ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ
Σε αυτή τη θεματική ενότητα μιλήσαμε για τα συναισθήματα. Η αρχή μας στο πλαίσιο αυτό ήταν πως «ΌΛΑ ΤΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΔΕΚΤΑ!».
Αρχικά δώσαμε την ευκαιρία στα παιδιά να μας μιλήσουν για τα συναισθήματα που γνωρίζουν. Η λύπη και η χαρά ήταν δύο συναισθήματα που γνώριζαν τα παιδιά. Έτσι ξεκινήσαμε από αυτά τα δύο. Μιλήσαμε για τα γεγονότα που μας προκαλούν χαρά και τα γεγονότα που μας προκαλούν λύπη και οι εκπαιδευτικοί τα κατέγραψαν σε ένα χαρτί.
Επίσης, διαβάσαμε το παραμύθι «Η παλέτα των συναισθημάτων» και μάθαμε και περισσότερα συναισθήματα όπως τον φόβο, την έκπληξη, τον θυμό, την αγάπη. Τα παιδιά προσπάθησαν να βοηθήσουν την πρωταγωνίστρια της ιστορίας, την Συναισθηματικούλα. Μέσα από δύο διαδικτυακά παιχνίδια, τα παιδιά χρησιμοποίησαν το ποντίκι και μετέφεραν το σωστό συναίσθημα στην αντίστοιχη έκφραση της Συναισθηματικούλας και όταν η Συναισθηματικούλα θύμωνε , προσπαθούσαν να την ηρεμίσουν βάζοντας τους αριθμούς στην σωστή σειρά απο το 1-10
Επίσης, αντιστοιχίσαμε κάθε συναίσθημα σε ένα διαφορετικό χρώμα. Τα παιδιά επέλεξαν τα σκούρα χρώματα για τα αρνητικά συναισθήματα και τα φωτεινά χρώματα για τα θετικά – κάθε παιδί χρωμάτισε τις δικές του παλέτες των συναισθημάτων. Τέλος, φτιάξαμε και την παλέτα των συναισθημάτων της τάξης μας και δουλεύοντας ομαδικά – γράψαμε, βάψαμε και συνεργαστήκαμε όλοι μαζί!
Στην συνέχεια, παίξαμε κινητικά παιχνίδια. Το πρώτο ήταν ένα κινητικό παιχνίδι με στεφάνια. Το κάθε στεφάνι είχε και ένα διαφορετικό συναίσθημα που τα παιδιά θα έπρεπε να το αναπαραστήσουν με το πρόσωπό τους και το σώμα τους. Το επόμενο παιχνίδι βοήθησε τα παιδιά να εμπεδώσουν ακόμα περισσότερο τα συναισθήματα: καθίσαμε οκλαδόν σε έναν κύκλο και βάλαμε μουσική. Καθώς έπαιζε η μουσική, ένα πουγκί που είχε μέσα διάφορα συναισθήματα (κάθε συναίσθημα το αναπαραστούσε μία χάρτινη φατσούλα) το οποίο γύριζε από χέρι σε χέρι. Όταν τελείωνε η μουσική το παιδί στο οποίο τύχαινε το πουγκί έπαιρνε με το χέρι του μια φατσούλα που έδειχνε ένα συναίσθημα και προσπαθούσε να το ονοματίσει και να το αναπαραστήσει.
Σε επόμενες δραστηριότητες τα παιδιά προσπάθησαν να αναγνωρίσουν τα γράμματα και να αντιστοιχήσουν το κάθε συναίσθημα με το αρχικό γράμμα του.
Επίσης, σχημάτισαν πρόσωπα με διάφορα συναισθήματα και με την αγαπημένη τους πλαστελίνη
Τέλος τα παιδιά συνεργάστηκαν και δημιούργησαν «τον κήπο των συναισθημάτων» στον οποίο το κάθε λουλούδι που ζωγράφισαν τα παιδιά, ήταν και από ένα συναίσθημα. Η ομαδική εργασία τους ολοκληρώθηκε αφού έκοψαν και χρωμάτισαν τα λουλούδια και έγραψαν το αντίστοιχο συναίσθημα