Μικρά Βιβλία: “Η ιστορία της Μιμής”

IMG 5459

Στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων και πιο συγκεκριμένα στη θεματική ενότητα “Ευ ζην- Ζω καλύτερα” έγινε εισαγωγή σε μία νέα τεχνική. Η τεχνική των Μικρών Βιβλίων του Σελεστάν Φρενέ, στην οποία θα γίνει εκτενέστερη αναφορά παρακάτω.

Αρχικά, αφορμή στάθηκε μια ιστορία που αφορούσε τον σχολικό εκφοβισμό που βίωνε μια ηρωίδα. Προτού περάσουμε στην αποτύπωση της ιστορίας έγινε αναπαράσταση χρησιμοποιώντας κουκλάκια.

IMG 5345  IMG 5337

Στη συνέχεια, τα παιδιά χωρίστηκαν σε 2 ομάδες και δημιούργησαν σε μικρά χαρτάκια τις σκηνές της ιστορίας της Μιμής που θα περιλάμβανε το μικρό βιβλίο τους. Στην αρχή, θα έπρεπε να θυμηθούμε ξανά την ιστορία και να συναποφασίσει όλη η ομάδα ποιά είναι τα σημαντικά στοιχεία της ιστορίας και ποιος θα αναλάμβανε την αποτύπωση τις κάθε σκηνής.

IMG 5411 IMG 5408 IMG 5409 IMG 5410

Η κάθε σκηνή μπορεί να περιέχει και σύντομα λόγια..σαν ένα μικρό κόμικ, δηλαδή!

Στη συνέχεια, αφού τα παιδιά ολοκληρώσουν τη δουλειά τους, οι εκπαιδευτικοί χρησιμοποιώντας ένα ειδικό πρόγραμμα στον υπολογιστή βάζουν τις εικόνες με τη σειρά και στη συνέχεια οι ιστορίες εκτυπώνονται. Τέλος, με έναν ειδικό τρόπο δίπλωσης του χαρτιού δημιουργείται ένα μικρό βιβλίο, το οποίο οι ομάδες μπορούν να το παρουσιάσουν η μία στην άλλη στην ολομέλεια.

ιστορία της μιμής 2

ιστορία της μιμής 1

Λίγα λόγια για τα Μικρά Βιβλία του Φρενέ..

Για να κατανοήσουμε την Παιδαγωγική φιλοσοφία του Σελεστάν Φρενέ, είναι απαραίτητο να αναφερθούμε στις θεμελιακές παιδαγωγικές αρχές της, καθώς και τις κατάλληλες Τεχνικές για την εφαρμογή τους.

Η παιδαγωγική Freinet συγκροτείται από θεμελιακές αρχές, όπως:
• συνεργασία και πολιτειότητα
• κοινοτική –συνεταιριστική οργάνωση της σχολικής ζωής
• ελεύθερη έκφραση και επικοινωνία
• «φυσική» μέθοδος μάθησης
• έρευνα- πειραματικός ψηλαφισμός
• σύνδεση του σχολείου με την κοινότητα-κοινωνία.

Σχετικά με τα Μικρά Βιβλία είναι μια δημιουργική εργασία, κατά την οποία οι μαθητές αναπτύσσουν δεξιότητες (γνωστικές, κοινωνικές και επικοινωνιακές) με φυσικό και βιωματικό τρόπο, διότι μαθαίνουν μέσα από τα ίδια τους τα έργα, κατανοούν τι μαθαίνουν και γιατί το μαθαίνουν.

Τα Μικρά βιβλία, λοιπόν, προάγουν τη βιωματική μάθηση, καλλιεργούν την ελεύθερη έκφραση των μαθητών, ενισχύουν το πνεύμα της συνεργασίας και το κίνητρο για μάθηση, καθώς επίσης αναπτύσσουν το κριτικό πνεύμα στους μαθητές και το δημοκρατικό κλίμα στην τάξη.

Δείτε περισσότερες πληροφορίες εδώ:

  1. http://mikra-vivlia.weebly.com/pialphaiotadeltaalphagammaomegagammaiotakappa942-phirhoepsilonnu941.html
  2. https://skasiarxeio.wordpress.com/%CF%83%CE%BF%CF%86%CE%AF%CE%B1-%CE%BB%CE%AC%CF%87%CE%BB%CE%BF%CF%85-%CF%84%CE%BF-%CE%BC%CE%B9%CE%BA%CF%81%CE%BF-%CE%B2%CE%B9%CE%B2%CE%BB%CE%B9%CE%BF/

 

Όσο για τα “Μικρά Βιβλία” των μαθητών μας θα τα βρείτε μελλοντικά στον φάκελο “Ευ Ζην- Ζω καλύτερα”!