Φτιάχνουμε σκιές ζώων με τα χέρια μας!

Μια από τις πιο διασκεδαστικές δραστηριότητες ήταν το παιχνίδι με τις σκιές των χεριών και η δημιουργία ζώων. Κάθε σχολείο επέλεξε ένα ζώο για να φτιάξει τη σκιά του χρησιμοποιώντας τα χέρια, προκειμένου να δημιουργηθεί μια κοινή έκθεση με όλες τις σκιές. Εμείς επιλέξαμε το σαλιγκάρι, αλλά φυσικά παίξαμε πάρα πολύ και πειραματιστήκαμε προσπαθώντας να φτιάξουμε και άλλα ζώα!

Εδώ οι πειραματισμοί μας:

bloggif 6861262aef94f

Και εδώ η έκθεση με τα έργα όλων των σχολείων:

Τι έχει μέσα στο κουτί;

Έχει έρθει η ώρα να ξεκινήσουμε την διερεύνηση της πρώτης θεματικής του έργου eTwinning  “STEAM mystery!” που αφορά στο φως και την σκιά. Η αρχή έγινε με ένα κλειστό κουτί που είχε μόνο μια μικρή τρυπούλα και εμφανίστηκε στην τάξη. Τι έχει άραγε μέσα το κουτί; Μπορούμε να το δούμε αν κοιτάξουμε από την τρυπούλα; Όχι γιατί είναι σκοτεινά ήταν το συμπέρασμα. Ανοίγοντας το κουτί τα παιδιά βρήκαν ένα αρκουδάκι και ένα φακό. Αφού άναψαν τον φακό έκλεισαν πάλι το καπάκι και κοιτώντας από την τρύπα διαπίστωσαν ότι τώρα μπορούσαν να δουν το περιεχόμενο του κουτιού γιατί υπήρχε το φως. Ξεκίνησε έτσι μια σειρά από διερευνήσεις και πειραματισμούς με παιγνιώδη χαρακτήρα που επέτρεψε στα παιδιά να αντιληφθούν εμπειρικά την έννοια του φωτός και της σκιάς, να ανακαλύψουν πότε εμφανίζεται η σκιά, πότε μεγαλώνει και πότε μικραίνει και να παίξουν μαζί της. Στο τέλος είδαμε και ένα ωραίο παραμύθι με τίτλο “Την μέρα που συνάντησα την σκιά μου”.

Συμμετοχή στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού

Μια παράλληλη δράση που υλοποιήθηκε στο πλαίσιο του eTwinning έργου”STEAM mystery!” ήταν η συμμετοχή μας στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού, μια πρωτοβουλία που έχει στόχο να γνωρίσουν τα παιδιά τον προγραμματισμό και να διασκεδάσουν με αυτόν. “Βρες τη σκιά μου” (Find my shadow) ήταν ο τίτλος της δραστηριότητας, στην οποία τα παιδιά έπρεπε να απαντήσουν σε μια σειρά από γρίφους, να βρουν το ζωάκι στο οποίο αυτοί αναφέρονται και στη συνέχεια να προγραμματίσουν το επιδαπέδιο ρομποτάκι μας, το beebot, να βρει τη σκιά τους. Οι μικροί προγραμματιστές τα κατάφεραν περίφημα και στο τέλος πήραν ένα αναμνηστικό πιστοποιητικό για την συμμετοχή τους, το ίδιο και το σχολείο μας.

BeFunky collage 1 EUCODEWEEK CERTIFICATION page 0001

Εδώ Πολυτεχνείο! Εδώ Νηπιαγωγείο!

“Εδώ Πολυτεχνείο! Εδώ Πολυτεχνείο!”

IMG 20241115 104703

    βροντοφώναξε το Κανόνι της Ειρήνης       

   IMG 20241115 104653

 

κι η φωνή του έφτασε μέχρι το μικρό χωριό της Κυρά Δημοκρατίας 

IMG 20241114 113641

και ξεσήκωσε Το παιδί με το περιστέρι να μεταφέρει το μήνυμα των παιδιών

IMG 20241112 131311

που φαντάστηκαν  (Imagine) έναν κόσμο πιο όμορφο 

IMG 20241114 123326 182 1 IMG 20241114 131740 21

και τον απέδωσαν εικαστικά με τα μαγικά τους χεράκια…

Γιατί απλά…  Εδώ Νηπιαγωγείο!! Εδώ Νηπιαγωγείο!!

1η διαδικτυακή συνάντηση των μαθητών/μαθητριών του έργου “STEAM mystery!”

Η πρώτη μας διαδικτυακή συνάντηση με τους μαθητές και τις μαθήτριες που συμμετέχουν στο έργο eTwinning “STEAM mystery!” πραγματοποιήθηκε αυτή την εβδομάδα σε κλίμα μεγάλου ενθουσιασμού! Στη φάση της προετοιμασίας τα συμμετέχοντα σχολεία είχαν χωριστεί σε ζευγάρια προκειμένου τα παιδιά να μπορούν να επικοινωνήσουν καλύτερα αλλά και να παίξουν μαζί! Το δικό μας ζευγάρι σε αυτή την πρώτη μας επαφή ήταν ένα ελληνικό σχολείο, το 1ο Πειραματικό Νηπιαγωγείο Ιεράπετρας. Κατά τη διάρκεια της συνάντησης τα παιδιά συστήθηκαν, τραγούδησαν όλα μαζί και έπαιξαν ένα ψηφιακό παιχνίδι ταύτισης των αντικειμένων με τις σκιές τους, που συνδέεται με την θεματική της πρώτης ενότητας με την οποία ασχολούμαστε δηλαδή το φως και τη σκιά.

1st students meeting

 

“STEAM mystery!”: Η πρώτη μας αποστολή

Ο μήνας ξεκίνησε με έναν φάκελο που ήρθε στο σχολείο μας. Ποιος μπορεί να τον έστειλε; Τα παιδιά παρατήρησαν ότι είχε επάνω το σήμα του eTwinning.

IMG 20241101 121609    IMG 20241101 121753

Πράγματι ήταν μήνυμα από το eTwinning και τον κ. Steam, έναν επιστήμονα που ζήτησε τη βοήθεια των παιδιών και τους ανέθεσε την πρώτη τους αποστολή: να φτιάξουν μια καινούργια κάπα για την Shady, μια σούπερ ηρωίδα που οι δυνάμεις της βασίζονται στο φως και τη σκιά.

Τα παιδιά είδαν το βίντεο και το συζητήσαμε όλοι μαζί για ν α καταλάβουμε τι είναι αυτό που μας ζητάει ο κύριος Steam και ποια ακριβώς είναι η αποστολή μας. Κατά τη διάρκεια της συζήτησης προέκυψαν οι έννοιες του φωτός και της σκιάς και έγινε μια αρχική διερεύνηση των γνώσεων των παιδιών, αλλά και όσων θα ήθελαν να μάθουν σχετικά με τη χρήση του διαγράμματος KWLH, ενός χρήσιμου εργαλείου για την οργάνωση των πληροφοριών πάνω σε ένα θέμα, αλλά και για την αξιολόγηση της μαθησιακής διαδικασίας.

IMG 20241101 125254

Μετά από όλα αυτά η ομάδα είναι έτοιμη να αναλάβει δράση και να κάνει ότι χρειάζεται για να ολοκληρώσει την αποστολή της!

28η Οκτωβρίου

Η επαφή των παιδιών με τα ιστορικά γεγονότα και τα μηνύματα της 28ης Οκτωβρίου καθ’ όλη τη διάρκεια της εβδομάδας, μέσω παρουσιάσεων, βιβλίων, τραγουδιών και δραματοποιήσεων, ανέδειξε εμφατικά το αίτημα για καταδίκη του πολέμου και επικράτηση της ειρήνης σε όλον τον κόσμο. 

 

IMG 20241029 1129421IMG 20241029 1129371IMG 20241029 1130161IMG 20241024 161947 4981

 

Οι δράσεις μας ολοκληρώθηκαν με την παρακολούθηση της βιωματικής θεατρικής παράστασης “Ναι στην Ειρήνη, Όχι στον Πόλεμο” από τη θεατρική ομάδα “Χρόνος – Δράσεις Πολιτισμού”.

IMG 20241025 093233 6501IMG 20241025 085638 9221