Μια από τις πιο διασκεδαστικές δραστηριότητες ήταν το παιχνίδι με τις σκιές των χεριών και η δημιουργία ζώων. Κάθε σχολείο επέλεξε ένα ζώο για να φτιάξει τη σκιά του χρησιμοποιώντας τα χέρια, προκειμένου να δημιουργηθεί μια κοινή έκθεση με όλες τις σκιές. Εμείς επιλέξαμε το σαλιγκάρι, αλλά φυσικά παίξαμε πάρα πολύ και πειραματιστήκαμε προσπαθώντας να φτιάξουμε και άλλα ζώα!
Έχει έρθει η ώρα να ξεκινήσουμε την διερεύνηση της πρώτης θεματικής του έργου eTwinning “STEAM mystery!” που αφορά στο φως και την σκιά. Η αρχή έγινε με ένα κλειστό κουτί που είχε μόνο μια μικρή τρυπούλα και εμφανίστηκε στην τάξη. Τι έχει άραγε μέσα το κουτί; Μπορούμε να το δούμε αν κοιτάξουμε από την τρυπούλα; Όχι γιατί είναι σκοτεινά ήταν το συμπέρασμα. Ανοίγοντας το κουτί τα παιδιά βρήκαν ένα αρκουδάκι και ένα φακό. Αφού άναψαν τον φακό έκλεισαν πάλι το καπάκι και κοιτώντας από την τρύπα διαπίστωσαν ότι τώρα μπορούσαν να δουν το περιεχόμενο του κουτιού γιατί υπήρχε το φως. Ξεκίνησε έτσι μια σειρά από διερευνήσεις και πειραματισμούς με παιγνιώδη χαρακτήρα που επέτρεψε στα παιδιά να αντιληφθούν εμπειρικά την έννοια του φωτός και της σκιάς, να ανακαλύψουν πότε εμφανίζεται η σκιά, πότε μεγαλώνει και πότε μικραίνει και να παίξουν μαζί της. Στο τέλος είδαμε και ένα ωραίο παραμύθι με τίτλο “Την μέρα που συνάντησα την σκιά μου”.
Μια παράλληλη δράση που υλοποιήθηκε στο πλαίσιο του eTwinning έργου”STEAM mystery!” ήταν η συμμετοχή μας στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού, μια πρωτοβουλία που έχει στόχο να γνωρίσουν τα παιδιά τον προγραμματισμό και να διασκεδάσουν με αυτόν. “Βρες τη σκιά μου” (Find my shadow) ήταν ο τίτλος της δραστηριότητας, στην οποία τα παιδιά έπρεπε να απαντήσουν σε μια σειρά από γρίφους, να βρουν το ζωάκι στο οποίο αυτοί αναφέρονται και στη συνέχεια να προγραμματίσουν το επιδαπέδιο ρομποτάκι μας, το beebot, να βρει τη σκιά τους. Οι μικροί προγραμματιστές τα κατάφεραν περίφημα και στο τέλος πήραν ένα αναμνηστικό πιστοποιητικό για την συμμετοχή τους, το ίδιο και το σχολείο μας.
Μετά την ολοκλήρωση της ψηφοφορίας που ανέδειξε την νικήτρια πρόταση για το λογότυπο του έργου μας, η αρχική εικόνα μοιράστηκε σε επιμέρους στοιχεία τα οποία ανέλαβαν να διακοσμήσουν τα παιδιά, έτσι ώστε το λογότυπο να είναι το προϊόν της συνεργασίας όλων. Το δικό μας σχολείο είχε να διακοσμήσει το γράμμα t. Μπορείτε να το βρείτε;
Η πρώτη μας διαδικτυακή συνάντηση με τους μαθητές και τις μαθήτριες που συμμετέχουν στο έργο eTwinning “STEAM mystery!” πραγματοποιήθηκε αυτή την εβδομάδα σε κλίμα μεγάλου ενθουσιασμού! Στη φάση της προετοιμασίας τα συμμετέχοντα σχολεία είχαν χωριστεί σε ζευγάρια προκειμένου τα παιδιά να μπορούν να επικοινωνήσουν καλύτερα αλλά και να παίξουν μαζί! Το δικό μας ζευγάρι σε αυτή την πρώτη μας επαφή ήταν ένα ελληνικό σχολείο, το 1ο Πειραματικό Νηπιαγωγείο Ιεράπετρας. Κατά τη διάρκεια της συνάντησης τα παιδιά συστήθηκαν, τραγούδησαν όλα μαζί και έπαιξαν ένα ψηφιακό παιχνίδι ταύτισης των αντικειμένων με τις σκιές τους, που συνδέεται με την θεματική της πρώτης ενότητας με την οποία ασχολούμαστε δηλαδή το φως και τη σκιά.
Ο μήνας ξεκίνησε με έναν φάκελο που ήρθε στο σχολείο μας. Ποιος μπορεί να τον έστειλε; Τα παιδιά παρατήρησαν ότι είχε επάνω το σήμα του eTwinning.
Πράγματι ήταν μήνυμα από το eTwinning και τον κ. Steam, έναν επιστήμονα που ζήτησε τη βοήθεια των παιδιών και τους ανέθεσε την πρώτη τους αποστολή: να φτιάξουν μια καινούργια κάπα για την Shady, μια σούπερ ηρωίδα που οι δυνάμεις της βασίζονται στο φως και τη σκιά.
Τα παιδιά είδαν το βίντεο και το συζητήσαμε όλοι μαζί για ν α καταλάβουμε τι είναι αυτό που μας ζητάει ο κύριος Steam και ποια ακριβώς είναι η αποστολή μας. Κατά τη διάρκεια της συζήτησης προέκυψαν οι έννοιες του φωτός και της σκιάς και έγινε μια αρχική διερεύνηση των γνώσεων των παιδιών, αλλά και όσων θα ήθελαν να μάθουν σχετικά με τη χρήση του διαγράμματος KWLH, ενός χρήσιμου εργαλείου για την οργάνωση των πληροφοριών πάνω σε ένα θέμα, αλλά και για την αξιολόγηση της μαθησιακής διαδικασίας.
Μετά από όλα αυτά η ομάδα είναι έτοιμη να αναλάβει δράση και να κάνει ότι χρειάζεται για να ολοκληρώσει την αποστολή της!
Τα παιδιά κλήθηκαν να διαλέξουν ανάμεσα σε 4 προτάσεις λογότυπων που είχαν δημιουργηθεί από εκπαιδευτικούς που συμμετείχαν στο πρόγραμμα. Η επιλογή έγινε ανά τμήμα με ψηφοφορία κατά την οποία τα παιδιά τοποθετούσαν την ψήφο τους (τουβλάκι/καπάκι) στην εικόνα που προτιμούσαν. Στη συνέχεια έγινε η καταμέτρηση των ψήφων και οι δύο φιναλίστ τέθηκαν σε νέα ψηφοφορία που πραγματοποιήθηκε στην ολομέλεια. Ένα από τα παιδιά ανέλαβε να μεταφέρει την τελική απόφαση στην ψηφιακή ψηφοφορία στην οποία συμμετείχαν όλα τα σχολεία.
Η επαφή των παιδιών με τα ιστορικά γεγονότα και τα μηνύματα της 28ης Οκτωβρίου καθ’ όλη τη διάρκεια της εβδομάδας, μέσω παρουσιάσεων, βιβλίων, τραγουδιών και δραματοποιήσεων, ανέδειξε εμφατικά το αίτημα για καταδίκη του πολέμου και επικράτηση της ειρήνης σε όλον τον κόσμο.
Οι δράσεις μας ολοκληρώθηκαν με την παρακολούθηση της βιωματικής θεατρικής παράστασης “Ναι στην Ειρήνη, Όχι στον Πόλεμο” από τη θεατρική ομάδα “Χρόνος – Δράσεις Πολιτισμού”.
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή