Παιχνίδι στις γωνιές της τάξης μας

Στο ελληνικό προσχολικό περιβάλλον μάθησης, ο χώρος της κάθε αίθουσας διαμορφώνεται σε κέντρα ενδιαφέροντος, περιοχές δηλαδή διαφορετικών ενδιαφερόντων, εξοπλισμένων με κατάλληλο εκπαιδευτικό υλικό ανάλογο με το συγκεκριμένο θέμα λειτουργίας (Γερμανός, 2002).

Τα κέντρα ενδιαφέροντος ή οι «γωνιές» προσφέρονται για εκπαιδευτικούς σχεδιασμούς, ενοποιούν τη μάθηση και επιτρέπουν την ανάπτυξη ενός προγράμματος που ενισχύει τις ανάγκες των παιδιών για κίνηση, έκφραση, δημιουργία, μάθηση, αυτονομία, αισθητική απόλαυση, ανάπτυξη πρωτοβουλιών, προώθηση επιλογών και δραστηριοτήτων. Η όλη διαμόρφωση του χώρου σε κέντρα ενδιαφέροντος δίνει ευκαιρίες στα παιδιά να παρατηρούν, να μιλούν, να αλληλεπιδρούν, να επιχειρηματολογούν, να πειραματίζονται, να ανακαλύπτουν, να ανακοινώνουν, να κατασκευάζουν, να δημιουργούν (Σιβροπούλου, 1997)

IMG 20211119 093207 IMG 20211119 093353 IMG 20211119 120313 IMG 20211124 092257 IMG 20211125 084302 IMG 20211126 080122 IMG 20211126 090528 IMG 20220111 123011 IMG 20220113 120720 IMG 20220113 121105 Polish 20220113 221600549 Polish 20220113 221725616 Polish 20220113 221832896 Polish 20220113 221951352 Polish 20220113 222049037 Polish 20220113 222212374 Polish 20220113 222338506 Polish 20220113 222502178 Polish 20220113 224943928 thumbnail

Βιβλιογραφία

  • Γερμανός, Δ. (2002). Οι τοίχοι της γνώσης: Σχολικός χώρος και εκπαίδευση. Αθήνα: Gutenberg.
  • Σιβροπούλου, Ρ. (1997). Η οργάνωση και ο σχεδιασμός του χώρου στο πλαίσιο του παιχνιδιού. Αθήνα: Πατάκης.