Οι μέρες συνεχίστηκαν με δραστηριότητες βασιζόμενες σε συγκεκριμένες θεματικές ενότητες

ΚΑΝΟΝΕΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ 

Στο πλαίσιο της ομάδας και της ανάπτυξης ομαδικού πνεύματος, τα παιδιά δημιούργησαν τους δικούς τους κανόνες και όλοι μαζί συμφωνήσαμε να τους τηρούμε. Αφού φτιάξανε το ΣΥΜΒΟΛΑΙΟ της τάξης, χώρισαν τις ΣΩΣΤΕΣ συμπεριφορές που ακολουθούμε μέσα σε μια ομάδα και κάνουν τους συμμαθητές μας χαρούμενους,  από τις ΛΑΘΟΣ  συμπεριφορές που στεναχωρούν τους συμμαθητές μας. Τέλος, διαμορφώθηκε από τις δασκάλες οπτικοποιημένο υλικό για τις θετικές συνέπειες (επιβράβευση) ή αρνητικές συνέπειες που θα έχουν τα άτομα της ομάδας που τηρούν ή δεν τηρούν τους κανόνες της. 

kanones 77921670 cea2 4511 a56a 51f993d68691 75354bc7 2ebc 4b5f a0c9 6ef361f8fa21

Οι κανόνες είναι θησαυροί

Για την καλύτερη κατανόηση των κανόνων συμπεριφοράς, μάθαμε και ένα τραγούδι για αυτούς: «οι κανόνες του σχολείου είναι θησαυροί» στο οποίο βάλαμε και κινήσεις. Τα παιδιά το χόρεψαν, το τραγούδησαν και στο τέλος το εικονογράφησαν, δηλαδή  αποτύπωσαν στο χαρτί με εικόνες το νόημα του τραγουδιού.

Τα παιδιά εξοικειώθηκαν με την χρήση μαρκαδόρων και την δημιουργία σκίτσων, εξασκήθηκαν στην έννοια του συνεργάζομαι – γιατί κάθε στίχος του τραγουδιού αναλογούσε σε μια ομάδα παιδιών (3-4 άτομα) που έπρεπε να συνεργαστεί για να δημιουργήσει εικόνες ανάλογες. Τα παιδιά  παρουσίασαν ένα υπέροχο αποτέλεσμα στα χαρτιά που στο τέλος βιβλιοδετήθηκαν.

7a21aa0e cbdb 40f7 b3f0 e0ebd8da6485 f5667a06 54db 4b90 ad12 51dc965f1264 9d448622 8b86 47a1 9250 952cf28e9f96 81994685 64b8 413c a6dc 986ad171295c c38d2136 1c6a 4b39 a832 8c60e7bead41 61707d1a 3ecc 4e3b ab57 282c711dfbe8 03fe80de ea92 4653 a1f6 69866ae7415d 9d448622 8b86 47a1 9250 952cf28e9f96 1 81994685 64b8 413c a6dc 986ad171295c 1 754cfc33 48da 4e98 943a 93aee80d6175 7dbdc014 29b1 4770 a6f9 46e738fe8408

Επίσης, διαβάσαμε τα βιβλία «Η φωνή δεν είναι για να ουρλιάζουμε» και «Τα χέρια δεν χτυπάνε, τα χέρια αγαπάνε».

Ένας από τους κύριους κανόνες για την καλύτερη συνεργασία και λειτουργία της ομάδας είναι ο έλεγχος της φωνής του κάθε παιδιού. Μέσα από το έλεγχο της φωνής το παιδί κατανοεί και αντίθετες έννοιες όπως σιγά – δυνατά.

Έτσι, με αφορμή το παραμύθι «οι φωνές δεν είναι για να ουρλιάζουμε» τα παιδιά απάντησαν σε ερωτήσεις, διαχώρισαν τις περιπτώσεις που χρησιμοποιούμε την δυνατή και την σιγανή μας φωνή, αναγνώρισαν συναισθήματα που μας κάνουν να χρησιμοποιούμε την δυνατή μας φωνή και τέλος φτιάξανε το φωνόμετρο ώστε να ελέγχουν τα ίδια την φωνή τους.

Με αφορμή το παραμύθι «τα χέρια δεν χτυπάνε τα χέρια αγαπάνε» τα παιδιά κατανόησαν τα πόσα πράγματα μπορούμε να κάνουμε με τα χέρια μας αλλά και ότι τα χέρια δεν είναι για να χτυπάνε!!!!!

Τα παιδιά αποτύπωσαν στο χαρτί τα  δικά τους χεράκια με τα οποία μπορούν να δημιουργήσουν, να αγκαλιάσουν, να χαιρετίσουν, να  προσφέρουν, να κόψουν, να κολλήσουν, να βάψουν, να φάνε, να παίξουν, να μοιραστούν, να δημιουργήσουν μουσική, να πλάσουν κ.α

7559ca80 1d85 4c70 9c8b e8624358266f 77488287 e6b4 4230 83aa db4d740a2057

Η Νεράιδα Ευγενία και τα ευγενικά λογάκια

Με αφορμή την θεματική «κανόνες της τάξης», ήρθε στην ομάδας μας η Νεράιδα Ευγενία και μας είπε την ιστορία της μέσα από ένα διαδικτυακό παραμύθι, το οποίο αναφέρεται σε όλες τις ευγενικές λέξεις που γνωρίζει και σε ποιες περιπτώσεις τις χρησιμοποιεί. Τέλος, άφησε στην τάξη μας καραμέλες και ένα βάζο. Είπε στα παιδιά να χρωματίσουν τις καραμέλες και να γράψουν πάνω σε μια ευγενική λέξη. Έτσι κι έγινε!

Το κάθε παιδί, χρωμάτισε την καραμέλα του, είπε μια ευγενική λέξη που γράφτηκε πάνω στην καραμέλα και στο τέλος κόλλησε την καραμέλα στο βάζο με τις ευγενικές λέξεις!!!

Αποφασίσαμε να κολλήσουμε το βάζο με τις καραμέλες σε τέτοιο σημείο ώστε να θυμόμαστε πάντα τις ευγενικές λέξεις, και σε περίπτωση που τις ξεχάσουμε ποιος ξέρει;

Μπορεί να ξανά έρθει στο σχολείο μας η Νεράιδα Ευγενία!!!!!!!!

df639805 7494 40c5 a680 165ad3d20e24 bebd4a3b d7c8 4756 826f c69894abf5afe2f5749e de04 453c 8c18 06844ee4a162