1ο Εργαστήριο: Γνωριζόμαστε από κάπου; Το παιχνίδι με τις ερωτήσεις
Υπό τους ήχους μουσικής του Mozart από το The Internet Archive τα παιδιά περπατούσαν σε ελεύθερο βηματισμό στην τάξη ψάχνοντας για τους πλανήτες που ήταν διασκορπισμένοι σε εμφανή σημεία της τάξης. Κάθε παιδί βρήκε τον πλανήτη του και τον σήκωσε ψηλά, κάθε πλανήτης αντιστοιχεί σε ένα και μόνο παιδί.
Στη συνέχεια το κάθε παιδί έψαξε να βρει το ζευγάρι του που κρατούσε ακριβώς τον ίδιο πλανήτη
Συζητήσαμε τι βλέπουμε στις εικόνες και κατασκευάσαμε τον εννοιολογικό μας χάρτη, τι γνωρίζουμε και τι ακριβώς θα θέλαμε να μάθουμε σχετικά με το διάστημα (η λέξη αναδύθηκε από τα ίδια τα παιδιά) και το ηλιακό μας σύστημα.
Τον εννοιολογικό χάρτη τον ψηφιοποιήσαμε και με τη βοήθεια της εφαρμογής coggle ώστε να μπορούμε να τον βλέπουμε και να γίνεται πιο εύκολη η ανατροφοδότηση
Παρακολουθήσαμε το βίντεο του National Geographic για το Ηλιακό Σύστημα
αλλά και ένα βίντεο φτιαγμένο για παιδιά
2ο εργαστήριο: Ας δούμε τους πλανήτες από κοντά. Υπάρχει ζωή εκεί έξω;
Με τη βοήθεια της ψηφιακής εφαρμογής της NASA Artificial Intelligence (πατήστε εδώ) είχαμε τη δυνατότητα να επεξεργαστούμε τον Ήλιο και τους πλανήτες από…”κοντά”.
Μάθαμε δυο τραγούδια σχετικά με τους πλανήτες
Και κατασκευάσαμε τους δικούς μας πυραύλους
τους οποίους και εκτοξεύσαμε!
περισσότερες λεπτομέρειες για τον πύραυλο ακολούθως στο εκπαιδευτικό βίντεο της NASA
ενώ το template για τον πύραυλο υπάρχει και εδώ
* Το εργαστήριο βασίστηκε στο πρότυπο εκπαιδευτικό πρόγραμμα της Κας Παρασκευής Φώτη με τον ομώνυμο τίτλο.