Φροντίζω το περιβάλλον

4ο Νηπιαγωγείο Νέας Καλλικράτειας

 ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2022-23

Υπεύθυνοι Νηπιαγωγοί: Μπίνη Θεοδοσία Τσέλιου Μαρία

Αρ. Νηπίων: 18

Θεματικός Κύκλος:

Φροντίζω το περιβάλλον

Θέμα: Οικολογική συνείδηση

Τίτλος «Ζώα της Ελλάδας σε κίνδυνο»

Δεξιότητες που πρόκειται να καλλιεργηθούν:

Δεξιότητες μάθησης:

Επικοινωνία, συνεργασία, δημιουργικότητα, κριτική σκέψη.

Δεξιότητες ζωής:

Ενσυναίσθηση και ευαισθησία, Κοινωνικές δεξιότητες, Υπευθυνότητα

Δεξιότητες του νου:

Μελέτη περίπτωσης. Επίλυση προβλημάτων.

Δεξιότητες Τεχνολογίας και Επιστήμης:

Δημιουργία ακολουθίας εντολών και πρώτα βήματα στον  προγραμματισμό.

Β) Στόχοι που θέτουμε ως προς τον θεματικό κύκλο και την επιμέρους θεματική ενότητα

Σκοπός του εργαστηρίου είναι

Η γνωριμία  με κάποια απειλούμενα είδη ζώων της Ελλάδας και των κινδύνων που αντιμετωπίζουν

Ο προβληματισμός των παιδιών για εύρεση τρόπων προστασίας αυτών των ζώων

Η υιοθέτηση  θετικών στάσεων και συμπεριφορών απέναντι στο περιβάλλον και τα ζώα

Γ) Επιπρόσθετοι στόχοι σε σύνδεση με το Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών

Παιδί και Περιβάλλον:

να αντιλαμβάνονται την αλληλεπίδραση του περιβάλλοντος με τις δραστηριότητες του ανθρώπου

να αναπτύξουν ικανότητες συνεργασίας

να κατανοήσουν την αξία της ομαδικής εργασίας και της από κοινού ανακάλυψης

να εξοικειώνονται με βασικές ερευνητικές διαδικασίες

να διευρύνουν τις γνώσεις τους για τους ζωικούς οργανισμούς

να διευρύνουν τις γνώσεις τους για το φυσικό περιβάλλον

 

 

Παιδί και Γλώσσα

να συμμετέχουν σε συζητήσεις και να χρησιμοποιούν στοιχειώδη επιχειρηματολογία  (Προφορική Επικοινωνία: Ομιλία και Ακρόαση)

να περιγράφουν, να εξηγούν και να ερμηνεύουν

να «χρησιμοποιούν» τη βιβλιοθήκη της τάξης και να κάνουν συγκεκριμένες επιλογές βιβλίων, ανάλογα με το θέμα με το οποίο απασχολούνται κάθε φορά

να ακούν και να κατανοούν μια διήγηση, ένα κανόνα παιχνιδιού ή άλλα απλά κείμενα που κάποιος τους διαβάζει φωναχτά

να παίρνουν πληροφορίες από διάφορες πηγές, στις οποίες συνυπάρχουν γραπτός λόγος και εικόνα

να αντιγράφουν λέξεις που εξυπηρετούν λειτουργικές ανάγκες και ανταποκρίνονται στα ενδιαφέροντά τους

Παιδί και Μαθηματικά

    να προβληματίζονται και να ερευνούν ποικίλες καταστάσεις, να στηρίζονται σε προηγούμενες γνώσεις και εμπειρίες, να κάνουν απλές υποθέσεις και να καταλήγουν σε σχετικά συμπεράσματα

να ομαδοποιούν, ταξινομούν, αντιστοιχίζουν και να αναπαριστούν συμβολικά

Παιδί Δημιουργία και Έκφραση

να εκφράζονται με το δημιουργικό δράμα και να αναπτύσσουν τη γλώσσα, να καλλιεργούν την επικοινωνία και να αξιοποιούν στο πλαίσιο των δυνατοτήτων τους την τεχνολογία

να εκφράζονται με τον αυτοσχεδιασμό

 Παιδί και Πληροφορική

να ταυτίζουν τον υπολογιστή με μια μηχανή που βοηθάει τον άνθρωπο στην εργασία του και που μπορεί να τον χρησιμοποιήσει για παιχνίδι και διασκέδαση

να συνεργάζονται σε ομάδες για την παραγωγή κάποιου έργου και να σέβονται τις απόψεις και την εργασία των άλλων

να έρθουν σε επαφή με τον προγραμματισμό και τη δημιουργία ακολουθίας.

 

 

 

 

 

 

Ακολουθία εργαστηρίων

Εργαστήριο 1

1η ώρα

Συζητώντας για τον Χειμώνα και τα ζώα που πέφτουν σε χειμερία νάρκη μιλήσαμε για τις αρκούδες, παρακολουθήσαμε το βίντεο για τις αρκούδες Ο μαγικός κόσμος των ζώων https://www.youtube.com/watch?v=8rlxh3_Znjg

 

 

και στη συνέχεια το βίντεο με ζώα υπο εξαφάνιση https://www.youtube.com/watch?v=V_F0pYOf9pY

Έτσι τα παιδιά προβληματίστηκαν χωρίστηκαν σε ομάδες και σκέφτηκαν τους λόγους που θέτουν τα ζώα αυτά σε κίνδυνο και τους ζωγράφισαν.(κυνηγοί, πυρκαγιές, αυτοκινητόδρομοι κα)

IMG e473d3f49a3d4d04c6aadac97b8f6a83 V

2η ώρα

Ακούσαμε το τραγούδι  «Μια  Αρκούδα  Καφέ» https://www.youtube.com/watch?v=GlrNd0afefY

και  διασκεδάσαμε με το παιχνιδοτράγουδο «Θα πάω για αρκούδες»

Κατασκευάσαμε βιβλιαράκι σε σχήμα αρκούδας και παρουσιάσαμε τα ζώα που μάθαμε

20230126 144036  20230126 144521

20230126 153520  20230126 153527

 

20230126 153533  20230126 153538

20230126 153545  20230126 153551

20230126 153600  20230131 135552

 

 

 

Συμπληρώσαμε φύλλα εργασίας

20230120 133556

3η ώρα

Διαβάσαμε το παραμύθι «η χρυσομαλλούσα και οι 3 αρκούδες» το δραματοποιήσαμε, το ζωγραφίσαμε

20230119 133841

 

και παίξαμε παιχνίδι ταξινόμησης και σειροθέτησης από το μικρότερο στο μεγαλύτερο και αντίθετα

καθώς και παιχνίδι αντιστοίχισης μεγέθους

20230120 121649  20230120 121900

20230120 122052  20230120 122202

20230120 122416  20230120 123100

20230120 123318

 

συμπληρώσαμε φύλλα εργασίας

20230120 133449

Παίξαμε παζλ στον η/υ

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=36150d892ab7

 

Εργαστήριο 2

1η ώρα

Παίξαμε παιχνίδι μάντεψε τον ήχο Ακούσαμε τη φωνή του λύκου

https://www.youtube.com/watch?v=jGMVpSr1Mq4

έτσι μάθαμε για τον λύκο βλέποντας σχετικό βίντεο

https://www.youtube.com/watch?v=4_lrTveNQrg

συζητήσαμε και τα προβλήματα του

2η ώρα

Απαριθμήσαμε πόσα παραμύθια με τον λύκο ξέρουμε και αλλάξαμε τη γνώμη γι αυτόν διαβάζοντας τα τρία μικρά λυκάκια το οποίο και δραματοποιήσαμε και ζωγραφίσαμε

IMG bcdaf5304e8606436b32c3fb80a774a1 V

Παίξαμε το παιχνίδι «Λύκε λύκε είσαι εδώ» αλλά και κινητικό παιχνίδι σε 2 ομάδες όπου τα παιδιά με το σύνθημα προσπαθούσαν να βρούν στο χώρο κάρτες που απεικόνιζαν τους κινδύνους που απειλούν τον λύκο και η ομάδα που θα συγκέντρωνε πρώτη όλες τις κάρτες κέρδιζε.

3η ώρα

Παίξαμε παζλ στον η/υ

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=37355de744a9

συμπληρώσαμε φύλλα εργασίας

IMG f1b9eaef041c07b392c39ceddb947fdd V

 

Εργαστήριο 3

1η ώρα

Είδαμε σε βίντεο από τους  Μύθους Του Αισώπου «Το Ελάφι Και Το Λιοντάρι»

https://www.youtube.com/watch?v=cLPIr7HTpFQ

έτσι μιλήσαμε για τα ελάφια

μάθαμε για τη ζωή  και τα είδη τους

https://www.youtube.com/watch?v=IvvraBmPhMw

και για ακόμα ένα άλλο ζώο υπό εξαφάνιση: το κόκκινο ελάφι

2η ώρα

Μάθαμε το τραγούδι «Ένα ελάφι μια φορά» κι εντοπίσαμε έναν κίνδυνο τον κυνηγό οπότε και αρχίσαμε να απαριθμούμε τους κινδύνους που διατρέχει το ελάφι.

 

 

3η ώρα

Ζωγραφίσαμε ένα ελάφι στο δάσος και τρόπους που μπορούν να το βοηθήσουν

20230125 124443

20230125 124430

 

Παίξαμε παζλ στον η/υ

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=3b3baf52794d

 

συμπληρώσαμε φύλλα εργασίας

20230125 124443

 

Εργαστήριο 4

1η ώρα

Είδαμε βίντεο για τη φώκια

https://www.youtube.com/watch?v=Z_w8Ay6bYXs

μάθαμε για τη ζωή της κι έτσι μιλήσαμε για τη φώκια μονάχους μονάχους και τους κινδύνους που διατρέχει

https://www.youtube.com/watch?v=qwuoeYsAFPM

https://www.youtube.com/watch?v=YmtQlDObjZs

https://www.youtube.com/watch?v=6WKaCHNvi6c

και πάλι αναρωτηθήκαμε πώς μπορούμε να βοηθήσουμε

 

 

2η ώρα

Είδαμε βίντεο για τη χελώνα καρέτα καρέτα

https://www.youtube.com/watch?v=LbZNZY8Iano

https://www.youtube.com/watch?v=kgcg0nWxsDY

 

μάθαμε και τα δικά της προβλήματα και προσπαθήσαμε να τη βοηθήσουμε

https://www.youtube.com/watch?v=JQjWWzz6A9E

 

3η ώρα

Κατασκευάσαμε μακέτα βυθό με σκουπίδια και προσπαθήσαμε να τα ψαρέψουμε με αυτοσχέδιο καλάμι με μαγνήτη ώστε να δημιουργήσουμε ένα καθαρό περιβάλλον για τις φίλες μας την φώκια και τη χελώνα.

20230130 154701

Συμπληρώσαμε φύλλα εργασίας

IMG 18f79ab6113d6a4f665528089adae959 V  IMG 918c4dbe691d8963567e1c582177bacd V

Εργαστήριο 5

1η ώρα

Κατασκευάσαμε φιγούρες και παίξαμε κουκλοθέατρο με τα μικρά μας ζωάκια που εκφράζουν το φόβο τους για τους κινδύνους που αντιμετωπίζουν.

20230203 134746 20230203 135004

 

2η ώρα

Παίξαμε παιχνίδι Ψάξε και βρες την κρυμένη κάρτα με το ζώο που κινδυνεύει

20230203 13372020230203 13442120230203 13445920230203 134606

Παραλλαγή Ψάξε και βρες την κρυμένη κάρτα με τους κινδύνους που απειλούν τα ζώα

20230203 133501    20230203 132920

20230203 132946  20230203 133100

20230203 133158

Παίξαμε παιχνίδι μνήμης στον η/υ με όλα τα ζώα που μάθαμε

https://learningapps.org/display?v=pw9m3da3n22

 

3η ώρα

Κατασκευάσαμε αφίσα ομαδικά με τα ζώα της Ελλάδας που κινδυνεύουν και ζητούν τη βοήθειά μας.

20230130 155029