![εικονα looping](https://blogs.sch.gr/4nipkounoup/files/2023/10/εικονα-looping.png?x19790)
Για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά το νηπιαγωγείο μας συμμετέχει στην κοινότητα eTwinning με το ευρωπαϊκό έργο “Loop-Art Adventures: Artistic Unplugged Coding for Kids”.
Το έργο είναι επίσης ενταγμένο στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων και συγκεκριμένα
Θεματικός κύκλος: Δημιουργώ και καινοτομώ – Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία
Υποενότητα: STEM/Εκπαιδευτική ρομποτική
Μέσα από το έργο οι μαθητές θα κατανοήσουν τη “λούπα” στην κωδικοποίηση, καθώς δημιουργούν διαφορετικά σχέδια (σπιράλ τέχνη, ουράνιο τόξο, πέταλα λουλουδιών, κελιά κυψέλης κ.λπ.) σε χαρτί ακολουθώντας βήμα προς βήμα οδηγίες.
Τα προσδοκώμενα αποτελέσματα του έργου για τους μαθητές μας:
να εισαχθούν σε έννοιες κωδικοποίησης
να ενισχύσουν τη δημιουργικότητα τους
να αναπτύξουν δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων
να αναγνωρίζουν και να κατανοούν τα μοτίβα
να ενισχύσουν την αυτοπεποίθηση τους
να δείξουν ενδιαφέρον για δραστηριότητες STEM
Μέσα από το έργο, επίσης, προωθούνται δραστηριότητες EU CodeWeek
Στο έργο συμμετέχουν σχολεία από διάφορες χώρες της Ευρώπης. Στον σύνδεσμο που ακολουθεί παρουσιάζονται στον χάρτη τα συνεργαζόμενα σχολεία
https://www.zeemaps.com/map?group=4803781
Ελάτε να γνωριστούμε, να συνεργαστούμε και να δημιουργήσουμε…
Αρχικά πήραμε τις γονικές συναινέσεις από τους γονείς…
Εργαστήριο 1ο: Συστάσεις και γνωριμίες
1η δραστηριότητα: Η πρώτη μας δραστηριότητα ήταν να εντοπίσουμε στον ψηφιακό χάρτη όλα τα συνεργαζόμενα σχολεία και τις χώρες στις οποίες ανήκουν. Οι πινέζες ήταν πολλές! Ο ενθουσιασμός μεγάλος, όταν ακούγαμε χώρες που τις ξέραμε ήδη. Ιδιαίτερη όμως ήταν η χαρά μας, όταν κοντά στην πινέζα του δικού μας σχολείου εντοπίσαμε και άλλες πινέζες από γειτονικά νηπιαγωγεία
2η – 3η δραστηριότητα: Ακολούθησαν οι συστάσεις. Με μεγάλη μας χαρά παρουσιάζουμε στους e twinning φίλους μας, την πόλη μας στο χάρτη, το όμορφο νηπιαγωγείο μας, αλλά και τον εαυτό μας!!!
4η δραστηριότητα: Και αφού εμείς συστηθήκαμε, παρακολουθήσαμε και τις αντίστοιχες παρουσιάσεις των φίλων μας
Εργαστήριο 2ο: “Loop” και λογότυπο έργου
1η δραστηριότητα: Αρχικά σταθήκαμε στον όρο «loop». Τι εννοούμε πώς μεταφράζεται και πώς τον χρησιμοποιούμε στην καθημερινή μας ζωή. Κάπως έτσι πειραματιστήκαμε με αρκετές δραστηριότητες για τις οποίες εκτελούμε μια σειρά από επαναλαμβανόμενες εντολές όπως ο κύκλος ζωής του ανθρώπου, ο κύκλος ζωής των ζώων… Δημιουργήσαμε όμως και επαναλαμβανόμενα μοτίβα με διάφορα υλικά.
2η δραστηριότητα: Κι επειδή κάθε έργο e twinning χρειάζεται ένα λογότυπο δημιουργήσαμε τον δικό μας… με τυπώματα από φθινοπωρινά φύλλα
3η δραστηριότητα: Είδαμε τις προτάσεις των υπόλοιπων σχολείων, ψηφίσαμε αυτή που μας άρεσε περισσότερο και η οποία ήταν η πρόταση του 1ου Νηπιαγωγείου Κουνουπιδιανών και είχε τις περισσότερες ψήφους . Συγχαρητήρια φίλοι μας!!!
Ένα πανέμορφο ουράνιο τόξο!!!
και στο padlet που ακολουθεί είναι συγκεντρωμένες όλες οι όμορφες προτάσεις των φίλων μας.
Εργαστήριο 3ο: “Loop 1 – Spiral Art” και “Loop 2 – Colorful waves”
1η δραστηριότητα:
“Loop 1 – Spiral Art” «…η πρώτη δραστηριότητα εισάγει την έννοια των βρόχων στην κωδικοποίηση εφαρμόζοντάς την στο σχέδιο. Είναι υπέροχο να καταλάβουν τα παιδιά πως η επανάληψη ενός συνόλου οδηγιών μπορεί να δημιουργήσει ενδιαφέροντα μοτίβα…».
Οι οδηγίες για το “Loop 1 – Spiral Art” είναι οι εξής:
- Σχεδιάστε έναν μικρό κύκλο στο κέντρο του χαρτιού
- Επαναλάβετε 10 φορές:
- Επιλέξτε χρώμα
- Σχεδιάστε έναν ελαφρώς μεγαλύτερο κύκλο γύρω από τον κύκλο που σχεδιάσατε πριν
- Προσθέστε χρώμα ή μοτίβο μέσα σε αυτόν τον κύκλο
2η δραστηριότητα: Αρχικά παίξαμε με κύκλους στη συνέχεια σχεδιάσαμε κύκλους, και δώσαμε σε κάθε έναν από αυτούς ένα χρώμα.
3η δραστηριότητα: Στη συνέχεια σχεδιάσαμε κύκλους με το διαβήτη.Πρώτα σχεδιάσαμε ομόκεντρους κύκλους, και στη συνέχεια χρωματίσαμε κάθε κύκλο σύμφωνα με την οδηγία. Κάθε κύκλος έχει έναν αριθμό και αυτός ο αριθμός αντιστοιχεί σε ένα χρώμα
4η δραστηριότητα: διακοσμούμε τους κύκλους μας
4η δραστηριότητα:
“Loop 2 – Colorful waves”
Οδηγίες:
Σχεδιάστε το πρώτο κύμα (κυματιστή γραμμή) στο επάνω μέρος του χαρτιού σας. Επαναλάβετε 5 φορές:
- σχεδιάστε μια κυματιστή γραμμή κάτω από αυτό
- επιλέξτε χρώμα
- χρωματίστε το κύμα
- εάν το χρώμα του κύματός σας είναι κίτρινο:
- γράψτε μια λέξη μέσα στο κύμα που σας περιγράφει
- αν το χρώμα του κύματος σας είναι μπλε:
- σχεδιάστε λίγα ψάρια μέσα
Δημιουργήσαμε ατομικά και ομαδικά σχέδια
Εργαστήριο 4ο: “Loop 3 – Pixelart” και “Loop 4 – Shape Meadow”
1η δραστηριότητα:
“Loop 3 – Pixelart”
Οδηγίες:
Στη δραστηριότητα αυτή άλλοι μαθητές ακολούθησαν μαζί με τη νηπιαγωγό τις οδηγίες και άλλοι χρωμάτισαν κάθε τετράγωνο με το χρώμα που αντιστοιχούσε στον αριθμό. Όλοι οι μαθητές ανακάλυψαν την κρυμμένη εικόνα, ένα σπίτι
4η δραστηριότητα:
“Loop 4 – Shape Meadow” (συνεργατικό)
Οδηγίες:
Μαζί με τα μέλη της ομάδας σας θα χρησιμοποιήσετε τον πίνακα Canva για αυτήν την εργασία. Κάθε μέλος της ομάδας θα ακολουθήσει τις παρακάτω οδηγίες:
Επαναλάβετε 4 φορές:
- Επιλέξτε μια τυχαία θέση
- Σχεδιάστε έναν κύκλο
- Επιλέξτε ένα χρώμα
- Επιλέξτε ένα σχήμα
- Σχεδιάστε πέταλα με το συγκεκριμένο σχήμα γύρω από τον κύκλο
Ο πίνακας που δημιούργησε η δική μας ομάδας
5η δραστηριότητα: αφήσαμε τη φαντασία μας ελεύθερη και δημιουργήσαμε τους δικούς μας ανθοστόλιστους κήπους!!!
Εργαστήριο 5ο: “Loop 5 – Snowflake magic” και “Loop 6 – Twinkle lights”
1η δραστηριότητα:
“Loop 5 – Snowflake magic“
Οδηγίες:
Επαναλάβετε 4 φορές:
- Επιλέξτε χρώμα
- Επιλέξτε τυχαία θέση σε χαρτί
- Σχεδιάστε μια νιφάδα χιονιού
Χριστούγεννα προ των πυλών και οι χιονονιφάδες έχουν έναν από τους πρωταγωνιστικούς ρόλους…
2η δραστηριότητα:
“Loop 6 – Twinkle lights”
Οδηγίες:
- Επιλέξτε ένα σχήμα/μία κυματιστή γραμμή
- Επιλέξτε ένα χρωματικό μοτίβο τεσσάρων χρωμάτων (για φώτα)
- Επαναλάβετε το μοτίβο 4 φορές:
– Επιλέξτε ένα σχήμα
– Σχεδιάστε ένα φωτάκι στο κορδόνι
- Γράψτε ένα μήνυμα Πρωτοχρονιάς μέσα/πάνω/κάτω (προαιρετικό)
Με τις σειρές από τα λαμπιόνια φτιάξαμε τα δικά μας μηνύματα για τα Χριστούγεννα
Αρχικά αποφασίσαμε για το τι θα σημαίνει το κάθε σύμβολο…
3η δραστηριότητα: Στη συνέχεια γράψαμε τις ΕΥΧΕΣ μας με πολλή αγάπη, υγεία, παιχνίδια και δώρα!!!
Εργαστήριο 6ο: “Loop 7 – Funky gloves” και “Loop 8 – Mighty Castle”
1η δραστηριότητα:
“Loop 7 – Funky gloves”
Οδηγίες…
- Σχεδιάστε ένα γάντι/γάντια
- Επαναλάβετε 6 φορές:
Επιλέξτε ένα χρώμα
Επιλέξτε ένα σχέδιο
Σχεδιάστε το σχέδιο από αριστερά προς τα δεξιά
Το αποτέλεσμά μας ακολουθώντας τις οδηγίες
2η δρατηριότητα: Διακοσμούμε τα γάντια μας…
3η δραστηριότητα: Διακοσμούμε τα γάντια μας παίζοντας…
Ρίχνουμε το ζάρι και αναπαριστούμε το σχέδιο που μας έτυχε!!!
4η δραστηριότητα:
“Loop 8 – Mighty Castle”
Οδηγίες:
- Σχεδιάστε τη βάση του Κάστρου και τον τοίχο
- Επαναλάβετε για κάθε σειρά τούβλων:
- Σκεφτείτε ένα σχέδιο από τούβλα
- Σχεδιάστε το σχέδιο από τούβλα κατά μήκος του τοίχου
- Επαναλάβετε το χρωματικό μοτίβο 4 χρωμάτων (για παράδειγμα μπλε, πράσινο, κίτρινο, καφέ) για κάθε σειρά τούβλων
- Προσθέστε πύλες, παράθυρα, σημαίες… για να ολοκληρώσετε το σχέδιο του κάστρου
Το αποτέλεσμά μας
Εργαστήριο 7ο: “Loop 9 – Stellar Sketching (Συνεργατικό)” και “Loop 10 – Vivid Wings ”
1η δραστηριότητα:
“Loop 9 – Stellar Sketching (Συνεργατικό)”
Οδηγίες:
Ο βρόχος 9 θα είναι μια συλλογική εργασία για τη δημιουργία μιας σύνθετης αναπαράστασης ενός γαλαξία. Κάθε ομάδα θα συνεισφέρει ένα μοναδικό τμήμα στο συνολικό γαλαξία, ενσωματώνοντας βρόχους (επαναλαμβανόμενες ακολουθίες) για να απεικονίσει διάφορα διαστημικά αντικείμενα όπως αστέρια, μετεωρίτες, πλανήτες και άλλα ουράνια στοιχεία.
Φτιάχνοντας στο χαρτί το δικό μας Γαλαξία…
2η δραστηριότητα: στο διαδραστικό προσθέτουμε ο καθένας το δικό μας στοιχείο του Γαλαξία!!!
3η δραστηριότα: με τη beebot οδηγό το δρόμο χαράζω τον πλανήτη για να βρω!!!
4η δραστηριότητα: Το δικό μας διάστημα και το έργο μας μέρος του ομαδικού γαλαξία
5η δραστηριότητα:
“Loop 10 – Vivid Wings ”
Οδηγίες:
- Σχεδιάστε μια πεταλούδα με τέσσερα φτερά (δύο επάνω, δύο κάτω)
- Επιλέξτε ένα μοτίβο 3 διαφορετικών χρωμάτων
- Επαναλάβετε 3 φορές:
σχεδιάστε το σχέδιο στα πάνω φτερά
- Επιλέξτε ένα μοτίβο 2 διαφορετικών χρωμάτων
- Επαναλάβετε 3 φορές:
σχεδιάστε το σχέδιο στα κάτω φτερά
Το νηπιαγωγείο μας συναντήθηκε διαδικτυακά με τα νηπιαγωγεία της ομάδας «κοάλα» και όλοι μαζί συνεργατικά δημιουργήσαμε την παρακάτω πεταλούδα