TO ONOMA MOY

           Ένας από τους στόχους της γλωσσικής επικοινωνίας στο νηπιαγωγείο είναι να παρέχουμε στα παιδιά μας ένα υποστηρικτικό περιβάλλον μάθησης που θα τους δίνει ευκαιρίες για λειτουργικές εμπειρίες εγγραματισμού (διαβάζω και γράφω για κάποιο σκοπό).

Τα παιδιά μέσα από ευχάριστες δραστηριότητες συνειδητοποιούν σταδιακά την κοινωνική διάσταση της γραφής και αποκτούν κίνητρα για την εκμάθησή της. Για τη μύησή τους στο γραπτό λόγο αξιοποιούμε τα ονόματά τους, λόγω του έντονου ενδιαφέροντος που εκδηλώνουν γι αυτά και της συναισθηματικής αξίας που έχουν για τα παιδιά.

‘Ετσι τα παιδιά μαθαίνουν να αναγνωρίζουν το όνομά τους αλλά και των συμμαθητών τους,

thumbnail 16

ενθαρρύνονται να το γράφουν όπως μπορούν στις εργασίες τους

thumbnail 19 1  

 αναγνωρίζουν τα γράμματα και το συνθέτουν, τόσο με κεφαλαία όσο και με πεζά γράμματα

thumbnail 23,thumbnail 22

thumbnail 25 66

 εκφράζονται καλλιτεχνικά

thumbnail 15 thumbnail 17

thumbnail 21 68 

 μετρούν τα γράμματα

thumbnail 18 thumbnail 24

 παίζουν 

69

Το πρώτο γράμμα του ονόματος είναι ο βασιλιάς. Μέσα από παιγνιώδεις δραστηριότητες, τα παιδιά αναγνωρίζουν και μαθαίνουν όλα τα γράμματα. Με τα γλωσσικά παιχνίδια αντιλαμβάνονται ότι οι προτάσεις αποτελούνται από λέξεις, οι λέξεις από συλλαβές και οι συλλαβές από φωνήματα.Συνειδητοποιούν οτι στα φωνήματα αντιστοιχούν γραφήματα..Αποκτούν λοιπόν σιγά σιγά τη φωνολογική ενημερότητα, σημαντική δεξιότητα για την εκμάθηση της γραφής και της ανάγνωσης.

thumbnail 23 1 thumbnail 11