Ο δρόμος από το σιτάρι στο ψωμί.
Αυτή ήταν μια εντελώς διαφορετική μέρα. Το σχολείο μας πότε γινόταν χωράφι, πότε αλώνι, πότε νερόμυλος και πότε φούρνος. Επιτέλους μάθαμε να απαντάμε σωστά στην ερώτηση πώς φτιάχνεται το ψωμί.
Η κυρία Ελισάβετ Κουκουράκη από την ομάδα Ήλιδα ήρθε στο σχολείο μας για να μας βοηθήσει να διασχίσουμε μαζί της τον υπέροχο δρόμο που οδηγεί από το σιτάρι στο ψωμί. Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν και ευχαριστήθηκαν πραγματικά αυτήν την εμπειρία.
Το πρόγραμμα ξεκίνησε με το ζύμωμα. Τα παιδιά φοράνε τα κατάλληλα ρούχα και αρχίζουν το ζύμωμα.
Και μέχρι να ψηθεί το ψωμάκι η παρεούλα γίνεται χωράφι με πρόθυμους γεωργούς να οργώσουν ,να σπείρουν, να θερίσουν, να αλωνίσουν, να λιχνίσουν να αλέσουν, να κοσκινίσουν, να ζυμώσουν και να φουρνίσουν το ψωμί τους. Τι μεγάλη και κοπιαστική διαδικασία. Πόσες άγνωστες και δύσκολες λέξεις ακούσαμε σήμερα. Το σχολείο είχε αρχίσει να μυρίζει σα φούρνος, αλλά εμείς αφοσιωμένοι στις δουλειές μας!
Την επόμενη μέρα δεν χάσαμε και εμείς την ευκαιρία να δημιουργήσουμε το δικό μας φυτώριο βάζοντας σε χώμα φακές ,φασόλια και ρεβίθια
και να καθαρίσουμε το παρτέρι της αυλής για να φυτέψουμε το σιτάρι που είχαμε φυλάξει.
Θα περιμένουμε με υπομονή τη συνέχεια….
1ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων 2024-2025: “Αλληλοσεβασμός και Διαφορετικότητα στο Νηπιαγωγείο”
Το πρόγραμμα εντάσσεται στον κύκλο «Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ: Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη», πιο συγκεκριμένα στην επιμέρους θεματική ενότητα της προώθησης του αλληλοσεβασμού και της διαφορετικότητας Σκοπός του προγράμματος είναι να προωθήσει το σεβασμό στον Εαυτόν και στον Άλλον καθώς και την έννοια και την αξία της διαφορετικότητας. Η καλύτερη κατανόηση του εαυτού μας και του άλλου δίπλα μας γίνεται μέσα από εμπειρίες. Όσο πιο νωρίς επεξεργαστεί ένα παιδί τις έννοιες της διαφορετικότητας και του σεβασμού και βιώσει αντίστοιχες εμπειρίες, τόσο πιο αποτελεσματικά θα καλλιεργήσει δεξιότητες που θα κάνουν το σεβασμό πράξη και τρόπο ζωής. Σύμφωνα με τον Dewey (2005, 22) «η εμπειρία είναι το αποτέλεσμα της επίδρασης ενός οργανισμού με το περιβάλλον του […] είναι μια μεταμόρφωση της αλληλεπίδρασης στη συμμετοχή και την επικοινωνία».
1ο εργαστήριο: <<Ας γνωριστούμε. Ποιοι είμαστε;>>Αισθητικοκινητική δράση, παιχνίδια συγκρότησης ομάδας και τόνωσης των δεσμών της ομάδας .
«Το δέντρο της ομάδας μας»
Ξεκινάμε με κινητικά παιχνίδια για να φτιάξουμε ομάδες που να έχουν κάποιο κοινό ενδιαφέρον. Δυο αντικριστά καρεκλάκια, δύο κορδέλες δεμένες δεξιά και αριστερά γίνονται λεωφορείο που μεταφέρει κάθε ομάδα στη χώρα που της ταιριάζει . Στη χώρα του μπάσκετ πάνε αυτοί που το προτιμούν, στη χώρα με την μεγάλη πισίνα πάνε όσοι τους αρέσει το κολύμπι …. Γίνεται αποτύπωση των προτιμήσεων, ομαδοποίηση και φτιάχνεται ένα πολύ παράξενο δέντρο που λέγεται
« Μου αρέσει να …» και εκεί βέβαια είμαστε όλοι αν και έχουμε διαφορετικές προτιμήσεις.
Συστηνόμαστε με την βοήθεια του αγαπητού παιχνιδιού σε όλα τα παιδιά<< μουσικές καρέκλες>> ! Κάθε φορά που σταματάει η μουσική τα παιδιά λένε το όνομά τους και τί τους αρέσει να κάνουν !!Οι προτιμήσεις τους αποτυπώνονται στο χαρτί και το δέντρο της ομάδας μας αρχίζει να στολίζεται !!
2ο εργαστήριο: «Φτιάχνουμε τους κανόνες της ομάδας μας»
Συνέχεια έχει η εύρυθμη λειτουργία της ομάδας μας !Και πώς θα το πετύχουμε αυτό ;Μα φυσικά με την δημιουργία κανόνων !Τους ζωγραφίζουμε τους απαριθμούμε και στο τέλος τους <<υπογράφουμε >> με τις παλάμες μας !
Συνέχεια έχει η κατασκευή πύργων καλής συμπεριφοράς !Τα παιδιά τοποθετούν από ένα τουβλάκι κάθε φορά που προτείνουν μια καλή συμπεριφορά !Οι πύργοι στήνονται με διαφορετικά τουβλάκια που τους βοηθούν να γίνονται ψηλοί και σταθεροί !Όπως και οι ομάδες μας !
Η Bee bot μας βοηθάει να εμπεδώσουμε τους κανόνες οδηγώντας την στους καλούς κανόνες συμπεριφοράς .
Έπειτα γινόμαστε εμείς ρομποτάκια και ο φίλος μας ,μας οδηγεί μέσα από εντολές ,στις καλές συμπεριφορές αποφεύγοντας τις λάθος !
Παιχνίδια στον υπολογιστή μας βοηθούν να κατανοήσουμε περισσότερο !
2η Δραστηριότητα «Χαρίζω στον εαυτό μου και στον άλλον κάτι θετικό»
• «Παρατηρούν τον εαυτό τους και τους συμμαθητές τους.»
•Το μπαούλο με τον μαγικό καθρέφτη.
Σήμερα μας περίμενε μια υπέροχη έκπληξη! Ένα ξύλινο μπαούλο που όταν το ανοίγεις βρίσκεις μέσα έναν μοναδικό θησαυρό. Ο καθένας παρατήρησε προσεκτικά τον εαυτό του. Πώς είναι τα μάτια μου; Τι χρώμα έχουν τα μαλλιά μου; Μοιάζω με κάποιον;
Για να με δω καλύτερα . Μου αρέσω; Είμαι ευχαριστημένος από τον εαυτό μου;
Τι μου αρέσει περισσότερο σε μένα;
Ας το ζωγραφίσουμε
και να το φωτογραφίσουμε.
Σε τί είμαι καλός ;Σε τί τα καταφέρνω καλά ; Είναι ερωτήσεις που μας έκαναν να προβληματιστούμε και να εντοπίσουμε τα δυνατά μας σημεία !
Ζωγραφίσαμε τον εαυτό μας .
Σημείωσαν στον πίνακα χρώμα ματιών και χρώμα μαλλιών.
Ήρθε η ώρα να μετρήσουμε και το ύψος μας. Μονάδα μέτρησης επιλέχθηκε κάτι περίεργο και πρωτότυπο ΞΥΛΙΝΑ ΤΟΥΒΛΑΚΙΑ. Εδώ χρειαστήκαμε συνεργασία. Όλοι πρόθυμοι, συγκεντρωμένοι και προσεκτικοί. Πόσα τουβλάκια ύψος έχει ο καθένας; Μετράμε και ξαναμετράμε…
πρέπει να το θυμόμαστε για να το γράψουμε και στο χαρτί μας.
Μετά από όλες αυτές τις δραστηριότητες η κατάληξη αναμενόμενη και υπέροχη! Φιλοτεχνεί ο καθένας το πορτρέτο του με μοναδικό τρόπο.
Δεν είμαστε υπέροχοι!
Και αν δεν μου αρέσει αυτό που είμαι ;Μπορεί ένας μάγος να με μεταμορφώσει ;Τι θα μπορούσε να με κάνει ;Μήπως λιοντάρι; Μήπως ελέφαντα ή μαιμού ;Με αφορμή την αφήγηση του παραμυθιού « Αχ γιατί να είμαι γάτα » μεταμορφωνόμαστε …..
Τελικά όμως ,είμαστε σπουδαίοι, όπως είμαστε !Οπότε ας μας παρουσιάσουμε …….! Ελάτε να γνωριστούμε καλύτερα!
«Γινόμαστε ζευγάρια και ανταλλάσσουμε φιλοφρονήσεις»
Μουσική , κινούμαστε στο χώρο και μόλις σταματήσουμε διαλέγουμε ένα βραχιολάκι. Βρίσκοντας το κάθε παιδί όποιον έχει το ίδιο χρώμα βραχιολάκι με αυτόν γίνεται ζευγάρι. Ακολουθούν πολλά κινητικά παιχνίδια. Παρατηρώ τον φίλο μου και του λέω τι μου αρέσει σε αυτόν και γιατί τον θαυμάζω.
Ήρθε η στιγμή να δείξω στο φίλο μου την αγάπη μου και με ένα μοναδικό δώρο. Ο καθένας διαλέγει μία κάρδιά ή ένα αστέρι, το στολίζει και γράφουμε φιλοφρονήσεις για τους φίλους μας.
και φυσικά τα ανταλλάζουμε με πολλή αγάπη χαρά και όμορφα λόγια.
«Με θέλεις στην ομάδα σου;» Μια ιστορία για τη συνεργασία, την ανεκτικότητα και την αποδοχή του άλλου. Παρακολουθήσαμε την ιστορία και αποφασίσαμε να την παίξουμε. Τα παιδιά επιλέγουν ρόλους, φοράνε μάσκες, μουσική και ξεκινάμε…
«Η αλυσίδα της τάξης μας»
Με αλληλοσεβασμό και αποδοχή η ομάδα μας έχει γίνει πολύ δυνατή .Δυνατή σαν αλυσίδα, σφιχτά δεμένη που κανένα εμπόδιο δεν μπορεί να την σπάσει !Τα παιδιά ξεπερνούν τα εμπόδια- στεφάνια με αλληλοβοήθεια και συνεργασία .Αξίες ανεκτίμητες και σπουδαίες όσο και εμείς !
Η παράσταση τελειώνει βάζοντας την ερώτηση «Τι βοήθησε τα ζωάκια να γίνουν ομάδα; Ποια χαρακτηριστικά υποσχέθηκαν να έχει η ομάδα τους;» Καταλήξαμε σε πέντε σημαντικές λέξεις που πρέπει να έχει η κάθε ομάδα, επομένως και η δική μας: ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ, ΑΠΟΔΟΧΗ, ΑΓΑΠΗ, ΒΟΗΘΕΙΑ, ΜΟΙΡΑΣΜΑ.
Τις γράψαμε , τις στολίσαμε και τις είπαμε πολλές φορές για να μην τις ξεχάσουμε .
3ο εργαστήριο: «Είναι όλα γύρω μου ίδια ή διαφορετικά;»
Μέσα από τις παρουσιάσεις του εαυτού τους παρατηρούμε τις διαφορές στην δομή των οικογενειών
4ο εργαστήριο: «Ομοιότητες και Διαφορές στο περιβάλλον (φύση και ζώα)»
«Παρατηρούν τον εαυτό τους και τους συμμαθητές τους.»
Το μπαούλο με τον μαγικό καθρέφτη.
Μετά από όλες αυτές τις δραστηριότητες η κατάληξη αναμενόμενη και υπέροχη! Φιλοτεχνεί ο καθένας το πορτρέτο του με μοναδικό τρόπο.
Δεν είμαστε υπέροχοι;
Παρουσιάζουν τον εαυτό τους
Οικογένειες : Πόσο ίδιες και πόσο διαφορετικές.
Μια παρουσίαση με θέμα την οικογένεια έγινε αφορμή για πολλές ερωτήσεις. Ο καθένας μίλησε για την δική του οικογένεια. Συμπλήρωσαν τον πίνακα με τον αριθμό των μελών της οικογένειάς του. Πολλά κοινά αλλά και διαφορές. Τι πρέπει να έχουν όμως ΟΛΕΣ οι οικογένειες ; ΑΓΑΠΗ, ΦΙΛΙΑ, ΑΓΚΑΛΙΕΣ, ΥΓΕΙΑ… Γράψαμε τις λέξεις και τις βάλαμε στα σπίτια μας μαζί με την οικογένειά μας.
Έχουμε όλοι τους ίδιους φίλους;
Χρειάζονται οι φίλοι; Άλλο οι φίλοι και άλλο οι συμμαθητές ; Τι χρειάζεται να έχει ένας φίλος; Λέμε ναι σε όλες τις ιδέες των φίλων μας; Τι μου αρέσει να κάνω με τους φίλους μου; Πώς αντιδρώ σε μια σύγκρουση; Πολλές οι ερωτήσεις.
Ο Picasso και η Margaret –Πρόσωπα και συναισθήματα
Δραστηριότητα 1η:
«Ανταλλάσσοντας εικόνες- 1ο μέρος»
Κινητική δραστηριότητα και
δραστηριότητα παρατήρησης και
συζήτησης στην Ολομέλεια. Έμφαση σε
πρόσωπα, ομοιότητες διαφορές και ζωγραφίζω όπως ο Piicasso τα δικά μου παράξενα πρόσωπα.
Δραστηριότητα 2η:
«Ανταλλάσοντας εικόνες- 2ο μέρος»
Έμφαση σε στάσεις σώματος, εκφράσεις προσώπου, συναισθήματα, ομοιότητες διαφορές
να αναδειχθεί η αξία της διαφορετικότητας στη ζωή μας.
Να αναγνωρίσουν τα παιδιά ότι είναι σημαντικό να διαφέρουμε μεταξύ μας και πως όλοι μπορούμε να μάθουμε και να κερδίσουμε από τους άλλους
Να αναγνωρίσουν την αξία της διαφορετικής άποψης του καθενός Να υιοθετήσουν θετική στάση για ανοχή απέναντι στο διαφορετικό
Να συζητούν για τις διαφορές και να καταλήγουν σε συμπεράσματα σχετικά με την κοινά συναισθήματα και τις διαφορές των αιτίων που τις προκαλούν.
Ν , όπως Νοέμβριος!!! Το Φθινόπωρο στα καλύτερά του!!!!
Ωωωω!!!Τι υπέροχος φθινοπωρινός Νοέμβριος!!! Γεμάτος χρώματα φθινοπωρινά και συλλογές και φύλλα ….
Πλαστελινογράμματα έτοιμα να μας μιλήσουν …και ουράνια τόξα….
και σκατζοχοιράκια που πέφτουν σε νάρκη χειμερινή πάνω σε ζεστή φυλλοστρωμνή!!Σσσσσσσσσσ….
…αλλά και χαλουιν στιγμές με προσωποζωγραφιές….
…φυσικά με τιμή και δόξα για τους αγωνιστές του Πολυτεχνείου ….
Ήταν ένας υπέροχος Νοέμβριος!!!
Μυθολογία των εποχών: Κουλο-παίζουμε τον μύθο της Περσεφόνης και το Ρομποτικό Λουλούδι!!
Η Θεά Δήμητρα , η κόρης της, η Περσεφόνη , ένα όμορφο λουλούδι , Ο σκοτεινός Πλούτωνας , μια άμαξα , μια αρπαγή, ένας παγωμένος κόσμος, ο Δίας, μια διαταγή, ο Ερμής ,ένα πολύκαρπο φρούτο και μια συμφωνία είναι ο μύθος που είχαν οι αρχαίοι ‘Έλληνες για την εναλλαγή των εποχών!!! Κι εμείς τον διαβάσαμε, τον είδαμε , τον ζωντανέψαμε κουκλοπαίζοντας!!!
Και ενώ ο άνεμος είναι αυτός που κούναγε τα πέταλα του λουλουδιού της Περσεφόνης εμείς βρήκαμε έναν άλλο τρόπο να τα κάνουμε να κουνιούνται!! Κατασκευάσαμε το Ρομποτικό Λουλούδι!!! Μάλιστα!!! Το συναρμολογήσαμε βήμα-βήμα- του βάλαμε κινητήρα και το προγραμματίσαμε να κουνιέται!!!
Η πτώση του φύλλου που το έλεγαν Φρέντυ
Η πτώση του φύλλου που το έλεγαν Φρέντυ
Λέο Μπουσκάλια
…..Τώρα ο Φρέντυ ήταν ολομόναχος, το μόνο φύλλο που είχε απομείνει στο κλαδί. Τα χαράματα ο άνεμος πήρε τον Φρέντυ από το κλωνάρι του. Καθόλου δεν πόνεσε. Ένιωσε να πλέει ήρεμα, απαλά και αθόρυβα μέσα στο κενό, όλο προς τα κάτω.
Ο Φρέντυ έπεσε πάνω σ’ ένα σωρό από χιόνι. Κατά κάποιο τρόπο ένιωσε να είναι μαλακά, ακόμα και ζεστά. Σ’ αυτή τη νέα του θέση ήταν πιο άνετα από κάθε άλλη φορά. Έκλεισε τα μάτια του και κοιμήθηκε.
Χαιρετισμός Ψυχολόγου 2024-2025
Εκπαιδευτική δράση “Μάθηση μέσω Κοινωνικής Προσφοράς” (Service Learning)
Το νηπιαγωγείο μας, σε συνεργασία με το Εργαστήριο Αθλητικής Παιδαγωγικής και Διδακτικής Φυσικής Αγωγής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ), οργανώνει μία εκπαιδευτική δράση που εντάσσεται στο πλαίσιο της μεθοδολογίας “Μάθηση μέσω Κοινωνικής Προσφοράς” (Service Learning). Σκοπός της δράσης αυτής είναι η αλληλεπίδραση των φοιτητών/τριών με τα παιδιά του νηπιαγωγείου μέσα από δραστηριότητες άσκησης, κίνησης και παιχνιδιού, με στόχο την κατανόηση και την ενίσχυση της σωματικής και κοινωνικής ανάπτυξης των παιδιών. Επιστημονική υπεύθυνη της δράσης είναι η Επικ. Καθηγήτρια Ασπασία Δανιά, Διευθύντρια του Εργαστηρίου Αθλητικής Παιδαγωγικής και Διδακτικής Φυσικής Αγωγής του ΕΚΠΑ (email: adania@phed.uoa.gr)
Περιγραφή της Δράσης
Οι φοιτητές/τριες που θα συμμετάσχουν στο πρόγραμμα θα σχηματίσουν ομάδες των 3-5 ατόμων και θα σχεδιάσουν ένα πρόγραμμα κίνησης και παιχνιδιού κατάλληλο για παιδιά προσχολικής ηλικίας. Το πρόγραμμα αυτό θα εφαρμοστεί κατά τη διάρκεια τριών επισκέψεων στο νηπιαγωγείο μας, μία φορά κάθε μήνα (Νοέμβριος, Δεκέμβριος, Ιανουάριος), σε ώρες που θα εξυπηρετούν το σχολείο. Οι δραστηριότητες θα είναι προσαρμοσμένες στις ανάγκες και τις δυνατότητες των παιδιών και θα επικεντρώνονται στη δημιουργική κίνηση, τη σωματική δραστηριότητα και το παιχνίδι.
Σκοπός και Οφέλη της Δράσης
Η δράση αυτή στοχεύει:
- Να ενισχύσει την ανάπτυξη των κινητικών δεξιοτήτων των παιδιών.
- Να καλλιεργήσει την κοινωνική τους αλληλεπίδραση μέσα από ομαδικά παιχνίδια και δραστηριότητες.
- Να προσφέρει στους φοιτητές/τριες μία ευκαιρία να εφαρμόσουν στην πράξη τις θεωρητικές γνώσεις τους, προσφέροντας παράλληλα στην κοινότητα.
- Να προάγει την κατανόηση της έννοιας της κοινωνικής προσφοράς από τους φοιτητές/τριες, ενώ τα παιδιά θα έχουν την ευκαιρία να συμμετάσχουν σε διασκεδαστικές και παιδαγωγικά ωφέλιμες δραστηριότητες.
Για τη συμμετοχή των παιδιών στο πρόγραμμα, απαιτείται η γονική συναίνεση. Οι δραστηριότητες θα γίνονται πάντα υπό την επίβλεψη των νηπιαγωγών του σχολείου και των φοιτητών/τριών, με σεβασμό στις ανάγκες και την ασφάλεια των παιδιών. Η συμμετοχή είναι εθελοντική και δεν έχει κανένα κόστος.
Παίζοντας με το όνομά μου!
Το όνομά μας . Πόσο σημαντικό και μοναδικό είναι για τον καθέναν μας! Μας καθορίζει και δηλώνει την ταυτότητά μας από τη στιγμή που γεννιόμαστε. Γι’ αυτό πολλές, πολλές από τις πρώτες μέρες στο σχολείο μας είναι αφιερωμένες στο όνομά μας. Από αυτό ξεκινάνε όλα. Με το όνομά μας υπογράφουμε κάθε μέρα τις εργασίες μας, με αυτό δηλώνουμε την παρουσία μας στο σχολείο και φυσικά είναι το καλύτερο εργαλείο για να μπούμε στον κόσμο της ανάγνωσης και της γραφής.
Η Άννα η Φαγάνα, η ζαβολιάρα μάγισσα του σχολείου, όμως άρχισε αμέσως τα πειράγματα. Έκοψε από τα ονόματα όλων των παιδιών τα πρώτα γράμματα ,τα ανακάτεψε και τα έκανε γραμματοσαλάτα.
Η μουσική αρχίζει. Ποιος θα προλάβει να βρει το γράμμα του; Ευτυχώς, προς μεγάλη απογοήτευση της μάγισσας, όλοι τα κατάφεραν!
Και για επιβράβευση στο κουτί των εκπλήξεων μας περίμεναν πολλές, χρωματιστές πλαστελίνες. Τις αξιοποιήσαμε και να το αποτέλεσμα.
Μήπως τώρα ήρθε η ώρα να ζωντανέψουμε το γράμμα μας και να το κάνουμε να μοιάζει με αληθινό; Μαρκαδόροι, γραμμές, χρώματα και φαντασία. Πόσο περήφανοι νιώσαμε….
Τι και αν πέρασε το καλοκαίρι, εμείς συνεχίζουμε το ψάρεμα! καλάμια, καπέλα και φύγαμε… Ο χώρος της παρεούλας έγινε θάλασσα και εμείς πρέπει να ψαρέψουμε το ονοματόψαρό μας. Ένα το ψάρι, πολλές οι παγίδες. Όταν όμως είσαι καλός ψαράς τίποτα δε σε σταματά. Ο καθένας βρήκε το ψάρι με το όνομά του και κανείς δεν έμεινε νηστικός.
Φτάνει όμως η θάλασσα. Την επόμενη μέρα ξεκινήσαμε για μια βόλτα στο βουνό. Μια δυνατή βροχή μας χάλασε τα σχέδια. Πώς θα προστατευτούμε; Ευτυχώς στο δρόμο μας βρέθηκαν μερικά χρωματιστά σπίτια. Περίεργα σπίτια! Στη σκεπή τους έχουν ένα διαφορετικό γράμμα το καθένα. Μπορεί να μπει μέσα ΜΟΝΟ όποιος έχει αυτό το γράμμα πρώτο στο όνομά του. Για να δοκιμάσουμε . Θα μπούμε στο σωστό σπίτι;
Όλοι τοποθετούν το όνομά τους εκεί που πρέπει. Τα παρατηρούμε. Σε άλλα σπίτια υπάρχει συνωστισμός και σε άλλα ευρυχωρία. Μετράμε. Ποιο σπίτι έχει τους περισσότερους ενοίκους; Το σπίτι του Α.
Όμως επειδή όλοι οι καλοί χωράνε , τα παιδιά πρότειναν να πάρουν στο σπίτι τους και ένα ζωάκι που να ταιριάζει το γράμμα του με το δικό τους. Μας δυσκόλεψε το σπίτι του ΝΤ, αλλά δεν πειράζει. Βρήκαμε μία ντομάτα.
…και να το Γραμματοχωριό μας….
Συγκρίνουμε τα ονόματα και βλέπουμε ότι άλλα είναι πιο μεγάλα και άλλα πιο μικρά. Μετράμε και τα τοποθετούμε στον σωστό πίνακα.
Μετά τη θάλασσα και το βουνό σειρά έχει τώρα ο αέρας. Να φτάσουμε μέχρι τον ουρανό; Πώς; Οι προτάσεις πολλές. Μας κερδίζει η ιδέα του αερόστατου.
Τα αερόστατα όμως δε θα ταξιδέψουν άδεια. Θα πάρουν μαζί τους και τα ονόματά μας. Θυμόμαστε πόσα γράμματα χρειάζεται ο καθένας. Συνθέτουμε το όνομά μας και … ΚΑΛΟ ΤΑΞΙΔΙ!!!
Νέος Κύκλος Σεμιναρίων Γονέων του Κέντρου Πρόληψης Εξαρτήσεων ”ΗΛΙΟΣ”
Αγαπητοί γονείς σας ενημερώνουμε για τον Νέο Κύκλο Σεμιναρίων Γονέων με παιδιά στην προσχολική ηλικία που διοργανώνει το Κέντρο Πρόληψης ”ΗΛΙΟΣ”.
Έναρξη: Τρίτη 05 Νοεμβρίου 2024 και Ώρες 11:00 – 12:30.
Τα σεμινάρια απευθύνονται στους γονείς νηπίων των παιδικών σταθμών και των νηπιαγωγείων της Νέας Σμύρνης και του Αγίου Δημητρίου, θα έχουν διάρκεια 10 εβδομαδιαίων συναντήσεων και θα πραγματοποιούνται κάθε Τρίτη πρωί στο χώρο του Κέντρου Πρόληψης ΗΛΙΟΣ (Ομήρου 60, Νέα Σμύρνη).
Στόχος των σεμιναρίων είναι να βοηθηθούν οι γονείς στο να κατανοήσουν βαθύτερα τις ψυχικές και συναισθηματικές ανάγκες των παιδιών της προσχολικής ηλικίας, διευκολύνοντας τη δημιουργία ενός υποστηρικτικού πλαισίου που ενισχύει την ασφάλεια και την αυτονομία του παιδιού τους και προάγει την υγιή ψυχοσυναισθηματική του ανάπτυξη.
Μπορείτε να δηλώσετε τηλεφωνικά την συμμετοχή σας στο 210-9336031 ή στέλνοντας email στο kpilios@otenet.gr έως και Παρασκευή 01 Νοεμβρίου 2024.
Εισηγητής: Κωνσταντίνου Ευάγγελος, Κοινωνικός Ψυχολόγος (MSc), Ψυχαναλυτικός Ψυχοθεραπευτής, Επιστημονικός Υπεύθυνος Κέντρου Πρόληψης ΗΛΙΟΣ