Οι βροχές της προηγούμενης εβδομάδας αποτέλεσαν το έναυσμα για να ασχοληθούμε με τον κύκλο του νερού. Πώς δημιουργείται η βροχή? Γιατί ο ουρανός έχει σύννεφα και πως δημιουργούνται?? Τα ερωτήματα είναι πολλά και τα ανακαλυπτουμε σιγά σιγά.
Αρχικά διαβάσαμε την ιστορία για τον κύκλο του νερού, της Σοφίας Μαντούβαλου “Το σύννεφο που έβαλε τα κλάματα”, εκδ. Πατάκης.
Είναι μια πολύ διασκεδαστική ιστορία που αρέσει στα παιδιά οπότε και την δραματοποίησαμε. Σταγόνες πολλές ήταν στη θάλασσα, μα ο ήλιος τις ζέστανε πολύ και δεν άντεξαν έγιναν ελαφριές σαν αέρας και ανέβηκαν ψηλά (εξάτμιση)
Εκεί έφτιαξαν ένα σύννεφο
Που γινόταν όλο και πιο πυκνό, και πιο πιο πυκνό (συμπύκνωση). Ώσπου δεν άντεξε και έβαλε τα κλάματα.
Επίσης, παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικά βίντεο στον προτζεκτορα για τον κυκλο του νερού.
Τα παιδιά κατανοούν καλύτερα τα φυσικά φαινόμενα μέσα από τη βιωματική μάθηση και τον πειραματισμό. Στο επόμενο στάδιο, λοιπόν, πραγματοποιήθηκε το πείραμα της βροχής. Το νερό στο βραστηρα είναι η θάλασσα, την οποία ζεσταινει ο ήλιος και δημιουργούνται υδρατμοί. Στο διαφανές ποτηράκι φαίνονται πως οι υδρατμοί φτιάχνουν τα σύννεφα. Φυσάμε μέσα στο ποτήρι και οι υδρατμοί γίνονται σταγόνες βροχής!!!
Στη συνέχεια τα παιδιά ζωγράφισαν τις εικόνες για τον κύκλο του νερού, τις οποίες έκοψαν και κόλλησαν με τη σωστή σειρά.
Tέλος, κάναμε και μια ομαδική κατασκευή με τις σταγόνες της βροχής. Κάθε ομάδα έφτιαξε το δικό της συννεφάκι και το γέμισε σταγόνες!!