Εργαστήρια Δεξιοτήτων

Τα εργαστήρια Δεξιοτήτων που υλοποιήθηκαν κατά το σχολικό έτος 2024 – 2025 είναι τα εξής:

  1. «Κάθε αλλαγή μια φωτεινή αρχή!»
    ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥ ΖΗΝ: Ψυχική Υγεία
  2. «Η οικογένεια δεν έχει αριθμητική, είναι απλώς μοναδική!»
    ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ – ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ & ΕΥΘΥΝΗ: Ανθρώπινα Δικαιώματα
  3. «Οι μικροί εξερευνητές»
    ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ – ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ & ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ: STEM/Eκπαιδευτική Ρομποτική
  4. «Θάλα-SoS-α χωρίς πλαστικά»
    ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ: Οικολογία – Παγκόσμια και τοπική Φυσική κληρονομιά

Στη συνέχεια, παρουσιάζονται αναλυτικότερα τα εργαστήρια, καθώς και φωτογραφικό υλικό.

(περισσότερα…)

Σχέδιο Δράσης: “Βοήθησε να κάνουμε όμορφη την αυλή του σχολείου μας”

Η βελτίωση του αύλειου χώρου του σχολείου επιλέχτηκε από τους εκπαιδευτικούς της σχολικής μονάδας, γιατί ένας όμορφα διαμορφωμένος χώρος προσφέρει ευκαιρίες για μάθηση μέσω του παιχνιδιού αλλά και ενθαρρύνει τη φαντασία και τη δημιουργική έκφραση των παιδιών. Επίσης, προάγει τη συνεργασία και την κοινωνικοποίηση, καθώς τα παιδιά παίζουν και αλληλεπιδρούν με τους συνομηλίκους τους. Ακόμα ένας όμορφος με φυτά χώρος συνδέει τα παιδιά με τη φύση, προάγει την περιβαλλοντική τους συνείδηση και δημιουργεί αίσθημα χαράς και
ευεξίας.

Στο νηπιαγωγείο μας υπάρχει αρκετά μεγάλος αύλειος χώρος. Ένα τμήμα του είναι οργανωμένο με όργανα παιδικής χαράς αλλά ένα άλλο τμήμα του, παρέμενε ανεκμετάλλευτο. Ως εκ τούτου ο σύλλογος διδασκόντων αποφάσισε τόσο την αισθητική διαμόρφωση του υπάρχοντος χώρου, όσο και στην εκμετάλλευση ολόκληρης της αυλής για την επέκταση των οργανωμένων μαθησιακών δραστηριοτήτων, ώστε να ενθαρρύνεται η μάθηση και οι φιλικές σχέσεις μεταξύ των μαθητών του σχολείου μας.

Η αφόρμηση για την υλοποίηση της δράσης μας ήρθε μέσα από μία συζήτηση που κάναμε με τα παιδιά του Νηπιαγωγείου σχετικά με το πώς θα μπορούσαμε να κάνουμε την αυλή του σχολείου μας πιο όμορφη, ώστε να μπορούμε να πραγματοποιούμε περισσότερες δράσεις εκτός της σχολικής τάξης. Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με την ιδέα αυτή και σε δεύτερη φάση τους προτάθηκε να φτιάξουν ζωγραφιές σχετικά με το πώς θα ήθελαν να είναι η καινούρια αυλή. Οι ζωγραφιές αυτές αποτέλεσαν το έναυσμα για την κατασκευή μακέτας , όπου τα παιδιά
αποτύπωσαν τις ιδέες τους σχετικά με τη διαμόρφωση της αυλής.

Σε δεύτερη φάση, εκπαιδευτικοί και παιδιά αποφάσισαν να ενημερώσουν τους γονείς του σχολείου για το σχέδιο δράσης της σχολικής μονάδας, για τους στόχους που θέσαμε για τη συγκεκριμένη σχολική χρονιά , για τις ιδέες των μικρών μας μαθητών, αλλά και για την επίδραση του αύλειου χώρου τόσο στη σωματική, όσο και στην ψυχοκοινωνική και γνωστική ανάπτυξη των παιδιών.

Συγκεντρώσαμε υλικό σχετικό με την οργάνωση των αύλειων χώρων, καθώς και με δραστηριότητες που μπορούν να πραγματοποιηθούν σε αυτούς. Ακολούθησε κι άλλη συζήτηση με τα παιδιά και καταλήξαμε στις εξής συγκεκριμένες δράσεις: στη δημιουργία λαχανόκηπου, στο φύτεμα αρωματικών φυτών, στη ζωγραφική τριών επιδαπέδιων παιχνιδιών καθώς και στο βάψιμο και τη ζωγραφική κάποιων εξωτερικών τοίχων του σχολείου.

Μοιράστηκαν οι αρμοδιότητες στους άμεσα εμπλεκόμενους στη διαδικασία, δηλαδή στα παιδιά , στους εκπαιδευτικούς και στους γονείς- κηδεμόνες των νηπίων. Επικοινωνήσαμε με τον δήμο Μοσχάτου- Ταύρου ώστε τα κατάλληλα συνεργεία του να βοηθήσουν στις βασικές εργασίες διαμόρφωσης του χώρου. Οι γονείς ανέλαβαν την αγορά των φυτών και των χρωμάτων για το βάψιμο των τοίχων και τη ζωγραφική των επιδαπέδιων παιχνιδιών. Συγκεκριμένα, τα χρώματα χορηγήθηκαν δωρεάν από κάποιο χρωματοπωλείο και οι εργασίες ελαιοχρωματισμού των τοίχων ήταν προσφορά κάποιου ελαιοχρωματιστή που μας πρότεινε ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων.

Τα παιδιά φύτεψαν,με τη βοήθεια των γονέων, μαρούλια, λάχανα, μπρόκολα, ντομάτες και κουνουπίδια, καθώς και αρωματικά φυτά όπως δυόσμο, ρίγανη, κάπαρη, βασιλικό, μέντα, λεβάντα και αμπαρόριζα. Έτσι, δημιουργήθηκε ο λαχανόκηπός μας που έδωσε την ευκαιρία στα παιδιά να μάθουν τη διατροφική αξία των λαχανικών και τη χρησιμότητά τους στην υγιή ανάπτυξη του ανθρώπινου οργανισμού. Σε συνέχεια της παραπάνω δραστηριότητας, τα παιδιά μεταμφιέστηκαν σε λαχανικά, την ημέρα της Τσικνοπέμπτης.

Κατά τη διάρκεια της άνοιξης πραγματοποιήθηκε η σχεδίαση και η ζωγραφική των επιδαπέδιων παιχνιδιών και το βάψιμο των τοίχων του σχολείου με την πολύτιμη αρωγή των Γονέων και Κηδεμόνων των νηπίων καθώς και του ελαιοχρωματιστή που μας έκανε προσφορά την εργασία του.

Η δράση διαμόρφωσης του αύλειου χώρου του Νηπιαγωγείου μας υλοποιήθηκε με επιτυχία και είχε θετικά αποτελέσματα, τόσο στη λειτουργικότητα, όσο και στην αισθητική του περιβάλλοντος χώρου. Συγκεκριμένα, ο νέος σχεδιασμός ενίσχυσε την παιδαγωγική αξιοποίηση της αυλής, προσφέροντας στα παιδιά περισσότερες ευκαιρίες για δημιουργικό , ελεύθερο και οργανωμένο παιχνίδι. Επιπλέον, παρατηρήθηκε αυξημένη και ενεργητική συμμετοχή των νηπίων σε υπαίθριες δραστηριότητες , καθώς και θετική ανταπόκριση από γονείς και εκπαιδευτικό προσωπικό. Η ενασχόληση των παιδιών με την περιποίηση των φυτών ,αλλά και γενικότερα με την βελτίωση του αύλειου
χώρου , πέτυχε τη σύνδεση του σχολικού προγράμματος με το αναλυτικό πρόγραμμα των νηπιαγωγείου. Παράλληλα, παρατηρήθηκε ανάπτυξη πρωτοβουλιών και ρόλων από μέρους των νηπίων, ανάπτυξη της αισθητικής τους και βελτίωση της διαδικασίας της μάθησης. Επίσης, με το συγκεκριμένο σχέδιο δράσης υπήρξε μια ολοκληρωμένη συνεργασία μεταξύ παιδιών, εκπαιδευτικών , γονέων και τοπικών φορέων. Τέλος, όλοι οι εμπλεκόμενοι και κυρίως τα παιδιά αποκόμισαν οφέλη, καλλιεργώντας την οικολογική τους συνείδηση.

Ο κήπος λειτούργησε ως ζωντανό εκπαιδευτικό εργαλείο, συνδέοντας τα παιδιά με τη φύση και αποτέλεσε ένα ήρεμο και ευχάριστο περιβάλλον για εξερεύνηση, χαλάρωση και βιωματική μάθηση.

Στο PDF που ακολουθεί, μπορείτε να βρείτε φωτογραφικό υλικό της δράσης.



Λήψη αρχείου

Σχέδιο Δράσης: “Όλοι μαζί μαθαίνουμε να παίζουμε”

Η συναισθηματική και κοινωνική ανάπτυξη των παιδιών είναι καθοριστικής σημασίας για τη συνολική τους ευημερία. Στο σύγχρονο περιβάλλον, παρατηρούνται αυξανόμενες προκλήσεις, όπως δυσκολίες στην επίλυση συγκρούσεων, στην ενσυναίσθηση και στη συνεργασία με συνομηλίκους.

Υλοποιήθηκε, λοιπόν, ένα σχέδιο δράσης με σκοπό τη δημιουργία μιας αποτελεσματικής συνεργασίας μεταξύ του σχολείου και της οικογένειας, με στόχο την ολιστική υποστήριξη των παιδιών σε κοινωνικό και συναισθηματικό επίπεδο. Μέσα από αυτήν τη συνεργασία, επιδιώκεται η ανάπτυξη των αναγκαίων δεξιοτήτων, ώστε τα παιδιά να καλλιεργήσουν την ικανότητα του δημιουργικού και αρμονικού παιχνιδιού. Η υλοποίηση του σχεδίου δράσης «Όλοι μαζί μαθαίνουμε να παίζουμε» εντάχθηκε στη συνολική προσπάθεια της σχολικής μονάδας να ενισχύσει τη συνεργασία με την οικογένεια και να υποστηρίξει την ανάπτυξη των κοινωνικών και συναισθηματικών δεξιοτήτων των παιδιών μέσα από την ενδυνάμωση του παιχνιδιού. Βασικός στόχος του σχεδίου ήταν η ευαισθητοποίηση των γονέων ως προς τον ρόλο τους στο παιχνίδι των παιδιών, καθώς και η προώθηση κοινών παιδαγωγικών πρακτικών μεταξύ σχολείου και οικογένειας.

Το πρόγραμμα αυτό ήταν αναγκαίο, καθώς συνδυάζει βιωματικές προσεγγίσεις και τη στενή συνεργασία σχολείου-οικογένειας, δημιουργώντας τις βάσεις για την καλλιέργεια υγιών σχέσεων, συναισθηματικής αυτορρύθμισης και κοινωνικών δεξιοτήτων μέσα από το παιχνίδι.

 

Στόχοι του Προγράμματος

  • Ενίσχυση της ενσυναίσθησης μέσα από δημιουργικές δραστηριότητες.
  • Προώθηση της διαχείρισης συναισθημάτων μέσω βιωματικών ασκήσεων.
  • Καλλιέργεια δεξιοτήτων συνεργασίας και ομαδικότητας.
  • Εκπαίδευση στην επίλυση συγκρούσεων και στη θετική επικοινωνία.
  • Εξασφάλιση συνέπειας μεταξύ σχολικού και οικογενειακού περιβάλλοντος.
  • Δημιουργία μιας ισχυρής κοινωνικής και συναισθηματικής βάσης για τα παιδιά.

 

Η δράση ξεκίνησε με τη δημιουργία ενός ερωτηματολογίου από τους εκπαιδευτικούς, το οποίο δόθηκε στους γονείς προκειμένου να καταγραφούν οι συνήθειες παιχνιδιού των παιδιών στο σπίτι, καθώς και η συχνότητα και ο τρόπος συμμετοχής των ενηλίκων στον κοινό χρόνο παιχνιδιού. Με βάση τα ευρήματα του ερωτηματολογίου σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε μία συνάντηση-επιμόρφωση (workshop) στις 28 Μαρτίου, στην οποία προσκλήθηκαν όλοι οι γονείς του σχολείου. Η συνάντηση περιλάμβανε δύο μέρη: ένα θεωρητικό και ένα βιωματικό.

Στο θεωρητικό μέρος, οι εκπαιδευτικοί παρουσίασαν με σαφήνεια και τεκμηρίωση τη σημασία του παιχνιδιού στην προσχολική ηλικία, δίνοντας έμφαση στον ρόλο του γονέα ως συνοδοιπόρου, ενισχυτή και υποστηρικτή κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού.

20250615 151430

 

Ακολούθησε το βιωματικό μέρος, στο οποίο οι γονείς κλήθηκαν να συμμετάσχουν σε επιτραπέζια παιχνίδια κατάλληλα για την προσχολική ηλικία, βιώνοντας ενεργά τον ρόλο του συνοδού στο παιχνίδι. Τα παιχνίδια επιλέχθηκαν με γνώμονα την ενίσχυση συγκεκριμένων κοινωνικών δεξιοτήτων και την τόνωση της ψυχοσυναισθηματικής αλληλεπίδρασης. Οι γονείς συνεργάστηκαν σε μικρές ομάδες, ενώ οι εκπαιδευτικοί υποστήριζαν τη διαδικασία παρέχοντας καθοδήγηση και επισημαίνοντας παραδείγματα αποτελεσματικής επικοινωνίας, συνεργασίας και συναισθηματικής διαχείρισης μέσα από το παιχνίδι.

 

20250615 15273520250615 152254 20250615 15243820250615 15260220250615 153020

 

Η ανταπόκριση των γονέων ήταν ιδιαίτερα θετική. Αποτέλεσμα της δράσης ήταν η ενεργοποίηση του συλλόγου γονέων με την συνδρομή όλων των γονέων, να ενισχύσουν το σχολείο με μερικά από τα προτεινόμενα παιχνίδια, ώστε να δημιουργηθεί ένα κοινό περιβάλλον παιχνιδιού στο σχολείο και στο σπίτι, με κοινές στρατηγικές και στάσεις από όλους τους ενήλικες.

Αξίζει να σημειωθεί η μεγάλη κινητοποίηση των γονέων και η συμμετοχή τους στην ανανέωση του παιδαγωγικού υλικού του σχολείου με βάση τη λίστα παιχνιδιών που τους είχε δοθεί από τους εκπαιδευτικούς, ως αποτέλεσμα της δράσης. Έτσι, το σχολείο εξοπλίστηκε σημαντικά με νέα επιτραπέζια παιχνίδια που προάγουν την ολόπλευρη εξέλιξη των παιδιών. Επιπλέον, οι γονείς έπειτα από συνεννόηση με τον σύλλογο γονέων και κηδεμόνων, κινητοποιήθηκαν και πήραν την πρωτοβουλία, να διαμορφώσουν και τον εξωτερικό χώρο του σχολείου, ζωγραφίζοντας στην αυλή υπαίθρια παιχνίδια όπως “φιδάκι” και “κουτσό”.

Τα παιδιά αξιοποίησαν τα παιχνίδια αυτά με ενθουσιασμό και υπήρξε βελτίωση στον τρόπο που συνεργάζονταν, περίμεναν τη σειρά τους και διαχειρίζονταν τις συγκρούσεις και την ήττα, ενώ υπήρξε μείωση των «αρνητικών» αντιδράσεων και αισθημάτων ματαίωσης.

20250615 160241

Η συμμετοχή των γονέων στη διαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού ενίσχυσε ακόμη περισσότερο την αίσθηση συνέργειας μεταξύ σχολείου και οικογένειας.

Περιβαλλοντική Δράση ΕΛΚΕΘΕ

Μας επισκέφθηκε το Ελληνικό Κέντρο Θαλάσσιων Ερευνών (ΕΛΚΕΘΕ) για να μας ενημερώσει για το θαλάσσιο οικοσύστημα, τα προβλήματα που αντιμετωπίζει και τους κινδύνους που το απειλούν. Γνωρίσαμε τις επιπτώσεις του ανθρώπου στο θαλάσσιο οικοσύστημα και τη μόλυνση των θάλασσών, αλλά και τρόπους προστασίας του.

20250617 100130 20250617 124415 IMG 5f3d025e901adfb4e71dfaa4973c0c4a V IMG b870c9a35fbb0e7235b6632a969a6fa1 V

Δράση του Δήμου Μοσχάτου: “Βιώσιμη Πόλη”

Ο Δήμαρχος Μοσχάτου – Ταύρου, Ανδρέας Ευθυμίου, επισκέφθηκε το σχολείο μας στα πλαίσια της περιβαλλοντικής δράσης “Βιώσιμη Πόλη”. Μας βοήθησε να γνωριστούμε καλύτερα με δράσεις που κάνουν τη πόλη και το περιβάλλον του ζούμε βιώσιμο, όπως η ανακύκλωση, η κομποστοποίηση, η δενδροφύτευση, η χρήση οικολογικών μεταφορικών μέσων κ.α.

Μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα για τη Δράση και να δείτε την ανάρτηση του Δημάρχου και περισσότερες φωτογραφίες εδώ.

IMG cd6b0bb54e1aeb7225d6161d4a49b271 V IMG 2a6a70028f1cc70aebff6df4c79fbcbe V IMG 4d85952b032c4435e2e2badccbb9addf V IMG 7b9f332f9dd9fc3fb1a91d9b78c3d832 V

Ας γνωρίσουμε τα έντομα!

Τώρα που ήρθε η άνοιξη, η φύση γέμισε μικρά πλασματάκια που λέγονται έντομα! Μιλήσαμε, λοιπόν, για διάφορα έντομα, όπως μυρμήγκια, πεταλούδες, μέλισσες, πασχαλίτσες, ακρίδες κ.α., συζητήσαμε για τη ζωή τους, τη διατροφή τους, τα σπίτια τους. Φτιάξαμε όμορφες χειροτεχνίες και ζωγραφιές και βγήκαμε στην αυλή για να τα παρατηρήσουμε. Τελικά, επικεντρωθήκαμε στα μυρμήγκια, τα αναζητήσαμε στην αυλή, τα παρατηρήσαμε και επιστρέψαμε στη τάξη, όπου κατασκευάσαμε τις δικές μας μυρμηγκοφωλιές με διαφορετικά υλικά.

20250617 122942 20250617 095135  20250617 094622

11 Μαΐου: Γιορτή της μητέρας

Οι μανούλες μας γιορτάζουν! Έτσι κι εμείς, τους φτιάξαμε πολλά δωράκια και κάρτες, μιλήσαμε για τη μαμά μας και τη ζωγραφίσαμε και για το πόσο σημαντικές είναι οι μητέρες στο κόσμο! Συζητήσαμε τα αγαπημένα μας πράγματα που κάνουμε με τη μαμά και πόσα κάνει η μαμά για εμάς, αλλά και σκεφτήκαμε τρόπους να την ευχαριστήσουμε και να της δείξουμε πόσο πολύ την αγαπάμε!

IMG 704892fe2776a4f3e267033d2ad83f7b V 20250617 12251020250617 095426 IMG 30427bac41d21666b31d77126ba8de74 V

Εργαστήριο πηλού στο σχολείο μας!

Το νηπιαγωγείο μας μετατράπηκε σε.. εργαστήριο πηλού! Μάθαμε την ιστορία του πηλού και πώς φτιάχνεται, είδαμε δημιουργίες από πηλό στην αρχαιότητα, στα χρόνια της γιαγιάς και του παππού, αλλά και στο σήμερα. Πειραματιστήκαμε και παίξαμε με το πηλό και κατασκευάσαμε βάζα, κηροπήγια και κοσμηματοθήκες, τα οποία θα χαρίσουμε στις μαμάδες μας για την γιορτή της μητέρας!

20250617 09572720250617 122744

Ελάτε να πάμε μια εκδρομή!!!

Το νηπιαγωγείο μας πήγε τη πρώτη του εκδρομή για φέτος! Ο προορισμός μας ήταν το στάδιο της πόλης μας, όπου τα παιδιά απήλαυσαν πληθώρα δραστηριοτήτων! Παίξαμε ελεύθερα και οργανωμένα παιχνίδια, παιχνίδια τύπου “Survivor”, κάναμε αθλήματα και προπονηθήκαμε, κάναμε πικ νικ στο γρασίδι και περάσαμε καταπληκτικά!!!

IMG 148c403227cc8caf9c96aa35975b3c5d V 20250617 124527 20250617 124745 20250617 174229 IMG 6c051aa028881cb3cea53eb17394e3b1 V