
Ευρωπαϊκή εβδομάδα προγραμματισμού
Το Νηπιαγωγείο μας συμμετέχει και τη φετινή χρονιά στην Ευρωπαϊκή εβδομάδα προγραμματισμού που έχει ως στόχο να κάνει τον προγραμματισμό και τον ψηφιακό γραμματισμό προσιτό σε όλους, με διασκεδαστικό και ενδιαφέροντα τρόπο.
Με παιχνιώδη τρόπο η εκμάθηση συγγραφής κώδικα μας βοηθάει να κατανοούμε τον κόσμο που εξελίσσεται ταχύτατα γύρω μας, να διευρύνουμε τις γνώσεις μας για τον τρόπο λειτουργίας της τεχνολογίας και να αναπτύσσουμε δεξιότητες και ικανότητες, ώστε να ανακαλύπτουμε νέες ιδέες και να καινοτομούμε.
Στην εβδομάδα κώδικα συμμετείχαμε:
- με τη συμμαχία της συναδέλφου Χουλιάρα:
- Με τη συμμαχία της κας Μαγκιόση Άννας: «Η κωδικοποίηση είναι παντού» – “coding is everywhere”Στο πλαίσιο της εβδομάδας κώδικα και σε συνδιασμό με την αναγνώριση του αρχικού γράμματος του Φθινοπώρου, χρησιμοποιώντας για κώδικα σχήματα κάθε ένα εκ των οποίων αντισττοιχεί σε ένα χρώμα, ανακαλύπτουν το Φ του φθινοπώρου.
- Με το γνωστό παραμύθι “Άουτς” βοηθώντας το μελισσοσκατζόχοιρο, να θυμηθεί τι και τι έπεσε στην πλάτη του προτού πάει στη σπηλιά του να κοιμηθεί.
Συνεχίζουμε και με άλλες δραστηριότητες αναγνώρισης γραμμάτων με αφορμή το αρχικό του ονόματός μας!!!
“Ντετέκτιβ των γραμμάτων είμαι εγώ, το όνομά σου πες και αμέσως το αρχικό γράμμα θα βρω, με τα βελάκια της μελισσούλας προγραμματίζω και προχωρώ!”
Αποτελεί περιβάλλον προγραμματισμού ρομπότ, με τη χρήση εντολών κίνησης. Στόχος του μαθησιακού αντικειμένου είναι να εξοικειωθούν τα παιδιά με τις βασικές εντολές προγραμματισμού (όπως είναι οι εντολές κατεύθυνσης και προσανατολισμού, εκτέλεσης, παύσης, διακοπής και διαγραφής προγράμματος, καθώς και διαγραφής ίχνους).
Το μαθησιακό αντικείμενο δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές να επιλέξουν χαρακτήρα ρομπότ(στην περίπτωσή μας :τον μαθητή), να επιλέξουν δάπεδο από διαφορετικές μαθησιακές περιοχές(αλφαβήτα με εικόνες) και να λύσουν αντίστοιχα προβλήματα. Επιπλέον, μπορεί να ενεργοποιηθεί προαιρετικά και η καταγραφή του ίχνους της κίνησης του ρομπότ.
Πρόκειται για ένα διαδικτυακό παιχνίδι στο φωτόδεντρο( https://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/11286), όπου οι ντετέκτιβ των γραμμάτων θα πρέπει να αναγνωρίσουν λέξεις που ξεκινούν από το αρχικό του ονόματός τους και να προγραμματίσουν τον μαθητή-ρομπότ να οδηγηθεί στο συγκεκριμένο αντικείμενο. Η δραστηριότητα εκτυλίσσεται σε διαδραστικό πίνακα. Στην συνέχεια αποτυπώνει ο κάθε μαθητής-ντετέκτιβ την δική του διαδρομή στο χαρτί. Είναι μια δραστηριότητα που συνδυάζει τη φωνολογική ενημερότητα και τον προγραμματισμό και απευθύνεται σε νήπια που τώρα μαθαίνουν να αναγνωρίζουν το αρχικό τους γράμμα και να προγραμματίζουν.
Και ακολουθούν και άλλες δραστηριότητες ανάλογα με τα ενδιαφέροντα των παιδιών και τη θεματική που μας απασχολεί!!
που θα συνεχίσουν καθ΄ολη τη διαρκεια της χρονιάς!!!
Και πραγματικά “Εδώ Πολυτεχνείο” η επόμενη ενότητα!!!