Εργαστήριο Δεξιοτήτων ¨Στα Μονοπάτια της Μυθολογίας. Δώδεκα ήταν οι Θεοί¨

Φροντίζω το Περιβάλλον

Παγκόσμια και Τοπική Πολιτιστική Κληρονομιά

«Στα Μονοπάτια της Μυθολογίας. Δώδεκα ήταν οι Θεοί»

Στα πλαίσια του Θεματικού Κύκλου ¨Παγκόσμια και Τοπική Πολιτιστική Κληρονομιά¨ επιλέξαμε να ασχοληθούμε με την υποενότητα της γνωριμίας με τους θεούς του Ολύμπου. Στόχος του εργαστηρίου ήταν τα παιδιά να έρθουν σε επαφή με την ελληνική μυθολογία, να γνωρίσουν τους θεούς του Ολύμπου, τα σύμβολά τους, τα ανθρωπομορφικά χαρακτηριστικά και τις ιδιότητες που τους απέδιδαν οι αρχαίοι Έλληνες.

Από πολύ μικρή ηλικία στην αρχαία Ελλάδα τα παιδιά μάθαιναν ομηρικά ποιήματα και μύθους προκειμένου ο δάσκαλος να εμφυσήσει στα παιδιά κανόνες συμπεριφοράς. Κατά την παιδική ηλικία οι μύθοι γοήτευαν το παιδί προσφέροντας τους ερμηνείες για τη φύση, τον άνθρωπο και την κοινωνία. Η Ελληνική μυθολογία εστιάζοντας στις ανθρώπινες αξίες αποτέλεσε και αποτελεί θεμελιώδες μορφωτικό αγαθό για τους Έλληνες αλλά και για όλο τον δυτικό κόσμο δίνοντας έμπνευση για δημιουργία. 

1ο  Εργαστήριο: Παρουσίαση Θεών

Κατα τη διάρκεια του πρώτου εργαστηρίου οι μαθητές του σχολείου μας είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν τους 12 Θεούς του Ολύμπου.  Πιο συγκεκριμένα μέσω την διαδικασίας του καταιγισμού ιδεών τα παιδιά μοιράστηκαν μαζί μας όσα ήξεραν για τους θεούς ενώ στη συνέχεια παρακολούθησαν βίντεο σχετικό με αυτούς. Ακολούθως  χρωμάτισαν τους θεούς που τους έκαναν εντύπωση και έπαιξαν παιχνίδια σχετικά με τα σύμβολα των θεών αλλά και τις ιδιότητες τις οποίες σύμφωνα με τη μυθολογία κατείχαν.

d1 2D11 d1 3 D1 d1b

2ο  Εργαστήριο: Γινόμαστε Θεοί

Με ακούσματα αρχαιοελληνικής μουσικής και με βάση το θεατρικό παιχνίδι, τα παιδιά του νηπιαγωγείου μας περπατησαν στο χώρο και μιμήθηκαν κάποιον απο τους  θεούς. Ακόμη ζωγράφισαν τους θεούς που τους έκαναν εντύπωση.

D2 b D21D2

 

 

3ο  Εργαστήριο: Το μουσείο

Κατα τη διάρκεια του εργαστηρίου οι τάξεις μας μετατράπηκαν σε μουσεία. Δώδεκα απο τους μαθητές μας υποδύθηκαν τα αγάλματα των θεών ενώ τα υπόλοιπα παιδιά έγιναν επισκέπτες μουσείου. Οι επισκέπτες περιηγήθηκαν στον χώρο του “μουσείου”, έμαθαν να σέβονται τα αγάλματα, να μην τα ακουμπούν και να μην κάνουν θόρυβο στο μουσείο. Ακόμη ασχολήθηκαν με τον τρόπο με τον οποίο στέκονται οι θεοί, αν κρατούν κάτι και τι φορούν. Με το σύνθημά μας, τα αγάλματα ξύπνησαν, οι επισκέπτες ακινητοποιήθηκαν και τα αγάλματα περπατησαν στο χώρο υποδυόμενοι τους θεούς. Κατα τη διάρκεια της ημέρας, ακόμα, τα παιδιά είχαν την ευκξαιρία να ασχοληθούν με παζλ που αφορούσαν τους θεούς και να “λύσουν” αινίγματα που αφορούσαν το δωδεκάθεο.

D3 2 1D3D3 2 D3 1

 

 

4ο  Εργαστήριο: Αν οι θεοί κατέβαιναν στη γη, ποια επαγγέλματα θα έκαναν;

Τα παιδιά, με τη βοήθεια ερωτήσεων που κάναμε, επέλεξαν ένα επάγγελμα για τους θεούς ανάλογα με την προσωπικότητά τους. Κάποιες απο τις απαντήσεις τους ήταν αρκετά απροσδόκητες.

D4 2D4

 

 

5ο  Εργαστήριο: Σύνδεση θεών με πλανήτες

Μέσα από προβολή εικόνων, δείξαμε στα παιδιά τους πλανήτες που έχουν πάρει το όνομα τους απο θεούς. Μέσω ερωτήσεων προσπαθήσαμε να σκεφτούμε γιατί τους ονόμασαν έτσι και ποιά κοινά χαρακτηριστικά έχουν.

D5

 

 

6ο  Εργαστήριο: Σύνδεση θεών με την τέχνη

Μέσα από την προβολή εικόνων, “προκαλέσαμε” τα παιδιά να εντοπίσουν ποιοι θεοί αναπαριστώνται σε κάθε άγαλμα, αγγείο ή γλυπτό. Στη συνέχεια, τα καλέσαμε να δημιουργήσουν το δικό τους αγγε΄λιο ζωγραφίζοντας μια αναπαράσταση. Κάποιοι απο τους μαθητές μάλιστα δημιούργησαν και το δικό τους γλυπτό με πλαστελίνη.

d6d6 1

 

7ο  Εργαστήριο: Ζωγραφική

Οι μαθητές μας εμπνεόμενοι απο τα όσα έμαθαν για τους 12 θεούς του Ολύμπου δημιούργησαν το δικό τους κολάζ αλλά και τους δικούς τους αρχαίους ναούς.

d7 d

d7

d7 b d7 c