Στα πλαίσια των Εγαστηρίων Δεξιοτήτων και στο θεματικό κύκλο “Δημιουργώ και καινοτομώ” ασχοληθήκαμε με το εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Steam και η Γη γυρίζει“. Με βάση τις αρχές του εποικοδομητισμού και μέσω της διερευνητικής μάθησης, τα παιδιά έπρεπε να σκεφτούν και να απαντήσουν σε ερωτήσεις για το διάστημα, τους πλανήτες και το Ηλιακό μας Σύστημα.
Στο συγκεκριμένο εργαστήριο αξιοποιήθηκε η μεθοδολογία STEAM, η οποία εμπλέκει στη μαθησιακή διαδικασία 5 τομείς, αυτούς των φυσικών επιστημών, της τεχνολογίας, των επιστημών των μηχανικών, των τεχνών και των μαθηματικών. Όσον αφορά στην εποικοδομητική προσέγγιση, αυτή περιλαμβάνει 5 στάδια διδασκαλίας: το στάδιο του προσανατολισμού, της ανάδειξης των ιδεών των μαθητών, της αναδόμησης των ιδεών των μαθητών, της εφαρμογής των νέων ιδεών και της ανασκόπησης και βασίζεται στις κοινωνικοπολιτισμικές θεωρίες του Vygotsky.
Το Ηλιακό Σύστημα αποτελείται από τον Ήλιο και τους 8 πλανήτες που κινούνται γύρω από αυτόν. Τα παιδιά είχαν πολλές γνώσεις και μεγάλο ενδιαφέρον για το θέμα..Μέσα από σχετικές ψηφιακές εφαρμογές της NASA και εκπαιδευτικά βίντεο, παρατηρήσαμε τους πλανήτες από κοντά και μάθαμε περισσότερα για αυτούς..Παίξαμε παιχνίδια, εκφραστήκαμε δημιουργικά, διαβάσαμε βιβλία, ακούσαμε τραγούδια..
![]()
![]()
![]()
Φουσκώσαμε μπαλόνια και αναπαραστήσαμε την τροχιά των πλανητών γύρω από τον ήλιο .
![]()
Παρακολουθήσαμε σχετικό βίντεο της NASA και φτιάξαμε, ακολουθώντας βήμα βήμα τις οδηγίες, το δικό μας μικρό πύραυλο. Ποιός πύραυλος άραγε θα εκτοξευθεί πιο ψηλά;
![]()
Παρατηρήσαμε τον Ήλιο, το πιο φωτεινό αστέρι, μέσα από το βίντεο προσομοίωσης της ΝASA. Μάθαμε για τα χαρακτηριστικά του, τον συνδέσαμε με τη μυθολογία, εξοικειωθήκαμε με τις ψηφιακές τεχνολογίες, τη δημιουργία και το διαμοιρασμό ψηφιακού υλικού.
Πιο συγκεκριμένα “Ο μύθος του Φαέθωνα” και του Βασιλιά Ήλιου στάθηκε η αφορμή να φτιάξουμε το δικό μας βιβλίο στην εφαρμογή STORY JUMBER
Στη συνέχεια μάθαμε για την κίνηση της γης, την εναλλαγή μέρας και νύχτας, τις οπτικοποιήσαμε, πειραματιστήκαμε με φακούς,
![]()
![]()