4ο Νηπιαγωγείο Νέας Καλλικράτειας
ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2023-24
Υπεύθυνοι Νηπιαγωγοί: Μπίνη Θεοδοσία Τσέλιου Μαρία
Αρ. Νηπίων: 15
Θεματικός Κύκλος:
Φροντίζω το περιβάλλον
Θέμα: Οικολογική συνείδηση
Τίτλος «Ζώα της Ελλάδας σε κίνδυνο»
Δεξιότητες που πρόκειται να καλλιεργηθούν:
Δεξιότητες μάθησης:
Επικοινωνία, συνεργασία, δημιουργικότητα, κριτική σκέψη.
Δεξιότητες ζωής:
Ενσυναίσθηση και ευαισθησία, Κοινωνικές δεξιότητες, Υπευθυνότητα
Δεξιότητες του νου:
Μελέτη περίπτωσης. Επίλυση προβλημάτων.
Δεξιότητες Τεχνολογίας και Επιστήμης:
Δημιουργία ακολουθίας εντολών και πρώτα βήματα στον προγραμματισμό.
Β) Στόχοι που θέτουμε ως προς τον θεματικό κύκλο και την επιμέρους θεματική ενότητα
Σκοπός του εργαστηρίου είναι
Η γνωριμία με κάποια απειλούμενα είδη ζώων της Ελλάδας και των κινδύνων που αντιμετωπίζουν
Ο προβληματισμός των παιδιών για εύρεση τρόπων προστασίας αυτών των ζώων
Η υιοθέτηση θετικών στάσεων και συμπεριφορών απέναντι στο περιβάλλον και τα ζώα
Γ) Επιπρόσθετοι στόχοι σε σύνδεση με το Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών
Παιδί και Περιβάλλον:
να αντιλαμβάνονται την αλληλεπίδραση του περιβάλλοντος με τις δραστηριότητες του ανθρώπου
να αναπτύξουν ικανότητες συνεργασίας
να κατανοήσουν την αξία της ομαδικής εργασίας και της από κοινού ανακάλυψης
να εξοικειώνονται με βασικές ερευνητικές διαδικασίες
να διευρύνουν τις γνώσεις τους για τους ζωικούς οργανισμούς
να διευρύνουν τις γνώσεις τους για το φυσικό περιβάλλον
Παιδί και Γλώσσα
να συμμετέχουν σε συζητήσεις και να χρησιμοποιούν στοιχειώδη επιχειρηματολογία (Προφορική Επικοινωνία: Ομιλία και Ακρόαση)
να περιγράφουν, να εξηγούν και να ερμηνεύουν
να «χρησιμοποιούν» τη βιβλιοθήκη της τάξης και να κάνουν συγκεκριμένες επιλογές βιβλίων, ανάλογα με το θέμα με το οποίο απασχολούνται κάθε φορά
να ακούν και να κατανοούν μια διήγηση, ένα κανόνα παιχνιδιού ή άλλα απλά κείμενα που κάποιος τους διαβάζει φωναχτά
να παίρνουν πληροφορίες από διάφορες πηγές, στις οποίες συνυπάρχουν γραπτός λόγος και εικόνα
να αντιγράφουν λέξεις που εξυπηρετούν λειτουργικές ανάγκες και ανταποκρίνονται στα ενδιαφέροντά τους
Παιδί και Μαθηματικά
να προβληματίζονται και να ερευνούν ποικίλες καταστάσεις, να στηρίζονται σε προηγούμενες γνώσεις και εμπειρίες, να κάνουν απλές υποθέσεις και να καταλήγουν σε σχετικά συμπεράσματα
να ομαδοποιούν, ταξινομούν, αντιστοιχίζουν και να αναπαριστούν συμβολικά
Παιδί Δημιουργία και Έκφραση
να εκφράζονται με το δημιουργικό δράμα και να αναπτύσσουν τη γλώσσα, να καλλιεργούν την επικοινωνία και να αξιοποιούν στο πλαίσιο των δυνατοτήτων τους την τεχνολογία
να εκφράζονται με τον αυτοσχεδιασμό
Παιδί και Πληροφορική
να ταυτίζουν τον υπολογιστή με μια μηχανή που βοηθάει τον άνθρωπο στην εργασία του και που μπορεί να τον χρησιμοποιήσει για παιχνίδι και διασκέδαση
να συνεργάζονται σε ομάδες για την παραγωγή κάποιου έργου και να σέβονται τις απόψεις και την εργασία των άλλων
να έρθουν σε επαφή με τον προγραμματισμό και τη δημιουργία ακολουθίας.
Συζητώντας για τον Χειμώνα και τα ζώα που πέφτουν σε χειμερία νάρκη μιλήσαμε για τις αρκούδες, παρακολουθήσαμε το βίντεο για τις αρκούδες Ο μαγικός κόσμος των ζώων
https://www.youtube.com/watch?v=8rlxh3_Znjg
και στη συνέχεια το βίντεο με ζώα υπο εξαφάνιση
https://www.youtube.com/watch?v=V_F0pYOf9pY
Έτσι τα παιδιά προβληματίστηκαν χωρίστηκαν σε ομάδες και σκέφτηκαν τους λόγους που θέτουν τα ζώα αυτά σε κίνδυνο και τους ζωγράφισαν.(κυνηγοί, πυρκαγιές, αυτοκινητόδρομοι κα)
Ακούσαμε το τραγούδι «Μια Αρκούδα Καφέ»
https://www.youtube.com/watch?v=GlrNd0afefY
και διασκεδάσαμε με το παιχνιδοτράγουδο «Θα πάω για αρκούδες»
Είπαμε αίνιγμα για την αρκούδα και το ζωγραφίσαμε
βρήκαμε τους κινδύνους που την απειλούν
Μιλήσαμε για τον λύκο και τους κινδύνους που τον απειλούν
Είπαμε αίνιγμα και το ζωγραφίσαμε
Παίξαμε παζλ με την φωτογραφία του
Παίξαμε λύκε λύκε είσαι εδώ
Μιλήσαμε για το κόκκινο ελάφι και τους κινδύνους που το απειλούν
Είπαμε αίνιγμα και το ζωγραφίσαμε
Παίξαμε το παιχνίδι της κρυμμένης εικόνας των ζώων
Χρωματίσαμε τα ζώα της Ελλάδας που απειλούνται, τα κόψαμε,γράψαμε μηνύματα και κάναμε αφίσα.
Φτιάξαμε φιγούρες των ζώων και παίξαμε κουκλοθέατρο
Τα ζώα έλεγαν το παράπονό τους και ζητούσαν από τους ανθρώπους να προσέχουν.