Ο ΜΥΘΟΣ ΤΟΥ “ΘΗΣΕΑ ΚΑΙ ΤΟΥ ΜΙΝΩΤΑΥΡΟΥ”
Ο σημαιοστολισμός της τάξη μας για τον εορτασμό της εθνικής επετείου του ηρωικού ” Όχι ” προκάλεσε των καταιγισμό των ιδεών και απόψεων των παιδιών δίνοντας τις δικές τους απαντήσεις γύρω από το θέμα. – Γιορτάζει η πατρίδα μας , διώξαμε τους κακούς, έγινε πόλεμος. Για να λύσουμε καλύτερα τις απορίες και να δώσουμε λύση στον προβληματισμό των παιδιών ανατρέξαμε στον χάρτη της πατρίδας μας (ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ)
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΠΑΤΡΙΔΑ – ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ
Κοιτάξαμε με ποιές χώρες συνορεύει η πατρίδα μας και από ποιές Θάλασσες βρέχεται. Για να αντιληφθούν και να κατανοήσουν καλύτερα πως πήρε το Αιγαίο΄και το Ικάριο πέλαγος το όνομα τους διηγηθήκαμε και δραματοποιήσαμε από την μυθολογία το μύθο του” Θησέα και του μινώταυρου” καθώς και το μύθο του” Δαίδαλου και του Ίκαρου”( ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ αφήγηση και θεατρικό)
Ακολουθεί η παρατήρηση όσον αφορά την σημαία της πατρίδας μας, τι χρώμα έχει.Τονίζουμε ότι κάθε χώρα έχει την δική της σημαία και εθνικό ύμνο και πρέπει από όλους τους λαούς να είναι σεβαστά αυτά τα σύμβολα γιατί είναι ιερά.
Για να αντιληφθούν το πως έγινε η σημαία μας και γιατί επιλέχτηκαν τα συγκεκριμένα χρώματα ( ΜΠΛΕ ΚΑΙ ΑΣΠΡΟ) κάνουμε το θεατρικό ” ΑΣΠΡΟΓΑΛΑΝΟ ΠΑΝΙ” της Βασιλικής Παπαδήμου.
Στη συνέχεια γίνεται αναφορά στα ιστορικά γεγονότα της περιόδου εκείνης στηριζόμενοι σε πλούσιο εποπτικό υλικό της τότε εποχής δίνοντας έμφαση στους πίνακες ζωγραφικής του ζωγράφου του 1940 Αλέξανδρου Αλεξανδράκη που πολέμησε τότε στα βουνά της Πίνδου.
Γίνεται η επεξεργασία των πινάκων και στην συνέχεια ακούμε από κασέτα το διάγγελμα του τότε πρωθυπουργού της Ελλάδος, Μεταξά να καλεί για επιστράτευση και τα ηρωικά τραγούδια της Σοφίας Βέμπο που εμψύχωναν τα φανταράκια μας ( ΜΟΥΣΕΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ)
Στη συνέχεια τραγουδάμε και εμείς το τραγούδι της Βέμπο ” Βάζει ο Ντούτσε τη στολή του” και ” κορόιδο Μουσολίνι” κί νοιώθουμε περηφάνεια για τους γενναίους μας φαντάρους που πολέμησαν για να μείς σήμερα ελεύθεροι. ( ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙ)
Φτιάχνουμε σημαιούλες που θα κρατάμε την ημέρα της παρέλασης και παιδάκια με σημαιούλες καθώς και το ηρωικό “ΟΧΙ για να διακοσμήσουμε το ταμπλώ της τάξης μ. ( ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ)
Επεξεργαζόμαστε το ποίημα της Γουμενοπούλου “Ελλάδα” Αριθμούμε τις στροφές και τους στίχους κάθε στροφής και προσπαθούμε να μαντέψουμε σε ποια χώρα αναφέρεται. Τα παιδιά ζωγραφίζουν στην συνέχεια με την βοήθεια του γεωφυσικού μας χάρτη όπως μπορούν την πατρίδα μας. ( ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ_ ΑΡΙΘΜΗΣΗ- ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ
Διαβάζουμε απόσπασμα από το κείμενο της Γαλάτειας Σουρέλη ” Σαν παραμύθι” και προσπαθούμε να αντιληφθούμε τον παραλληλισμό του κειμένου όπου ο γίγαντας νικιέται με μια σφεντόνα από τον νάνο.Τα παιδιά γνωρίζοντας από τις προηγούμενες μέρες τα ιστορικά γεγονότα εύκολα αντιλαμβάνονται ότι γίγαντας η Ιταλία και νάνος η Ελλάδα μας Μαζί με την λογοτεχνία εξυπηρετείται και ο τομέας των μαθηματικών μιας και καλούμε τα παιδιά να γίνουν γίγαντες και νάνοι (έννοια ΥΨΟΥΣ) ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ- ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
Διατάσσουν ελληνικές σημαιούλες ανάλογα με το μήκος από την μεγαλύτερη στην μικρότερη και το αντίθετο. (ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ – ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΜΗΚΟΥΣ)
Επειδή δεν θέλουμε να αφήσουμε στα παιδιά αρνητικές εικόνες που αφορούν πόλεμο τους ζητάμε να μας πουν τι προσφέρει ο πόλεμος κατά την γνώμη τους και τι η ειρήνη . Οι απαντήσεις τους δείχνει και το επίπεδο της ωριμότητας τους που πραγματικά μας συγκινεί.( ΓΛΩΣΣΑ)
Στη συνέχεια τραγουδάμε το μελωποιημένο ποίημα του Γιάννη Ρίτσου ” ΕΙΡΗΝΗ “και παίζουμε το θεατρικό δρώμενο ” ΤΟ ΚΑΝΟΝΙ ΤΗΣ ΕΙΡΗΝΗΣ” ( ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ τραγούδι- Θεατρική αγωγή)
ΣΤΙΓΜΙΟΤΥΠΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΓΙΟΡΤΟΥΛΑ ΜΑΣ
Σαν επιστέγασμα των εκδηλώσεων για τον εορτασμό της Εθνικής μας Επετείου του¨” ΟΧΙ” ήρθε και η παράσταση ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗ με τίτλο ο ¨ΠΡΟΔΟΤΗΣ ΤΩΝ ΓΕΡΜΑΝΩΝ”
Την προηγούμενη ημέρα έγινε αναφορά για το πρόσωπο του Καραγκιόζη και του Χατζηαβάτη και όλων γενικά των ηρώων του θεάτρου σκιών. ( Πρόσωπα υπαρκτά που έζησαν στην Τουρκία και ΕΚΤΕΛΈΣΘΗΚΑΝ ΑΠΌ ΤΟΝ ΠΑΣΑ. Καραγκιόζης και Χατζηαβάτης.Εξηγήσαμε γιατί ονομάζεται και θέατρο σκιών και πως επιτυγχάνεται αυτό . (ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ)
Εν κατακλείδι αφήσαμε τα παιδιά να απολαύσουν την παράσταση και στο τέλος να μας πουν τις εντυπώσεις τους .
Ο ενθουσιασμός των παιδιών από την παράσταση καραγκιόζη ήταν τόσο μεγάλη που θέλησαν να φτιάξουν δικές τους φιγούρες που στη συνέχεια με αυτοσχέδιες ιστορίες έπαιξαν στην γωνιά του κουκλοθεάτρου που μετατράπηκε προσωρινά σε μίνι σκηνή για να καλύψει την ανάγκη των παιδιών να εκφραστούν μέσω αυτής της τεχνικής θεάτρου.