιμάσαμε και τα τσαντάκια έκτακτης ανάγκης, στα οποία θα πρέπει να έχουμε μέσα όλα τα απαραίτητα, όπως σφυρίχτρα, φακό, μπουκάλι με νερό, βαμβάκι, τραυμαπλάστ, μπαταρίες κ.α. για να παρέχουμε στον εαυτό μας και σε όποιον χρειαστεί τις πρώτες βοήθειες, μέχρι να έρθει η πυροσβεστική ή το ασθενοφόρο.


Η εκπαίδευση για τη προστασία μας από τον σεισμό συνεχίζεται…

Το βιβλίο “Η τελεία” του Peter H. Reynolds στάθηκε η αφορμή για να ανακαλύψουμε τα σπουδαία πράγματα που μπορούμε να κάνουμε, φτάνει να τα τολμήσουμε και να “αγκαλιάσουμε” τον εαυτό μας. Η ιστορία της μικρής Λία, αποτελεί έναν ύμνο στην αποδοχή του εαυτού μας, στην αναγνώριση κι ανάδειξη των κρυφών μας δυνάμεων, στην ενίσχυση της ψυχικής μας ανθεκτικότητας και της συναισθηματικής νοημοσύνης.
Με βάση τα παραπάνω, με τους μικρούς μας φίλους, εκφράσαμε τις σκέψεις μας, συζητήσαμε για τα ταλέντα μας και γνωρίσαμε το σύμβολο της τελείας βιωματικά. Φτιάξαμε τελείες πολύχρωμες και σε διάφορα σχήματα με το οικοδομικό υλικό της τάξης, αλλά σχηματίσαμε και τελείες μεγάλες ή μικρές. Σκεφτήκαμε ότι οι τελείες μας θυμίζουν τον κύκλο. Σχηματίσαμε έναν μεγάλο εξωτερικό κύκλο και στη μέση έναν πιο μικρό, σαν δύο αλυσίδες, όπου για να έχουν αντοχή, θα έπρεπε όλοι να ενώσουμε τα χέρια με τον διπλανό μας.

Η δράση άρεσε πολύ στα παιδιά και φτιάξαμε τις δικές μας καρδουλο-τελείες.

Δε ξεχάσαμε να θυμηθούμε πως η τελεία αποτελεί την αρχή για να δημιουργήσουμε γραμμές, σχήματα και μοναδικές ζωγραφιές. Κι από την τελεία γνωρίσαμε την ευθεία γραμμή, τη καμπύλη, ανακαλύψαμε πως οι γραμμές κρύβονται παντού.. στον χώρο γύρω μας, στο όνομά μας και δειλά δειλά συνδυάσαμε τις γραμμές για να φτιάξουμε τον τέλειο εαυτό μας. Θαυμάστε μας!




Στο σχολείο κατέφτασαν δυο απροσδόκητοι επισκέπτες, η μικρή Φωτεινή που ήταν μαθήτρια προνηπίου και συχνά μπέρδευε ή δεν ακολουθούσε τους κανόνες καλής συμπεριφοράς και ο αδερφός της ο Άκης, που ήταν νήπιο και πρότυπο συμπεριφοράς. Καθώς πήγαιναν στο δικό τους σχολείο έχασαν το δρόμο και μέσα από τις ξεκαρδιστικές τους αφηγήσεις και τη τέχνη του κουκλοθεάτρου, μας βοήθησαν βιωματικά και με παιγνιώδη τρόπο, να αλληλεπιδράσουμε μεταξύ μας, να εκφράσουμε τις σκέψεις και τα συναισθήματά μας και να κατανοήσουμε τη σημασία που έχει η οριοθέτηση της συμπεριφοράς μας μέσα από τη θέσπιση κανόνων στο σχολείο και στη ζωή γενικότερα, για την αρμονική συνύπαρξη όλων, σε ένα ασφαλές και θετικό περιβάλλον.


Για τον λόγο αυτό, αφού καταγράψαμε τις ιδέες των παιδιών, φιλοτεχνήσαμε ατομικά φαναράκια ρύθμισης της φωνής μας και ομαδικά τους κανόνες της τάξης μας, υπό τη μορφή συμβολαίου, το οποίο υπογράψαμε ο καθένας μας, με το δαχτυλικό του αποτύπωμα, δίνοντας την υπόσχεση ότι θα προσπαθούμε να το τηρούμε.

Οι νέοι μας φίλοι – “κούκλες τάξης” ανανέωσαν το ραντεβού τους για κάποια άλλη στιγμή και φεύγοντας μας χάρισαν το βάζο με τα γλυκά λογάκια, για να θυμόμαστε να προσφέρουμε έναν καλό και γλυκό λόγο στους άλλους.

Οι πρώτες μέρες στο Νηπιαγωγείο είναι ιδιαίτερης σημασίας για τα μικρά παιδιά, καθώς είναι μέρες μετάβασης από την οικογένεια, που αποτελεί τον πρώτο κοινωνικό φορέα του παιδιού, στο σχολείο, όπου πλέον έρχονται αντιμέτωπα με νέα πρόσωπα, χώρο και καλούνται να προσαρμοστούν στο νέο περιβάλλον, φέρνοντας το καθένα τις δικές του αποσκευές, επιθυμίες και όνειρα.

Οι πρώτες μέρες προσαρμογής των μαθητών στο σχολείο μας, κάθε χρόνο, έχουν ως βασικό μέλημα, να γνωρίσουν τα παιδιά βιωματικά κι ανακαλυπτικά τις γωνιές της τάξης, τους εσωτερικούς και αύλειους χώρους του σχολείου μας και να νιώσουν σε αυτό ασφάλεια, οικειότητα και αποδοχή, τόσο από τις δασκάλες τους, όσο κι από τα υπόλοιπα παιδιά, όπου πλέον θα αποτελούν μια ομάδα και μέσα από κοινές δράσεις, θα αναπτύσσουν τις κοινωνικές, συναισθηματικές και γνωστικές τους δεξιότητες.

Μέσα από παιχνίδια γνωριμίας παρουσιάσαμε τον εαυτό μας στους συμμαθητές και στις δασκάλες μας, εντοπίσαμε κοινά χαρακτηριστικά, όπως π.χ. παιδιά με ίδιο χρώμα μαλλιά, μάτια, ή όνομα αλλά και διαφορετικά και κατανοήσαμε πως το σχολείο μας, είναι ένα Σχολείο για όλους, μέσα στο οποίο είμαστε όλοι ίσοι και μοναδικοί!
Ο φίλος μας ο Λέανδρος, το μικρό λιονταράκι, μας εξιστόρησε χίλιες και μια δικαιολογίες για τους λόγους που συνεχώς βρυγχόταν “ΔΕΝ ΠΑΩ ΣΧΟΛΕΙΟ” μέσα από τη πένα της Μαριλίτας Χατζημποντοζή.Κι επειδή ο φίλος μας βρήκε στη τάξη μας τις πιο απίστευτες κρυψώνες για να μην πάει σχολείο, παίξαμε μαζί του το μουσικοκινητικό παιχνίδι “Ψάχνω ψάχνω το λιοντάρι” και στη συνέχεια σκεφτήκαμε όλοι μαζί χίλιες δυο δικαιολογίες για να μας αρέσει το σχολείο.

Η εβδομάδα μας έκλεισε με τη πρώτη μας ζωγραφιά!



Η πόρτα του σχολείου μας άνοιξε και φέτος και υποδέχθηκε τους μικρούς μας φίλους! Οι τάξεις μας γέμισαν με παιδικά χαμόγελα και φωνές!!
Αγαπημένα μας παιδιά καλως ήρθατε στον θαυμαστό κόσμο του Νηπιαγωγείου!!

Είμαστε έτοιμοι να ανακαλύψουμε όλοι μαζί, μεγάλοι και μικροί, νέα γνωστικά μονοπάτια, αριθμούς και γραμματάκια, να χτίσουμε ισχυρούς δεσμούς φιλίας, να αξιοποιήσουμε τα ταλέντα μας και να φτάσουμε εκεί που, πολλές φορές, πιστεύουμε πως δε μπορούμε! Το ταξίδι μας ξεκινά!!

Στα πλαίσια των εργαστηρίων δεξιοτήτων οι μαθητές είχαν την ευκαιρία μέσα από μια ποικιλία δραστηριοτήτων να γνωρίσουν καλύτερα το πλανητικό μας σύστημα.
Γνωρίσαμε τους πλανήτες και τη σειρά τους σε σχέση με τον ήλιο, κάναμε κατασκευές με αυτούς, παίξαμε βιωματικά παιχνίδια στην αυλή και παιχνίδια μέσα στην τάξη με τη χρήση της ρομποτικής (bee bot) και του ηλεκτρονικού υπολογιστή.
Στη συνέχεια, το κάθε παιδί ζωγράφισε, ονομάτισε και παρουσίασε τον δικό του πλανήτη.
Έπειτα, μιλήσαμε εκτενέστερα για τον ήλιο. Μάθαμε πληροφορίες για τις ιδιότητές του και τη σχέση του με τη γη και τις εποχές και για τη σχέση του με τη γη και την ημέρα και τη νύχτα. Εικονογραφήσαμε τον μύθο του Φαέθοντα και δημιουργήσαμε ηλεκτρονικό βιβλίο.
Ο ΜΥΘΟΣ ΤΟΥ ΦΑΕΘΟΝΤΑ
Ο Ήλιος κάθε πρωί οδηγούσε το άρμα του με τέσσερα άλογα με πύρινες γλώσσες από την Ανατολή έως τη Δύση. Ο Φαέθων, ο γιος του Ήλιου, ανέλαβε για μια μέρα τα ηνία του άρματος του πατέρα του. Εκείνη την ημέρα λόγω της απειρίας του, παραλίγο να καταστραφεί η γη. Αρχικά, τα άλογα πλησίασαν πολύ κοντά στη γη και δημιουργήθηκαν έρημοι και ηφαίστεια και στη συνέχεια, απομακρύνθηκαν τόσο πολύ από αυτή, με αποτέλεσμα να γεμίσει με πάγους και χιόνια. Ο Δίας με έναν κεραυνό σταμάτησε την τρελή πορεία του άρματος και έτσι σώθηκε η γη.
Τέλος, μιλήσαμε για τη σελήνη και το μέγεθός της σε σχέση με τη γη και για τις φάσεις της. Φτιάξαμε σεληνιακό τοπίο, διαβάσαμε το παραμύθι “Ο Φεγγαροσκεπαστής” και κάναμε κατασκευή βασισμένη σε αυτό.
Πρόσφατα σχόλια