ΠΑΣΧΑ..ΜΕΡΟΣ Ε΄

Καλημέρα,

Ευχόμαστε να είστε όλοι καλά!

Σήμερα αγαπημένα μας παιδιά θα φτιάξουμε μια λαμπάδα χάρτινη. 

Κόβουμε ένα χαρτί Α4 στη μέση . Το χωρίζουμε με μαρκαδόρο ,κηρομπογιά ή ξυλομπογιά σε μικρότερα κομμάτια.

Σε κάθε κομμάτι ζωγραφίζουμε και κάτι διαφορετικό  πχ τελείες,γράμματα ,αριθμούς,οριζόντιες,κάθετες ή ,κυματιστές γραμμές,καρδούλες,αστεράκια …

Διπλώνουμε τo xαρτί μας στη μέση,προσθέτουμε τη φλόγα και δένουμε με μια κορδέλα.  

   

ΤΕΛΕΙΑ!!

Στη συνέχεια μπορείτε να διαβάσετε  την  ιστορία της ” Ψηλομύτας λαμπάδας”,της Φιλιώς  Νικολούδη,να τη συζητήσετε με τους γονείς σας και να την εικονογραφήσετε.

Μια χρωματιστή λαμπάδα που καθόταν στη λιακάδα ,
τον εαυτό της επαινούσε και γι’ αυτόν μόνο μιλούσε.
«Είμαι μια όμορφη λαμπάδα, σαν κι εμένα δεν είναι άλλη.
Σα με δούνε οι άνθρωποι θα τους πιάσει μια ζάλη.»

Παραπέρα απ’ αυτήν κάθονταν κι άλλες λαμπάδες.
Δεν τους άρεσαν καθόλου της λαμπάδας οι χαζάδες.
«Μην παινεύεσαι..Δεν είσαι μόνο εσύ ωραία λαμπάδα.
Κοίταξέ μας ,τι στολίδια! Κοίτα μας τι ομορφάδα!»

Η λαμπάδα ούτε που είδε, γιατί δεν καταδεχόταν.
«Μόνο εγώ από εσάς αξίζω!» έλεγε κι όλο καυχιόταν.
Σα δυνάμωσε ο ήλιος, η λαμπάδα ζεσταινόταν..
Άρχισε λίγο να λιώνει και καθόλου δε μιλιόταν..
«Μα τι έγινε; Τι τρέχει; Ελάτε εδώ καλές μου λαμπάδες,
Γιατί άμα γίνω λιώμα , δε θα είμαι σαν τις άλλες.»

«Μείνε μόνη, για να μάθεις, τον εαυτό σου να μην παινεύεις..
Όλες είμαστε το ίδιο και εσύ δε διαφέρεις.»

Συγχωρέστε με λαμπάδες… Έσφαλα πολύ το ξέρω.
Όλες είμαστε το ίδιο ..κάντε να μην υποφέρω!»

«Σαν το ΠΑΣΧΑ πλησιάζει που γιορτή αγάπης είναι,
όλους ας μας αγκαλιάζει και εσύ μαζί μας μείνε.
Μάθε όμως πως δεν πρέπει να’ σαι μία ψηλομύτα ..
Να νοιαστείς και για τους άλλους και τους διπλανούς σου κοίτα !»

Ενδεικτκικές  δραστηριότητες μετά την ανάγνωση

  • Προκαλούμε συζήτηση-διάλογο,όπου τα παιδιά θυμούνται τους ήρωες και μιλούν για το ρόλο τους στην ιστορία.
  • Τα παιδιά μιλούν για τα συναισθήματα τους προς τους ήρωες.
  • Προσπαθούν να μπερδέψουν τους ρόλους των ηρώων και να δώσουν διαφορετικό τέλος.
  • θυμούνται εκφράσεις που τους έκαναν εντύπωση.
  • Περιγράφουν τη σκηνή που τους άρεσε περισσότερο.
  • Αφηγούμαστε τις προτάσεις ελλιπείς και τα παιδιά  συμπληρώνουν την τελευταία λέξη.
  • Απομονώνουμε μια λέξη και τα παιδιά πρέπει να βρουν κι άλλες λέξεις που αρχίζουν από το ίδιο γράμμα.

Καλά να περάσετε!