ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΑ ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΑ ΣΧΗΜΑΤΑ

Τα παιδιά σήμερα με τη ΄παρότρυνση της κούκλας της τάξης μας της Μαργαρίτας ανοίγουν μια σακούλα την οποία ο ταχυδρόμος ( έτσι τους είπε η κούκλα) την άφησε το πρωί για να τους την παραδώσει , μέσα αντικρύζουν τα κουκλοσχήματα τη  Λούλα τη ΚΥΚΛΟΥΛΑ και τον Νούλη τον  ΤΡΙΓΩΝΟΎΛΗ .( ΚΥΚΛΟΣ- ΤΡΙΓΩΝΟ).

Αφού συστήθηκαν και αναφέρθηκαν στον εαυτό τους και στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους ( κύκλος -κλειστή καμπύλη γραμμή, τρίγωνο  τρείς ευθείες γραμμές και τρείς γωνίες ) κάλεσαν τα παιδιά να τα κατασκευάσουν. ( ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ-  έννοιες: ευθεία γραμμή – κλειστή καμπύλη γραμμή ,γωνία , ανάμεσα )

Τα παιδιά με στεφάνια και ραβδάκια κατασκεύασαν τα σχήματα και στη συνέχεια με συνοδεία μουσικής κλήθηκαν να βρουν μέσα στη τάξη τα γεωμετρικά σχήματα που κρύφτηκαν γιατί απογοητεύτηκαν που τα παιδιά δεν τους έδιναν σημασία και να τα ομαδοποιήσουν.

Στη συνέχεια διαβάσαμε την ιστορία από το βιβλίο ” Από της χαράς τη χώρα” “ο κύκλος και το τρίγωνο καυγαδίζουν της Ειρήνης Γενειατάκη  και ακούσαμε το τραγούδι του Σακελλαρίδη”  Στων κύκλων τη χώρα” και το δραματοποιούμε . Με αφορμή το καυγά των σχημάτων για την επικράτηση του ” καλύτερου” μιλήσαμε για την σημασία της συνύπαρξης και την αποδοχή της ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑΣ  (ΓΛΩΣΣΑ ανάγνωση ιστορίας – ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ κουκλοθέατρο ,μουσική)

Τα παιδιά στη συνέχεια έρχονται σε επαφή με πίνακες με γεωμετρικά σχήματα γνωστών ζωγράφων όπως του Kandinsky, klee, Mondriam, Picasso, Miro και μέσα από αυτούς καλούνται να βρουν τα σχήματα που τους υποδεικνύουμε. ΜΟΥΣΕΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ – ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

Η κούκλα της τάξης μας παραδίδει στα παιδιά τη σακούλα που το πρωί της άφησε ο Ταχυδρόμος
Η κούκλα της τάξης μας παραδίδει στα παιδιά τη σακούλα που το πρωί της άφησε ο Ταχυδρόμος
Με τη βοήθεια των παιδιών τα κουκλοσχήματα κάνουν την παρουσία τους ( ΚΥΚΛΟΣ- ΤΡΙΓΩΝΟ)
Με τη βοήθεια των παιδιών τα κουκλοσχήματα κάνουν την παρουσία τους ( ΚΥΚΛΟΣ- ΤΡΙΓΩΝΟ)
Τα παιδιά καλούνται με προσοχή να φτιάξουν τα σχήματα που έχουν οι σχηματόκουκλες ( ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ έννοιες Ευθεία , κλειστή καμπύλη γραμμή, γωνία)
Τα παιδιά καλούνται με προσοχή να φτιάξουν τα σχήματα που έχουν οι σχηματόκουκλες ( ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ έννοιες Ευθεία , κλειστή καμπύλη γραμμή, γωνία)
Εύκολο ήταν . Τα φτιάξαμε!!!!
Εύκολο ήταν . Τα φτιάξαμε!!!!
Σημειώνουμε τις γωνίες και τις μετράμε , ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ έννοιες γωνία, ανάμεσα , αριθμός 3)
Σημειώνουμε τις γωνίες και τις μετράμε , ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ έννοιες γωνία, ανάμεσα , αριθμός 3)
Τα παιδιά με τα δάκτυλα τους φτιάχνουν τρίγωνο
Τα παιδιά με τα δάκτυλα τους φτιάχνουν τρίγωνο
Συγκεντρώνουμε και ομαδοποιούμε τα σχήματα ( ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ομαδοποίηση με κριτήριο το ΣΧΗΜΑ)
Συγκεντρώνουμε και ομαδοποιούμε τα σχήματα ( ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ομαδοποίηση με κριτήριο το ΣΧΗΜΑ)
Όλα τα αποκαλύψαμε!!!!!
Όλα τα αποκαλύψαμε!!!!!
 Αυτό μας ξέφυγε . Το βρήκα όμως!!!!!
Αυτό μας ξέφυγε . Το βρήκα όμως!!!!!
Αυτό το τριγωνάκι ήταν καλά κρυμμένο . Το ανακάλυψα.
Αυτό το τριγωνάκι ήταν καλά κρυμμένο . Το ανακάλυψα.
Τα συγκεντρώσαμε .
Τα συγκεντρώσαμε .

Στο τέλος

Όλα αποκαλύφθηκαν !!!!!!!!
Όλα αποκαλύφθηκαν !!!!!!!!

Για να πάρουμε έστω και για λίγο την γεύση του ζωγράφου προσπαθούμε να αντιγράψουμε πίνακες του  Καντίνσκι με γεωμετρικά σχήματα. Το αποτέλεσμα θεαματικό. Τα έργα μας δεν έχουν να ζηλέψουν τίποτα από τα έργα του διάσημου ζωγράφου

Παίζουμε κουκλοθέατρο την ιστορία "  κύκλος και το τρίγωνο καυγαδίζουν" της Ειρήνης Γενειατάκη ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ, κουκλοθέατρο
Παίζουμε κουκλοθέατρο την ιστορία ” κύκλος και το τρίγωνο καυγαδίζουν” της Ειρήνης Γενειατάκη ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ, κουκλοθέατρο
Μέσα από τους πίνακες με γεωμετρικά σχήματα διάσημων ζωγράφων ανακαλύπτουμε τα ΣΧΉΜΑΤΑ ( ΜΟΥΣΕΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ - ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ)
Μέσα από τους πίνακες με γεωμετρικά σχήματα διάσημων ζωγράφων ανακαλύπτουμε τα ΣΧΉΜΑΤΑ ( ΜΟΥΣΕΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ – ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ)
Εύκολα το βρήκα!!!
Εύκολα το βρήκα!!!
Και εγώ  !!!!
Και εγώ !!!!
Και οι δυο μαζί το βρήκαμε ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ , αναγνώριση σχήματων ανάλογα με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους
Και οι δυο μαζί το βρήκαμε ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ , αναγνώριση σχήματων ανάλογα με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους
Γινόμαστε ζωγράφοι!!!!!!
Γινόμαστε ζωγράφοι!!!!!!
Τα έργα μας δεν έχουν τίποτα να ζηλέψουν από τα πρωτότυπα !!!!!
Τα έργα μας δεν έχουν τίποτα να ζηλέψουν από τα πρωτότυπα !

Τις επόμενε;ς μέρες κάνουν την εμφάνιση τους θέλοντας να συμμετέχουν και αυτά στις εκδηλώσεις εορτασμού για την επέτειο του ηρωικού ” ΟΧΙ” άλλα δύο γεωμετρικά σχήματα η Μήτσα η Παραλληλογραμίτσα και  ο Άκης ο Τετραγωνάκης . Αφού συστήθηκαν στα παιδιά μίλησαν για τις ομοιότητες και τις διαφορές μεταξύ τους και κάλεσαν τα παιδιά να τα κατασκευάσουν . Τα παιδιά αντιλήφθησαν ότι χρειάζονται 4 ραβδάκια όσες και οι πλευρές των σχηματόκουκλων. Αφού συγκρίνουν όρθια ( κάθετα ) στο έδαφος αλλά και ξαπλωτά ( οριζόντια ) για επιβεβαίωση κατασκευάζουν τα σχήματα .  Μετρούν πλευρές και γωνίες  και το αποτέλεσμα τα ανακουφίζει .ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ έννοιες : τόσα -όσα , αριθμός 4, απέναντι, ανάμεσα . πλευρά, γωνία ευθεία γραμμή)

Η Μήτσα η Παραλληλογραμίτσα κάνουν αισθητή την παρουσία τους. Συστήνονται και μιλάνε με την βοήθεια των παιδιών για τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους
Η Μήτσα η Παραλληλογραμίτσα κάνουν αισθητή την παρουσία τους. Συστήνονται και μιλάνε με την βοήθεια των παιδιών για τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους
Άς συγκρίνω τα ραβάκια αυτά.  Είναι  4  ΄΄Εχουν όμως το ίδιο μήκος; Θέλω να φτιάξω τον Άκη τον Τετραγωνάκη
Άς συγκρίνω τα ραβάκια αυτά. Είναι 4 ΄΄Εχουν όμως το ίδιο μήκος; Θέλω να φτιάξω τον Άκη τον Τετραγωνάκη
Το έφτιαξα  τοτετράγωνο σπιτάκι του Άκη του τετραγωνάκη
Το έφτιαξα τοτετράγωνο σπιτάκι του Άκη του τετραγωνάκη
Άς τον βάλω τώρα μέσα
Άς τον βάλω τώρα μέσα
Άς μετρήσω τις πλευρές του και τις γωνίες του τώρα
Άς μετρήσω τις πλευρές του και τις γωνίες του τώρα
Τα παιδιά φτιάχνουν με το σώμα τους γωνία
Τα παιδιά φτιάχνουν με το σώμα τους γωνία
Φτιάχνω και με την παλάμη μου γωνία
Φτιάχνω και με την παλάμη μου γωνία
Και με τα δάκτυλα μας μπορούμε να φτιάξουμε γωνία
Και με τα δάκτυλα μας μπορούμε να φτιάξουμε γωνία
Άς μετρήσω αυτά τα δύο ραβδάκια είναι το ίδιο μεγάλα; Θέλω να φτιάξω την Μήτσα την Παραλληλογραμμίτσα
Άς μετρήσω αυτά τα δύο ραβδάκια είναι το ίδιο μεγάλα; Θέλω να φτιάξω την Μήτσα την Παραλληλογραμμίτσα
Αυτά τα άλλα δύο είναι μεγαλύτερα; Ας τα συγκρίνω με τα άλλα . Ναι είναι .
Αυτά τα άλλα δύο είναι μεγαλύτερα; Ας τα συγκρίνω με τα άλλα . Ναι είναι .
Ωραία έφτιαξα το παραλληλόγραμμο σπιτάκι της Μήτσας παραλληλογραμμίτσας
Ωραία έφτιαξα το παραλληλόγραμμο σπιτάκι της Μήτσας παραλληλογραμμίτσας
Ας τα συγκρίνω και όρθια ( ΚΑΘΕΤΑ)
Ας τα συγκρίνω και όρθια (ΚΑΘΕΤΑ)

Τα παιδιά εμπνεόμενα από τους διάσημους ζωγράφους μετά από την παρότρυνση μας σε λευκό χαρτί ζωγραφικής να φτιάξουν ένα σημείο( κουκίδα)  και να δημιουργήσουν ότι μπορούν να φανταστούν μας έδωσαν  φοβερά  δείγματα καλλιτεχνικών έργων.

 

DSC00653 DSC00654 DSC00655 DSC00656 DSC00657 DSC00658 DSC00659 DSC00660 DSC00661 DSC00662 DSC00960 DSC00961

 

 

 

 

 

Τα παιδιά κατά την διάρκεια των ελεύθερων δραστηριοτήτων στις γωνιές επέδειξαν και το λογοτεχνικό τους ταλέντο. Έφτιαξαν τις δικές τους αφηγηματικές ιστορίες με γεωμετρικά σχήματα, τις βιβλιοέδεσαν και τις τοποθέτησαν στην γωνιά τις βιβλιοθήκης για να ανατρέχουν σε αυτές κάθε φορά που θα ήθελαν να τις διαβάσουν.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

DSC00638DSC00640DSC00971DSC00972DSC00973DSC00974DSC00975DSC00976DSC00978DSC00979DSC00980DSC00981DSC00983DSC00984DSC00985DSC00987