ΕΟΡΤΑΣΜΟΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΕΠΕΤΕΙΟΥ ΤΟΥ “ΟΧΙ”

Ο ΜΥΘΟΣ ΤΟΥ “ΘΗΣΕΑ ΚΑΙ ΤΟΥ ΜΙΝΩΤΑΥΡΟΥ”

Η Αριάδνη δίνει το νήμα στον Θησέα
Η Αριάδνη δίνει το νήμα στον Θησέα
Παλεύει με τον μινώταυρο
Παλεύει με τον μινώταυρο
Τον νικάει! Είναι γενναίος ο Θησέας
Τον νικάει! Είναι γενναίος ο Θησέας

DSC00783 DSC00782

Ο Θησέας ξετυλίγει το νήμα και προχωρά στον λαβύρινθο
Ο Θησέας ξετυλίγει το νήμα και προχωρά στον λαβύρινθο
μαζεύει το νήμα για να βρει την έξοδο
μαζεύει το νήμα για να βρει την έξοδο
στην έξοδο τον περιμένει με αγωνία η Αριάδνη και του ζητα΄να την πάρει μαζί του με το καράβι του στην Αθήνα για να μην την τιμωρήσει ο πατέρας της
στην έξοδο τον περιμένει με αγωνία η Αριάδνη και του ζητα΄να την πάρει μαζί του με το καράβι του στην Αθήνα για να μην την τιμωρήσει ο πατέρας της
Στο καράβι αρχίζει το γλέντι για την νίκη και ξεχνάνε να βγάλουν τα μαύρα πανιά όπως είχε υποσχεθεί ο Θησέας στον πατέρα του τον Αιγέα
Στο καράβι αρχίζει το γλέντι για την νίκη και ξεχνάνε να βγάλουν τα μαύρα πανιά όπως είχε υποσχεθεί ο Θησέας στον πατέρα του τον Αιγέα
Ο Αιγέας με αγωνία περιμένει το καράβι του γυιού του
Ο Αιγέας με αγωνία περιμένει το καράβι του γυιού του
Ο Αιγέας απελπισμένος πέφτει στη Θάλασσα και πνίγεται ( Η θάλασσα ονομάστηκε από τότε ΑΙΓΑΙΟ ΠΕΛΑΓΟΣ)
Ο Αιγέας απελπισμένος πέφτει στη Θάλασσα και πνίγεται ( Η θάλασσα ονομάστηκε από τότε ΑΙΓΑΙΟ ΠΕΛΑΓΟΣ)

Ο σημαιοστολισμός της τάξη μας για τον εορτασμό της εθνικής επετείου του ηρωικού ” Όχι ” προκάλεσε των καταιγισμό των ιδεών και απόψεων των παιδιών δίνοντας τις δικές τους  απαντήσεις  γύρω από το θέμα. – Γιορτάζει η πατρίδα μας , διώξαμε τους κακούς, έγινε πόλεμος. Για να λύσουμε καλύτερα τις απορίες και να δώσουμε λύση στον προβληματισμό των παιδιών ανατρέξαμε στον χάρτη της πατρίδας μας (ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ)

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΠΑΤΡΙΔΑ – ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ

Κοιτάξαμε με ποιές χώρες συνορεύει η πατρίδα μας  και από  ποιές Θάλασσες βρέχεται. Για να αντιληφθούν και να κατανοήσουν καλύτερα πως πήρε το Αιγαίο΄και το Ικάριο πέλαγος το όνομα τους διηγηθήκαμε και δραματοποιήσαμε  από την μυθολογία το μύθο του” Θησέα και του μινώταυρου”  καθώς και το μύθο του” Δαίδαλου και του Ίκαρου”( ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ αφήγηση και θεατρικό)

Ακολουθεί η παρατήρηση όσον αφορά την σημαία της πατρίδας μας, τι χρώμα έχει.Τονίζουμε ότι κάθε χώρα έχει την δική της σημαία και εθνικό ύμνο  και πρέπει από όλους τους λαούς  να είναι σεβαστά αυτά τα σύμβολα γιατί είναι ιερά.

Για να αντιληφθούν  το πως έγινε η σημαία μας και γιατί επιλέχτηκαν τα συγκεκριμένα χρώματα ( ΜΠΛΕ ΚΑΙ ΑΣΠΡΟ) κάνουμε το θεατρικό ” ΑΣΠΡΟΓΑΛΑΝΟ ΠΑΝΙ” της Βασιλικής   Παπαδήμου.

ΟΙ νεράιδες αναρωτιούνται τι ΄σημαία να δώσουν στην Ελλάδα
Οι νεράιδες αναρωτιούνται τι σημαία να δώσουν στην Ελλάδα
Αυτά της απαντούν άσπρο γιατί μπορεί να εργάζονται σκληρα με την γη αλλά Η ΚΑΡΙΆΥς ΕΊΝΑΙ ΣΑΝ ΚΆΤΑΣΠΡΑ ΠΕΡΙΣΤΈΡΙΑ
Αυτά της απαντούν άσπρο γιατί μπορεί να εργάζονται σκληρα με την γη αλλά Η ΚΑΡΙΆΥς ΕΊΝΑΙ ΣΑΝ ΚΆΤΑΣΠΡΑ ΠΕΡΙΣΤΈΡΙΑ
ΚΑΤΑΓΡΆΦΕΙ Η Ελλάδα ΤΗΝ ΑΠΆΝΤΗΣΗ ΤΩΝ ΣΤΕΡΙΑΝΏΝ ΠΑΙΔΙΏΝ ΤΗς ( Λευκο)
ΚΑΤΑΓΡΆΦΕΙ Η Ελλάδα ΤΗΝ ΑΠΆΝΤΗΣΗ ΤΩΝ ΣΤΕΡΙΑΝΏΝ ΠΑΙΔΙΏΝ ΤΗς ( Λευκο)
Ρωτάει στην συνέχεια τα παιδιά της Θάλασσας ( ΝΗΣΙΩΤΕΣ) και αυτοί απαντουν γαλάζιο σαΝ ΤΗΝ ΘΆΛΑΣΣΑ ΠΟΥ ΌΠΗ ΜΈΡΑ ΠΑΛΕΎΟΥΝ ΜΑΖΊ ΤΗς
Ρωτάει στην συνέχεια τα παιδιά της Θάλασσας ( ΝΗΣΙΩΤΕΣ) και αυτοί απαντουν γαλάζιο σαν ΤΗΝ ΘΆΛΑΣΣΑ ΠΟΥ όλη  ΜΈΡΑ ΠΑΛΕΎΟΥΝ ΜΑΖΊ ΤΗΣ
Η Ελλάδα δίνει στις νεράιδες το δευτέρι με την επιλογή χρωμάτων που θέλουν τα παιδιά της
Η Ελλάδα δίνει στις νεράιδες το δευτέρι με την επιλογή χρωμάτων που θέλουν τα παιδιά της
Οι νεράιδες της κάνουν το χατήρι . Με ασπρογάλανο πανί σημαία δοξασμένη της χαρίζουν
Οι νεράιδες της κάνουν το χατήρι . Με ασπρογάλανο πανί σημαία δοξασμένη της χαρίζουν

DSC00799

Ο ήλιος σκύβει βάζει στην κορφή της σημαίας ένα σταυρό και της δίνει ένα φιλί
Ο ήλιος σκύβει βάζει στην κορφή της σημαίας ένα σταυρό και της δίνει ένα φιλί
Η Ελλάδα είναι περήφανη για την σημαία της
Η Ελλάδα είναι περήφανη για την σημαία της

Στη συνέχεια γίνεται αναφορά στα ιστορικά γεγονότα της περιόδου εκείνης στηριζόμενοι σε πλούσιο εποπτικό υλικό της τότε  εποχής δίνοντας έμφαση στους πίνακες ζωγραφικής του ζωγράφου του 1940 Αλέξανδρου Αλεξανδράκη που πολέμησε τότε στα βουνά της Πίνδου.

Γίνεται η επεξεργασία των πινάκων και στην συνέχεια ακούμε από κασέτα το διάγγελμα του τότε πρωθυπουργού της Ελλάδος, Μεταξά να καλεί για επιστράτευση και τα ηρωικά τραγούδια της Σοφίας Βέμπο που εμψύχωναν τα φανταράκια μας  ( ΜΟΥΣΕΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ)

Στη συνέχεια τραγουδάμε και εμείς το τραγούδι της Βέμπο ” Βάζει ο Ντούτσε τη στολή του” και ” κορόιδο Μουσολίνι”  κί νοιώθουμε περηφάνεια για τους γενναίους μας φαντάρους που πολέμησαν για να μείς  σήμερα ελεύθεροι. ( ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙ)

Φτιάχνουμε σημαιούλες που θα κρατάμε την ημέρα της παρέλασης και  παιδάκια με σημαιούλες  καθώς και το ηρωικό “ΟΧΙ για να διακοσμήσουμε το ταμπλώ της τάξης μ. ( ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ)

Επεξεργαζόμαστε το ποίημα της Γουμενοπούλου “Ελλάδα”  Αριθμούμε τις στροφές και τους στίχους κάθε στροφής και προσπαθούμε να μαντέψουμε σε ποια χώρα αναφέρεται. Τα παιδιά ζωγραφίζουν  στην συνέχεια με την βοήθεια του γεωφυσικού μας χάρτη όπως μπορούν την πατρίδα μας. ( ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ_ ΑΡΙΘΜΗΣΗ- ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ

Διαβάζουμε απόσπασμα από το κείμενο της Γαλάτειας Σουρέλη ” Σαν παραμύθι” και προσπαθούμε να αντιληφθούμε τον παραλληλισμό του κειμένου όπου ο γίγαντας νικιέται με μια σφεντόνα από τον νάνο.Τα παιδιά γνωρίζοντας από τις προηγούμενες μέρες τα ιστορικά γεγονότα εύκολα αντιλαμβάνονται ότι γίγαντας  η Ιταλία και νάνος η Ελλάδα μας  Μαζί με την λογοτεχνία εξυπηρετείται και ο τομέας των μαθηματικών μιας και καλούμε τα παιδιά να γίνουν γίγαντες και νάνοι  (έννοια ΥΨΟΥΣ) ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ- ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

Διατάσσουν ελληνικές σημαιούλες ανάλογα με το μήκος από την μεγαλύτερη στην μικρότερη και το αντίθετο. (ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ – ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΜΗΚΟΥΣ)

Επειδή δεν θέλουμε να αφήσουμε στα παιδιά αρνητικές εικόνες που αφορούν πόλεμο τους  ζητάμε  να μας πουν τι  προσφέρει ο πόλεμος  κατά την γνώμη τους  και τι η ειρήνη . Οι απαντήσεις τους δείχνει και το επίπεδο της ωριμότητας τους που πραγματικά μας συγκινεί.( ΓΛΩΣΣΑ)

Στη συνέχεια τραγουδάμε το  μελωποιημένο ποίημα  του Γιάννη Ρίτσου ” ΕΙΡΗΝΗ “και  παίζουμε το θεατρικό δρώμενο ” ΤΟ ΚΑΝΟΝΙ ΤΗΣ ΕΙΡΗΝΗΣ”  ( ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ τραγούδι- Θεατρική αγωγή)

Τα παιδιά ζωγραφίζουν το ποίημα " ΕΛΛΑΔΑ" της Μαρίας Γουμενοπούλου
Τα παιδιά ζωγραφίζουν το ποίημα ” ΕΛΛΑΔΑ” της Μαρίας Γουμενοπούλου
Ζωγραφίζουν την Πατρίδα μας ΕΛΛΑΔΑ στο ποίημα της ΓΟΥΜΕΝΟΠΟΥΛΟΥ( ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ - ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ)
Ζωγραφίζουν την Πατρίδα μας ΕΛΛΑΔΑ στο ποίημα της ΓΟΥΜΕΝΟΠΟΥΛΟΥ( ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ – ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ)

DSC00803 DSC00804

Ζωγραφίζουν το ποίημα του Λάκη Παπαδήμα "ΟΧΙ" ( ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ- ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ)
Ζωγραφίζουν το ποίημα του Λάκη Παπαδήμα “ΟΧΙ”
( ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ- ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ)

DSC00807

Προσπαθούν να φτιάξουν ανάλογα με το μήκος των ράβδων την Ελληνική σημαία( ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ- ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΜΗΚΟΥΣ)
Προσπαθούν να φτιάξουν ανάλογα με το μήκος των ράβδων την Ελληνική σημαία( ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ- ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΜΗΚΟΥΣ)
ΤΑ ΚΑΤΑΦΕΡΑ ΖΗΤΩ !!!!!
ΤΑ ΚΑΤΑΦΕΡΑ ΖΗΤΩ !!!!!
Διατάσσουν τις ελληνικές σημαίες ανάλογα με το μέγεθος ( από την μεγαλύτερη στην μικρότερη) ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
Διατάσσουν τις ελληνικές σημαίες ανάλογα με το μέγεθος ( από την μεγαλύτερη στην μικρότερη) ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
Είναι εύκολο το ΒΡΗΚΑ!!!!!!!!!!
Είναι εύκολο το ΒΡΗΚΑ!!!!!!!!!!
Οι απαντήσεις των παιδιών στο τι συμβαίνει όταν έχουμε ΠΟΛΕΜΟ Και ΤΙ όταν έχουμε ΕΙΡΗΝΗ είναι συγκινητικές
Οι απαντήσεις των παιδιών στο τι συμβαίνει όταν έχουμε ΠΟΛΕΜΟ Και ΤΙ όταν έχουμε ΕΙΡΗΝΗ είναι συγκινητικές
Τα παιδιά ζωγραφίζουν το " ΚΑΝΟΝΙ ΤΗΣ ΕΙΡΗΝΗΣ" μετά το θεατρικό δρώμενο που παίξαμε. ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ - ζωγραφική
Τα παιδιά ζωγραφίζουν το ” ΚΑΝΟΝΙ ΤΗΣ ΕΙΡΗΝΗΣ” μετά το θεατρικό δρώμενο που παίξαμε. ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ – ζωγραφική
ΟΙ απόψεις των παιδιών για τη ΕΙΡΗΝΗ και τον ΠΟΛΕΜΟ ΓΛΩΣΣΑ
ΟΙ απόψεις των παιδιών για τη ΕΙΡΗΝΗ και τον ΠΟΛΕΜΟ ΓΛΩΣΣΑ
Οι κατασκευές των παιδιών με άσπρα περιστέρια της ΕΙΡΗΝΗΣ για το στολισμό του ταμπλώ μας για την γιορτούλα μας
Οι κατασκευές των παιδιών με άσπρα περιστέρια της ΕΙΡΗΝΗΣ για το στολισμό του ταμπλώ μας για την γιορτούλα μας

ΣΤΙΓΜΙΟΤΥΠΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΓΙΟΡΤΟΥΛΑ ΜΑΣDSC00885 DSC00886 DSC00890 DSC00891 DSC00892 DSC00894 DSC00895 DSC00896 DSC00897 DSC00898 DSC00902 DSC00903

Σαν επιστέγασμα των εκδηλώσεων για τον εορτασμό της Εθνικής μας Επετείου του¨” ΟΧΙ” ήρθε και η παράσταση ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗ με τίτλο ο ¨ΠΡΟΔΟΤΗΣ ΤΩΝ ΓΕΡΜΑΝΩΝ”

Την προηγούμενη ημέρα έγινε αναφορά για το πρόσωπο του Καραγκιόζη  και του Χατζηαβάτη και όλων γενικά των ηρώων του θεάτρου σκιών. ( Πρόσωπα υπαρκτά που έζησαν στην Τουρκία και ΕΚΤΕΛΈΣΘΗΚΑΝ ΑΠΌ ΤΟΝ ΠΑΣΑ. Καραγκιόζης και Χατζηαβάτης.Εξηγήσαμε γιατί ονομάζεται και θέατρο σκιών και πως επιτυγχάνεται αυτό . (ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ)

Εν κατακλείδι αφήσαμε τα παιδιά να απολαύσουν την παράσταση και στο τέλος να μας πουν τις εντυπώσεις τους .DSC00935 DSC00936 DSC00937 DSC00938 DSC00939 DSC00940 DSC00941 DSC00942 DSC00943

Ο ενθουσιασμός των παιδιών από την παράσταση καραγκιόζη ήταν τόσο μεγάλη που θέλησαν να φτιάξουν δικές τους φιγούρες που στη συνέχεια με αυτοσχέδιες ιστορίες έπαιξαν στην γωνιά του κουκλοθεάτρου που μετατράπηκε προσωρινά σε μίνι σκηνή  για να καλύψει την ανάγκη των παιδιών να εκφραστούν μέσω αυτής της τεχνικής θεάτρου.DSC00945 DSC00946 DSC00947 DSC00948 DSC00949 DSC00950 DSC00951 DSC00952 DSC00953 DSC00954 DSC00955DSC00601DSC00602