ΕΠΕΤΕΙΟΣ ΤΟΥ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟΥ
Με αφορμή τον ερχομό της 17 Νοέμβρη ξεκινήσαμε την εβδομάδα μας με την αναφορά στα γεγονότα του Πολυτεχνείου μέσα από βίντεο προσαρμοσμένα στο ηλικιακό επίπεδο των παιδιών του νηπιαγωγείου.
Επίσης, διαβάσαμε τα δύο γνωστά παραμύθια «Η κυρά Δημοκρατία» και «Ντενεκεδούπολη» που εισάγουν και διασαφηνίζουν τις έννοιες Δημοκρατία και Δικτατορία στα παιδιά. Μέσα από τα παραμύθια και με κατάλληλες ερωτήσεις εστιάσαμε στην σημασία που έχει η Δημοκρατία και στην ελευθερία που προσφέρει σε όλους τους πολίτες της.
Συγκεκριμένα, αφού διαβάσαμε το πρώτο παραμύθι «Η κυρά Δημοκρατία» ,τα παιδιά απάντησαν σε ερωτήσεις, διαχώρισαν και ταξινόμησαν εικόνες που έδειχναν δημοκρατικές και δικτατορικές συμπεριφορές. Επιπλέον, διακόσμησαν το φόρεμα της «κυρά Δημοκρατίας» και της «Ρίας της Δικτατορίας» σε μορφή κολλάζ και έβαλαν στην καθεμία τα χρώματα που της αναλογούσαν. Τέλος, τα παιδιά επανέλαβαν και σχημάτισαν το σύνθημα της κυρά Δημοκρατίας: «ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΠΑΝΤΑ ΠΙΟ ΔΥΝΑΤΟΙ».
Στο δεύτερο παραμύθι, την «Ντενεκεδούπολη», αφού το διαβάσαμε, προχωρήσαμε σε μια ομαδική εργασία που προασπίζει το ομαδικό πνεύμα και την ελευθερία των ανθρώπων. Τα παιδιά χρωμάτισαν με διαφορετικά χρώματα τις παλάμες τους και γράψανε την λέξη ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ. Ακολούθως, κατασκεύασαν από ανακυκλώσιμα υλικά τα δικά τους ντενεκεδάκια, έφτιαξαν την ντενεκεδούπολη σε άσπρο χαρτί του μέτρου και έτσι δημιουργήθηκε το σκηνικό για την κουκλοθεατρική παράσταση (με τίτλο «Ντενεκεδούπολη») που θα κατόπιν έδωσαν οι εκπαιδευτικοί της τάξης.
Τα παιδιά παρακολούθησαν το κουκλοθέατρο και ξαναθυμήθηκαν το παραμύθι και την σημασία της δημοκρατίας μέσα από αυτό τον ευχάριστό τρόπο.
Μέσα στην εβδομάδα τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με μελωδίες και τραγούδια που λεγόντουσαν τότε για να εμψυχώσουν την προσπάθεια των πολιτών για την διεκδίκηση της δημοκρατίας στην χώρα, όπως «ο Δρόμος». Ακόμη, έμαθαν τραγούδια που εκφράζουν την ελευθερία και την παιδική αθωότητα όπως «Τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο».
Με αφορμή την εκμάθηση και καλύτερη κατανόηση των τραγουδιών, τα παιδιά δημιούργησαν και μια ομαδική εργασία όπου απεικονίζει τα ίδια να ζωγραφίζουν στον τοίχο. Τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες, κάθε μία από τις οποίες έκανε κάτι διαφορετικό. Σχεδίασαν τον τοίχο, έγραψαν «τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο», χρωμάτισαν με πινέλα, σχεδίασαν και χρωμάτισαν τον εαυτό τους.
Εις μνήμη των πεσόντων τα παιδιά δούλεψαν ομαδικά και έφτιαξαν μια αφίσα που απεικονίζει παιδικές ζωγραφιές με ζωντανά χρώματα που υπογραμμίζουν την δημοκρατία και την ελευθερία και ως υπογραφή τοποθετήθηκε η ημερομηνία των γεγονότων: «17 ΝΟΕΜΒΡΗ», γραμμένη από τα παιδιά.