Τα παιδιά της προσχολικής ηλικίας είναι εκ φύσεως επιστήμονες…..Προβληματίζονται, παρατηρούν, εξερευνούν, διατυπώνουν ερωτήσεις, κάνουν υποθέσεις, καταλήγουν σε συμπεράσματα, κατασκευάζουν και ανακαλύπτουν τον κόσμο γύρω τους! Σε αυτή τη φιλοσοφία κινείται και η εκπαιδευτική προσέγγιση STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts and Mathematics). Μέσα από την επίλυση “προβλημάτων”, ενισχύεται η δημιουργικότητα των παιδιών, η κριτική σκέψη, η συνεργασία, η διερευνητική και ανακαλυπτική μάθηση καθώς και η υπολογιστική σκέψη για την εξεύρεση λύσεων..
Το γιγάντιο λουλούδι από το βιβλίο “Το σποράκι που ταξιδεύει“, του Eric Carle αποτέλεσε την έμπνευση για την εξαιρετική ομαδοσυνεργατική STEAM δουλειά μας. “Θέλουμε κι εμείς να φτιάξουμε ένα γιγάντιο λουλούδι…Ναι, αλλά πώς θα το κάνουμε;” Μετά από συζήτηση, τα παιδιά επέλεξαν να εργαστούν με χαρτί. Υπολόγισαν, έκοψαν μεγάλες και μικρές λωρίδες για το βλαστό και τους μίσχους. Σχεδίασαν και έκοψαν κύκλους για τα φύλλα και τα πέταλα. Συνέδεσαν όλα τα κομμάτια με πάρα πολλή διάφανη κολλητική ταινία και βέβαια ήθελαν σχεδόν όλοι να ανέβουν στη σκάλα για να το στερεώσουν στον τοίχο…
Μπράβο σε όλα τα παιδιά!!


