![Στιγμιότυπο οθόνης 2023 05 12 093014](https://blogs.sch.gr/4nipkounoup/files/2023/05/Στιγμιότυπο-οθόνης-2023-05-12-093014.png)
e Twinning & εργαστήρια Δεξιοτήτων: Δημιουργώ καινοτομώ Δημιουργική σκέψη και Πρωτοβουλία!!!
Τα εργαστήρια δεξιοτήτων συνεχίζονται με τον δεύτερο θεματικό κύκλο.
Τα εργαστήρια και αυτού του κύκλου, όπως και του πρώτου, είναι ενταγμένα στο έργο eTwinning “Beebot discovers the life cycles”.
2ος Θεματικός Κύκλος: Δεκέμβριος- Ιανουάριος
“Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία με θέμα “STEΑM /Εκπαιδευτική Ρομποτική”
Τίτλος: “Η σημασία του καιρού στον κύκλο ζωής των πιγκουίνων”
Βασικός σκοπός του συγκεκριμένου θεματικού κύκλου είναι η καλλιέργεια και ανάπτυξη δεξιοτήτων και πρακτικών Υπολογιστικής Σκέψης μέσω διδακτικών ακολουθιών που αξιοποιούν την Υπολογιστική Επιστήμη. Μέσα από πραγματικά προβλήματα που ζητούν λύση, οι μαθητές διερευνούν τις παραμέτρους που πρέπει να ληφθούν υπόψη τους για την επίλυση του προβλήματος, σχεδιάζουν και κατασκευάζουν τα δικά τους επιστημονικά όργανα με απλά υλικά, χρησιμοποιούν τις ψηφιακές τεχνολογίες, γνωρίζουν τις μεταβλητές που συνθέτουν την καταγραφή αλλά και την πρόβλεψη των καιρικών συνθηκών.
*Ο Θεματικός Κύκλος είναι βασισμένος στο πρόγραμμα ” Μικροί Μετεωρολόγοι” που υπάρχει στην πλατφόρμα του ΙΕΠ.
1o Εργαστήριο
Τίτλος: Οι Πινγκουίνοι!!!
1η δραστηριότητα
Πάμε λοιπόν στους πάγους να εξερευνήσουμε τη ζωή των πιγκουίνων!! Η εποχή κατάλληλη θεωρητικά αν και όχι ουσιαστικά.
Ταξίδι λοιπόν στο Νότιο Πόλο. Μέσα από το διαδίκτυο, μέσα από βιβλία και πληροφορίες που φέρνουν τα παιδιά μαθαίνουμε για τη ζωή αυτών των χαριτωμένων ζώων. Βλέπουμε βίντεο διαβάζουμε βιβλία, συζητάμε εντυπωσιαζόμαστε για το πώς είναι δυνατό να ζούνε σε τόσο χαμηλές θερμοκρασίες, πώς προσαρμόζονται στο περιβάλλον που ζουν.
2η δραστηριότητα
Συζητάμε για τον κύκλο ζωής των πιγκουίνων. Αβγό – επώαση – εκκόλαψη – νεοσσός – ενήλικας πιγκουίνος.
Βάζουμε στη σειρά τις αντίστοιχες καρτέλες και συμπληρώνουμε το αντίστοιχο φύλλο εργασίας με τα στάδια ζωής του πιγκουίνου.
3η δραστηριότητα
Προγραμματίζουμε τη Beebot μας να ακολουθήσει τα σωστά βήματα ώστε να ανακαλύψει τη σωστή διαδρομή με τα στάδια ζωής των πιγκουίνων.
4η δραστηριότητα
Ετοιμάζουμε στολές πιγκουίνων…
5η δραστηριότητα
Διαβάζουμε παραμύθι και αποτυπώνουμε σε φύλλο εργασίας ελεύθερο τη ζωή των πιγκουίνων
6η Δραστηριότητα
Μεταφέρουμε στους γονείς μας αίνιγμα (που έχει να κάνει με πιγκουίνους) και ζητάμε να βρούνε τη λύση….
Δυστυχώς τα αποτελέσματα δεν ήταν ιδιαίτερα ενθαρρυντικά.
Το συζητάμε στο σχολείο και μέσα από τη συζήτηση ανακαλύπτουμε ότι η λύση είναι : Ο Πιγκουίνος
Αποτυπώνουμε σε ατομικό ελεύθερο φύλλο εργασίας το αίνιγμα.
7η δραστηριότητα
Role playing of the life cycle Role playing of the life cycle -Παιχνίδι ρόλων!!!
Παιχνίδι ρόλων με τον κύκλο της ζωής των Πιγκουίνων!!!
Με πολλή χαρά και γέλια δραματοποιούμε τον κύκλο ζωής των πιγκουίνων. Περπατάμε σαν πιγκουίνοι, βρίσκουμε το ζευγαράκι μας, γεννήσαμε αυγουλάκια, βουτήξαμε στη θάλασσα, ζεστάναμε τα αυγά, από τα οποία γεννήθηκαν πολλά πολλά πιγκουινάκια που τραβήξανε προς τη θάλασσα!!!