ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ / CODE WEEK
ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΟ CODE WEEK 2023
ΑΠΟ ΤΟ ΣΤΑΦΥΛΙ ΣΤΟ ΚΡΑΣΙ (ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΓΙΑ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ)
Στο πλαίσιο της θεματικής ενότητας για τον τρύγο, μάθαμε πως παράγεται το κρασί. Τα παιδιά έκοψαν και κόλλησαν στην συνέχεια εικόνες στη σωστή σειρά την παραδοσιακή ιστορία του κρασιού: Από το σταφύλι στο κρασί…
Στη συνέχεια προγραμμάτισαν το Beebot χρησιμοποιώντας τα βελάκια μπροστά, πίσω, δεξιά, αριστερά να περάσει από όλα τα στάδια(αμπέλι, τρύγος, πατητήρι, βαρέλι, κρασί).
Έτσι με τη βοήθεια της μελισσούλας τα παιδιά ήρθαν σε μια πρώτη προσέγγιση με τη γλώσσα του προγραμματισμού αποκτώντας δεξιότητες κωδικοποίησης, διερεύνησης και επίλυσης προβλημάτων με παιγνιώδη και βιωματικό τρόπο.
ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΟ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ ΜΑΣ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ – ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ
Ξεκινώντας την τέταρτη θεματική ενότητα στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων με θέμα: «Επαγγέλματα πολλά …και μαθαίνω για αυτά», διαβάσαμε το παραμύθι του Ευγένιου Τριβιζά «Τα χρωματιστά κοράκια» και μιλήσαμε για τα επαγγέλματα του Νικολάκη Κουνελάκη. Συζητήσαμε για τα επαγγέλματα που γνωρίζουν και τι εργαλεία χρησιμοποιεί το κάθε επάγγελμα. Ακολούθησε φύλλο εργασίας στο οποίο τα παιδιά έπρεπε να αντιστοιχήσουν τα επαγγέλματα με τα εργαλεία που χρησιμοποιούν. Στη συνέχεια κόψαμε τις εικόνες και τις τοποθετήσαμε στην πίστα του Bee-Bot. Τα παιδιά έστελναν το ρομπότ στο επάγγελμα που διάλεγαν και στο αντίστοιχο εργαλείο του, δίνοντας τις σωστές εντολές ακολουθώντας τα βελάκια.
ΕΠΑΙΝΟΙ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΣΤΟ CODE WEEK 2024
Συμμετέχουμε για δεύτερη φορά στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού, μια πρωτοβουλία που έχει ως στόχο να κάνει τον προγραμματισμό και τον ψηφιακό γραμματισμό προσιτό σε όλους, με διασκεδαστικό και ενδιαφέροντα τρόπο.
Στόχος της δράσης είναι να προωθήσει τη δημιουργικότητα, την επίλυση προβλημάτων, τη συνεργασία και να εισάγει τα παιδιά στις βασικές έννοιες κωδικοποίησης και υπολογιστικής σκέψης.
ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΟ
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ
ΑΚΟΛΟΥΘΙΑ ΦΘΙΝΟΠΩΡΙΝΩΝ ΦΥΛΛΩΝ
Στο πλαίσιο της θεματικής ενότητας για το Φθινόπωρο και συγκεκριμένα για τα χρώματα που βλέπουμε στα φύλλα των δέντρων, δίνουμε στα νήπια μια ακολουθία με φθινοπωρινά φύλλα διαφορετικών χρωμάτων και αυτά καλούνται να τα αναπαράγουν. Στόχος της δραστηριότητας είναι η κωδικοποίηση από τα παιδιά, αναπαράγοντας την ακολουθία.
ΜΟΤΙΒΟ ΧΡΩΜΑΤΩΝ
Στο πλαίσιο της θεματικής ενότητας για τα χρώματα και αφού γνωρίσουμε όλα τα χρώματα μοιράζουμε φύλλα εργασίας με κύκλους διαφορετικών χρωμάτων που σχηματίζουν ένα κομπολόι με συγκεκριμένο μοτίβο. Τα παιδιά κλήθηκαν να εντοπίσουν το μοτίβο και να χρωματίσουν τους κύκλους ακολουθώντας τη σωστή διαδοχή χρωμάτων. Στόχος η κωδικοποίηση και η ανάπτυξη της αναλυτικής σκέψης.
ΜΑΘΑΙΝΩ ΤΟ ΑΡΧΙΚΟ ΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΟΝΟΜΑΤΟΣ ΜΟΥ
Στην παρεούλα μοίρασα καρτέλες με τα ονόματα των παιδιών και τους ζήτησα να κοιτάξουν προσεκτικά το πρώτο γράμμα τους. Τα παιδιά έτσι μπήκαν στη διαδικασία να παρατηρήσουν, να συγκρίνουν και να συνειδητοποιήσουν το ήχο του φωνήματος, αφού παρόμοιο αρχικό γράμμα μπορεί να είχε και κάποιος άλλος συμμαθητής τους. Μοίρασα φύλλα εργασίας με το αρχικό τους γράμμα και τα παιδιά το ζωγραφίσανε όπως τους άρεσε.
Στη συνέχεια στο περιβάλλον προγραμματισμού ρομπότ του φωτόδεντρου επιλέξαμε το δάπεδο με την αλφαβήτα και τα παιδιά εντόπισαν το αρχικό τους γράμμα. Στόχος της δραστηριότητας ήταν να εξοικειωθούν τα παιδιά με τις βασικές εντολές προγραμματισμού(μπροστά, πίσω, δεξιά, αριστερά) και να στείλουν το ρομπότ πασχαλίτσα που επιλέξαμε στο αρχικό τους γράμμα.
Τέλος σε αυτοσχέδια πίστα τοποθετήσαμε τα γράμματα που ζωγράφισαν τα παιδιά και προγραμματίσανε το ΒeeΒot, χρησιμοποιώντας τα βελάκια να φτάσει στο αρχικό τους γράμμα. Έτσι με τη βοήθεια της μελισσούλας ήρθαν σε μια πρώτη προσέγγιση με τη γλώσσα του προγραμματισμού.
ΣΠΑΣΕ ΤΟΝ ΚΩΔΙΚΑ ΚΑΙ ΔΙΑΒΑΣΕ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΣΟΥ
Τα παιδιά με τη δραστηριότητα αυτή έρχονται σε επαφή με την αποκωδικοποίηση και τον προγραμματισμό, καθώς καλούνται να αντιστοιχίσουν την κάθε εικόνα με ένα γράμμα. Σπάνε τον κώδικα και αποκαλύπτεται το όνομά τους.
ΦΘΙΝΟΠΩΡΙΝΑ ΦΡΟΥΤΑ
Για τη δραστηριότητα αυτή πηγαίνουμε στη σελίδα του Φωτόδεντρου και συγκεκριμένα στο Σύνθετος Προγραμματισμός ρομπότ. Επιλέγουμε το δάπεδο με τα φρούτα και ζητάμε από τα παιδιά να εντοπίσουν τα φθινοπωρινά και να οδηγήσουν την πασχαλίτσα σ΄ αυτά χρησιμοποιώντας τα βελάκια, επιλέγοντας τη σωστή διαδρομή. Με τη δραστηριότητα αυτή τα παιδιά εξοικειώνονται με τις εντολές του προγραμματισμού και ταυτόχρονα μαθαίνουν να ξεχωρίζουν τα φθινοπωρινά φρούτα.
ΦΥΤΡΩΝΕΙ,ΦΥΤΡΩΝΕΙ Ο ΣΠΟΡΟΣ
Στη θεματική ενότητα για τη σπορά, παρατηρήσαμε ότι σπόροι υπάρχουν στα φρούτα, στα λαχανικά, στα λουλούδια. Μάθαμε για τη σπορά στη σημερινή εποχή και για τη σπορά στα παλιά χρόνια.
Φυτέψαμε φακές σε άχρηστη συσκευασία, χρησιμοποιώντας βαμβάκι αντί για χώμα.
Διαβάσαμε το βιβλίο «Φυτρώνει, φυτρώνει ο σπόρος’’ και στη συνέχεια σειροθετήσαμε καρτέλες με τα στάδια ανάπτυξης των φυτών και τα ζωγραφίσαμε σε φύλλο εργασίας.
Τέλος τοποθετήσαμε τις καρτέλες με τα στάδια ανάπτυξης στο πλέγμα και τα νήπια κλήθηκαν να δώσουν τις σωστές εντολές στο BeeΒot χρησιμοποιώντας τα βελάκια, ώστε να αναπαράγουν την χρονική ακολουθία. Στόχος η κωδικοποίηση και η εξοικείωση με τις βασικές γνώσεις προγραμματισμού.
ΑΣΠΡΟΓΑΛΑΝΟ ΠΑΝΙ
Με αφορμή την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου μιλήσαμε για την ελληνική σημαία διαβάζοντας την ιστορία «Απρογάλανο πανί». Μάθαμε τι συμβολίζουν τα χρώματα της σημαίας μας και διαπιστώσαμε ότι η κάθε χώρα έχει το δικό της σύμβολο. Φτιάξαμε το παζλ της σημαίας. Στη συνέχεια στο περιβάλλον προγραμματισμού ρομπότ του φωτόδεντρου επιλέγουμε το δάπεδο με τις σημαίες και οι μαθητές/τριες αφού εντοπίσουν την ελληνική σημαία, στέλνουν το αυτοκινητάκι χρησιμοποιώντας τα βελάκια (μπροστά, πίσω, δεξιά, αριστερά). Τέλος πάνω στην πίστα τοποθετούμε εικόνες με σημαίες κρατών και τα παιδιά προγραμματίζουν το BeeBot(μελισσούλα)ώστε να πάει στην σημαία που επιθυμούν. Στόχος η προσέγγιση των μαθητών/τριών με τη γλώσσα του προγραμματισμού.
ΔΑΙΔΑΛΟΣ ΚΑΙ ΙΚΑΡΟΣ
Διαβάζουμε το παραμύθι «ΔΑΙΔΑΛΟΣ ΚΑΙ ΙΚΑΡΟΣ» και αναδιηγούμαστε την ιστορία βάζοντας τις εικόνες στη σωστή χρονική σειρά. Τοποθετούμε στο πλέγμα τις εικόνες του παραμυθιού και στη συνέχεια τα παιδιά προγραμματίζουν τη μελισσούλα Bee Bot ακολουθώντας τη χρονική ακολουθία των εικόνων. Στόχος να έρθουν σε επαφή με τις βασικές έννοιες προγραμματισμού.
ΤΑ ΤΡΙΑ ΓΟΥΡΟΥΝΑΚΙΑ (ΠΑΡΑΜΥΘΙ)
Διαβάζουμε το παραμύθι «Τα 3 γουρουνάκια» και αναδιηγούμαστε την ιστορία με τη βοήθεια της BeeBot. Τα παιδιά τοποθετούν στο ταμπλό τις εικόνες του παραμυθιού και στη συνέχεια προγραμματίζουν τη μελισσούλα ώστε να περάσει από τα σπιτάκια που πέρασε ο λύκος. Στόχος να βρουν τη σωστή διαδρομή και να έρθουν σε επαφή με τις βασικές έννοιες προγραμματισμού.
ΕΠΑΙΝΟΙ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΣΤΟ CODE WEEK 2024
Η συμμετοχή μας στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού ” Code Week ” 2024 , στέφθηκε με επιτυχία και οι έπαινοι της συμμετοχή μας ήρθαν στο σχολείο μας.
Βράβευση του Σχολείου μας στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού (Code Week 2024)!
Το σχολείο μας διακρίθηκε για τη δυναμική του συμμετοχή στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού (Code Week 2024), κατακτώντας σημαντικές διακρίσεις!
Η βράβευση αυτή αποτελεί αναγνώριση της συλλογικής προσπάθειας εκπαιδευτικών και μαθητών/τριών, καθώς και της αφοσίωσής μας στην ενίσχυση των ψηφιακών δεξιοτήτων μέσα από σύγχρονες εκπαιδευτικές πρακτικές.
ΤΑ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΑ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΒΔΟΜΑΔΑ CODEWEEK
- Αρχική
- ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ
- ΕΝΔΟΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
- ΔΡΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ
- ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
- ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ
- ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ / CODE WEEK
- ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ
- ΑΓΓΛΙΚΑ
- ΔΡΑΣΕΙΣ ΕΝΕΡΓΟΥ ΠΟΛΙΤΗ
- ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
- ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ
- ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
- ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ
- ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ ΕΝΤΟΣ ΣΧΟΛΕΙΟΥ





















Πρόσφατα σχόλια