ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ

   Η ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΗΣ ΑΕΕ

Η Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου (ΑΕΕ) στη σχολική μονάδα αποτελεί μια συνεχή δυναμική διαδικασία αυτoαξιολόγησης ενσωματωμένη στη λειτουργία του σχολείου. Η διαδικασία αυτή περιλαμβάνει την αποτίμηση της υπάρχουσας κατάστασης στο σχολείο, και συνδέεται με τον γενικότερο εκπαιδευτικό σχεδιασμό και την ανάπτυξη ειδικών Σχεδίων Δράσης με σκοπό τη βελτίωση της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου στους τομείς που επιλέγει κάθε σχολείο ανάλογα με τις ιδιαιτερότητές του. Με την αυτοαξιολόγηση επιδιώκεται η διαμόρφωση «κουλτούρας αξιολόγησης» στα σχολεία, η οποία στηρίζεται στην παραγωγή και αξιοποίηση εκπαιδευτικών τεκμηρίων από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς, συνδέεται με την εισαγωγή, την προώθηση και την εδραίωση ενός «πολιτισμού εμπιστοσύνης», που βασίζεται στην ανάπτυξη σχέσεων ευθύνης και συνεργασίας στο σχολείο και στην εκπαιδευτική κοινότητα. Η «κουλτούρα αξιολόγησης» στο σχολείο εισάγει, εμπεριέχει, αποτυπώνει και καθιερώνει στοιχεία:

  • συλλογικών διαδικασιών που αναπτύσσουν οι ομάδες εργασίας και ο Σύλλογος Διδασκόντων, καθώς τα στοιχεία της Ετήσιας Έκθεσης Αξιολόγησης του σχολείου είναι προϊόν συνεργασίαςσυνεκτίμησης και συναπόφασης όλων των εκπαιδευτικών του σχολείου,
  • «αξιολόγησης ομοτέχνων» (peer evaluation) που αναπτύσσουν οι εκπαιδευτικοί για την ανατροφοδότησή τους. Η «αξιολόγηση μεταξύ των εκπαιδευτικών» συνιστά μια άτυπη μεν, αλλά βασική, ενδοσχολική υποστηρικτική δομή για την προώθηση σχέσεων αμοιβαιότητας και εμπιστοσύνης, την ανταλλαγή εμπειριών, την ανάπτυξη επιστημονικών συνεργασιών, τον εμπλουτισμό του ατομικού φακέλου του εκπαιδευτικού, την προώθηση μορφών αυτομόρφωσης και ενδοσχολικής επιμόρφωσης.
  • «από κάτω προς τα πάνω» (bottom – up) αξιολόγησης, καθώς :
    • οι εκπαιδευτικοί έχουν τη δυνατότητα να αξιολογούν το εκπαιδευτικό υλικό, τα εκπαιδευτικά μέσα και διαδικασίες, καθώς και τα στελέχη της εκπαίδευσης στο πλαίσιο της άσκησης των καθηκόντων τους
    • τα αποτελέσματα των σχολείων κοινοποιούνται προς τα ανώτερα κλιμάκια της εκπαιδευτικής ιεραρχίας, όχι μόνο για λόγους ενημέρωσης, αλλά και για να προτείνουν, να προωθήσουν και να υποστηρίξουν πρωτοβουλίες και δράσεις εκπαιδευτικής πολιτικής.
  • εφαρμογής της «έρευνας δράσης» (action research) στο πλαίσιο της ανάπτυξης Σχεδίων Δράσης για τη βελτίωση της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου, τόσο της σχολικής μονάδας, όσο και της σχολικής τάξης.
  • θεμελίωσης της ενδοσχολικής επιμόρφωσης ως ενεργού, αναπόσπαστης και συμπληρωματικής διαδικασίας που υποστηρίζει την επιστημονική και επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών.

Η συλλογική εσωτερική αξιολόγηση ή αυτοαξιολόγηση δεν έχει στόχο τον έλεγχο, αλλά τη βελτίωση της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου:
Κινητοποιεί όλους τους παράγοντες της εκπαιδευτικής κοινότητας,
Ενισχύει τις σχέσεις εμπιστοσύνης και αμοιβαιότητας μεταξύ τους, προωθεί την αλλαγή της κουλτούρας του σχολείου.
Παρέχει στους εκπαιδευτικούς τη δυνατότητα να συνειδητοποιήσουν με συγκεκριμένο τρόπο τις ιδιαίτερες συνθήκες λειτουργίας του σχολείου.
Εντοπίζει αδυναμίες, αποσαφηνίζει προβλήματα, δημιουργεί προϋποθέσεις για πρωτοβουλίες και ανάληψη καινοτόμων δράσεων, διαμορφώνει συνθήκες για βελτίωση των εκπαιδευτικών πρακτικών.
Εμπεδώνει συνεργατικές συμπεριφορές, αναδεικνύει θετικές εκπαιδευτικές δραστηριότητες, διαχέει καλές πρακτικές και υποδεικνύει πεδία για αυτομόρφωση και επιμόφωση.
Καλλιεργεί τη συνευθύνη και την αυτοδέσμευση, καθώς εμπλέκει τους εκπαιδευτικούς σε κοινά αποφασισμένες δράσεις και τους δεσμεύει απέναντι σε δικούς τους σχεδιασμούς.

 

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ – 4ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΑΛΕΞ/ΠΟΛΗΣ

Στα πλαίσια της ΑΕΕ εφαρμόζεται στο 4ο Νηπιαγωγείο Αλεξ/πολης σχέδιο δράσης με τίτλο:

Καλλιεργώντας τη συνεργατικότητα των νηπίων μέσα από ομαδοσυνεργατικές δράσεις”

Εβδομαδιαία πραγματοποιούνται τρεις ομαδοσυνεργατικές δράσεις στο Α1 κα στο Α2 τμήμα αντίστοιχα. Δύο δράσεις διοργανώνουν οι Νηπιαγωγοί του τμήματος και μία η εκπαιδευτικός της Αγγλικής γλώσσας. Το θέμα των δραστηριοτήτων είναι : Ο χειμώνας , για τους μήνες Ιανουάριο και Φεβρουάριο και η άνοιξη για τους μήνες Μάρτιο και Απρίλιο.

 

 

 

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΕΝΤΥΠΑ

               ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΕΝΤΥΠΑ

        Για την εγγραφή στο Νηπιαγωγείο απαιτείται, εκτός από τα έγγραφα που καταχωρεί ο γονέας ηλεκτρονικά,  να προσέλθει στο Νηπιαγωγείο, ώρες 12.15μμ  – 13.30μμ, για να φέρει το βιβλιάριο υγείας του παιδιού, να παραλάβει το ατομικό δελτίο υγείας του παιδιού, προκειμένου να το συμπληρώσει ο/η παιδίατρος και να συμπληρώσει την αίτηση εγγραφής στο ολοήμερο τμήμα, εάν επιθυμεί να φοιτήσει το παιδί του στο εν λόγω τμήμα.

Πρακτική φοιτητριών

Στα πλαίσια της συνεργασίας με το Τμήμα Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης του ΔΠΘ, πραγματοποιούν την πρακτική τους άσκηση φοιτήτριες του Δ’ έτους του ΤΠΑΕ, στο 4ο Νηπιαγωγείο Αλεξ/πολης.

Στο Α1 τμήμα το θέμα είναι: Η υγιεινή των δοντιών και

Στο Α2 το θέμα είναι: H δημιουργία εφημερίδας

 

Εγγραφές στο Νηπιαγωγείο

Έναρξη εγγραφών στο Νηπιαγωγείο για το σχολ. έτος 2022-23

Κοινοποιήθηκε η με αρ. πρωτ. Φ.6/18466/Δ1/18-02-2022 εγκύκλιος του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων με θέμα «Εγγραφές μαθητών/τριών στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2022-2023».

Επισημαίνονται τα εξής:

  1. Οι αιτήσεις εγγραφών στα δημόσια Νηπιαγωγεία Γενικής Παιδείας, για το σχολικό έτος 2022-2023 θα πραγματοποιηθούν από 1 έως 20 Μαρτίου 2022.
  2. Οι αιτήσεις εγγραφών στα δημόσια Νηπιαγωγεία Γενικής Παιδείας γίνονται μέσω ηλεκτρονικής εφαρμογής με Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής. Την Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής υποβάλλουν οι γονείς/κηδεμόνες για το Νηπιαγωγείο που ανήκει το νήπιο-προνήπιο, βάσει της διεύθυνσης κατοικίας τους σύμφωνα με τα όρια της σχολικής περιφέρειας του Νηπιαγωγείου, μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://proti-eggrafi.services.gov.gr/ 
  3. Για την συμπλήρωση της αίτησης οι γονείς/κηδεμόνες θα κάνουν είσοδο στην ηλεκτρονική πλατφόρμα με την εισαγωγή των κωδικών που διαθέτουν στο taxisnet. Για την συμπλήρωση της αίτησης θα χρειαστούν: α) αποδεικτικό μόνιμης κατοικίας που θα χρειαστεί να αναρτήσουν (λογαριασμό ΔΕΚΟ, μισθωτήριο συμβολαίου ή άλλο δημόσιο πρόσφατο έγγραφο από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας, β)τα στοιχεία του άλλου τέκνου που φοιτά στην ίδια ή σε συστεγαζόμενη σχολική μονάδα εφόσον υπάρχει και θα χρειαστεί να προσκομίσει Βεβαίωση Φοίτησης από τον Διευθυντή/ντρια της συστεγαζόμενης σχολικής μονάδας, γ) εαν επιθυμούν την φοίτηση του νηπίου/προνηπίου στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα και στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής, δ) τα στοιχεία των συνοδών τα στοιχεία των συνοδών των νηπίων/προνηπίων κατά την προσέλευση και αποχώρηση τους από τη σχολική μονάδα ενώ παράλληλα επιλέγουν τη δήλωση: «Υποβάλλοντας αυτή την αίτηση, αναλαμβάνω την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του νηπίου/προνηπίου».
  4. Σημειώνεται οτι η αποδοχή της αίτησης από τον/την Προϊστάμενο/η του νηπιαγωγείου δε συνεπάγεται απαραίτητα φοίτηση του νηπίου/προνηπίου στη δηλωθείσα σχολική μονάδα. Η σχολική μονάδα φοίτησης του νηπίου/προνηπίου θα καθοριστεί μετά το πέρας της διαδικασίας υποβολής των αιτήσεων και αφού η αρμόδια Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κατανείμει τις αιτήσεις σύμφωνα με τις διαθέσιμες θέσεις κάθε Νηπιαγωγείου.
  5. Σας θυμίζουμε ότι από το σχολικό έτος 2022-23 εγγράφονται παιδιά που έχουν γεννηθεί το έτος 2017 (νήπια) και 2018 (προνήπια).    

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

 Τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων αποτελούν καινοτόμο, δυναμική, εκπαιδευτική δράση, η οποία συνίσταται στην προσθήκη νέων Θεματικών Ενοτήτων στο Νηπιαγωγείο και στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα του Δημοτικού και του Γυμνασίου, αξιοποιώντας σύγχρονες και καινοτόμες μεθόδους μάθησης. Είναι μια εισαγωγή στην καλλιέργεια των δεξιοτήτων, αλλά και την επαφή με γνώσεις που θα βοηθήσουν τα παιδιά να ξεδιπλώσουν τη δυναμική και τη δημιουργικότητά τους.

Στο 4ο Νηπιαγωγείο ολοκληρώσαμε τις θεματικές ενότητες, μέρος των εργαστηρίων δεξιοτήτων:

1.Υγιή παιδιά, υγιής πλανήτης 2. Τα δικαιώματα των παιδιών.

Τους μήνες Φεβρουάριο και Μάρτιο επεξεργαζόμαστε  το θέμα:

Κυκλοφορώ ασφαλώς!