Με μεγάλη χαρά και ενθουσιασμό συμμετείχαμε για μια ακόμη χρονιά στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα.
Η Εβδομάδα Κώδικα είναι μία πρωτοβουλία της Ευρωπαϊκής Ένωσης και έχει στόχο να κάνει τον προγραμματισμό και τον ψηφιακό εγγραματισμό προσιτό στους μαθητές, με ευφάνταστο και διασκεδαστικό τρόπο.
Ξεκινήσαμε με δραστηριότητες και πολλά παιχνίδια προσανατολισμού και κίνησης,
γνωρίσαμε το ρομποτάκι beebot και εξοικειωθήκαμε με το ταμπλό της . Το συγκεκριμένο ρομπότ αποτελεί ένα από τα πιο διαδεδομένα προγραμματιζόμενα παιχνίδια, το οποίο βασίζεται στις αρχές προγραμματισμού της γλώσσας Logo. Tα παιδιά έμαθαν εύκολα και γρήγορα να την προγραμματίζουν, χρησιμοποιώντας τα χρωματιστά πλήκτρα στο επάνω μέρος της, προκειμένου να ακολουθήσει μια συγκεκριμένη διαδρομή.
Εξηγήσαμε στα παιδιά μας τη χρήση συμβόλων και την έννοια της κωδικοποίησης και αποκωδικοποίησης. Προσπαθήσαμε να αποκωδικοποιήσουμε το μήνυμα και γράψαμε το όνομά μας.
Περπατήσαμε στο πλέγμα, σχεδιάσαμε διαδρομές, προγραμματίσαμε τη μελισσούλα να βρει τα βασικά χρώματα, τα αρχικά των ονομάτων μας, να φτιάξει ένα μήλο για την Παγκόσμια Ημέρα Διατροφής..
Πήραμε μέρος σε μια μεγάλη συμμαχία σχολείων με μια πολύ ενδιαφέρουσα δραστηριότητα που έχει τίτλο «ΠΕΣ,ΒΡΕΣ». Πρόκειται για ένα επιτραπέζιο παιχνίδι για τη Beebot, που συνδυάζει τη φωνολογική ενημερότητα και τον προγραμματισμό και απευθύνεται σε νήπια που τώρα μαθαίνουν να αναγνωρίζουν το αρχικό τους γράμμα και να προγραμματίζουν τη beebot. Ο παίκτης επιλέγει μία κάρτα αποστολής, η οποία τον καλεί να αναγνωρίσει ανάμεσα σε δύο αντικείμενα, ποιο ξεκινά από ένα συγκεκριμένο γράμμα. Μόλις ο παίκτης βρει το αντικείμενο, προγραμματίζει το ρομπότ να οδηγηθεί στο αντίστοιχο τετράγωνο.
Η δεύτερη δραστηριότητα με την οποία συμμετείχαμε σε μια άλλη συμμαχία σχολείων είναι «Βρες το όνομα με τη Βeebot”. Τα παιδιά έπρεπε να τραβήξουν μια κάρτα από το κουτί με τα ονόματα, να το βρουν στον πίνακα αναφοράς, να «το διαβάσουν», να το χτυπήσουν με παλαμάκια (συλλαβισμός), να αναγνωρίσουν το αρχικό γράμμα. Τέλος έπρεπε να το εντοπίσουν στο ταμπλό, να τοποθετήσουν τα βελάκια και να προγραμματίσουν τη μελισσούλα να ακολουθήσει τη διαδρομή.
Μια τρίτη δραστηριότητα με την οποία συμμετείχαμε στη συμμαχία είναι η “Αναζητώντας το ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ“
Φθινοπωρινά φύλλα με τα γράμματα της λέξης ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ ήταν σκορπισμένα στο ταμπλό της beebot. Τα παιδιά έπρεπε να προγραμματίσουν τη μελισσούλα να πάει από γράμμα σε γράμμα, έτσι ώστε να σχηματίσουν τη λέξη!!