3. ΣΧΕΣΕΙΣ ΜΕΤΑΞΥ ΜΑΘΗΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ

Από την αρχή της σχολικής χρονιάς, όλες οι δραστηριότητες που κάναμε είχαν σκοπό να βοηθήσουν τα παιδιά μας να εξοικειωθούν με το νέο περιβάλλον και τις νέες συνήθειες, να γνωριστούν μεταξύ τους, να νιώσουν ασφάλεια, να ενταχθούν στην ομάδα, να συνεργαστούν στα πλαίσια αυτής, να ανατύξουν την κοινωνικότητά τους μέσα από τις σχέσεις που δημιουργούνται, να αναγνωρίζουν, να διαχειρίζονται και να εκφράζουν τα συναισθήματά τους.. ΠΡΩΤΕΣ ΜΕΡΕΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

Τα παιδιά έμαθαν για το δημοκρατικό τρόπο λειτουργίας του σχολείου και τους τρόπους λήψης των αποφάσεων και έθεταν σε ψηφοφορία διάφορα θέματα, για τα οποία έπρεπε να αποφασίσουν ως ομάδα

Τον Οκτώβριο δημιουργήθηκαν και οι ομάδες των βοηθών της τάξης. Ήταν ανομοιογενείς ως προς την
ηλικία, το φύλο και τις δεξιότητες των παιδιών. Παράλληλα, εδραιώθηκε από τις εκπαιδευτικούς κλίμα
αλληλοβοήθειας και συνεργασίας στις καθημερινές ρουτίνες.

Αξιοποιήθηκε η παγκόσμια ημέρα ατόμων με αναπηρία (3 Δεκεμβρίου) για την πραγματοποίηση δράσεων που καλλιεργούν την ενσυναίσθηση.

 Ωστόσο, εκτός από τη συνεργασία των νηπίων μεταξύ τους, επιχειρήσαμε να συνεργαστούμε με το συστεγαζόμενο
δημοτικό σχολείο, σε μια σειρά από δράσεις στα πλαίσια του προγράμματος μετάβασης  ΔΡΑΣΕΙΣ ΜΕΤΑΒΑΣΗΣ 

Συμμετείχαμε, επίσης, στο πρόγραμμα “Make a wish” καλλιεργώντας αισθήματα
ενσυναίσθησης και αλληλεγγύης MAKE A WISH

Καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς τα παιδιά δούλευαν σε ομάδες, όπου όφειλαν να συνεργαστούν, όπως για παράδειγμα για να πραγματοποιήσουν πειράματα  και ομαδικές εργασίες

  thumbnail 36 thumbnail thumbnail 3 4 thumbnail 4 1

Επίσης, επεξεργαστήκαμε τις έννοιες της φιλίας, της συνεργασίας και τη εμπιστοσύνης μέσω της
ανάγνωσης και της δραματοποίησης παραμυθιών 

Τον Φεβρουάριο ήταν η Παγκόσμια ημέρα παιχνιδιού στο σχολείο. Αξιοποιήθηκε ως διαμορφωτική αξιολόγηση:
παρατηρήθηκε η συμπεριφορά των παιδιών στο ελεύθερο μη δομημένο παιχνίδι και ο βαθμός στον οποίο
χρειάστηκε οι εκπαιδευτικοί να παρέμβουν για τη διαχείριση συγκρούσεων 

Το Μάρτιο καλωσορίσαμε στην τάξη μας το δημοτικό σχολείο για να μας τραγουδήσει τα Χελιδονίσματα, αλλά κι εμείς επισκεφθήκαμε τους φίλους μας στο Δημοτικό! ΚΑΛΑΝΤΑ ΤΗΣ ΑΝΟΙΞΗΣ

Αξιοποιήθηκε  επίσης η Παγκόσμια Ημέρα κατά του σχολικού εκφοβισμού (6 Μαρτίου) και υλοποιήθηκαν
αντίστοιχες δράσεις (πρόγραμμα «Οι κάλτσες μας αλλιώς», δημιουργία αφισών, δραματοποιήσεις ιστοριών). ΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ

Σε όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους αξιοποιήθηκε η ομαδοσυνεργατική μέθοδος, όπου τα παιδιά έμπαιναν στη
διαδικασία να μοιράσουν ρόλους, ευθύνες και να συνεργαστούν για το τελικό αποτέλεσμα. Επίσης, εφαρμόστηκε
για την επίλυση συγκρούσεων το sportscasting: οι εκπαιδευτικοί δεν ήταν εκεί ως δικαστές, αλλά
επαναλάμβαναν και «μετέφραζαν» τα λεγόμενα των παιδιών, ώστε να ακούσουν και να ακουστούν, να μπουν
στη θέση του «άλλου» και να βρουν μια λύση με την οποία θα είναι όλοι ευχαριστημένοι.

Βασικός στόχος του προγράμματός μας ήταν η καλλιέργεια κοινωνικών και συναισθηματικών δεξιοτήτων που στοχεύουν στην ανάπτυξη του συναισθηματικού κόσμου των παιδιών. Η υιοθέτηση αξιών, στάσεων και συμπεριφορών που ενισχύουν την αυτοεκτίμηση, το σεβασμό, την ετοιμότητα, τη διαχείριση συγκρούσεων, παίζουν καταλυτικό ρόλο!