Με μεγάλη χαρά και ενθουσιασμό συμμετείχαμε για μια ακόμη χρονιά στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα.
Η Εβδομάδα Κώδικα είναι μία πρωτοβουλία της Ευρωπαϊκής Ένωσης και έχει στόχο να κάνει τον προγραμματισμό και τον ψηφιακό εγγραματισμό προσιτό στους μαθητές, με ευφάνταστο και διασκεδαστικό τρόπο.
Ξεκινήσαμε με δραστηριότητες και παιχνίδια προσανατολισμού και κίνησης, παιχνίδια γνωριμίας με το ρομποτάκι beebot, εξοικείωση με το ταμπλό της beebot. Το συγκεκριμένο ρομπότ αποτελεί ένα από τα πιο διαδεδομένα προγραμματιζόμενα παιχνίδια, το οποίο βασίζεται στις αρχές προγραμματισμού της γλώσσας Logo. Tα παιδιά έμαθαν εύκολα και γρήγορα να την προγραμματίζουν, χρησιμοποιώντας τα χρωματιστά πλήκτρα στο επάνω μέρος της, προκειμένου να ακολουθήσει μια συγκεκριμένη διαδρομή.
![]()
Πήραμε μέρος σε μια μεγάλη συμμαχία σχολείων με μια πολύ ενδιαφέρουσα δραστηριότητα που έχει τίτλο «Μια βόλτα στην πόλη». Πρόκειται για ένα επιδαπέδιο παιχνίδι. Δημιουργήσαμε ένα χάρτη Beebot 4X3, όπου σε κάθε τετράγωνο εικονίζεται ένα κατάστημα. Στη συνέχεια ετοιμάσαμε τις κάρτες αποστολών. Ο παίκτης με αφετηρία το τετράγωνο του σπιτιού έπρεπε να τραβήξει μια κάρτα- αποστολής με μια εικόνα αντικειμένου και να οδηγήσει το ρομπότ στο κατάστημα όπου υπάρχει το συγκεκριμένο αντικείμενο.
![]()

Η δεύτερη δραστηριότητα με την οποία συμμετείχαμε στις εκδηλώσεις ήταν «Η Beebot και τα γράμματα». Τα παιδιά έπρεπε να τραβήξουν μια φωτογραφία συμμαθητή τους, να συλλαβίσουν το όνομά του, να το βρουν στον πίνακα αναφοράς, να αναγνωρίσουν το αρχικό γράμμα, να βρουν μια λέξη που να ξεκινά από αυτό, να το σχηματίσουν με τους γραμμούληδες. Στη συνέχεια έπρεπε να το βρουν στο ταμπλό, να τοποθετήσουν τα βελάκια στη διαδρομή που ήθελαν και τέλος να προγραμματίσουν τη μελισσούλα να πάει σε αυτό.
![]()
Η «έξυπνη» μελισσούλα εισάγει τα παιδιά του νηπιαγωγείου στον κόσμο της ρομποτικής και του αλγοριθμικού τρόπου σκέψης! Η εισαγωγή αρχών του προγραμματισμού στα παιδιά προσχολικής ηλικίας ενισχύει τη γνωστική, συναισθηματική αλλά και κοινωνική τους ανάπτυξη. Εκτός από γνώσεις σε συγκεκριμένα γνωστικά αντικείμενα, τα παιδιά αλληλεπιδρούν, κοινωνικοποιούνται και καλλιεργείται η αυτοεκτίμηση και η αυτοπεποίθησή τους. Παράλληλα ενισχύονται οι λεγόμενες δεξιότητες του 21ου αιώνα, η ομαδική εργασία, η επίλυση προβλημάτων, η καινοτομία, οι δεξιότητες επικοινωνίας, η αναλυτική και συνθετική σκέψη, η δημιουργικότητα, η κριτική σκέψη ..