Εργαστήρια Δεξιοτήτων “Φανταστικό ταξίδι στη γη των Δεινοσαύρων”

3ος Θεματικός Κύκλος : “Δημιουργώ και Καινοτομώ- Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία”

Υποθεματική:” STEM/STEAM  Ρομποτική”

Θεματική ενότητα: Φανταστικό ταξίδι στη γη των Δεινοσαύρων”

Ο όρος STEAM, για πρώτη φορά,  χρησιμοποιήθηκε περίπου πριν από μια εικοσαετία για να αναδείξει τη διασύνδεση των περιοχών των Φυσικών Επιστημών (Science), της Τεχνολογίας (Technology), της Μηχανικής (Engineering), της Τέχνης (Art) και των Μαθηματικών (Mathematics), αναγνωρίζοντας έτσι την αξία της δημιουργικής σκέψης και της καλλιτεχνικής έκφρασης στην καινοτομία και την επίλυση προβλημάτων. Ετσι τα επιστημονικά πεδία STEAM μπορούν να αναλυθούν ως εξής :

  • S είναι η Επιστήμη (Science) και εμπερικλείει την παρατήρηση, τις προβλέψεις, τον πειραματισμό, τις επαληθεύσεις, τις ερωτήσεις και τον αναστοχασμό σχετικά με τον τρόπο λειτουργίας των πραγμάτων γύρω μας.
  • το T είναι η Τεχνολογία (Technology) και ενέχει τα εργαλεία που χρησιμοποιούμε προκειμένου να διεκπεραιώσουμε τις εργασίες μας, να εντοπίσουμε προβλήματα και να δοκιμάσουμε τις εφευρέσεις μας.
  • το E είναι η Μηχανική (Engineering) και ένας ακόμα τρόπος για να γίνει κάτι
  • Το A είναι οι Τέχνες (Arts) δηλαδή η εικαστική δημιουργία και έκφραση μέσα από τις τέχνες.
  • το M είναι τα Μαθηματικά (Maths) και ο κύριος τρόπος μέτρησης (μέσα από εξερεύνηση σχημάτων, σύγκριση μεγεθών κλπ.)

Σκοπός του Προγράμματος «Φανταστικό ταξίδι στη γη των Δεινοσαύρων» ήταν οι μαθητές του Νηπιαγωγείου μας να εμπλακούν σε ένα ταξίδι πίσω στο χρόνο και συγκεκριμένα στην εποχή των δεινοσαύρων, προκειμένου να γνωρίσουν καλύτερα αυτά τα προϊστορικά ζωικά πλάσματα.

1ο Εργαστήριο

Με αφορμή ένα γράμμα που ήρθε στην τάξη μας διερευνήθηκαν οι γνώσεις των παιδιών σχετικά με τους δεινόσαυρους. Πιο συγκεκειμένα ο αποστολέας του γράμματος δίχως να μας αποκαλύψει την ταυτότητα του, παρότρυνε τους μαθητές να συμμετέχουν σε ένα παιχνίδι “κρυμμένου θησαυρού” κατα το οποίο οι μαθητές και οι μαθήτριες μας προσπάθησαν να ανακαλύψουν τα γράμματα της λέξης «ΔΕΙΝΟΣΑΥΡΟΙ» αφού πρώτα εντοπίσαν τις κρυψώνες τους στις διάφορες γωνιές της τάξης με τη βοήθεια μιας σειράς γρίφων.

Δρ 1 κυνηγι 2 Δρ 1 κυνήγι κρυμμένου θησαυρού 2Δρ 1 κυνήγι κρυμμένου θησαυρού

Στη συνέχεια οι μαθητές κλήθηκαν να βάλουν τα γράμματα στη σειρά προκειμένου να σηματιστεί η λέξη και συζητήσαμε όλοι μαζί τι γνωρίζουμε για τους δεινόσαυρους.

Δρ 1 κυνήγι κρυμμένου θησαυρού σειροθετησηΔρ 1 αναγραμματισμος

Ακόμη τα παιδιά αφού παρακολούθησαν σχετικά εκπαιδευτικά βίντεο κλήθηκαν να ταξινομήσουν τους δεινόσαυρους σε σαρκοφάγους και φυτοφάγους.

Δρ 1 ταξινόμηση δεινοσαυρων χαρτί

ΚλΔρ 1 ταξινόμηση δεινοσαυρων2Δρ 1 ταξινόμηση δεινοσαυρων

Η ενασχόληση μας με το 1ο εργαστήριο έκλεισε με τη δημιουργία της “Γωνιάς των δεινοσαύρων”, με παιχνίδια σχετικά με το θέμα αυτό αλλά και χορεύοντας το τραγούδι “Έρχονται οι Δεινοσαυροι”.

γωνια δεινοσαυρων 2 γωνια δεινοσαυρων

Δρ 1 παιχνίδια

Δρ 1 παιχνίδια2 Δρ 1 παιχνίδια3 Δρ 1 χορός

2ο Εργαστήριο

Στην αρχή του 2ου εργαστηρίου τα παιδιά ελυσαν έναν λαβύρινθο που τους οδήγησε σε μια ομιλούσα μορφή avatar. Μέσω αυτού οι μαθητές μας  γνώρισαν τον αποστολέα του γράμματος, ο οποίος, όπως τους αποκάλυψε, είναι Παλαιοντολόγος και τους παρότρυνετους  μέσα από μια σειρά ερωτήσεων σε κουΐζ  και εύρεσης των απαντήσεων να κερδίσουν το δίπλωμα του «Βοηθού Παλαιοντολόγου»

Δρ 2 λαβυρινθος

Δρ 2 Πιτερ 2 Δρ 2 Πιτερ Δρ 2 μικροι παλαιοντολόγοι βραβειο

Ακόμη τα παιδιά “εξάσκησαν” το νέο τους επάγγελμα κάνοντας ανασκαφή και βρίσκοντας απολιθώματα δεινοσαύρων.

Δρ 2 μικροι παλαιοντολόγοι Δρ 2 παλαιοντολόγος Δρ 2 παλαιοντολόγος2 Δρ 2 παλαιοντολόγος3

3ο Εργαστήριο

Απο το εργαστήριο δεν θα μπορούσε να λείπει και η αγαπημένη μας Μελισσούλα. Μέσα από μια παιγνιώση διαδικασία, τα παιδιά την προγραμμάτισαν να κάνει διάφορες διαδρομές πηγαίνοντας απο δεινόσαυρο σε δεινόσαυρο.

Δρ 3 beebot κοριτσια Δρ 3 beebot κοριτσια2 Δρ 3 beebot agoria Δρ 3 beebot αγόρια2

Επιπλέον στα πλαίσια του προγράμματος τα παιδιά δημιούργησαν τα δικά τους αποτυπώματα δεινοσαύρων. 

Δρ 3 απολιθωμαΔρ 3 απολίθωμα2Δρ 3 απολίθωμα3 2 Δρ 3 απολίθωμα4

4ο Εργαστήριο

Η μέρα μας περιλάμβανε πολλά διαδικτυακά παιχνίδια, τα οποία ενθουσίασαν τα παιδιά.

Δρ 4 Δρ 4 2

5ο Εργαστήριο

Τα παιδιά ζωγράφισαν με το δικό τους τρόπο δεινόσαυρους με τη βοήθεια σχετικών βίντεο με οδηγίες.

Δρ 5 3 Δρ 5 Δρ 5 2

6ο Εργαστήριο

Οι μικροί μαθητές μας περιηγήθηκαν εικονικά στο Εθνικό Μουσείο Φυσικής Ιστορίας στην Ουάσινγκτον οπου συνάντησαν απολιθώματα δεινοσαύρων και μάθαμε περισσότερα στοιχεία για αυτούς.

Δρ 6 2 Δρ 6 1 1

7ο Εργαστήριο

Τα παιδιά και των δύο τμημάτων κλήθηκαν να φτιάξουν μια δική μους ιστορία με δεινόσαυρους την οποία αφου καταγράψαμε, τα ίδια εικονογράφησαν.

0 02 05 36ef73cf03c35957ea7400ba4302a3a9456e5494d25a3809d0cfa1e29b6b261c 667def2faf834af2

 

Δρ 7

Ακόμη τα παιδιά  μεταμορφώθηκαν σε δεινόσαυρους φορώντας μάσκες και λοφιά δεινοσαύρων που έφτιαξαν τα ίδια.

Δρ 7 μάσκες2

Δρ 7 μάσκες

Δρ 7 4

Τέλος το εργαστήριο έκλεισε με …. μια μακέτα και την έκρηξη ενός ηφαιστείου.

Δρ 7 3

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *