Τέχνη, Χρώματα και Σχήματα στα Αγγλικά!
Στη δράση Νοεμβρίου γνωρίσαμε τα αγγλικά μέσα από την τέχνη, τα χρώματα και τα σχήματα, μέσα από ένα πλούσιο σύνολο βιωματικών δραστηριοτήτων.
Τα παιδιά δημιούργησαν πολύχρωμους κύκλους εμπνευσμένους από τον Καντίνσκι, μαθαίνοντας παράλληλα τις αγγλικές λέξεις circle, colour, pattern. Μέσα από το παιχνίδι με χρώμα και ρυθμό, καλλιέργησαν παρατήρηση, αισθητική αντίληψη και δημιουργική έκφραση.
Με flashcards και βασικά σχήματα όπως triangle, rectangle, circle, star, heart, οι μαθητές αναγνώρισαν, ταξινόμησαν και ονόμασαν σχήματα στα αγγλικά. Η τοποθέτηση σχημάτων σε σωστή σειρά ενίσχυσε τη λογική ακολουθία αλλά και την αυτονομία τους στη μάθηση.
Ακολουθώντας διακεκομμένες γραμμές, τα παιδιά σχεδίασαν σχήματα, ενισχύοντας τη λεπτή κινητικότητα και την προγραφική τους δεξιότητα. Παράλληλα, εξοικειώθηκαν με τις αγγλικές ονομασίες των σχημάτων μέσα από επανάληψη και παιχνίδι
Παρατηρήσαμε το έργο Castle City του Paul Klee και συζητήσαμε για τα σχήματα μέσα στην τέχνη. Τα παιδιά δημιούργησαν τις δικές τους “πόλεις”, συνδυάζοντας γεωμετρικά σχήματα με αγγλικό λεξιλόγιο, ενισχύοντας τη φαντασία και τον οπτικό γραμματισμό
Στις κατασκευές “Shape Trees”, τα παιδιά δημιούργησαν Circle Fruits, Triangle Fruits και Square Fruits. Η δραστηριότητα συνδύασε εικαστική έκφραση, ταξινόμηση και μαθηματική σκέψη, με φυσική ενσωμάτωση της αγγλικής γλώσσας.
Μέσα από όλες αυτές τις δημιουργικές δραστηριότητες, η εκμάθηση αγγλικών έγινε χαρούμενη, βιωματική και ουσιαστική. Τα παιδιά ανέπτυξαν παρατήρηση, αισθητική αντίληψη, μαθηματική σκέψη, συνεργασία και φυσικά… αγάπη για την τέχνη και τη γλώσσα.
Εργαστήριο Δεξιοτήτων “Είμαι μοναδικός και ξεχωριστός”
Οι μαθητές μας κλήθηκαν να γεμίσουν το “Κουτί του Εαυτού μου” με τα αγαπημένα τους αντικείμενα!
Κάθε μέρα, ένας μαθητής ως Τιμώμενο Πρόσωπο, μας συστηνόταν και μοιραζόταν μαζί μας, τί είναι σημαντικό για κείνον και γιατί, τις προτιμήσεις και τα ενδιαφέροντά του, γεγονός που συντέλεσε στην ενίσχυση θετικών διαπροσωπικών σχέσεων και δεσμών μεταξύ των μαθητών!
Την ίδια μέρα, ο ίδιος μαθητής απολάμβανε τον ειδικό χαιρετισμό της τάξης από κάθε παιδί ξεχωριστά, το οποίο επέλεγε μια εικόνα από τον πίνακα, προκειμένου να εξωτερικεύσει το συναίσθημά του και να χαιρετίσει με τον τρόπο που αυτό επιθυμεί, το Τιμώμενο Πρόσωπο της ημέρας!
ΕΛΙΑ
ΕΛΙΑ
Βιωματικό κσι εκπαιδευτικό Πρόγραμμα Ελιάς
Το Νηπιαγωγείο μας επισκέφθηκαν ελαιουργοί οι οποίοι μας βοήθησαν να γνωρίσουμε από κοντά τα ελαιόδεντρα, τον καρπό τους, καθώς και τα αγροτικά ελαιουργικά εργαλεία!
Φορέσαμε το καπέλο του αγρότη, στρώσαμε τα ελαιόπανα και ραβδίσαμε τα κλαδιά της ελιάς ώστε να πέσουν οι καρποί της πάνω στα ελαιόπανα. Στη συνέχεια, μαζέψαμε τις ελιές και τις βάλαμε στα κοφίνια ώστε να τις ρίξουμε στο μικρό φορητό ελαιοτριβείο και να πάρουμε το λάδι! Περάσαμε υπέροχα!
Φτιάξαμε από κλαδιά ελιάς τον κότινο με τον οποίο βράβευαν τους νικητές αθλητές στην αρχαιότητα.
Μιλήσαμε για τα οφέλη του ελαιολάδου και τη μεσογειακή διατροφή!
Στη συνέχεια, οδηγήσαμε τη beebot σε όλα τα στάδια παραγωγής ελαιολάδου με τη σειρά! Χωριστήκαμε σε ομάδες, βάλαμε στη beebot τον αριθμό που αντιστοιχεί στο κάθε στάδιο και με τη βοήθεια του κώδικα την οδηγήσαμε στην κατάλληλη κάρτα – στόχο!
Επέτειος της Εξέγερσης του Πολυτεχνείου
Ταξίδι στους Πλανήτες των συναισθημάτων
Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα ψυχικής υγείας, πραγματοποιήθηκαν σχετικές δράσεις προαγωγής της κοινωνικής και συναισθηματικής ευεξίας των μαθητών.
Διαβάσαμε το βιβλίο “Το ξενοδοχείο των συναισθημάτων” και οι μαθητές ζωγράφισαν το αγαπημένο τους συναίσθημα. Στη συνέχεια, οι μαθητές επιβιβάστηκαν στο “συναισθηματικο διαστημόπλοιο” και επισκέφτηκαν τους πλανήτες των συναισθημάτων με στόχο, μέσα από το θεατρικό παιχνίδι, να μάθουν να αναγνωρίζουν και να εκφράζουν αυτά που νιώθουν.
Πρώτη στάση, ο Πλανήτης της Χαράς!
Οι μαθητές με τη βοήθεια της μουσικής, κινήθηκαν ρυθμικά και βρήκαν πού ζει η Χαρά στο σώμα τους!
Δεύτερη στάση, ο Πλανήτης της Λύπης.
Οι μαθητές βίωσαν τη σημασία της αποδοχής και της αυτοφροντίδας.
Τρίτη στάση, ο Πλανήτης του Θυμού.
Οι μαθητές εξερεύνησαν τρόπους ασφαλούς έκφρασης και χαλάρωσης.
Τελευταία στάση, ο Πλανήτης της Γαλήνης-Γη!
Οι μαθητές μοιράστηκαν εμπειρίες και δημιούργησαν το δικό τους “διαστημικό αστέρι συναισθήματος”!
Ο Σχολικός μας Λαχανόκηπος
Ο κύκλος ζωής των φυτών!
Η κυρία Φύση, με τη βοήθεια του εκπαιδευτικού λογισμικού Voki, μας άφησε μήνυμα στον υπολογιστή… Αφού μας συστήθηκε, μας ζήτησε να φροντίσουμε να μεγαλώσουν τα λαχανικά της…
Τα παιδιά δέχτηκαν με ενθουσιασμό και αντάλλαξαν απόψεις σχετικά με τη διαδικασία φυτέματος.
Έβαλαν τις εικόνες στη σειρά και έπαιξαν με το ρομποτάκι beebot, φτιάχνοντας τον κατάλληλο κώδικα, ώστε να την οδηγήσουν στη σωστή εικόνα – στάδιο φυτέματος κάθε φορά, σχηματίζοντας με τη διαδρομή του, τον κύκλο ζωής των φυτών…
Συγκεντρώσαμε τα βελάκια στην αντίστοιχη κάρτα κατεύθυνσης και τα χρησιμοποιήσαμε για να σχηματίσουμε τη διαδρομή που πρέπει να διανύσει η beebot…
Βγήκαμε στην αυλή και ετοιμαστήκαμε για φύτεμα!
Σκάψαμε το χώμα και φυτέψαμε τα λαχανικά μας. Παρατηρήσαμε τις ρίζες των φυτών και μιλήσαμε για τη χρησιμότητά τους στην ανάπτυξη των λαχανικών, παρατηρήσαμε το βλαστάρι και τα φύλλα και συζητήσαμε για το χρώμα τους. Σκεπάσαμε Τις ρίζες με χώμα και τα ποτίσαμε.
Πήραμε μεγεθυντικούς φακούς για να παρατηρούμε τις αλλαγές κατά την ανάπτυξη των λαχανικών με τη βοήθεια του νερού και του Ήλιου!
Στο τέλος, φτιάξαμε κατασκευή για τον κύκλο ζωής των φυτών αριθμώντας τις εικόνες με τη σειρά!
Φθινόπωρο
Αγγλικά – Halloween!
Οι κατασκευές μας για το Halloween από την κυρία Αντιγόνη!
Τα παιδάκια μας εξερεύνησαν με ενθουσιασμό νέες δημιουργικές δεξιότητες μέσα από το πολιτισμικό στοιχείο της κολοκύθας του Halloween!
Με ψαλιδάκια, χεράκια, κόλλα και πολύχρωμο γκοφρέ χαρτί, έκοψαν, τσαλάκωσαν και κόλλησαν μικρά κομματάκια, αναπτύσσοντας: την λεπτή κινητικότητα, την αίσθηση αφής και χρώματος, και τη συγκέντρωση και οργάνωση χώρου.
Μέσα από το παιχνίδι και τη δημιουργία, εμπλούτισαν το λεξιλόγιό τους στα Αγγλικά (pumpkin, orange, green, glue, paper) και γνώρισαν μια γιορτή της αγγλόφωνης κουλτούρας με τρόπο χαρούμενο και βιωματικό!













































































































































































