Ένας από τους στόχους της γλωσσικής επικοινωνίας στο νηπιαγωγείο είναι να παρέχουμε στα παιδιά μας ένα υποστηρικτικό περιβάλλον μάθησης, που θα τους δίνει ευκαιρίες για λειτουργικές εμπειρίες εγγραματισμού (διαβάζω και γράφω για κάποιο σκοπό).
Τα παιδιά μέσα από ευχάριστες δραστηριότητες συνειδητοποιούν σταδιακά την κοινωνική διάσταση της γραφής και αποκτούν κίνητρα για την εκμάθησή της. Για τη μύησή τους στο γραπτό λόγο αξιοποιούμε τα ονόματά τους, λόγω του έντονου ενδιαφέροντος που εκδηλώνουν γι αυτά και της συναισθηματικής αξίας που έχουν για τα παιδιά.
‘Ετσι τα παιδιά μαθαίνουν να αναγνωρίζουν το όνομά τους αλλά και των συμμαθητών τους, ενθαρρύνονται να το γράφουν όπως μπορούν στις εργασίες τους, αναγνωρίζουν τα γράμματα και το συνθέτουν, εκφράζονται καλλιτεχνικά.
Το πρώτο γράμμα του ονόματος είναι ο βασιλιάς. Μέσα από παιγνιώδεις δραστηριότητες, τα παιδιά αναγνωρίζουν και μαθαίνουν όλα τα γράμματα. Με τα γλωσσικά παιχνίδια αντιλαμβάνονται ότι οι προτάσεις αποτελούνται από λέξεις, οι λέξεις από συλλαβές και οι συλλαβές από φωνήματα.Συνειδητοποιούν οτι στα φωνήματα αντιστοιχούν γραφήματα..Αποκτούν λοιπόν σιγά σιγά τη φωνολογική ενημερότητα, σημαντική δεξιότητα για την εκμάθηση της γραφής και της ανάγνωσης.














