Εργαστήρια Δεξιοτήτων
Θεματική ενότητα : Δημιουργώ και καινοτομώ- Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία
Το συγκεκριμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο:
«STEAM και η ΓΗ γυρίζει…» έχει ως στόχο με βάση τις αρχές του εποικοδομητισμού και με μεθόδους διερευνητικής μάθησης οι μαθητές να σκεφτούν και να βρουν απαντήσεις σε ερωτήσεις για το διάστημα και για το γεγονός ότι οι πλανήτες δεν είναι απομονωμένοι ο ένας από τον άλλον, αλλά αλληλοεξαρτώμενοι καθώς η Σελήνη περιστρέφεται γύρω από τη Γη, η Γη, μαζί με επτά άλλους πλανήτες, περιστρέφεται γύρω από τον Ήλιο και ο Ήλιος, με τη σειρά του, περιστρέφεται γύρω από το κέντρο του γαλαξία μας. Η Σελήνη, η Γη και ο Ήλιος αποτελούν τα τρία ουράνια σώματα τα οποία σχηματίζουν ένα ολοκληρωμένο σύστημα, με την εναλλαγή ημέρας/νύχτας, τις εκλείψεις και τις εποχές που προκύπτουν από τις αλληλεπιδράσεις μεταξύ των σωμάτων αυτών και με τις οποίες οι μικροί μαθητές θα
πειραματιστούν και θα γνωρίσουν με βιωματικό τρόπο.
Μέσα από πειράματα, εξοικείωση με συγκεκριμένα εκπαιδευτικά λογισμικά, δημιουργία μηχανικών κατασκευών, καλλιέργεια της μαθηματικής σκέψης και εξοικείωση με βασικές αρχές προγραμματισμού και αλγοριθμικής σκέψης τα παιδιά θα έρθουν σε επαφή με τη φιλοσοφία του STE(A)M η οποία βασίζεται στην επιστήμη με βάση την έρευνα (IBSE) υιοθετώντας την αρχή του John Dewey ότι η εκπαίδευση ξεκινά με περιέργεια (Savery, 2006) προτρέποντας τους μαθητές να περάσουν από όλα τα στάδια της επιστημονικής έρευνας: να θέσουν μια ερώτηση, να αναπτύξουν
μια υπόθεση, να σχεδιάσουν πώς να δοκιμάσουν αυτήν την υπόθεση, να συλλέξουν δεδομένα, να αναλύσετε τα αποτελέσματα και να τα μοιραστούν με τους συμμαθητές (Pedaste et al. 2015). Το IBSE είναι ιδανικό για την επιστημονική εκπαίδευση, γιατί κάνει τη διδασκαλία περισσότερο πρακτική, εφόσον οι μαθητές μαθαίνουν πώς να διατυπώνουν ερωτήσεις απαντήσεις μέσω πειραματισμού, ενώ ο δάσκαλος έχει και έναν διαμεσολαβητικό ρόλο και έναν ρόλο εκπαιδευτή
Καταγραφή των αρχικών γνώσεων και ιδεών των μαθητών
Αρχικά ξεκινήσαμε χρησιμοποιώντας εργαλεία όπως η ρουτίνα σκέψης “Χρώμα– Σύμβολο- Εικόνα” και το διάγραμμα “KWHL”-τεχνική αξιολόγησης που εφαρμόζεται σε όλες τις φάσεις της μαθησιακής διαδικασίας- για την ανίχνευση και καταγραφή των προϋπαρχουσών ιδεών και αντιλήψεων των μαθητών για το Διάστημα/ Ηλιακό σύστημα
- Ρουτίνα σκέψης “Χρώμα- Σύμβολο-Εικόνα”
- Διάγραμμα “ΚWHL”(1ου Τμήματος)
- Διάγραμμα “ΚWHL”(2ου Τμήματος)
Ανακάλυψη των πλανητών του ηλιακού μας συστήματος- Αναζήτηση πληροφοριών- Εξερεύνηση- Παιχνίδια
- Αναζητώντας πληροφορίες στο διαδίκτυο
- Μοντέλο του Ηλιακού μας Συστήματος
- Το ηλιακό μας σύστημα/ Ζωγραφική με πινέλα
- Ζωγραφίζω τον αγαπημένο μου πλανήτη
- Παιχνίδι memory
- Ψηφιακά παζλ με πλανήτες
- Που πάει το μελισσάκι;
- Ταξιδεύοντας στον αγαπημένο μου πλανήτη με τη BeeBot
- Ομαδική Εργασία “Το Ηλιακό Σύστημα”
- Οι πλανήτες σε τροχιά γύρω από τον Ήλιο
Αστέρια- Αστερισμοί-Σελήνη- Εξωγήινοι- Διαστημικά ταξίδια…
- Οι φάσεις της Σελήνης
- Αντιστοίχιση των φάσεων της Σελήνης
- Φεγγαράκι μου λαμπρό!
- Αστερισμοί
- Αστερισμοί
- Περιφορά, Περιστροφή
- Οι ευεργετικές και μη επιδράσεις του Ήλιου στη Γη
- Ο μύθος του Φαέθωνα
- Εικονογράφηση του μύθου του Ήλιου
- Στοιχεία του μύθου- Ο Ήλιος και ο Φαέθων
- Βάζω στη σειρά τις εικόνες του μύθου του Φαέθωνα
- Ταξίδι διαστημικό
- 10,9,8,7,6….1!!Φύγαμε!!!
- Αστροναύτες είμαστε εμείς- Οι καλύτεροι συνεργάτες της NASA!
- Εξωγήινοι
- Αποτελέσματα Ψηφοφορίας- Ποιος είναι ο αγαπημένος μου πλανήτης, δορυφόρους, αστέρας και γιατί;
Καθώς η γη γυρίζει γύρω από τον εαυτό της έχουμε πότε μέρα και πότε νύχτα…….
- Μεταμφίεση και παιχνίδια Ημέρας/ Νύχτας
- Ημέρα- Νύχτα/ Ομαδική Εργασία
- Ημέρα- Νύχτα
- Φως- Σκοτάδι
Βραβείο στα παιδιά που έμαθαν τόσα πολλά


































