Τα παιδιά σήμερα με τη ΄παρότρυνση της κούκλας της τάξης μας της Μαργαρίτας ανοίγουν μια σακούλα την οποία ο ταχυδρόμος ( έτσι τους είπε η κούκλα) την άφησε το πρωί για να τους την παραδώσει , μέσα αντικρύζουν τα κουκλοσχήματα τη Λούλα τη ΚΥΚΛΟΥΛΑ και τον Νούλη τον ΤΡΙΓΩΝΟΎΛΗ .( ΚΥΚΛΟΣ- ΤΡΙΓΩΝΟ).
Αφού συστήθηκαν και αναφέρθηκαν στον εαυτό τους και στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους ( κύκλος -κλειστή καμπύλη γραμμή, τρίγωνο τρείς ευθείες γραμμές και τρείς γωνίες ) κάλεσαν τα παιδιά να τα κατασκευάσουν. ( ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ- έννοιες: ευθεία γραμμή – κλειστή καμπύλη γραμμή ,γωνία , ανάμεσα )
Τα παιδιά με στεφάνια και ραβδάκια κατασκεύασαν τα σχήματα και στη συνέχεια με συνοδεία μουσικής κλήθηκαν να βρουν μέσα στη τάξη τα γεωμετρικά σχήματα που κρύφτηκαν γιατί απογοητεύτηκαν που τα παιδιά δεν τους έδιναν σημασία και να τα ομαδοποιήσουν.
Στη συνέχεια διαβάσαμε την ιστορία από το βιβλίο ” Από της χαράς τη χώρα” “ο κύκλος και το τρίγωνο καυγαδίζουν της Ειρήνης Γενειατάκη και ακούσαμε το τραγούδι του Σακελλαρίδη” Στων κύκλων τη χώρα” και το δραματοποιούμε . Με αφορμή το καυγά των σχημάτων για την επικράτηση του ” καλύτερου” μιλήσαμε για την σημασία της συνύπαρξης και την αποδοχή της ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑΣ (ΓΛΩΣΣΑ ανάγνωση ιστορίας – ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ κουκλοθέατρο ,μουσική)
Τα παιδιά στη συνέχεια έρχονται σε επαφή με πίνακες με γεωμετρικά σχήματα γνωστών ζωγράφων όπως του Kandinsky, klee, Mondriam, Picasso, Miro και μέσα από αυτούς καλούνται να βρουν τα σχήματα που τους υποδεικνύουμε. ΜΟΥΣΕΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ – ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ











Στο τέλος

Για να πάρουμε έστω και για λίγο την γεύση του ζωγράφου προσπαθούμε να αντιγράψουμε πίνακες του Καντίνσκι με γεωμετρικά σχήματα. Το αποτέλεσμα θεαματικό. Τα έργα μας δεν έχουν να ζηλέψουν τίποτα από τα έργα του διάσημου ζωγράφου







Τις επόμενε;ς μέρες κάνουν την εμφάνιση τους θέλοντας να συμμετέχουν και αυτά στις εκδηλώσεις εορτασμού για την επέτειο του ηρωικού ” ΟΧΙ” άλλα δύο γεωμετρικά σχήματα η Μήτσα η Παραλληλογραμίτσα και ο Άκης ο Τετραγωνάκης . Αφού συστήθηκαν στα παιδιά μίλησαν για τις ομοιότητες και τις διαφορές μεταξύ τους και κάλεσαν τα παιδιά να τα κατασκευάσουν . Τα παιδιά αντιλήφθησαν ότι χρειάζονται 4 ραβδάκια όσες και οι πλευρές των σχηματόκουκλων. Αφού συγκρίνουν όρθια ( κάθετα ) στο έδαφος αλλά και ξαπλωτά ( οριζόντια ) για επιβεβαίωση κατασκευάζουν τα σχήματα . Μετρούν πλευρές και γωνίες και το αποτέλεσμα τα ανακουφίζει .ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ έννοιες : τόσα -όσα , αριθμός 4, απέναντι, ανάμεσα . πλευρά, γωνία ευθεία γραμμή)












Τα παιδιά εμπνεόμενα από τους διάσημους ζωγράφους μετά από την παρότρυνση μας σε λευκό χαρτί ζωγραφικής να φτιάξουν ένα σημείο( κουκίδα) και να δημιουργήσουν ότι μπορούν να φανταστούν μας έδωσαν φοβερά δείγματα καλλιτεχνικών έργων.
Τα παιδιά κατά την διάρκεια των ελεύθερων δραστηριοτήτων στις γωνιές επέδειξαν και το λογοτεχνικό τους ταλέντο. Έφτιαξαν τις δικές τους αφηγηματικές ιστορίες με γεωμετρικά σχήματα, τις βιβλιοέδεσαν και τις τοποθέτησαν στην γωνιά τις βιβλιοθήκης για να ανατρέχουν σε αυτές κάθε φορά που θα ήθελαν να τις διαβάσουν.