4o ΕΡΓΑΣΤΗΡΙO ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ 2024-2025: ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Κλιματική αλλαγή-Φυσικές καταστροφές, Πολτική Προστασία Προστάτεψε το δάσος-είναι πηγή ζωής

Βασικός σκοπός του προγράμματος είναι η ευαισθητοποίηση, η εκπαίδευση και η αλλαγή συμπεριφοράς των μαθητών/τριών σε θέματα που αφορούν το περιβάλλον και συγκεκριμένα στο δασικό οικοσύστημα. Τα δάση διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στη μείωση του κινδύνου φυσικών καταστροφών, όπως πλημμύρες, ξηρασίες, κατολισθήσεις και άλλα ακραία γεγονότα. Σε παγκόσμιο επίπεδο, τα δάση μετριάζουν την κλιματική αλλαγή μέσω δέσμευσης άνθρακα, συμβάλλουν στην ισορροπία οξυγόνου, διοξειδίου του άνθρακα και υγρασίας στον αέρα. Οι επιμέρους στόχοι του προγράμματος είναι: η ανάδειξη των σχέσεων και αλληλεπιδράσεων φυσικού και ανθρωπογενούς περιβάλλοντος, ο εντοπισμός των ανθρώπινων δραστηριοτήτων που υποβαθμίζουν ή απειλούν το φυσικό περιβάλλον και η ανάδειξη προληπτικών μέτρων, μέσα από διαδικασίες επίλυσης προβλήματος, διερευνητικής μάθησης, αρχές διαφοροποιημένες διδασκαλίας και περιγραφικής αξιολόγησης. Το πρόγραμμα επίσης ενθαρρύνει τη συνεργασία μεταξύ μαθητών, εκπαιδευτικών, γονέων, της τοπικής κοινωνίας καθώς και τη συνεργασία με ειδικούς επιστήμονες για την επίτευξη αποτελεσματικής περιβαλλοντικής δράσης.

1ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ : «Τι γνωρίζω για το δάσος».

Με αφορμή ένα βιβλίο που προστέθηκε στην δανειστική μας βιβλιοθήκη και αφορούσε την ιστορία ενός δέντρου σε ένα δάσος άρχισε μια συζήτηση για το τι είναι δάσος με στόχο τα παιδιά να εκφράσουν τις πρότερες γνώσεις τους ή τις υποθέσεις τους σχετικά με το θέμα  «Δάσος».

Έγινε καταγραφή των ιδεών.

20250506 121437

Προβάλλονται βίντεο με εικόνες από διάφορα δάση και ακούμε μουσική με ήχους του δάσους. Τα παιδιά ξαπλώνουν κλείνουν τα μάτια τους και φαντάζονται  ένα δάσος, σκέφτονται σε τι μας βοηθάει , από τι κινδυνεύει και το αποδίδουν  στο χαρτί τους.

20250506 12161920250610 12524220250610 12531320250506 121852

 

2ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ : «Ποιος άλλος μένει στο δάσος;»

Τους κατοίκους του δάσους ζώα, έντομα, πουλιά ,ερπετά τους γνωρίζουμε μέσα από διάφορα ντοκιμαντέρ, παρουσιάσεις, διαδικτυακά παιχνίδια, αινίγματα και παραδοσιακά παιχνίδια όπως «Λύκε- λύκε είσαι εδώ;» , «Αλεπού, κυρά αλεπού τι ώρα είναι;» , «Περνά-περνά η μέλισσα» .

20250610 124947 20250610 125009 20250610 125048

20250521 112728 20250521 112714

20250610 124230 20250610 124300

3o ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ : «Μικροί εξερευνητές »

Μια μικρή βόλτα πίσω από την αυλή του σχολείου

20250515 111941

δίνει την ευκαιρία όχι μόνο  να παρατηρήσουμε από κοντά πώς είναι κάποια δέντρα,  να μαζέψουμε φύλλα, κλαδάκια και καρπούς, αλλά και να ακούσουμε τα μυστικά τους . Χωριζόμαστε σε ομάδες και πάμε να φέρουμε σε πέρας το έργο που η κάθε μία αναλαμβάνει.

20250515 112726 1

Η ομάδα που μας μετέφερε τα μυστικά των δέντρων είχε την ιδέα να τα γράψουμε για να μην τα ξεχάσουμε.

20250610 125127         20250610 125153

Και επειδή αυτή η δραστηριότητα είχε πολύ ενδιαφέρον παίζουμε ένα παιχνίδι ρόλων όλοι μαζί. Κάποια παιδιά γίνονται δέντρα και κάποια δημοσιογράφοι. Οι δημοσιογράφοι προετοιμάζουν τις ερωτήσεις τους και πάνε να πάρουν συνέντευξη από τα δέντρα.

20250515 091156 20250515 090619 20250515 090702

 

Με αφορμή το βιβλίο της Αλεξάνδρας Μεριανού και του Νικόλα Γαλανού « Το δέντρο που ήθελε να ταξιδέψει τίθεται η ερώτηση : Αν ήμασταν δέντρα πού θα θέλαμε να ταξιδέψουμε και γιατί;

20250610 123927 1   20250610 123905 1

 

4ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ :«Το δάσος ο πιο καλός μας φίλος, απειλείται».

Παρακολουθούμε  βίντεο, παρατηρούμε εικόνες σχετικά με τους κινδύνους που απειλούν το δάσος

Έγγραφο1

και μελετάμε τον κατάλογο του καλού επισκέπτη στο δάσος.

PINAKES ANAFORAS TI MAS PROSFEREI TO DASOS Selida 4

5ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ : « Προσκαλούμε την Πυροσβεστική Υπηρεσία »

Στην ολομέλεια οι μαθητές/τριες, εκφράζουν την επιθυμία να έρθουν σε επαφή με την Πυροσβεστική Υπηρεσία, να καλέσουν έναν Πυροσβέστη ή να οργανώσουν και μια επίσκεψη στην Πυροσβεστική Υπηρεσία. Θέτονται τα ερωτήματα : Με ποιόν τρόπο θα τον καλέσουμε; Θα του στείλουμε μια επιστολή ή μια πρόσκληση; -Τι θα θέλαμε να ρωτήσουμε τον Πυροσβέστη;

Αφού έγινε η κατάλληλη προετοιμασία ήρθε στο σχολείο με τον εξοπλισμό του ένας αληθινός πυροσβέστης, ο μπαμπάς μιας μαθήτριας .

20250522 110910

 

Αποτυπώθηκαν οι εντυπώσεις από αυτή την επίσκεψη,

20250610 124516 20250610 124438

η εκμάθηση των αριθμών έκτακτης ανάγκης

20250610 124549

και οι ενέργειες που κάνω αν κινδυνεύσω από φωτιά.

20250610 124632

Πώς σκέφτομαι ένα δάσος πριν και πώς μετά από μια πυρκαγιά;

20250610 124127     20250610 124032

 

6ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ : « Μια γιορτή γεμάτη μηνύματα».

20250612 073749 20250612 073638 20250612 073658

 

Θεματική συνάντηση “Η μετάβαση από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό”

metavasiΣτα πλαίσια του σχεδίου δράσης 2024-2025 για την ΟΜΑΛΗ ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΤΩΝ ΝΗΠΙΩΝ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ με τίτλο “Μεγαλώνω -μεγαλώνω και προς το Δημοτικό Σχολείο τα φτερά μου απλώνω!!!” που εκπονείται με διάφορες δράσεις  φέτος, σας ενημερώνουμε ότι η  Κα Ηλέκτρα Αναγνωστοπούλου, ψυχολόγος του σχολείου σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς  προσκαλούν τους γονείς των νηπίων την Τετάρτη 28 Μάϊου 2025  στις 17:30 σε συνάντηση  με θέμα:

“Η μετάβαση από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό . Μια αλλαγή για μικρούς και μεγάλους – ο ρόλος των γονέων”

“Τι να περιμένουμε από την προσαρμογή;”

“Πώς θα εξελιχθούν οι σχέσεις και οι φιλίες;”

“Με τη μελέτη τι θα κάνουμε;”

Αυτά είναι μερικά από τα ερωτήματα που απασχολούν τους γονείς των νηπίων, καθώς βρίσκονται στο κατώφλι της αλλαγής από την προσχολική αγωγή στη δημοτική εκπαίδευση. Κατά την περίοδο αυτή, ολοκλήρωσης από τη μια και μετάβασης από την άλλη, χρειάζεται να ληφθούν υπόψη μια σειρά από παράγοντες που επιδρούν:

  • Στο παιδί:

– η μαθησιακή ετοιμότητα

– το επίπεδο αυτονομίας / ανεξαρτησίας

– η δυνατότητα προσαρμογής / ένταξης

– οι επικοινωνιακές δεξιότητες

– το σχετίζεσθαι με τους συνομηλίκους και με τους ενήλικες

  • Στους γονείς / οικογένεια:

– οι αξίες & προσδοκίες εντός του οικογενειακού συστήματος

– η συναισθηματική στάση απέναντι στην αλλαγή

– το γονεϊκό στυλ διαπαιδαγώγησης

– η δυνατότητα εξωτερικής υποστήριξης

  • Στο εκπαιδευτικό περιβάλλον:

– οι παράγοντες και οι αρχές της διεργασίας μάθησης

– η προσωπικότητα του εκπαιδευτικού

– οι παροχές και οι αρχές του σχολικού πλαισίου

– η δυνατότητα υποστήριξης (μαθησιακής, κοινωνικο-συναισθηματικής κ.α.)

Στη θεματική συνάντηση θα αναπτύξουμε τις παραπάνω παραμέτρους, στοχεύοντας σε μια καλή προετοιμασία των γονέων, για την επικείμενη μετάβαση στο δημοτικό. Παράλληλα θα υπάρχει χρόνος για επεξεργασία ερωτημάτων και προβληματισμών.

Η συνάντηση απευθύνεται  στους γονείς των νηπίων και θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 28 Μάϊου 2025  στις 17:30

Σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων για την συμμετοχή σας.

 

Ολοκλήρωση των εγγραφών για το σχ έτος 2025-2026

Για την ολοκλήρωση των εγγραφών των  προνηπίων για το σχ έτος 2025-2026 οι γονείς/κηδεμόνες  μπορούν να επισκέπτονται το σχολείο καθημερινά από 05-09 ΜΑΊΟΥ 2025  και ώρες 11:00-12:00 και να προσκομίζουν :

1)Το βιβλιάριο υγείας του μαθητή/τριας, ή προσκόμιση άλλου στοιχείου, στο οποίο φαίνεται ότι έγιναν τα προβλεπόμενα εμβόλια.

2) Το Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή (Α.Δ.Υ.Μ.) , το οποίο συμπληρώνεται από τον παιδίατρο. Μπορείτε να το κατεβάσετε στο σύνδεσμο: adym_deltio_kai_fyllo_exetasis_2014

3) Το Ατομικό Πληροφοριακό Δελτίο Μαθητή που συμπληρώνεται από τους γονείς με μερικές βασικές πληροφορίες για την πρώτη γνωριμία των εκπαιδευτικών με το παιδί.

Μπορείτε να το βρείτε εδώ : ATOMIKO DELTIO

4) Στην περίπτωση μαθητών/τριών με αναπηρία ή άλλες ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες οι γονείς/κηδεμόνες συνυποβάλλουν την γνωμάτευση από το ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. (εφόσον υπάρχει). Επισημαίνεται ότι η γνωμάτευση αυτή δεν αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής του μαθητή/τριας στο Νηπιαγωγείο, διευκολύνει όμως την οργάνωση για την υποστήριξη μαθητών με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες

Για οποιαδήποτε πληροφορία βοήθεια ή συνεννόηση, οι γονείς μπορούν να επικοινωνούν με το σχολείο, 2109732852

Η προσέλευση των γονέων θα γίνεται μόνο από την είσοδο του σχολείου επι της Αγίου Βασιλείου

3o ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ 2024-2025: Δημιουργώ και καινοτομώ -Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία .STEM Εκπαιδευτική Ρομποτική

Στις μέρες μας, το πρόβλημα της διαχείρισης των σκουπιδιών απασχολεί και προβληματίζει τις σύγχρονες κοινωνίες γιατί αποτελεί σημαντικό παράγοντα υποβάθμισης του περιβάλλοντος.

Η καλλιέργεια της περιβαλλοντικής συνείδησης και η υιοθέτηση στάσεων προστασίας του περιβάλλοντος είναι βασική προτεραιότητα στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Το σχολείο με τον εκπαιδευτικό και παιδαγωγικό του ρόλο έχει στόχο την γνώση, την καλλιέργεια στάσεων και δεξιοτήτων .

1ο Εργαστήριο : Διαχείριση των απορριμμάτων, συλλογή και ταξινόμησή τους.

Οι μαθητές ομαδοποιούν τα υλικά κα τα καταμετρούν. Κάνουν πρόσθεση και σύγκριση. Κάνουν σύγκριση βάρους και μελετούν τον κόσμο γύρο τους κατανοώντας τα υλικά από τα οποία είναι κατασκευασμένα τα αντικείμενα που τους περιβάλλουν.

Παρουσιάζονται στους μαθητές φωτογραφίες που παρουσιάζουν το πρόβλημα της διαχείρισης των απορριμμάτων γύρω μας στη γειτονιά που μένουνε και διαπιστώνουμε ότι σε αρκετά σημεία συναντάμε πεταμένα σκουπίδια κάτω στα πεζοδρόμια, στους δρόμους ακόμα και στην αυλή του σχολείου μας .archeio lhpshs 1 archeio lhpshs

Αναγνωρίζουμε το πρόβλημα και καταλήγουμε ότι επειδή κάποιοι άνθρωποι δεν προσέχουν το περιβάλλον και δεν ρίχνουν τα απορρίμματά τους στους κάδους, μπορούμε να  βοηθήσουμε φτιάχνοντας ένα ρομπότ που να εντοπίζει τα ανακυκλώσιμα υλικά και να τα μεταφέρει στους κάδους ανακύκλωσης.

Αναγνωρίζουμε μέσα από διάφορα βίντεο, το σήμα της ανακύκλωσης και με ποιο τρόπο αυτή πρέπει να γίνεται.

Οι μαθητές/τριες φέρνουν από το σπίτι τους συσκευασίες τροφίμων. Η κάθε ομάδα συγκεντρώνει τις συσκευασίες και φτιάχνουν τους δικούς τους κάδους για να γίνει ο διαχωρισμός των υλικών ,«χαρτί», «μέταλλο», «πλαστικό», «γυαλί», «οργανικά».

 

306194d0 e595 42e1 96b5 754dbd347981 de92ff74 f1fc 4c80 a6ab 076f7c7de6e7 add7f71d ca58 4f3c b793 b7c5899f1c00 cd28b3d3 57c1 4f44 b2ca ff1e0e3256e4

20250403 092023  20250328 084613   20250328 090253 20250328 090316 20250328 090431 20250328 090446 20250328 090555 20250401 094207

20250404 080128

και φυσικά κατασκευάζει και οδηγεί  ο καθένας το δικό του φορτηγό ανακύκλωσης

20250404 075652 20250404 075639 Antigrafh 20250404 075340

10a3dc09 cb2a 4f7e 8554 11c1a69231ec 7842b18e 5cea 4a0d 9d4f 02b8025dafde

 

 

2ο Εργαστήριο :Κατασκευές με επαναχρησιμοποίηση υλικών.

Μήπως μπορούμε να κάνουμε και κάτι άλλο με όλες αυτές τις συσκευασίες που δεν χρειαζόμαστε; Οι ιδέες πολλές, αλλά για να πραγματοποιηθούν χρειαζόμαστε και τους γονείς.

Τα παιδιά δούλεψαν στο σπίτι.  Το αποτέλεσμα καταπληκτικό!!! Οι παρουσιάσεις άψογες!!!

20250403 121438 20250403 094851 20250403 095230 20250403 115952 20250403 120519

20250428 080655 20250404 095702 20250403 121438 1 20250403 115952 20250403 095230 20250403 094851 20250403 121438 20250404 092900 20250404 092816 20250403 124847 11ea96f0 3974 483a a5ac 9b3b5654f3cd 54a06884 72f3 4aaa a19a db1c045c0b9c175e82f7 7240 4428 86e1 d29f6380e296a13a6cf3 f2cc 45ca 9c02 6195da7ecfab d0d6452c ef69 468c b94e 3c6a8415065a

3ο Εργαστήριο: Επεξεργασία του βιβλίου της Κατρίνα Τσάνταλη « Μια θάλασσα πλαστικά».

Ερωτήσεις: Τι συμβαίνει στην θάλασσα; Τα ψάρια έχουν κάτι που τους δυσκολεύει; Γιατί; Πώς μπορεί να νιώθουν;
Βήμα 2ο : Ανάγνωση του παραμυθιού. Ερωτήσεις τι συνέβη στην ιστορία; Ποιο ήταν το πρόβλημα; Πώς ένιωθαν οι ήρωες; Τι λύση βρήκαν ; Τι πρέπει να κάνουμε για να είναι καθαρές οι θάλασσες; ( Ανακύκλωση)
Βήμα 3ο : καλούμε τα παιδιά να συλλέξουν τα σκουπίδια από την αυτοσχέδια θάλασσα και να τα διαχωρισουν για ανακύκλωση. Τότε μετράμε πόσα σκουπίδια έχουμε ανά κατηγορία.
Βήμα 4ο θεατρικό παιχνίδι: Διαθέτουμε πλαστικοποιημένες εικόνες με τα ζωάκια της ιστορίας και ένα μαρκαδόρο για μικρόφωνο. Ένα παιδάκι κάνει τον δημοσιογράφο και τα υπόλοιπα αναλάβουν να γίνουν ένα από τα ζωάκια ήρωες και να απαντήσουν στις ερωτήσεις του πχ Ποιο είναι το πρόβλημα σου ; Πώς ένιωσες γι’αυτό; Βρέθηκε λύση; Πώς ένιωσες όταν λύθηκε το πρόβλημα σου;
Ολοκλήρωση δραστηριότητας: Συζήτηση σχετικά με την σημασία της ανακύκλωσης για την θαλάσσια ζωή και για τους ανθρώπους. Εμείς τι μπορούμε να κάνουμε; Ενδεχομένως μια αφίσα ευαισθητοποίησης για τους μεγάλους.

20250401 112815 20250401 11111720250401 11413520250401 11410620250401 11412020250401 11551720250401 115604 20250401 12193120250401 12193420250401 12193920250401 12194520250403 114613      d5100e98 b7ca 48d6 bbd0 18984309d521 1

 

4ο Εργαστήριο: Προγραμματισμός του ρομπότ Beebot. Συλλογή και απόθεση ανακυκλώσιμων υλικών .

Οι μαθητές/τριες ανακαλούν τις γνώσεις που έχουν για τα ανακυκλώσιμα υλικά. Σχεδιάζουν την πόλη τους και τοποθετούν πάνω στην πίστα τα κτήρια και τις εικόνες από τα ανακυκλώσιμα απορρίμματα.  Αρχίζουν να προγραμματίζουν το ρομπότ και να το οδηγούν σε συγκεκριμένες θέσεις.

20250403 123904 20250403 123920 20250403 124007 20250403 124832

d1816f9f 8d2d 4b75 9626 347d50762562 8ce095c2 f7a5 41ad b82e 49d37eb082b2 42b9ad22 e989 4cf5 a9bd 25a5383aaf37 1 42b9ad22 e989 4cf5 a9bd 25a5383aaf37

Δράσεις Ενεργού Πολίτη 2025-Το Δεντρόσπιτο και τα ζωάκια των Δικαιωμάτων

prota 12 1 prota 12Στα πλαίσια του προγράμματος ΕΝΕΡΓΟΥ ΠΟΛΙΤΗ 2025 στην θεματική  ενότητα, που του 10ου Στόχου Βιώσιμης Ανάπτυξης (ΣΒΑ) “Λιγότερες Ανισότητες” είχαμε την χαρά και την τιμή να υποδεχτούμε στο σχολείο μας τον Κο Γιώργο Μόσχο, νομικό, πρώτο Συνήγορο του Παιδιού στην Ελλάδα (2003-2018), εκπαιδευτή ενηλίκων, εμψυχωτή θεατρικών ομάδων με νήπια και παιδιά και ιδρυτικό μέλος της Πρωτοβουλίας για το Άρθρο 12 (ΠΡΩΤΑ.12). και τους συνεργάτες του θεατροπαιδαγωγούς μαζί με όοοολη την παρέα! Τα …ζωάκια των δικαιωμάτων  που με βιωματικό και ευχάριστο τρόπο μας έφεραν κοντά και μας εξοικείωσαν  με τα δικαιώματα του παιδιού, όπως έχουν κατοχυρωθεί στη Διεθνή Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού (ν. 2101/1992).

Που με τις  μικρές ιστορίες τους και τα  τραγουδάκια τους μας βοήθησαν να συμμετέχουμε σε διεργασίες διαλόγου και λήψης αποφάσεων για θέματα που σχετίζονται με τη συνύπαρξη ,την ανάπτυξη δεξιοτήτων επικοινωνίας, συνεργασίας και υπευθυνότητας των παιδιών. Δηλ των δεξιοτήτων των  δημοκρατικών ενεργών πολιτών!

Και θα συνεχίσουμε με περισσότερες δράσεις σύντομα!!!!

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ/ΔΗΜΟΤΙΚΟ για το σχολικό έτος 2025-2026

εικονα εγγραφες 1

Οι αιτήσεις εγγραφών στα δημόσια Νηπιαγωγεία γενικής εκπαίδευσης, για το σχολικό έτος 2025-2026 θα πραγματοποιηθούν από 5 έως 24 Μαρτίου 2025. Εγγραφές μετά την 24η Μαρτίου θεωρούνται εκπρόθεσμες και χρειάζονται την έγκριση του/της Διευθυντή/ντριας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, όπως τούτο ορίζεται στην παρ. 6 του άρθρου 6 του ΠΔ 79/2017 (Α΄109).
Την ηλεκτρονική αίτηση εγγραφής υποβάλουν οι γονείς/ κηδεμόνες για το δημόσιο Νηπιαγωγείο, που ανήκει το νήπιο – προνήπιο, βάσει της διεύθυνσης κατοικίας τους, σύμφωνα με τα όρια της σχολικής περιφέρειας του Νηπιαγωγείου, μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης στην ηλεκτρονική Διεύθυνση: http://proti-eggrafi.services.gov.gr

Για το σχολικό έτος 2024-2025 στα Νηπιαγωγεία εγγράφονται παιδιά, που την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής συμπληρώνουν την ηλικία των τεσσάρων (4) ετών (έτος γέννησης 2020).

ΠΡΟΣΟΧΗ: Τα προνήπια που ήδη φοιτούν στο σχολείο, εγγράφονται αυτόματα στο νήπιο και δεν απαιτούνται εκ νέου ενέργειες από τους γονείς.
Δείτε την εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘΑ εδώ:  

Δείτε τα όρια του 4ου Νηπιαγωγείου εδώ

Για την εγγραφή των νηπίων στο Δημοτικό απαιτείται και  η ΒΕΒΑΙΩΣΗ ΦΟΙΤΗΣΗΣ που θα παραλάβετε από το σχολείο. 

Πληροφορίες  για την εγγραφή στο ΔΗΜΟΤΙΚΟ  εδώ

Από 5/03/2025 θα παραλαμβάνετε από το σχολείο την ΒΕΒΑΙΩΣΗ ΦΟΙΤΗΣΗΣ

2o ΕΡΓΑΣΤΗΡΙO ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ 2024-25 “Τον Κ.Ο.Κ αγαπώ. Με ασφάλεια κυκλοφορώ!”

Η προσχολική ηλικία αποτελεί την πιο κρίσιμη ηλικία στη ζωή του ατόμου και τον θεμέλιο λίθο για την προετοιμασία ενεργών πολιτών. Κύριος σκοπός του προγράμματος  είναι να γνωρίσουν τα παιδιά τον κώδικα οδικής κυκλοφορίας, τον τρόπο με τον οποίο κινούνται τα οχήματα και οι πεζοί, να κατανοήσουν τους κανόνες της οδικής συμπεριφοράς και να αναπτύξουν δεξιότητες ασφαλούς μετακίνησης, αντίληψης και αντιμετώπισης των κινδύνων του δρόμου. Η Κυκλοφοριακή Αγωγή αποτελεί μία από τις κύριες στρατηγικές της οδικής ασφάλειας και ανήκει στα τέσσερα Ε: Education (Εκπαίδευση), Enforcement (Επιβολή), Engineering (Μηχανική), Emergency Systems (Συστήματα Έκτακτης Ανάγκης). Τα παιδιά κυκλοφορούν στον δρόμο ως πεζοί, ως επιβάτες αλλά και ως οδηγοί. Για αυτό πρέπει να τα βοηθήσουμε να αξιοποιήσουν όσο καλύτερα γίνεται κάθε ευκαιρία που τους δίνεται και να εξοικειωθούν με τους Κανόνες Οδικής Ασφάλειας. 

1 Εργαστήριο :«Το Συμβούλιο της τάξης» 

Μέσα από την συζήτηση με την ολομέλεια της τάξης ανιχνεύουμε τις γνώσεις και τις εμπειρίες των παιδιών για
το θέμα της οδικής κυκλοφορίας και ασφάλειας. Ξεκινώντας με ερωτήσεις για τον τρόπο που ο καθένας έρχεται στο σχολείο , τι πρέπει να προσέχει, για πιο λόγο , ποιος το καθορίζει αυτό και ποιους αφορά φτιάχνουμε ένα στατιστικό πίνακα που ο καθένας σημειώνει το μέσο που έρχεται στο σχολείο,    γίνεται ατομική ζωγραφική απεικόνιση .

20250127 124515       2fe087b2 64f1 41e3 b3cf 59aeb4006813 1 1

γίνεται ατομική ζωγραφική απεικόνιση

20250128 121559 20250128 12170320250128 121407 20250128 121751    ddc63e3b 5dae 4603 92d7 f4030a5a8753

και σχολιάζουμε εικόνες με καταστάσεις που αφορούν πεζούς ,οδηγούς και επιβάτες

ΕΙΚΟΝΕΣ ΓΙΑ ΣΥΖΗΤΗΣΗ 3 ΕΙΚΟΝΕΣ ΓΙΑ ΣΥΖΗΤΗΣΗ 1 ΕΙΚΟΝΕΣ ΓΙΑ ΣΥΖΗΤΗΣΗ 2

2ο Εργαστήριο : «Αποκωδικοποιώντας τον Κώδικα»

Με τη βοήθεια του βιβλίου του κυρίου Κ.Ο.Κ fc9fe00e 069a 4630 876a eaceba455bd6μαθαίνουμε
τα σήματα και συζητάμε για την χρησιμότητά τους. Προσπαθούμε να ερμηνεύσουμε τα σήματα που βλέπουμε
μαθαίνοντας ποιο χρώμα σημαίνει απαγορεύεται και ποιο επιτρέπεται.

20250129 111431 20250129 111512 20250129 111526 20250129 111548 20250129 112156 20250129 112245 20250129 113239

Την ομαδική ταξινόμηση ακολουθεί για εμπέδωση ανάλογη ατομική εργασία .

20250129 115302 20250129 115255 20250129 115250 20250129 121110

Μπορούμε να κάνουμε και μεγάλα σήματα σαν τα αληθινά.

20250207 085242 20250207 085154

Μας άρεσαν τόσο πολύ  τα σχήματα που  τα βάλουμε και στο ελεύθερο παιχνίδι μας .

3b969e96 99a4 4c6f 9159 65e60f2289b2

Ο κύριος Κ.Ο.Κ. όμως μας έμαθε και ένα τραγούδι . Το διαβάσαμε προσεκτικά και το ζωγραφίσαμε.

20250128 12175120250128 121703

Πόσα πολλά σήματα  γνωρίσαμε! Ας διαλέξουμε κάποιο ή κάποια αγαπημένα!

20250203 123958 20250203 123848

Και οι ερωτήσεις δε σταματούν.

-Ποια είναι τα χρώματα του φωτεινού σηματοδότη για τα
οχήματα;
– Tι σχήμα έχουν;
-Τα φανάρια που αφορούν του πεζούς, απεικονίζουν δύο
ανθρωπάκια, τον Σταμάτη (Κόκκινο) και τον Γρηγόρη
(Πράσινο). Τι σηματοδοτούν;

Ας τα κατασκευάσουμε για να διαχειριστούμε την κυκλοφοριακή συμφόρηση που συχνά λαμβάνει χώρα στις τάξεις μας.

20250131 105236 0 02 05 1ae124ecfb9f1cc7702b98ec956565ae9e6d515c75f0bf28983a86a81884fa98 56210b5888bc07d3 0 02 05 223ad03b2882000d43958f86e9f570918a2e87c51853a704f3437d6e38efffc0 8f0631ae15bbd936 0 02 05 7382aeb35e71031ff2ad7209d794e07856364a0440bd62d8999ea9361c425724 697b6af00295bd60

 

3ο Εργαστήριο: «Η σημασία των κανόνων»

Συζητάμε με την ομάδα για τη συμπεριφορά μας στο δρόμο ως πεζοί και τους κανόνες που πρέπει να ακολουθούμε, πριν διασχίσουμε το δρόμο.
Καταγράφουμε τους κανόνες σε ένα χαρτί.

20250204 092712 20250204 092651 20250204 123008

και φυσικά του εφαρμόζουμε…

20250203 121800 20250203 121710 20250203 121504 20250203 121411   0d15e787 80ab 4cfb a877 2e45e29fe7e1 4a3b56ee 676f 4cdc a545 906a6a64bb55 9d38e21e 0549 4aa8 9558 06413f2d9eca9676264c c4ce 4064 9f20 945a5902c408

Εκτός από πεζοί όμως είμαστε και οδηγοί και μάλιστα οδηγοί ποδηλάτων!

Είδαμε σε βίντεο το παραμύθι: Ο Φίλος μου ο Ποδηλατάκιας.
Συγγραφέας: Κατερίνα Βαϊμάκη.

Το παραμύθι μας δίνει την αφόρμηση για να κάνουμε εννοιολογικές προεκτάσεις και να διατυπώσουμε ερωτήματα.
-Τι πρέπει να κάνουμε όταν οδηγούμε ποδήλατο;
-Ποιόν εξοπλισμό πρέπει να έχουμε;
-Υπάρχουν επαρκείς ποδηλατοδρόμοι στην πόλη μας;
-Υπάρχει πάρκο κυκλοφοριακής Αγωγής στην πόλη μου;

και φυσικά φτιάχνουμε με διάφορα υλικά τα δικά μας ποδήλατα ακούγοντας μελοποιημένο το ποίημα του Οδυσσέα Ελύτη «Η ποδηλάτισσα» με την Αφροδίτη Μάνου και  το τραγούδι «Το ποδήλατό μου» με τον Κώστα Μακεδόνα.

20250207 094739 20250207 094653 20250207 094544 20250207 094507 20250207 123407   b3e72f9d b379 4398 a586 d392e3e0c029     b8b679aa 03f5 4d0a 94e8 86e492f314a9

4ο Εργαστήριο: «Αν ήταν αλλιώς..»

 

Στη συνέχεια ζητάμε από τα παιδιά να γίνουν εξερευνητές των δρόμων και με τη συνεργασία των γονιών να φωτογραφίσουν ή να  ζωγραφίσουν τα σήματα κυκλοφορίας που συναντάνε στην διαδρομή από το σπίτι για το σχολείο μας.

Φέρνουνε τις εργασίες στο σχολείο και τις
κοιτάμε . Όποια σήματα δεν τα ξέρουμε
ψάχνουμε να βρούμε τη σημασία τους.
-Μήπως θα έπρεπε να υπάρχουν και άλλες πινακίδες που να
ειδοποιούν για κάτι που δεν έχει προβλεφθεί;
-Έχει δοθεί μέριμνα για τα παιδιά που θα ήθελαν να έρθουν
στο σχολείο με το ποδήλατο;
-Υπάρχουν διαβάσεις πεζών;
-Οι φωτεινοί σηματοδότες επαρκούν;
Ας σκεφτούμε..

20250219 074036 20250219 074136

5ο Εργαστήριο: «Τα χρώματα των φαναριών»

Χωριζόμαστε σε ομάδες και αναλαμβάνουμε δράση. Στην αυλή του σχολείου θα χαραχτούν αυτοκινητόδρομοι, πλατείες, διαβάσεις πεζών 0 02 05 7c9be30f5d8f794f5476f6a5d2f147e1a7ca71abfaa7d9739ed1725e4342c776 298da1290439dbd7 0 02 05 6ec65c8e24a366fa83025328887c9f724c268114c2c7497291b66d70835f691b b6c6125ace2dd790  

με σήματα και φανάρια.

0 02 05 223ad03b2882000d43958f86e9f570918a2e87c51853a704f3437d6e38efffc0 8f0631ae15bbd936 120250131 105236 1

Η ομάδα των οδηγών περιμένει με τα διπλώματα οδήγησης στα χέρια

20250214 073807 20250214 073636 0 02 05 e421b999c6142af6b9b853ceefd0f5219dba8bcc50380226738a6870602b2653 ef30537171020ddc 1  0 02 05 8eb2bae534d92f106e619e72da5e9ec6e937cb29b07958da9f684e87f8ad891c 2d196b6e22f1978f   0 02 05 a242fcc9539afcfcc5e068ae93d19ca24c3cdd6d9cc1aed9a8e67ee1f89543a1 43498461afe7c632 

οι τροχονόμοι ελέγχουν και σε περίπτωση παραβάσεων δίνουν κλήσεις

0 02 05 a922bc9ea1de1d135be85957cc194120d1be88eba30d7a7261ff82026d8c5515 6648314171a84b35 0 02 05 d12af507b4ac781a17a6745ff8da8d793ef78df2e2fac085a8b1623197914ece eeab7379034e44aa 1

και το παιχνίδι ξεκινά

0 02 05 0bdd0d3273474529782959109aba348ef9202910012dcca856711391e2544264 c0463541633a9afc 0 02 05 0be98801248636c96af440c47156e80344b07305b77413d9470beb60c26b9512 46b637a06fb2aa4f 0 02 05 2ac8a490c6a5e571f1b52023ed0bb61514b76208cea638538016847cee985295 bfda18ca655df3eb 0 02 05 735ab6753318400c1db5f5e234e20e7a72485177cd0a56094a31e77758652edc 463c66172597e175 0 02 05 da52db0b6021a54ee244a0c74324bbc34b3e3347d3568574551e1eb2faa0160f 5ca091bb8a1aabe7 1 0 02 05 ea6646d02c0354d4e2fbb9d4e0f3f0444aa831ea8ab3de3c2d27203142295456 c01bfed655abed05 1

6ο Εργαστήριο: «Οι κατάσΚΟ(Κ)ποι του δρόμου»

 

Περίπατος στη γειτονιά του σχολείου. Οργανώνουμε περίπατο στην περιοχή του σχολείου με σκοπό την παρατήρηση, την καταγραφή και τη φωτογράφηση πινακίδων, φαναριών, διαβάσεων, πεζοδρομίων.

Επισκεπτόμαστε την πλησιέστερη διασταύρωση στο σχολείο στην οποία μπορούμε να συναντήσουμε, τις πινακίδες σήμανσης αλλά και διαγραμμίσεις.

Τα ερωτήματα που προκύπτουν είναι πολλά:

-Είναι εύκολο να κινείσαι πεζός και να έρχεσαι
στο σχολείο;
-Υπάρχει μέριμνα να μπορείς να έρχεσαι με το ποδήλατο;
– Υπάρχει μέριμνα να μπορούν να έρχονται άτομα με ειδικές
ικανότητες;

0 02 05 b288051e3fa5f543bcb6f5e177721e22a6b43ca46914cf6bb716836aacb7d7d3 6830fe66b31a5cd0 0 02 05 a16089020e5c6e48ce4140ecfba825d935dabc39b759ea9d564b67863c5fcbdf b353f0de8a2c916b 0 02 05 8c1790302a5e1d1a0e3314cef7a810df0622ecda41c3cb8bca97cabca94d3151 29af7587a012ad1d 0 02 05 7e08ff810f0d92a1e1df23784dcf06cc53a754a909ef22db5b9bc123aba0e86e 170139e33b748de4 0 02 05 a9ac2f0688906dccd6480d6cf9a63e7da3f5c73bb442e1fa850d9d54da7d084d efbbaaebee290ea3 0 02 05 305654ab8e7d61a65504e89eaf832eb1db8b047a5ce5dd42247259621febac77 f6d1e9049a3cc391 0 02 05 fc75e0275fcc154b6fb051b14dcdb5387cdf4262d6e6f1371d993d1836427281 9c4dccc518b0c579 1 b3c30212 1068 47ba ba59 453fa6fd7892f0fa3ea9 5105 4fd4 b677 a6ba1b81a9dfΕπιστρέφοντας στο σχολείο αξιολογούμε τον περίπατό μας και τις παρατηρήσεις μας και επεξεργαζόμαστε τα συμπεράσματά μας. Κάνουμε την καταγραφή τους.

Στη συνέχεια ζητάμε από τα παιδιά να γίνουν εξερευνητές των δρόμων και με τη συνεργασία των γονιών να φωτογραφίσουν ή να  ζωγραφίσουν τα σήματα κυκλοφορίας που συναντάνε στην διαδρομή από το σπίτι για το σχολείο μας.

20250219 074036 20250219 074136

Ποια σήματα θα έπρεπε να υπάρχουν στον ΚΟΚ και δεν υπάρχουν;

Φτιάχνουμε το σήμα της φαντασίας μας που θεωρούμε ότι λείπει από τον ΚΟΚ αλλά εμείς το θεωρούμε αναγκαίο. Θα χρησιμοποιήσουμε το κατάλληλο χρώμα και σχήμα για να δηλώσουμε το μήνυμα που θέλουμε να περάσουμε.

20250219 074306 1 20250219 074354 1

7ο Εργαστήριο: Αξιολογώ

Από όλη τη διαδικασία που ακολουθήσαμε, θέλουμε να ευαισθητοποιήσουμε τόσο τους γονείς αλλά και την ευρύτερη κοινότητα για να ακολουθούν τους κανόνες κυκλοφοριακής αγωγής και να καταλάβουν την σπουδαιότητά τους. Θέλουμε να τους επισημάνουμε τις τυχόν παραλείψεις στο θέμα της κυκλοφοριακής ασφάλειας που έχουμε εμείς ανακαλύψει.

Γι΄αυτό  χωριστήκαμε σε ομάδες και συνθέσαμε μία αφίσα με μηνύματα που αποφάσισαν τα παιδιά ότι είναι σημαντικά και πρέπει να τα διαβάσουν όλοι.

20250211 132118  6bf4701a dcd2 445b bec8 271282d9ea11

ΣΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΣΧΗΜΑΤΑ

Μετά από τόσα σήματα που μελετήσαμε και κατασκευάσαμε πού θα βρισκόταν καλύτερη ευκαιρία να δούμε και τα γεωμετρικά σχήματα.

Να οι πρώτες σχηματοεικόνες….

20250219 124521 20250219 124433

και φυσικά τα γεωμετρικά στερεά

20250219 124654 20250219 124713 20250219 124752 20250219 124616

δύσκολο, αλλά το καταφέραμε….

 

“Μαθαίνοντας να βάζω όρια στο παιδί μου”

Με χαρά δεχτήκαμε την πρόσκληση του συλλόγου διδασκόντων του όμορου 6ου Νηπιαγωγείου να συμμετέχουμε κι εμείς στην ενημερωτική συνάντηση για τους γονείς  με τίτλο “Μαθαίνοντας να βάζω όρια στο παιδί μου” με τον Κωνσταντίνου Ε. που θα γίνει την Πέμπτη 27 Φεβρουαρίου 2025 ώρα 17:30 στον χώρο του 6ου Νηπιαγωγείου στην οδό Μενελάου 74. 

Είμαστε πεπεισμένοι οτι το θέμα των ορίων και της οριοθέτησης στις σχέσεις μας με τα παιδιά και την διαχείριση των συμπεριφορών τους, όσο και αν το θεωρούμε λυμένο , πολλές φορές στην καθημερινότητα,  μας βρίσκει απροετοίμαστους ή χαλαρούς και είναι αναγκαίο να επαναξιολογούμε και να επαναπροσδιοριζόμαστε σε σχέση με αυτό ως άτομα και ως γονείς. Ο Κος Κωνσταντίνου, ο επιστημονικός υπεύθυνος του Κέντρου ΗΛΙΟΣ , ως πολύ καλός και αγαπητός συνεργάτης με τα σχολεία μας και τους γονείς των μαθητών μας εδώ και πολλά χρόνια, είναι ο καταλληλότερος να μας καθοδηγήσει στο πώς να είμαστε συνεπείς και αποτελεσματικοί σε αυτά τα …ρευστά και απροσδιόριστα και …φευγάτα όρια …ή στο πως να βάζουμε τις κόκκινες γραμμές… που πολύ συχνά ακούμε !

Καλούμε όλους τους γονείς των μαθητών μας  να παρακολουθήσουν την ενημερωτική συνάντηση!

Πέμπτη 27 Φεβρουαρίου 2025 ώρα 17:30, Μενελάου 74. 



Λήψη αρχείου

 

Παίζοντας με το φως… γνωρίζουμε τις 4 εποχές!

Σήμερα στο νηπιαγωγείο μας ήρθε η  κ. Πέννυ Χατζηευστρατίου Μιχελινάκη ,για να μας βοηθήσει να γνωρίσουμε καλύτερα τις 4 εποχές με ένα τρόπο αλλιώτικο!!! Με τη βοήθεια του φωτός !

d68c5569 87d0 4767 84d4 b25a4e35185b

Αφού πρώτα μιλήσαμε για τον χειμώνα και το παγωμένο χιόνι που σκεπάζει τα πάντα στη συνέχεια γίναμε χιονονιφάδες και χορέψαμε πέφτοντας από το ουρανό!

1c3acede afea 4cba af74 151679674729 1c3acede afea 4cba af74 151679674729 1 ad55d153 8503 49d3 8014 3701f9d85d8e

Ο ήλιος ζέστανε τα λουλούδια  και φώτισε με διάφορους τρόπους τα ζώα , παίζοντας με τις σκιές τους !!

051e18b6 a282 4a56 bc2d dccb410ae9a9 39bd755f 4c58 4ca2 8544 9e64eca072bf 1580d2d5 b9f3 4c8f 8365 04421ba4a4a3

Ο ήλιος έγινε πιο λαμπερός , οι πάγοι έλιωσαν και η άνοιξη διαδέχτηκε τον χειμώνα !

39bd755f 4c58 4ca2 8544 9e64eca072bf 051e18b6 a282 4a56 bc2d dccb410ae9a9 1c3acede afea 4cba af74 151679674729 1

Να και το φθινόπωρο με την βροχή του !

903f8809 ff14 468c aaeb 05a7af57ef38                   b1c33338 ae14 4889 b222 0e92ecb1cdd2

Και φυσικά μετά τη βροχή ένα χρωματιστό ουράνιο τόξο μας περιμένει να παίξουμε μαζί του !!

b001cbdd 4357 43fe 9a40 89d878ed486d 886b80d9 0d72 4e54 8a33 3604ab346e25 22198711 f432 46f3 9816 a7aea8e02ab3 11b4f31f 64a2 4235 a2bd f334ae8dd498 1 11b4f31f 64a2 4235 a2bd f334ae8dd498 90cfc5fb 1ec7 403b b50c 8ff4ff050116 aad9b5bc abb7 48b7 bf6a 7bec9938d322

Ευχαριστούμε πολύ την κ. Πέννυ για την πολύ όμορφη εκπαιδευτική  δράση της ,καθώς και για το βιβλίο της που μας χάρισε !

αρχείο λήψης 5

Σχέδιο Δράσης 2024-2025: “Μεγαλώνω-μεγαλώνω και προς το Δημοτικό Σχολείο τα φτερά μου απλώνω!!!”



Λήψη αρχείου