Εργαστήριο Δεξιοτήτων “1,2,3…Ανακύκλωσε!”

Δεξιότητες 21ου αιώνα

Εργαστήρια Δεξιοτήτων : Φροντίζω το Περιβάλλον

Αειφόρος Ανάπτυξη, Οικολογική Συνείδηση, Κλιματική αλλαγή

 

Το  «1,2,3…Ανακύκλωσε!»είναι ένα πρόγραμμα για τη διαχείριση των απορριμμάτων και την ανακύκλωση που βασίστηκε στο εκπαιδευτικό βιωματικό πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης «In action for better world» για την υλοποίηση των στόχων “Βιώσιμες πόλεις και κοινότητες” και “Υπεύθυνη κατανάλωση και παραγωγή”. Μέσω αυτού επιζητήθηκε τα παιδιά να έρθουν αντιμέτωπα με το πρόβλημα των απορριμμάτων , να γνωρίσουν τους βασικούς κανόνες για σωστή ανακύκλωση, να παρακινηθούν, να προβληματιστούν και να αντιδράσουν συμβάλλοντας έτσι και στη διαμόρφωση των υπεύθυνων πολιτών του αύριο.

Κατά τη διάρκεια του προγράμματος δόθηκε η ευκαιρία στους μαθητές να αναγνωρίσουν ως λύσ η του περιβαλλοντικού προβλήματος το τρίπτυχο: Μείωση, Επαναχρησιμοποίηση, Ανακύκλωση, να κατανοήσουν την ευθύνη τους απέναντι στο περιβάλλον, δίνοντας ιδιαίτερη βαρύτητα στη διαχείριση αστικών αποβλήτων και παράλληλα να ενημερωθούν και να ευαισθητοποιηθούν σχετικά με τη βιώσιμη ανάπτυξη κι έναν τρόπο ζωής σε αρμονία με τη φύση. Ακόμη στόχος μας ήταν τα παιδιά να αποκτήσουν δεξιότητες μάθησης του 21ου αιώνα που είναι συνυφασμένες με τη λειτουργία του Νου, όπως κριτική σκέψη, επικοινωνία, συνεργασία και παραγωγική μάθηση μέσω των τεχνών και της δημιουργικότητας.

1ο  Εργαστήριο: Κουκλοθέατρο

Κατα τη διάρκεια του πρώτου εργαστηρίου οι μαθητές του σχολείου μας είχαν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με την έννοια της ανακύκλωσης.  Πιο συγκεκριμένα παρακολούθησαν κουκλοθέατρο οπου οι ήρωες της ιστορίας ανέλαβάν να συζητήσουν με τα παιδιά για το πρόβλημα των σκουπιδιών και τις προτεινόμενες λύσεις, όπως το τρίπτυχο μείωση-επαναχρησιοποίηση-ανακύκλωση, ανακύκλωση πέρα από μπλε κάδους και τα οφέλη ανακύκλωσης.

Δρ 1 κουκλοθέατρο2Δρ 1 κουκλοθέατρο

Ακόμη οι μαθητές μας παρακολούθησαν βίντεο σχετικά με την ανακύκλωση και συζητήσαμε για τα υλικά που ανακυκλώνονται. Επιπλέον ταξινόμησαν τα σκουπίδια ανάλογα με το αν πετιούνται στον μπλε κάδο ή οχι αλλά και διαχώρησαν τα ανακυκλώσιμα υλικά ανάλογα με το υλικό απο τα οποία είναι φτιαγμένα.

Δρ 1 egg Ανακύκλωση

Δρ 1 συζήτηση ανακύκλωση

Δρ 1 μπλε καδος

Δρ 2 καδοι ανακύκλωσης Δρ 1 διαχωρισμος

Τέλος τα παιδιά δημιούργησαν το σήμα της ανακύκλωσης με τον δικό τους τρόπο.

Δρ 1 σημα ανακύκλωσης

2ο  Εργαστήριο: Καθαρίζω τη γειτονιά μου

Προκειμένου τα παιδια να εξοικειωθούν καλύτερα με το διαχωρισμό των σκουπιδιών ανάλογα με το υλικό τους, δημιουργήθηκε στον προθάλαμο του νηπιαγωγείου μια γωνιά ανακύκλωσης με κάδους για γυαλί, χαρτί, πλαστικό, αλουμίνιο, μπαταρίες, λάμπες αλλά και οργανικά απορρίματα. Ακόμη τα ίδια τα παιδιά δημιούργησαν εναν ακόμη κάδο οπου θα έρμπαιναν τα πλαστικά καπάκια.  Αφού λοιπόνστο σχολείο συγκεντρώθηκαν πολλά ανακυκλώσιμα υλικά που έφεραν τα παιδια απο το σπίτι τους, τα ίδια λοιπόν τα διαχώρησαν και τα πέταξαν στον αντίστοιχο κάδο.

Δρ 2 δημιουργια κάδου

Δρ 2 ανακύκλωση 2 Δρ 2 ανακυκλωση

Στη συνέχεια του εργαστηρίου οι μαθητές και οι μαθήτριες του Νηπιαγωγείου μας κλήθηκαν να μαζέψουν διάσπαρτα αντικείμενα/σκουπίδια που ήταν σκορπισμένα στον προαύλιο χώρο και να τα βάλουν στα αντίστοιχα κουτιά (κάδους) της ανακύκλωσης.

Δρ 2 αυλή2

Δρ 2 αυλή

3ο  Εργαστήριο: Τα σκουπίδια παιχνίδια;!

Θέλωντας να προωθήσουμε την ιδέα της επαναχρησιμοποίησης αλλά και να διασκεδάσουμε, κατασκευάσαμε με τα παιδιά παιχνίδια με ανακυκλώσιμα υλικά και τα παίξαμε όλοι μαζι μέσα στην τάξη. Πιο συγκεκριμένα δημιουργήσαμε bowling, κρίκους αλλά και πυραμίδα με χρησιμοποιημένα, μπουκάλια,κουτάκια αλλά και συσκευασίες γιαουρτιών.

Δρ 3 κρίκοι 2Δρ 3 bowling Δρ 3 κρίκοι Δρ 3 πυραμίδα 2 Δρ 3 πυραμίδα

Ακόμα κατασκευάσαμε λουλούδια απο πλαστικά ανακυκλώσιμα υλικά αλλά και μια αφίσα με το σύνθημα “ΜΕΙΩΣΗ – ΕΠΑΝΑΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΗ-ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ”

 

Δρ 3 ζωγραφικη με ανακυκλωσιμαΔρ 3 αφίσα

4ο  Εργαστήριο: Θεατρικό παιχνίδι «Δουλειά μας η ανακύκλωση»

Μέσα από την κίνηση, τον αυτοσχεδιασμό αλλά και με την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών, τα παιδιά μπαίνοντας σε ρόλους, έμαθαν τι είναι ανακύκλωση και συνειδητοποίησαν τους ορθούς τρόπους ενεργής συμμετοχής στη διαδικασία.

Δρ 4 θεατρικο παιχνίδι 1Δρ 4 θεατρικο παιχνίδι 2 1

5ο  Εργαστήριο: Επιδαπέδιο παιχνίδι

Αφού τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες, ξεκίνησαν να παίζουν το επιδαπέδιο παιχνίδι της ανακύκλωσης. Κάνοντας μια βόλτα γύρω από σταθμούς όπως το σπίτι μας, το σχολείο, το πάρκο και το σπίτι του παππού και της γιαγιάς, η κάθε ομάδα συνέλεξε ανακυκλώσιμα υλικά, τα οποία και ανακυκλώσε στο ειδικό σημείο ανακύκλωσης της γειτονιάς, το οποίο βρισκόταν στο κέντρο του τάπητα. Ακόμη οι μαθητές μας συμμετείχαν σε διάφορα επιτραπέζια παιχνίδια με θέμα την ανακύκλωση.

Δρ 5 επιδαπέδιο 2 Δρ 5 επιδαπέδιο

Δρ παιχνιδια

6ο  Εργαστήριο: Τραγουδώ την ανακύκλωση

Τα παιδιά έμαθαν, τραγούδησαν και χόρεψαν το τραγούδι για την ανακύκλωση. Στη συνέχεια ανακύκλωσαν στον ειδικό κάδο διάφορα υλικά που υπήρχαν στο χώρο του σχολείου μας .

Δρ 6 τραγούδι ανακύκλωσης

Δρ 6 ανακύκλωση 2 Δρ 6 ανακύκλωση

7ο  Εργαστήριο: Επαναχρησιμοποιούμε!

Αξιοποιώντας χρησιμοποιημένα υλικά που είχαμε στο χώρο του σχολείου μας, οι μικροί μαθητές μας κατασκεύασαν τις δικές τους μοναδικές δημιουργίες δίνοντας στα υλικά μια διαφορετική χρήση.

Δρ 7 δημιουργια ρομποτ

Δρ 7 ρομποτ

Δρ 7 επαναχρησιμοποιούμε 3 Δρ 7 επαναχρησιμοποιούμε Δρ 7 επαναχρησιμοποιούμε 2