Η αφορμή δόθηκε από μια αφίσα. Τα παιδιά άρχισαν να περιγράφουν ότι τους ήταν γνώριμο και να το ονομάζουν (σήματα -φανάρια). Τα παιδιά έμαθαν για τη σκοπιμότητα των φαναριών, στη συνέχεια τραγούδησαν τους φωτεινούς σηματοδότες https://video.link/w/CAzad , έπαιξαν τα φανάρια και τους οδηγούς και στο τέλος κατασκεύασαν τα δικά τους φανάρια.
Η ερώτηση λοιπόν δεν άργησε να τεθεί: “Και αν δεν ξέρει κάποιος τι λένε τα φανάρια και τα σήματα?” Την απάντηση μας την έδωσε το παραμύθι του κύριου Κ.Ο.Κ. που ενώ τον γνωρίσαμε, μάθαμε τι σημαίνουν τα αρχικά του, μιλήσαμε για την σπουδαιότητά του και για το τι συμβαίνει αν δεν τον τηρούμε ενώ δεν παραλείψαμε να τον ζωγραφίσουμε και να γράψουμε το όνομά του.
Σειρά είχαν μετά οι πεζοί , το φανάρι και η διάβαση πεζών. Διαβάσαμε το παραμύθι “Ο Πρασίδας και η Ροδούλα”, μιλήσαμε για το Σταμάτη και τον Γρηγόρη, μάθαμε τους πέντε κανόνες των πεζών, παίξαμε τους πεζούς που διασχίζουν μια διάβαση και στο τέλος κατασκευάσαμε τα φανάρια των πεζών και τους κανόνες που πρέπει να τηρούμε όταν θέλουμε να περάσουμε το δρόμο.
Επόμενο θέμα μας ήταν οι ποδηλάτες και το ποδήλατο. Διαβάσαμε το παραμύθι “Ο φίλος μου ο Ποδηλατάκιας”, μιλήσαμε για τα μέρη του ποδηλάτου, τον εξοπλισμό που πρέπει να διαθέτουν οι ποδηλάτες αλλά και τους κανόνες που πρέπει να τηρούν. Τέλος, κατασκευάσαμε το δικό μας ποδήλατο, αφού πρώτα φωτογραφηθήκαμε με τα κράνη μας.
Σειρά τώρα είχαν τα σήματα, ο διαχωρισμός και η αναγνώρισή τους. Αφού τα διαχωρίσαμε αρχικά ως προς το χρώμα στη συνέχεια τα διαχωρίσαμε ως προς το σχήμα και μάθαμε τη σημασία τους ενώ φτιάξαμε και έναν πίνακα διπλής εισόδου. Κόκκινο απαγορεύεται, μπλε επιτρέπεται- τρίγωνο πρόσεχε!
Αναφερθήκαμε επίσης στο ρόλο του τροχονόμου, αφού γίναμε και εμείς τροχονόμοι, στο τι πρέπει και δεν πρέπει να κάνουμε ως συνεπιβάτες στο αυτοκίνητο αλλά και στο τι πρέπει και δεν πρέπει να κάνουν οι οδηγοί.
Για το τέλος αφήσαμε την κατασκευή μιας πόλης σε μακέτα. Φτιάξαμε αυτοκίνητα από ανακυκλώσιμα υλικά, ζωγραφίσαμε δρόμους, σπίτια, δέντρα, πεζοδρόμια, φανάρια και σήματα.
Καλύτερος τρόπος για να κλείσει το θέμα μας δεν ήταν άλλος από το παιχνίδι, τα γέλια και τη διασκέδαση με την ομάδα junior academy. Τα παιδιά σε ρόλο οδηγών και τροχονόμων, οδήγησαν τζιπάκια, έκαναν σήματα στους οδηγούς και διέσχισαν διαβάσεις με μεγάλη επιτυχία!