Το τελευταίο δίμηνο ασχολούμαστε με το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «STEAM και η ΓΗ γυρίζει…» , από τη θεματική ενότητα Δημιουργώ και καινοτομώ-Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία των ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ
Το συγκεκριμένο πρόγραμμα είναι βασισμένο στις αρχές του εποικοδομητισμού και στις μεθόδους διερευνητικής μάθησης. Στόχος του είναι ενθαρρύνει τους μαθητές να σκεφτούν και να βρουν απαντήσεις σε ερωτήσεις για το διάστημα και το γεγονός ότι οι πλανήτες δεν είναι απομονωμένοι ο ένας από τον άλλον, αλλά αλληλοεξαρτώμενοι. Τα παιδιά θα μάθουν πως η Σελήνη περιστρέφεται γύρω από τη Γη, η Γη, μαζί με επτά άλλους πλανήτες, περιστρέφεται γύρω από τον Ήλιο και ο Ήλιος, με τη σειρά του, περιστρέφεται γύρω από το κέντρο του γαλαξία μας. Η Σελήνη, η Γη και ο Ήλιος αποτελούν τα τρία ουράνια σώματα, που σχηματίζουν ένα ολοκληρωμένο σύστημα, με την εναλλαγή
ημέρας/νύχτας, τις εκλείψεις και τις εποχές που προκύπτουν από τις αλληλεπιδράσεις μεταξύ των σωμάτων αυτών. Στο 1ο εργαστήριο “Γνωριζόμαστε από κάπου;” έγινε μια πρώτη διερεύνηση γνώσεων αναφορικά με το θέμα.
Τοποθετήσαμε σε διαφορετικά σημεία της τάξης κάρτες με εικόνες από πλανήτες του ηλιακού συστήματος.Τα παιδιά έγιναν ζευγάρια και κάθησαν στην ολομέλεια.
Παρακολουθήσαμε σχετικό video για το ΗΛΙΑΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Οι ζωγραφιές για το θέμα έγιναν puzzles στη γνωστή εφαρμογή jigsaw puzzle
Στο 2ο εργαστήριο “Ας δούμε τους πλανήτες από κοντά.. Υπάρχει ζωή εκεί έξω;” είδαμε τους πλανήτες μέσω της ψηφιακής εφαρμογής Artificial Intelligence της NASA. Μάθαμε για την κυκλική τροχιά των πλανητών, παρατηρώντας το ηλεκτρονικό παιχνίδι της τάξης. Παίξαμε χρησιμοποιώντας μπαλόνια διαφορετικών χρωμάτων (ένα για κάθε πλανήτη).
Παρακολουθήσμε video της NASA και με απλά υλικά φτιάξαμε το δικό μας πύραυλο(Engineering- Υπολογιστική Σκέψη) !
Φτιάξαμε τις δικές μας αφίσες του ηλιακού συστήματος
αλλά και μία ομαδική
Με ένα παιχνίδι προβολέα που έφερε μαθητής μας είδαμε τους πλανήτες, κομήτες, αστεροειδείς
αλλά και με τη βοήθεια εφαρμογής τεχνητής νοημοσύνης.
Φτιάξαμε επίσης πίνακα αναφοράς για τους πλανήτες και παίξαμε γλωσσικά παιχνίδια (κρεμάλα) αλλά και παιχνίδια με κάρτες..
Βοηθήσαμε επίσης τη Beebot να ταξιδέψει σε όλους τους πλανήτες
Ένα ακόμα παιχνίδι που φτιάξαμε στην εφαρμογή wordwall μας άρεσε πολύ ΗΛΙΑΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Στο 3ο εργαστήριο “Ο Ήλιος μας, η πηγή της ζωής μας.” παρακολουθήσαμε video προσομοίωσης για τον ήλιο και συζητήσαμε για την κίνηση, την επιφάνειά του.
Είδαμε το μύθο του Φαέθωνα, γιου του θεού Ήλιου. Χωρίσαμε τον μύθο σε κομμάτια. Ανακατέψαμε τις εικόνες και ζητήσαμε από τα παιδιά να βάλουν την ιστορία στη σωστή σειρά. (Μαθηματικά- Κωδικοποίηση) –
![]()
Ο μύθος του Φαέθωνα έγινε ηλεκτρονικό βιβλίο με την εφαρμογή STORY JUMPER
Συζητήσαμε για το φως και τη θερμότητα του ‘Ηλιου, τα οφέλη και τις συνέπειες!!