Τα ζώα γενικά αποτελούν ένα αγαπημένο γνωστικό αντικείμενο των παιδιών. Πόσο μάλλον εκείνων που δεν υπάρχουν πια.
Το πρόγραμμα μας ξεκίνησε με ένα ζώο που έχει εξαφανιστεί εδώ και εκατομμύρια χρόνια και δεν είναι άλλο από τους δεινόσαυρους. Τα παιδιά με ενθουσιασμό ανέφεραν όλα όσα γνώριζαν γι΄αυτούς ( τις ονομασίες τους, τα γενικά χαρακτηριστικά τους κ.α.) ενώ κάποια από τα παιδιά την επόμενη μέρα μας έφεραν στο σχολείο ότι σχετικό είχαν στο σπίτι τους με δεινόσαυρους π.χ. παιχνίδια, βιβλία κ.α. και το ταξίδι μας ξεκίνησε.
Αφού συγκεντρώσαμε όλα όσα θέλαμε να μάθουμε για τους δεινόσαυρους αρχίσαμε να τους κατηγοριοποιούμε ανάλογα με το πόσα πόδια είχαν, αν είχαν κέρατα ή όχι, ποιοι ήταν σαρκοφάγοι και ποιοι φυτοφάγοι, το ύψος και το βάρος τους, τα αποτυπώματά τους κ.α.
Το ερώτημα όμως που τέθηκε για το “πώς γνωρίζουμε τόσα πολλά πράγματα για τους δεινόσαυρους αφού δεν υπάρχουν?” μας οδήγησε να ανακαλύψουμε το επάγγελμα του παλαιοντολόγου.
Τα παιδιά μέσα από το παιχνίδι κατανόησαν τον τρόπο που οι παλαιοντολόγοι συνέλεξαν όλες αυτές τις πληροφορίες για τους δεινόσαυρους π.χ. συσχετίζοντας τα αποτυπώματά τους με το ύψος τους και το βάρος τους ενώ στη συνέχεια θέλησαν να συγκρίνουν το ύψος τους και το αποτύπωμά τους σε σχέση με των δεινοσαύρων και να βγάλουν τα δικά τους συμπεράσματα.
Ένα άλλο ερώτημα που τέθηκε ήταν “γιατί εξαφανίστηκαν οι δεινόσαυροι?”. Οι απαντήσεις ήταν πολλές και τα ερωτήματα μεγάλα. Ενώ παρακολουθήσαμε κάποια βίντεο και διαβάσαμε κάποια βιβλία καταλήξαμε σε τρεις λόγους που μπορεί να εξαφανίστηκαν οι δεινόσαυροι και θελήσαμε να τους αποτυπώσουμε σ΄ένα χαρτί μέτρου για να στολίσει την τάξη μας.
Το ταξίδι στην εποχή των δεινοσαύρων ολοκληρώθηκε με παιχνίδι και κατασκευές.