Τα νηπιάκια μας σήμερα έζησαν πρωτόγνωρες στιγμές. Η μητέρα ενός νηπίου με ιδιότητα της Βιολόγου παρουσίασε στα παιδιά πρόγραμμα αγωγής υγείας με θέμα ” Τα μικρόβια- ο πολλαπλασιασμός τους – τρόποι εξόντωσης τους. Τα παιδιά συνειδητοποίησαν την ύπαρξη δύο κατηγοριών μικροβίων. τα ωφέλημα και τα βλαβερά. Με πείραμα διαπίστωσαν ότι τα μικρόβια αναπνέουν.
ΠΕΙΡΑΜΑ:
Σε δοκιμαστικό σωλήνα η μητέρα έριξε νερό , μαγιά και ζάχαρη άχνη.. Έκλεισε το στόμιο του σωλήνα με μπαλόνι και τα παιδιά μετά από ένα χρονικό διάστημα αντιλήφθησαν ότι το μπαλόνι φούσκωσε .
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: Τα μικρόβια αναπνέουν .
Με τη βοήθεια ενός μικροσκοπίου τα παιδιά είδαν μέσα σε σταγόνες βρώμικου νερού τα μικρόβια να τρέχουν με μεγάλη ταχύτητα. Συνειδητοποίησαν την ύπαρξη τους και στη συνέχεια σε τρυβλία για καλλιέργεια μικροβίων ακούμπησαν τα βρώμικά χεράκια τους . Οι πλάκες αυτές θα καλλιεργηθούν από την μητέρα και τα παιδιά σε λίγες μέρες θα δουν το πόσο γρήγορα πολλαπλασιάζονται . Παρακολούθησαν σχετικό βίντεο στον υπολογιστή που αναφέρεται στον πολλαπλασιασμό των μικροβίων και στο αποτελεσματικό τρόπο μη εξάπλωσης τους. ( Πλύσιμο χεριών με σαπούνι) καθώς και κατά την διάρκεια του φταρνίσματος και του βήχα ο σωστός τρόπος είναι όχι η κάλυψη του στόματος με το χέρι αλλά στον αγκώνα Το πρόγραμμα εντυπωσίασε τα παιδιά κι αυτό φάνηκε από τις μεταξύ τους συζητήσεις και από τις ανακοινώσεις προς τους γονείς τους..
Η ΠΡΩΤΗ ΕΠΑΦΗ ΜΑΣ ΜΕ ΤΟ ΜΙΚΡΟΣΚΟΠΙΟ.
ΟΙ ΜΙΚΡΟΙ ΒΙΟΛΟΓΟΙ ΑΝΑΚΑΛΥΠΤΟΥΝ
ΚΑΙ ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ ΝΑ ΑΝΑΚΑΛΥΠΤΟΥΜΕ……..
ΤΑ ΜΙΚΡΟΒΙΑ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ ΤΟΥΣ
Για καλύτερη ενημέρωση κατατρέξαμε σε διάφορα βιβλία.








