ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ 

Σε αυτή τη θεματική ενότητα μιλήσαμε για τα συναισθήματα. Η αρχή μας στο πλαίσιο αυτό ήταν πως «ΌΛΑ ΤΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΔΕΚΤΑ!». 

39018b57 89d1 4e62 8bf0 921c8f3e86ce

Αρχικά δώσαμε την ευκαιρία στα παιδιά να μας μιλήσουν για τα συναισθήματα που γνωρίζουν. Η λύπη και η χαρά ήταν δύο συναισθήματα που γνώριζαν τα παιδιά. Έτσι ξεκινήσαμε από αυτά τα δύο. Μιλήσαμε για τα γεγονότα που μας προκαλούν χαρά και τα γεγονότα που μας προκαλούν λύπη και οι εκπαιδευτικοί τα κατέγραψαν σε ένα χαρτί.

Επίσης, διαβάσαμε το παραμύθι «Η παλέτα των συναισθημάτων» και μάθαμε και περισσότερα συναισθήματα όπως τον φόβο, την έκπληξη, τον θυμό, την αγάπη. Τα παιδιά προσπάθησαν να βοηθήσουν την πρωταγωνίστρια της ιστορίας, την Συναισθηματικούλα. Μέσα από δύο διαδικτυακά παιχνίδια, τα παιδιά χρησιμοποίησαν το ποντίκι και μετέφεραν το σωστό συναίσθημα στην αντίστοιχη έκφραση της Συναισθηματικούλας και  όταν η Συναισθηματικούλα θύμωνε , προσπαθούσαν να την ηρεμίσουν βάζοντας τους αριθμούς στην σωστή σειρά απο το 1-10

55a57ee3 33b4 4d99 9dd7 f7d80dd91188 1 6f91180a 3173 46b8 a6b7 8beb69442ee4 653e8c18 59f4 4e3a b40f b136e32628be d89d4a85 76ab 4dca ad38 4c54e8075a2a d5cd1007 bbda 438a 924c f50dcd5312fb

 

Επίσης, αντιστοιχίσαμε κάθε συναίσθημα σε ένα διαφορετικό χρώμα. Τα παιδιά επέλεξαν τα σκούρα χρώματα για τα αρνητικά συναισθήματα και τα φωτεινά χρώματα για τα θετικά – κάθε παιδί χρωμάτισε τις δικές του παλέτες των συναισθημάτων. Τέλος, φτιάξαμε και την παλέτα των συναισθημάτων της τάξης μας και δουλεύοντας ομαδικά – γράψαμε, βάψαμε και συνεργαστήκαμε όλοι μαζί!

819029d3 2a33 4c63 9912 7dd3af865d0c a504f576 460b 4839 820a e3e22797f1c7 7e387d3c 6bd2 452c b710 d1dce2b83bd1 5fddbfcc 9189 4a7c a90b 407cae123ee2 2c27b568 b791 400f a056 2c81ca4e5eb5 ea5670b6 4c59 4e59 98f3 13b094d443c1 68a88a50 b45d 4e3a a460 e64cc6a77f3c 58364694 b41e 4e72 a333 17c79d2086f817f10caa ef3b 4ef9 9ae6 a4db1702f0a2 d541cc5f 189b 44f5 9fd5 9193be2494c4 2f1c9034 3014 4f06 aede f0e7ac123507 5251f0d0 2ede 4ae9 a4a0 73ff90790736 b6dfb854 6a97 4714 84e4 72e127fa1590 ef413a84 f522 45ed a3c6 3ab10892508e

Στην συνέχεια, παίξαμε κινητικά παιχνίδια. Το πρώτο ήταν ένα κινητικό παιχνίδι με στεφάνια. Το κάθε στεφάνι είχε και ένα διαφορετικό συναίσθημα που τα παιδιά θα έπρεπε να το αναπαραστήσουν με το πρόσωπό τους και το σώμα τους. Το επόμενο παιχνίδι βοήθησε τα παιδιά να εμπεδώσουν ακόμα περισσότερο τα συναισθήματα: καθίσαμε οκλαδόν σε έναν κύκλο και βάλαμε μουσική. Καθώς έπαιζε η μουσική, ένα πουγκί που είχε μέσα διάφορα συναισθήματα (κάθε συναίσθημα το αναπαραστούσε μία χάρτινη φατσούλα) το οποίο γύριζε από χέρι σε χέρι. Όταν τελείωνε η μουσική το παιδί στο οποίο τύχαινε το πουγκί έπαιρνε με το χέρι του μια φατσούλα που έδειχνε ένα συναίσθημα και προσπαθούσε να το ονοματίσει και να το αναπαραστήσει.

bf74d020 1059 4e80 8f58 1d5a972d0007 21a802d7 9c94 4638 84ce 568c994e4c74 98bd3827 c2ba 4015 9e78 8dcea7262a19 15a7913a 6603 466d a9cb 02cacc193dbc

Σε επόμενες δραστηριότητες τα παιδιά προσπάθησαν να αναγνωρίσουν τα γράμματα και να αντιστοιχήσουν το κάθε συναίσθημα με το αρχικό γράμμα του.  

ab1d9455 091a 4313 bf04 4027ca172cff 1

Επίσης, σχημάτισαν πρόσωπα με διάφορα συναισθήματα και με την αγαπημένη τους πλαστελίνη

36ec88a6 d37b 4536 8fb9 be67d021ff87 3d9eaaeb 5ca3 414f 8d84 bfb2b44b4c9f 9331ad24 2e04 4f54 9856 82425ca7d2d4 0dfd794c ae6e 4bab 924a aebce5eb1b8c de42cf84 fbf2 433a a294 dbe685b31bb6

Τέλος τα παιδιά συνεργάστηκαν και δημιούργησαν «τον κήπο των συναισθημάτων» στον οποίο το κάθε λουλούδι που ζωγράφισαν τα παιδιά, ήταν και από ένα συναίσθημα. Η ομαδική εργασία τους ολοκληρώθηκε αφού έκοψαν και χρωμάτισαν τα λουλούδια και έγραψαν το αντίστοιχο συναίσθημα

7d68873c 9452 4e48 a2ce 2b46d6ba8dd5