Οι μέρες συνεχίστηκαν με δραστηριότητες βασιζόμενες σε συγκεκριμένες θεματικές ενότητες
ΚΑΝΟΝΕΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ
Στο πλαίσιο της ομάδας και της ανάπτυξης ομαδικού πνεύματος, τα παιδιά δημιούργησαν τους δικούς τους κανόνες και όλοι μαζί συμφωνήσαμε να τους τηρούμε. Αφού φτιάξανε το ΣΥΜΒΟΛΑΙΟ της τάξης, χώρισαν τις ΣΩΣΤΕΣ συμπεριφορές που ακολουθούμε μέσα σε μια ομάδα και κάνουν τους συμμαθητές μας χαρούμενους, από τις ΛΑΘΟΣ συμπεριφορές που στεναχωρούν τους συμμαθητές μας. Τέλος, διαμορφώθηκε από τις δασκάλες οπτικοποιημένο υλικό για τις θετικές συνέπειες (επιβράβευση) ή αρνητικές συνέπειες που θα έχουν τα άτομα της ομάδας που τηρούν ή δεν τηρούν τους κανόνες της.
Οι κανόνες είναι θησαυροί
Για την καλύτερη κατανόηση των κανόνων συμπεριφοράς, μάθαμε και ένα τραγούδι για αυτούς: «οι κανόνες του σχολείου είναι θησαυροί» στο οποίο βάλαμε και κινήσεις. Τα παιδιά το χόρεψαν, το τραγούδησαν και στο τέλος το εικονογράφησαν, δηλαδή αποτύπωσαν στο χαρτί με εικόνες το νόημα του τραγουδιού.
Τα παιδιά εξοικειώθηκαν με την χρήση μαρκαδόρων και την δημιουργία σκίτσων, εξασκήθηκαν στην έννοια του συνεργάζομαι – γιατί κάθε στίχος του τραγουδιού αναλογούσε σε μια ομάδα παιδιών (3-4 άτομα) που έπρεπε να συνεργαστεί για να δημιουργήσει εικόνες ανάλογες. Τα παιδιά παρουσίασαν ένα υπέροχο αποτέλεσμα στα χαρτιά που στο τέλος βιβλιοδετήθηκαν.
Επίσης, διαβάσαμε τα βιβλία «Η φωνή δεν είναι για να ουρλιάζουμε» και «Τα χέρια δεν χτυπάνε, τα χέρια αγαπάνε».
Ένας από τους κύριους κανόνες για την καλύτερη συνεργασία και λειτουργία της ομάδας είναι ο έλεγχος της φωνής του κάθε παιδιού. Μέσα από το έλεγχο της φωνής το παιδί κατανοεί και αντίθετες έννοιες όπως σιγά – δυνατά.
Έτσι, με αφορμή το παραμύθι «οι φωνές δεν είναι για να ουρλιάζουμε» τα παιδιά απάντησαν σε ερωτήσεις, διαχώρισαν τις περιπτώσεις που χρησιμοποιούμε την δυνατή και την σιγανή μας φωνή, αναγνώρισαν συναισθήματα που μας κάνουν να χρησιμοποιούμε την δυνατή μας φωνή και τέλος φτιάξανε το φωνόμετρο ώστε να ελέγχουν τα ίδια την φωνή τους.
Με αφορμή το παραμύθι «τα χέρια δεν χτυπάνε τα χέρια αγαπάνε» τα παιδιά κατανόησαν τα πόσα πράγματα μπορούμε να κάνουμε με τα χέρια μας αλλά και ότι τα χέρια δεν είναι για να χτυπάνε!!!!!
Τα παιδιά αποτύπωσαν στο χαρτί τα δικά τους χεράκια με τα οποία μπορούν να δημιουργήσουν, να αγκαλιάσουν, να χαιρετίσουν, να προσφέρουν, να κόψουν, να κολλήσουν, να βάψουν, να φάνε, να παίξουν, να μοιραστούν, να δημιουργήσουν μουσική, να πλάσουν κ.α
Η Νεράιδα Ευγενία και τα ευγενικά λογάκια
Με αφορμή την θεματική «κανόνες της τάξης», ήρθε στην ομάδας μας η Νεράιδα Ευγενία και μας είπε την ιστορία της μέσα από ένα διαδικτυακό παραμύθι, το οποίο αναφέρεται σε όλες τις ευγενικές λέξεις που γνωρίζει και σε ποιες περιπτώσεις τις χρησιμοποιεί. Τέλος, άφησε στην τάξη μας καραμέλες και ένα βάζο. Είπε στα παιδιά να χρωματίσουν τις καραμέλες και να γράψουν πάνω σε μια ευγενική λέξη. Έτσι κι έγινε!
Το κάθε παιδί, χρωμάτισε την καραμέλα του, είπε μια ευγενική λέξη που γράφτηκε πάνω στην καραμέλα και στο τέλος κόλλησε την καραμέλα στο βάζο με τις ευγενικές λέξεις!!!
Αποφασίσαμε να κολλήσουμε το βάζο με τις καραμέλες σε τέτοιο σημείο ώστε να θυμόμαστε πάντα τις ευγενικές λέξεις, και σε περίπτωση που τις ξεχάσουμε ποιος ξέρει;
Μπορεί να ξανά έρθει στο σχολείο μας η Νεράιδα Ευγενία!!!!!!!!



