Καλές γιορτές!

9a9ee7064e36c50348db234bc6e49002

                                                               Τα παιδιά και οι εκπαιδευτικοί του 4ου Νηπιαγωγείου Αιγάλεω,                                                     σας εύχονται Καλά Χριστούγεννα και Καλή Πρωτοχρονιά                            με Υγεία, Αγάπη, Ευτυχία & Φως!!!

“Η οικογένεια δεν έχει αριθμητική, είναι απλώς μοναδική!”

capture

Στα πλαίσια των εργαστηρίων δεξιοτήτων με θέμα: Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ, ασχοληθήκαμε με την υποενότητα “Οικογένεια”.

  • Φτιάξαμε έναν πίνακα διπλής εισόδου  και απαριθμήσαμε τα μέλη της οικογένειάς μας

20241031 074856

  • Μέσα από πίνακες αναφοράς  συζητήσαμε τα είδη των οικογενειών που υπάρχουν (πυρηνική, μονογονεϊκή κλπ.) και τι την κάνει σημαντική

20241029 113836 20241107 111721

  • Παίξαμε με τη μπάμπουσκα αριθμώντας τα μέλη της

20241029 113819

  • Τραγουδήσαμε και παίξαμε με τις γαντόκουκλες το “Finger Family”

20241119 095243

  • Ζωγραφίσαμε μια μέρα με την οικογένειά μας

20241107 115035

  • Φτιάξαμε το Γενεαλογικό μας δέντρο και το παρουσιάσαμε στην υπόλοιπη ομάδα

20241119 09234720241107 114751

  • Δημιουργήσαμε το βιβλίο της οικογένειας

20241121 093517 20241121 093534 20241121 123831

  • Σχεδιάσαμε το σπίτι μας και κολλήσαμε την οικογενειακή μας φωτογραφία

20241122 123842 20241122 123929

  • Ολοκληρώσαμε το πρόγραμμα με αγάπη……φτιαγμένη από τα χέρια των παιδιών!

20241122 124248 20241126 102525

 

 

Συνεργασία Σχολείου – Οικογένειας

ΣχολείοκαιΟικογένεια

Η ουσιαστική επικοινωνία και  συνεργασία σχολείου και οικογένειας αποτελεί  πρωταρχικό στόχο για την ομαλή ανάπτυξη των νηπίων.  Η οικογένεια μέσα από αυθεντικές ευκαιρίες μάθησης και τη δυνατότητα για εξατομικευμένη φροντίδα και αγωγή   λειτουργεί όπως και το σχολείο  ως «μαθησιακό περιβάλλον» αφού τα πρώτα χρόνια της ζωής των παιδιών οι περισσότερες εμπειρίες προέρχονται από το οικογενειακό πλαίσιο μέσα στο οποίο μεγαλώνουν. Η γλώσσα και η κουλτούρα της οικογένειας λειτουργούν ως φίλτρα  μέσα από τα οποία τα παιδιά ερμηνεύουν τον κόσμο γύρω τους και αποκτούν νέες γνώσεις.  Η οικογένεια λειτουργεί όπως και το σχολείο ως «μαθησιακό περιβάλλον» . Η διαπίστωση ότι τα παιδιά μαθαίνουν μέσα σε τυπικά και άτυπα περιβάλλοντα προκύπτει η ανάγκη τα περιβάλλοντα αυτά να συμπληρώνουν το ένα το άλλο, να δημιουργούν δίκτυα συνεργασίας και να συντονίζουν την πορεία τους προς την ίδια κατεύθυνση θέτοντας κοινούς στόχους και ακολουθώντας κοινές πρακτικές.

Για τους προαναφερθέντες λόγους σχεδιάστηκαν και υλοποιήθηκαν οι παρακάτω δράσεις στα πλαίσια του σχεδίου δράσης με θέμα “Συνεργασία Σχολείου – Οικογένειας” κατά τη διάρκεια της σχολικής  χρονιάς.

  • Επίσκεψη Κοινωνικής Λειτουργού με θέμα: “Τα όρια στην Προσχολική Ηλικία”

IMG 69d96913580891eb31ba597bf7a7a181 V IMG 489a5240dca6eb00b508715c9752a92a V IMG a78d98ab8c9c0961b228174c4b6f4c07 V

  • Επίσκεψη Λογοθεραπεύτριας με θέμα: “Η Πρώιμη Παρέμβαση”

20231123 184145 20231123 193506

  •  Παρασκευή μπισκότων

20231123 090710 20231123 090721 20231124 084645 20231124 091551 20231124 091556

  • Ανάγνωση παραμυθιών

20231110 113109 20231110 113142 20231110 113351

  •  Κινητικά παιχνίδια

20231129 111923 20231129 114015 20231129 114024

  • Παρασκευή Χριστουγεννιάτικων μπισκότων

20231213 084936 20231213 084958 20231213 090619 20231213 102751 20231213 102819 20231213 110824

  • Επάγγελμα Καπετάνιος

20231116 105746 20231116 110002 20231116 110336 20231116 110549

  • Πασχαλινό εργαστήρι

IMG 1f0c2d43d7d02a88f7d2f67ab4962034 V IMG 3a952d1caecb29430e2a5df705626036 V IMG 3fa7430234bfc6356f34a0f81efabccf V IMG 6d774695c4254d61da27680794387198 V IMG 8d0177ed3232935072fb44bfd9e2be5f V IMG 8795c725eacd98437c575278ff0d8fcf V IMG cde6b93337233fcb71448e9cb81bf1d3 V IMG e489fcc6e2fc499273e7910539b476f9 V IMG fb4212e91f2651c14257af5ee6fe1a32 VMessenger creation e3656e1b ea9e 4acd 9a25 72ed3eaeb459

 

«Stem Σχημάτων – Μ’ ένα ρομπότ δημιουργώ»

transcoder

Ολοκληρώνοντας τα εργαστήρια δεξιοτήτων για την φετινή σχολική χρονιά υλοποιήσαμε την θεματική Δημιουργώ και καινοτομώ με θέμα το stem των σχημάτων.  Μερικές από τις δραστηριότητες που υλοποιήσαμε ήταν οι παρακάτω:

  • Χωροχρονικές έννοιες (μπρος -πίσω -αριστερά-δεξιά) με το σώμα

IMG acd08ddf261198d183a1a9a0d397d3fc V IMG f5e18db2cb50339b0ad8753a54d166b4 V

  • Εξοικείωση με τα σύμβολα της bee bot ακολουθώντας συγκεκριμένη διαδρομή

IMG 2776118087e127ca6b7eaa0c2731b32e V IMG aa3c37c084a6082080e13178eafa19c7 V

  • Δημιουργία διαδρομής των παιδιών στο χαρτί και αποτύπωση αυτής στο χαρτί με τη bee bot

IMG 47b7ee2c0695c93dd91880e998a37732 V IMG 2234021f5878c171a9622b9e34ba1b02 V

  • Σχηματισμός σχημάτων στο χαρτί και στον υπολογιστή με το πρόγραμμα του προσομοιωτή της bee bot

20240402 092554 20240402 092622 20240402 093854 20240402 115533

  • Προγραμματισμός και υλοποίηση συγκεκριμένης διαδρομής στο πλέγμα με τα σχήματα

20240403 112004 20240403 113925 IMG bc1585589391b39f39261296f48b5c4d V IMG e9c72b72503553743419acbd521984f6 V

 

 

“Όχι φόβος στο σχολείο”

screen shot 2021 02 24 at 1.51.46 m.m 0

“Ο σχολικός εκφοβισμός είναι ένα φαινόμενο νεανικής παραβατικότητας, ένα είδος bullying, που εμφανίζεται σε πολλές χώρες του κόσμου. Ο σχολικός εκφοβισμός αναφέρεται στη χρήση βίας μεταξύ μαθητών ή συνομηλίκων παιδιών, με στόχο να προκληθεί φόβος, πόνος ή αναστάτωση.”

Στο φαινόμενο του bullying εμπλέκονται πολλά μέρη

  • Το παιδί που δέχεται βία
  • Το παιδί ή ομάδα παιδιών που ασκεί βία
  • Τα παιδιά θεατές
  • Οι εκπαιδευτικοί
  • Οι γονείς

Γενικά το Bullying μπορεί να περιλαμβάνει

  • Άσκηση φυσικής βίας, χτυπήματα, τσιμπήματα, δαγκωνιές, σπρωξίματα,
  • Εσκεμμένο ή συχνό αποκλεισμό μαθητών από κοινωνικές δραστηριότητες, κοινωνική απομόνωση ή αποκλεισμό
  • Χρησιμοποίηση υβριστικών ή περιπαικτικών εκφράσεων, πειράγματα, παρατσούκλια, κοροϊδία
  • Απειλές και εκβιασμό
  • Υβριστικές ή περιπαικτικές εκφράσεις για τη φυλή, την εθνικότητα, τη θρησκεία, την ταυτότητα αναπηρίας
  • Κλοπές ή και Ζημιές στα προσωπικά αντικείμενα του θύματος
  • Επιδιωκόμενη απομάκρυνση των φίλων
  • Διάδοση κακοηθών και ψευδών φημών

Στα πλαίσια λοιπόν του προγράμματος  “Ενδιαφέρομαι και ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη”  προσπαθήσαμε τα παιδιά να κατανοήσουν όλα τα παραπάνω.  Πιο συγκεκριμένα:

  • Εστιάζοντας στα συναισθήματα όλων των εμπλεκόμενων

20240213 094347 20240213 094543 20240213 094606

  • Διακρίνοντας τη διαφορά μεταξύ καταδίδω – αναφέρω

20240215 092623 20240215 093205 20240215 094617

  • Ονομάζοντας  και διακρίνοντας τα συναισθήματα τόσο της βίας όσο και της αποδοχής

20240220 100718 20240220 113001 20240220 113459 20240220 121338

  • Βρίσκοντας τρόπους αντιμετώπισης του φαινομένου

20240221 085319 20240216 122554

  • Συζητώντας τη σπουδαιότητα της φιλίας

20240227 12030920240229 08062020240228 10071120240227 113901IMG 1cccb45ca40fdf4bd319f509dc4a0f9c V IMG dea808b7179a77d0301f821c7554061f V 20240229 120436

 

Σεισμός, σεισμός μη σε πιάνει πανικός……

40f50575f58a6f780772ccce83885b1e 

Στα πλαίσια των εργαστηρίων δεξιοτήτων Φροντίζω το Περιβάλλον, αναφερθήκαμε στις φυσικές καταστροφές και συγκεκριμένα στο σεισμό.

  • Μάθαμε για το εσωτερικό της Γης και πως δημιουργούνται οι σεισμοί

20240116 183217 20240125 084913

  • Μιλήσαμε για το ρόλο του σεισμολόγου, του σεισμογράφου και τα ρίχτερ

20240124 093244 IMG 9d4d91d6504b89411607b6ca4e16bd4a V 20240201 112806 20240201 121945

  • Πως μπορούμε να προετοιμαστούμε

20240206 095155 20240206 095234 20240206 095254 20240206 095304 20240206 095420 20240206 095442 20240206 095329 20240206 095353 20240206 095410 20240206 100236 20240206 100705 20240206 100446 20240206 102242 IMG c4cf94c32dadaab18a929883471bc817 VIMG 6422dd793ec22ba0cf993c8e51af805d V

  • Τα τηλέφωνα έκτακτης ανάγκης

20240201 092212 20240201 093243 20240206 095105

  • Άσκηση σεισμού και βραβεία συμμετοχής

20240207 101613 20240207 101628 20240207 101635  20240208 122912

  • Και κλείσαμε το πρόγραμμα με τη θεατρική παράσταση “Ο Σεισμόλαδος ο μέγας”

20240209 100057 20240209 101604 20240209 10374620240209 10254820240209 103405

 

Πρόγραμμα Συνεκπαίδευσης με το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο

 

1f8c72d8b214233ead0ed292e63cff9d XL

Στα πλαίσια του προγράμματος Συνεκπαίδευση με το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο, υλοποιήσαμε την πρώτη μας δράση εν όψη Χριστουγέννων.                                Σκοπός του προγράμματος αυτού είναι:

  • Η προώθηση της ένταξης και των ίσων ευκαιριών στην εκπαίδευση
  • Η ευαισθητοποίηση των μαθητών/τριών των σχολείων Γενικής και Ειδικής Εκπαίδευσης σε θέματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων και καλλιέργειας σεβασμού στη διαφορετικότητα
  • Η ανάπτυξη της ενσυναίσθησης στους μαθητές/τριες και των δύο σχολικών μονάδων.

Παιδιά και εκπαιδευτικοί και των δυο σχολείων τραγουδήσαμε όλοι μαζί τα Κάλαντα , χριστουγεννιάτικα τραγούδια και ανταλλάξαμε δώρα.

20231215 102907 20231215 103127 IMG 4c5a147cead6d1e9c15770e3066f9ec1 V IMG 98328c1a96979ca6adb6fb160a8864e1 V IMG c8324955ef15ae5206e292e11e7ba9ff V IMG a722a0781620d1d5c8600248e395634b V IMG 7ee0faccee8edaf2674beba6346f3275 V

“Η εκπαίδευση του μυαλού, χωρίς την εκπαίδευση της καρδιάς, δεν είναι εκπαίδευση!” – Αριστοτέλης.

Εργαστήρι σοκολάτας

20231130 093021Το σχολείο μας μύρισε σοκολάτα!!!

 

Τα παιδιά μέσα από το εκπαιδευτικό – βιωματικό πρόγραμμα ” Από τον κόκκο του κακάο στη σοκολάτα”, είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν την προέλευση του κακάο και της σοκολάτας από την καλλιέργεια ως το τελευταίο στάδιο επεξεργασίας κακαόσπορων.

20231130 08414820231130 081830

Να γνωρίσουν τα είδη της καθώς και τα οφέλη της για την υγεία μας στα πλαίσια μιας ισορροπημένης διατροφής.

20231130 092640 20231130 092646

Και φυσικά “οι μικροί ζαχαροπλάστες” σήκωσαν τα μανίκια, φόρεσαν την ποδιά τους και το σκούφο τους και δημιούργησαν σοκολατολιχουδιές……..όλο γλύκα!!!

20231130 09222420231130 091727 20231130 092101 20231130 092241 20231130 092246 20231130 092333 20231130 09351620231130 094204

Καλή απόλαυση!!!