Η εισαγωγή στο θέμα έγινε μέσα από μια φωτογραφία με την πόρτα του Πολυτεχνείου του ιστορικού κτιρίου. Με τον τρόπο αυτό διερευνήθηκαν και οι πρότερες γνώσεις των παιδιών
Στη συνέχεια έγινε μια αναδρομή στα γεγονότα επίσης μέσα από το ακόλουθο βίντεο αλλά και φωτογραφίες του διαδικτύου
Τραγουδήσαμε τραγούδια όπως
ο Δρόμος – Μάνος Λοΐζος
Καλλιτέχνης: Λοΐζος Μάνος
Άλμπουμ: Τα τραγούδια του δρόμου
Συνθέτης: Λοΐζος Μάνος
Στιχουργός: Μητροπούλου Κωστούλα
Έτος Κυκλοφορίας: 1965
Ο δρόμος είχε τη δική του ιστορία
κάποιος την έγραψε στον τοίχο με μπογιά
ήταν μια λέξη μοναχά ελευθερία
κι έπειτα είπαν πως την έγραψαν παιδιά
Κι ύστερα κύλισε ο καιρός κι η ιστορία
πέρασε εύκολα απ’ τη μνήμη στην καρδιά
ο τοίχος έγραφε μοναδική ευκαιρία
εντός πωλούνται πάσης φύσεως υλικά
Τις Κυριακές από νωρίς στα καφενεία
κι ύστερα γήπεδο στοιχήματα καυγάς
ο δρόμος είχε τη δική του ιστορία
είπανε όμως πως την έγραψαν παιδιά
Τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο
Καλλιτέχνης: Τσανακλίδου Τάνια
Άλμπουμ: Χωρίς ταυτότητα
Συνθέτης: Χατζηνάσιος Γιώργος
Στιχουργός: Μπουρμπούλης Μιχάλης
Έτος Κυκλοφορίας: 1980
Τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο
δυο καρδιές κι έναν ήλιο στη μέση.
Παίρνω φως απ’ τον ήλιο και φτιάχνω την αγάπη
και μου λες πως σ’ αρέσει.
Τα παιδιά τραγουδούν μες στους δρόμους
κι η φωνή τους τον κόσμο αλλάζει.
Τα σκοτάδια σκορπάνε κι η μέρα λουλουδίζει
σαν ανθός στο περβάζι.
Ένα σύννεφο είν’ η καρδιά μου
κι η ζωή μου γιορτή σε πλατεία.
Σ’ αγαπώ κι ο απέραντος κόσμος πόσο μοιάζει
με μικρή πολιτεία.
Εκείνη τη βραδιά
Καλλιτέχνης: Βασίλης Παπαδογιώργος
Άλμπουμ: Πολυτεχνείο
Συνθέτης: Βασίλης Παπαδογιώργος
Στιχουργός: Βασίλης Παπαδογιώργος
Έτος Κυκλοφορίας: 1982
Εκείνη τη βραδιά που μπήκαν στη σειρά
πιασμένα χέρι – χέρι τα παιδιά
δεν κράταγαν φωτιά, τουφέκια και σπαθιά
τραγούδια λέγαν για την λευτεριά.
Εκείνη τη βραδιά, πίσω απ’ τη σιδεριά,
λαμποκοπάνε όπλα φονικά.
Τα βλέπουν τα παιδιά, φωνάζουν δυνατά
με σφαίρες δεν πεθαίνει η λευτεριά.
Εκείνη τη βραδιά πεθαίνουν τα παιδιά
φωνάζοντας θα ’ρθει η λευτεριά,
θα ’ρθει και τότε πια δε θα φανεί ξανά,
ποτέ σ’ αυτόν τον τόπο η σκλαβιά.
Επιπλέον είδαμε σημερινές φωτογραφίες του ιστορικού Πολυτεχνείου και κάναμε τη σύγκριση αφενός με το δικό μας σχολείο και αφετέρου πως ήταν πριν και πως είναι τώρα.
όπως και φωτογραφίες με την καθιερωμένη πορεία της Επετείου του Πολυτεχνείου
Τέλος τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες και επέλεξαν να αναπαραστήσουν την σκηνή όπου το τανκ εισβάλει στο Πολυτεχνείο. Αν και ιδέες υπήρχαν πολλές, όπως ζωγραφική, κολάζ, μακέτα, αποφάσισαν ότι ο καλύτερος τρόπος ήταν να γίνει με τα παιχνίδια του οικοδομικού υλικού.