Το 4ο Νηπιαγωγείο Μύρινας συμμετείχε για πρώτη φορά στη Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού (CodeWeek 2025), μέσα από δημιουργικές και παιγνιώδεις δράσεις χωρίς τη χρήση υπολογιστή. Οι θεματικές ενότητες «Γίνε ο βασιλιάς των ονομάτων» και «Το τερατάκι των συναισθημάτων / Color Monster Mix Up», του 1ου και του 2ου τμήματος αντιστοίχως, έδωσαν την ευκαιρία στα παιδιά, με οδηγό τη φαντασία και τη συνεργασία, να αναπτύξουν δεξιότητες λογικής σκέψης, επικοινωνίας και ομαδικότητας, ανακαλύπτοντας πώς η δημιουργικότητα συνδυάζεται με τη σκέψη και την οργάνωση.
Στη δραστηριότητα «Γίνε ο βασιλιάς των ονομάτων», τα παιδιά μέσα από μια διαδικασία αποκωδικοποίησης και παιχνιδιού ρόλων εντόπιζαν «μυστικά ονόματα» συμμαθητών τους, χρησιμοποιώντας απλούς συμβολικούς κώδικες. Η δράση κορυφωνόταν με το ρομποτάκι που οδηγούσαν στην εικόνα του παιδιού που είχαν ανακαλύψει, καλλιεργώντας έτσι δεξιότητες κωδικοποίησης, αναγνώρισης γραπτού λόγου, οπτικής αντίληψης και συνεργασίας.
Στη δραστηριότητα «Το τερατάκι των συναισθημάτων / Color Monster Mix Up», τα παιδιά βοήθησαν το μπερδεμένο τερατάκι να αναγνωρίσει και να ταξινομήσει τα συναισθήματά του, καθοδηγώντας το ρομποτάκι Bee Bot σε κάθε χρώμα-συναίσθημα στο ταμπλό. Μέσα από βιωματικά παιχνίδια ρομποτικής, κινητικές δραστηριότητες και δημιουργία καπέλων-συναισθημάτων, τα παιδιά ανέπτυξαν συναισθηματική νοημοσύνη, ενσυναίσθηση και δεξιότητες ακολουθίας και προγραμματισμού.
Και οι δύο θεματικές ανέδειξαν τη δύναμη του παιχνιδιού ως εργαλείο μάθησης, ενισχύοντας τη φαντασία, τη συνεργασία και τη χαρά της δημιουργίας.
- Δραστηριότητες 1ου πρωινού τμήματος
- Δραστηριότητες 1ου ολοήμερου τμήματος
- Δραστηριότητες 2ου πρωινού τμήματος
- Δραστηριότητες 2ου ολοήμερου τμήματος
Η συμμετοχή στη CodeWeek ήταν μια πολύτιμη εμπειρία μάθησης για τα παιδιά και τους εκπαιδευτικούς του νηπιαγωγείου, καθώς άνοιξε έναν νέο δρόμο για την καλλιέργεια ψηφιακών και υπολογιστικών δεξιοτήτων από την προσχολική ηλικία. Μέσα από το παιχνίδι, την κίνηση και τη χαρά της εξερεύνησης, τα παιδιά ένιωσαν δημιουργοί, ενίσχυσαν την αυτοπεποίθησή τους και έμαθαν να σκέφτονται μεθοδικά και συνεργατικά.



