ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΜΟΥ ΕΓΩ- ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΜΟΝΟΣ/Η ΜΟΥ ΚΑΝΩ ΕΝΑ ΣΩΡΟ.

ΠΑΙΔΙ, ΕΑΥΤΟΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΑ – ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑ ΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ

Θετική αυτοεικόνα – Αυτονομία και αλληλεξάρτηση.

Στόχος της προσέγγισης είναι:

  • Να αποκτήσουν τα παιδιά επίγνωση των δυνατοτήτων τους
  • Να αναγνωρίζουν βασικές αρχές της προσωπικής αυτονομίας σε θέματα φροντίδας του εαυτού και του χωρίς την βοήθεια ενήλικα.
  •  Να οργανώνουν τον προσωπικό χώρο και την ατομική δράση.
  • Να εκτελούν ενέργειες σταδιακά χωρίς τη βοήθεια ενήλικα
  • Να ζητούν και να παρέχουν βοήθεια όταν χρειάζεται
  • Να σέβονται τον χώρο και τα όρια των άλλων. Να αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες και ευθύνες
  •  Να συνεισφέρουν σε συνεργατικές δραστηριότητες.

Το πρόγραμμα ξεκίνησε με  την καταγραφή των λεγομένων των παιδιών σχετικά με το τι πιστεύουν ότι μπορούν ή δεν μπορούν να κάνουν μόνα τους σπίτι και την αποτύπωση των σκέψεων τους στο χαρτί.

1734175294020

Είδαμε το παρακάτω βίντεο και ανταλλάξαμε απόψεις και συναισθήματα.

https://www.youtube.com/watch?v=F-QSdAonEw8&pp=ygUvzrzPgM6_z4HPiSDOvc6xIM-EzrEgzrrOrM69z4kgz4zOu86xIM68z4zOvc6_z4I%3D

Συνεχίσαμε μαθαίνοντας πως να διπλώνουμε τα ρούχα μας και να τα τοποθετούμε στα συρτάρια μας.

1734204294140 1734175103685 1734204280253 1734204302003 1734204311575

Σειρά είχε να μάθουμε να φοράμε τα μπουφάν μας, να τα κουμπώνουμε και αν χρειαστεί να βοηθάμε τους άλλους για να τα καταφέρουν και εκείνοι.

173420525682217342052488021734205454263

1734205552815173420552988017342055073991734205471866

Όλα αυτά ακούγοντας και βλέποντας το παρακάτω βίντεο:

https://www.youtube.com/watch?v=1GDFa-nEzlg&pp=ygUedGhpcyBpcyB0aGUgd2F5IHdlIGdldCBkcmVzc2Vk

 

Μάθαμε να βάζουμε, να βγάζουμε και να τοποθετούμε τα παπούτσια μας στην σειρά, παίζοντας το παιχνίδι «Παπουτσοσαλάτα».

1734204714051173420470396817342047438421734204732799173420472551417342047700341734204776241

Όλα αυτά με την συνοδεία αυτού του τραγουδιού:

https://www.youtube.com/watch?v=-jBfb33_KHU&pp=ygUWcHV0IG9uIHlvdXIgc2hvZXMgc29uZw%3D%3D

Από εδώ και πέρα θα προσπαθήσουμε να κοιμόμαστε μόνοι μας στο κρεββάτι ή αν θέλουμε αγκαλιά με το αγαπημένο μας κουκλάκι. Παρουσιάσαμε τον φίλο μας και τον ζωγραφίσαμε στο χαρτί. Είδαμε το παραμύθι: «Δεν φοβάμαι το σκοτάδι» και εκφράσαμε τις απόψεις μας και τα συναισθήματά μας.

1734350851945

https://www.youtube.com/watch?v=ubdyVT6lZnY&pp=ygUpzrTOtc69IM-Gzr_Oss6xzrzOsc65IM-Ezr8gz4POus6_z4TOsc60zrk%3D

1734175141301 2 1734175103685 1

Ζωγραφίσαμε τα μολύβια μέσα στην μολυβοθήκη για να θυμόμαστε να έχουμε καθαρό γραφείο

 

1734350514990

Ζωγραφίσαμε τα παιχνίδια μας μέσα στο κουτί των παιχνιδιών για να θυμόμαστε να έχουμε ταχτοποιημένο δωμάτιο.

1734350574921

 

 

Είδαμε το  παρακάτω βίντεο και εκφράσαμε τα συναισθήματα μας.

https://www.youtube.com/watch?v=BCaAJ9Oht_Q&pp=ygU1zr8gz4TOuc68zr_PgyDOtM61zr0gzrjOtc67zrXOuSDOvc6xIM66zr_Ouc68zrfOuM61zrk%3D

Από εδώ και πέρα θα προσπαθήσουμε να ταχτοποιούμε το δωμάτιο  μας όπως ταχτοποιούμε και το κουκλόσπιτο του σχολείου μας!

17344141618331734414150775

Επίσης θα καθαρίζουμε τον χώρο μας όπως καθαρίζουμε στο σχολείο με το «καθαριστικό της Αγάπης»!

1734355666323 1734355657610

Διακοσμήσαμε την λίστα με τις δουλειές που μπορούμε να κάνουμε μόνοι μας στο σπίτι και την πήραμε μαζί μας για να την  θυμόμαστε.

1734351124447

Φτιάξαμε και παίξαμε τον τροχό« ΜΟΝΟΣ ΜΟΥ ΠΟΛΛΑ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΚΑΝΩ».

Μπορείτε να τον παίξτε και εσείς εδώ:

https://wheelofnames.com/fr7-4n5

Εδώ είναι και ο τελικός πίνακας καταγραφής της προσέγγισης. KWHL-Know-What-How-Learn δηλαδή  Τι ξέρω-Τι θέλω να μάθω-Πώς θα το μάθω και πώς το έμαθα-Τι έμαθα, που βοηθά την σκέψη και την μάθηση των μαθητών.

1734349909057