“Η οικογένεια δεν έχει αριθμητική, είναι απλώς μοναδική!”
Στα πλαίσια των εργαστηρίων δεξιοτήτων με θέμα: Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ, ασχοληθήκαμε με την υποενότητα “Οικογένεια”.
- Φτιάξαμε έναν πίνακα διπλής εισόδου και απαριθμήσαμε τα μέλη της οικογένειάς μας
- Μέσα από πίνακες αναφοράς συζητήσαμε τα είδη των οικογενειών που υπάρχουν (πυρηνική, μονογονεϊκή κλπ.) και τι την κάνει σημαντική
- Παίξαμε με τη μπάμπουσκα αριθμώντας τα μέλη της
- Τραγουδήσαμε και παίξαμε με τις γαντόκουκλες το “Finger Family”
- Ζωγραφίσαμε μια μέρα με την οικογένειά μας
- Φτιάξαμε το Γενεαλογικό μας δέντρο και το παρουσιάσαμε στην υπόλοιπη ομάδα
- Δημιουργήσαμε το βιβλίο της οικογένειας
- Σχεδιάσαμε το σπίτι μας και κολλήσαμε την οικογενειακή μας φωτογραφία
- Ολοκληρώσαμε το πρόγραμμα με αγάπη……φτιαγμένη από τα χέρια των παιδιών!
Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας Σχ. Έτους 2024 – 2025
Συνεργασία Σχολείου – Οικογένειας
Η ουσιαστική επικοινωνία και συνεργασία σχολείου και οικογένειας αποτελεί πρωταρχικό στόχο για την ομαλή ανάπτυξη των νηπίων. Η οικογένεια μέσα από αυθεντικές ευκαιρίες μάθησης και τη δυνατότητα για εξατομικευμένη φροντίδα και αγωγή λειτουργεί όπως και το σχολείο ως «μαθησιακό περιβάλλον» αφού τα πρώτα χρόνια της ζωής των παιδιών οι περισσότερες εμπειρίες προέρχονται από το οικογενειακό πλαίσιο μέσα στο οποίο μεγαλώνουν. Η γλώσσα και η κουλτούρα της οικογένειας λειτουργούν ως φίλτρα μέσα από τα οποία τα παιδιά ερμηνεύουν τον κόσμο γύρω τους και αποκτούν νέες γνώσεις. Η οικογένεια λειτουργεί όπως και το σχολείο ως «μαθησιακό περιβάλλον» . Η διαπίστωση ότι τα παιδιά μαθαίνουν μέσα σε τυπικά και άτυπα περιβάλλοντα προκύπτει η ανάγκη τα περιβάλλοντα αυτά να συμπληρώνουν το ένα το άλλο, να δημιουργούν δίκτυα συνεργασίας και να συντονίζουν την πορεία τους προς την ίδια κατεύθυνση θέτοντας κοινούς στόχους και ακολουθώντας κοινές πρακτικές.
Για τους προαναφερθέντες λόγους σχεδιάστηκαν και υλοποιήθηκαν οι παρακάτω δράσεις στα πλαίσια του σχεδίου δράσης με θέμα “Συνεργασία Σχολείου – Οικογένειας” κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς.
- Επίσκεψη Κοινωνικής Λειτουργού με θέμα: “Τα όρια στην Προσχολική Ηλικία”
- Επίσκεψη Λογοθεραπεύτριας με θέμα: “Η Πρώιμη Παρέμβαση”
- Παρασκευή μπισκότων
- Ανάγνωση παραμυθιών
- Κινητικά παιχνίδια
- Παρασκευή Χριστουγεννιάτικων μπισκότων
- Επάγγελμα Καπετάνιος
- Πασχαλινό εργαστήρι
«Stem Σχημάτων – Μ’ ένα ρομπότ δημιουργώ»
Ολοκληρώνοντας τα εργαστήρια δεξιοτήτων για την φετινή σχολική χρονιά υλοποιήσαμε την θεματική Δημιουργώ και καινοτομώ με θέμα το stem των σχημάτων. Μερικές από τις δραστηριότητες που υλοποιήσαμε ήταν οι παρακάτω:
- Χωροχρονικές έννοιες (μπρος -πίσω -αριστερά-δεξιά) με το σώμα
- Εξοικείωση με τα σύμβολα της bee bot ακολουθώντας συγκεκριμένη διαδρομή
- Δημιουργία διαδρομής των παιδιών στο χαρτί και αποτύπωση αυτής στο χαρτί με τη bee bot
- Σχηματισμός σχημάτων στο χαρτί και στον υπολογιστή με το πρόγραμμα του προσομοιωτή της bee bot
- Προγραμματισμός και υλοποίηση συγκεκριμένης διαδρομής στο πλέγμα με τα σχήματα
“Όχι φόβος στο σχολείο”
“Ο σχολικός εκφοβισμός είναι ένα φαινόμενο νεανικής παραβατικότητας, ένα είδος bullying, που εμφανίζεται σε πολλές χώρες του κόσμου. Ο σχολικός εκφοβισμός αναφέρεται στη χρήση βίας μεταξύ μαθητών ή συνομηλίκων παιδιών, με στόχο να προκληθεί φόβος, πόνος ή αναστάτωση.”
Στο φαινόμενο του bullying εμπλέκονται πολλά μέρη
- Το παιδί που δέχεται βία
- Το παιδί ή ομάδα παιδιών που ασκεί βία
- Τα παιδιά θεατές
- Οι εκπαιδευτικοί
- Οι γονείς
Γενικά το Bullying μπορεί να περιλαμβάνει
- Άσκηση φυσικής βίας, χτυπήματα, τσιμπήματα, δαγκωνιές, σπρωξίματα,
- Εσκεμμένο ή συχνό αποκλεισμό μαθητών από κοινωνικές δραστηριότητες, κοινωνική απομόνωση ή αποκλεισμό
- Χρησιμοποίηση υβριστικών ή περιπαικτικών εκφράσεων, πειράγματα, παρατσούκλια, κοροϊδία
- Απειλές και εκβιασμό
- Υβριστικές ή περιπαικτικές εκφράσεις για τη φυλή, την εθνικότητα, τη θρησκεία, την ταυτότητα αναπηρίας
- Κλοπές ή και Ζημιές στα προσωπικά αντικείμενα του θύματος
- Επιδιωκόμενη απομάκρυνση των φίλων
- Διάδοση κακοηθών και ψευδών φημών
Στα πλαίσια λοιπόν του προγράμματος “Ενδιαφέρομαι και ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη” προσπαθήσαμε τα παιδιά να κατανοήσουν όλα τα παραπάνω. Πιο συγκεκριμένα:
- Εστιάζοντας στα συναισθήματα όλων των εμπλεκόμενων
- Διακρίνοντας τη διαφορά μεταξύ καταδίδω – αναφέρω
- Ονομάζοντας και διακρίνοντας τα συναισθήματα τόσο της βίας όσο και της αποδοχής
- Βρίσκοντας τρόπους αντιμετώπισης του φαινομένου
- Συζητώντας τη σπουδαιότητα της φιλίας
Σεισμός, σεισμός μη σε πιάνει πανικός……
Στα πλαίσια των εργαστηρίων δεξιοτήτων Φροντίζω το Περιβάλλον, αναφερθήκαμε στις φυσικές καταστροφές και συγκεκριμένα στο σεισμό.
- Μάθαμε για το εσωτερικό της Γης και πως δημιουργούνται οι σεισμοί
- Μιλήσαμε για το ρόλο του σεισμολόγου, του σεισμογράφου και τα ρίχτερ
- Πως μπορούμε να προετοιμαστούμε
- Τα τηλέφωνα έκτακτης ανάγκης
- Άσκηση σεισμού και βραβεία συμμετοχής
- Και κλείσαμε το πρόγραμμα με τη θεατρική παράσταση “Ο Σεισμόλαδος ο μέγας”
Χριστουγεννιάτικες Δημιουργίες & Ευχές
Πρόγραμμα Συνεκπαίδευσης με το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο
Στα πλαίσια του προγράμματος Συνεκπαίδευση με το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο, υλοποιήσαμε την πρώτη μας δράση εν όψη Χριστουγέννων. Σκοπός του προγράμματος αυτού είναι:
- Η προώθηση της ένταξης και των ίσων ευκαιριών στην εκπαίδευση
- Η ευαισθητοποίηση των μαθητών/τριών των σχολείων Γενικής και Ειδικής Εκπαίδευσης σε θέματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων και καλλιέργειας σεβασμού στη διαφορετικότητα
- Η ανάπτυξη της ενσυναίσθησης στους μαθητές/τριες και των δύο σχολικών μονάδων.
Παιδιά και εκπαιδευτικοί και των δυο σχολείων τραγουδήσαμε όλοι μαζί τα Κάλαντα , χριστουγεννιάτικα τραγούδια και ανταλλάξαμε δώρα.
“Η εκπαίδευση του μυαλού, χωρίς την εκπαίδευση της καρδιάς, δεν είναι εκπαίδευση!” – Αριστοτέλης.
Εργαστήρι σοκολάτας
Το σχολείο μας μύρισε σοκολάτα!!!
Τα παιδιά μέσα από το εκπαιδευτικό – βιωματικό πρόγραμμα ” Από τον κόκκο του κακάο στη σοκολάτα”, είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν την προέλευση του κακάο και της σοκολάτας από την καλλιέργεια ως το τελευταίο στάδιο επεξεργασίας κακαόσπορων.
Να γνωρίσουν τα είδη της καθώς και τα οφέλη της για την υγεία μας στα πλαίσια μιας ισορροπημένης διατροφής.
Και φυσικά “οι μικροί ζαχαροπλάστες” σήκωσαν τα μανίκια, φόρεσαν την ποδιά τους και το σκούφο τους και δημιούργησαν σοκολατολιχουδιές……..όλο γλύκα!!!
Καλή απόλαυση!!!