Χειμώνας και Ζώα σε Χειμερία Νάρκη

Τις πρώτες εβδομάδες της νέας χρονιάς αποφασίσαμε να ασχοληθούμε με τη θεµατική προσέγγιση για το χειµώνα, µέσα από την ουσιαστική εµπλοκή των µαθητών στη µαθησιακή διαδικασία. Η όλη διαδικασία οργανώθηκε και υλοποιήθηκε µε βάση τις εµπειρίες και προτάσεις των µαθητών, την προϋπάρχουσα γνώση και τα πρότερα βιώµατά τους. Στη γωνιά της παρεούλας συζητήσαμε για την εποχή και αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε ένα ιστόγραμμα με κεντρικό θέμα τη λέξη χειμώνας και με εξακτίνωση καταγράψαμε τι θέλουμε να μάθουμε. Παρατηρήσαμε ότι με κάποιες υποενότητες έχουμε ασχοληθεί ήδη όπως “Οι μήνες του χειμώνα” και “Οι γιορτές των Χριστουγέννων, των Πρωτοχρονιάς και των Φώτων”.

IMG 20220111 121645

Αρχικά µέσα από µια εκτεταµένη συζήτηση µε τα παιδιά προσδιορίστηκαν οι εµπειρίες και οι γνώσεις που είχαν γύρω από το χειµώνα. Παράλληλα εντοπίστηκαν απορίες και προβληµατισµοί που τους είχαν δηµιουργηθεί. Τότε προτάθηκε μία αποστολή, να ζωγραφίσουν ένα πίνακα με ένα χειμωνιάτικο τοπίο και να το παρουσιάσουν στην ομάδα τους.

IMG 20220111 112146

Η πρώτη ενότητα που θα ασχοληθούμε είναι “Τα ζώα σε χειμερία νάρκη”. Πραγματοποιήθηκε βιωµατική προσέγγιση του χειµώνα µέσα από κινητικές δραστηριότητες, αυτοσχεδιασµό και µίµηση, συµβολικό παιγνίδι, δραµατοποίηση µε βάση τις εµπειρίες των παιδιών για τα ζώα που πέφτουν σε χειμερία νάρκη. Γίναμε αρκούδες και περπατήσαμε στα βουνά και στα δάση, ψάξαμε για τροφή, μέλι και ψάρια, ξύσαμε την πλάτη μας στα δέντρα , κρυώσαμε και ψάξαμε μία σπηλιά για να πάρουμε έναν υπνάκο. Κοιμηθήκαμε και μόλις μας ζέστανε λίγο ο ήλιος της άνοιξης, ξυπνήσαμε.

Polish 20220113 223507954 Polish 20220113 223621442 Polish 20220113 223733000 Polish 20220113 223932728

Παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικά προγράμματα και απαντήσαμε σε ερωτήσεις.

                                        Polish 20220113 223423014 Polish 20220117 194157886

Τα παιδιά έγιναν “Μικροί δημοσιογράφοι” και κλήθηκαν να αναζητήσουν πληροφορίες σε οποιαδήποτε πηγή έχουν τη δυνατότητα πρόσβασης. Με την συγκεκριμένη δραστηριότητα να παιδιά εξοικειώθηκαν στην αναζήτηση πληροφοριών σε περιοδικά, εφημερίδες, στο διαδίκτυο με στόχο τη δημιουργία του δικού τους κολλάζ το οποίο και παρουσιάστηκε στους συμμαθητές τους. Έγραψαν πληροφορίες για το θέμα και τις μοιράστηκαν με την ομάδα. Η βοήθεια των γονέων ήταν βοηθητική σε όλη αυτή τη μαθησιακή διαδικασία που χαρακτηρίζεται από αλληλεπίδραση με τα παιδιά αλλά και συνεργασία μαζί μας με στόχο την ανάπτυξη δεξιοτήτων που αφορούν το σύνολο των γνωστικών αντικειμένων του Αναλυτικού Προγράμματος του Νηπιαγωγείου.

Ένα μεγάλο μπράβο στα παιδιά για την πρώτη έρευνα των “Μικρών Δημοσιογράφων”.

IMG 20220117 101045 IMG 20220117 101959 IMG 20220117 102835 IMG 20220117 103657 Polish 20220117 193508012 Polish 20220117 193647882 Polish 20220117 193722631 Polish 20220117 193801162 Polish 20220117 193830606 Polish 20220117 193858654 Polish 20220117 194021198 Polish 20220117 194113656

IMG 20220117 124555