«Γίνομαι συγγραφέας και εικονογράφος»: μία σύμπραξη φιλαναγνωσίας μεταξύ του 4ου και του 3ου Δ.Σ. Σπάρτης.

IMG 20250409 125456 074

Στα πλαίσια της εσωτερικής αξιολόγησης του 4ου Δημοτικού Σχολείου Σπάρτης για το τρέχον σχολικό έτος, η ομάδα σχεδίου δράσης που επιμελείται της ανανέωσης και του εμπλουτισμού της σχολικής μας ιστοσελίδας επέλεξε να ασχοληθεί δημιουργικά και με την έννοια της φιλαναγνωσίας. Ο συντονιστής της δραστηριότητας, κ. Γεώργιος Πασταρματζής (εκπαιδευτικός Αγγλικής Γλώσσας), σε συνεργασία με τη Διευθύντρια της σχολικής μας μονάδας και Υπεύθυνη της οικείας Βιβλιοθήκης, κ. Ξένια Γεωργουσοπούλου, επέλεξαν να αναδείξουν ευφάνταστα την «Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου» που γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 2 Απριλίου (την επέτειο γέννησης του μεγάλου Δανού συγγραφέα παιδικών παραμυθιών, Χανς Κρίστιαν Άντερσεν).

Η παιδική λογοτεχνία παραμένει βασικό συστατικό του ισχυρού δεσμού μεταξύ γονέα ή εκπαιδευτικού και παιδιού, ένας τόπος συνάντησης ενήλικης και παιδικής φαντασίας. Ένα καλό παιδικό βιβλίο ποτέ δεν απευθύνεται μονάχα σε παιδιά. Οι ωραιότερες ιστορίες που γράφτηκαν ποτέ με βασικό παραλήπτη την παιδική αθωότητα, φροντίζουν πάντα να μιλούν και στα «παιδιά» που μεγάλωσαν, άλλα λιγότερο και άλλα περισσότερο. Ωστόσο, φέτος κινηθήκαμε εναλλακτικά και αντιστρέψαμε τους ρόλους: τα παιδιά μετατρέπονται σε συγγραφείς και εικονογράφους των ιστοριών τους, των κειμένων που τα ίδια δημιούργησαν και με μεράκι μοιράστηκαν μεταξύ τους.

Με γνώμονα τα παραπάνω, οι μαθητές και μαθήτριες των δύο τμημάτων της Δ’ τάξης του σχολείου μας συνέγραψαν σύντομες ιστορίες με γενικό τίτλο «Ένα βιβλίο (με) ταξιδεύει!» μέσα από ένα ειδικό φύλλο εργασίας για την περίσταση αυτή. Προηγήθηκαν σχετικές συζητήσεις, προβολή οπτικοακουστικού υλικού και ανάγνωση διαφόρων κειμενικών ειδών προκειμένου να τονισθεί η αξία του ποιοτικού βιβλίου. Ωστόσο, ένα παιδικό βιβλίο στηρίζεται αναμφισβήτητα και στην εξαιρετική εικονογράφηση που αναδεικνύει τις αρετές της σωστής ανάγνωσης και ανανεώνει το ενδιαφέρον του παιδιού προς αυτό.

Επομένως, ήρθαμε σε επαφή με την κ. Παναγιώτα Ηλιοπούλου (εκπαιδευτικός Γαλλικής Γλώσσας και Υπεύθυνη της Σχολικής Βιβλιοθήκης του 3ου Δ.Σ. Σπάρτης) προκειμένου να συμβάλλει στην προσπάθειά μας και να τονιστεί επιπρόσθετα η συνεργατικότητα και σε αυτόν τον τομέα εντός σχολικού πλαισίου λειτουργίας. Οι μαθητές και μαθήτριες της Δ’ τάξης του συνεργαζόμενου σχολείου της πόλης μας διάβασαν προσεκτικά τη συλλογή των ιστοριών που τους στείλαμε και ανταποκρίθηκαν θετικά μέσω της εικονογράφησής της. Δουλεύοντας σε ζεύγη ή μικρές ομάδες σε φύλλα εργασίας, εκφράστηκαν εικαστικά και συμπλήρωσαν άρτια τις συγγραφικές μας ανησυχίες, έχοντας και οι ίδιοι/ίδιες κατάλληλα προετοιμαστεί εντός τάξης σχετικά με τη συγκεκριμένη πολυσήμαντη ημέρα.

Οι κοινές αλληλένδετες απόπειρες των μαθητών και μαθητριών της ίδιας ηλικίας δύο όμορων σχολικών μονάδων της Σπάρτης απέφεραν καρπούς με χροιά λογοτεχνική: ένα συνεργατικό ηλεκτρονικό βιβλίο που μπορείτε εύκολα να ξεφυλλίσετε πατώντας τον ακόλουθο υπερσύνδεσμο

https://www.flipbookpdf.net/web/site/4e39b89988ddd15f6600c7302bf93b68f22a03b0202504.pdf.html#page/1

και το οποίο εμπεριέχει την θαυμάσια πρωτότυπη συλλογή των εικονογραφημένων ιστοριών των νεαρών δημιουργών.

Ως επιστέγασμα της όλης παιδευτικής δραστηριότητας, το ψηφιακό βιβλίο διαμοιράστηκε μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στις οικογένειες των μαθητών/τριών και επιπλέον δόθηκε σε κάθε παιδί ένα δίπλωμα συγχαρητηρίων για την εξαίρετη συμμετοχή τους όπως και ένα έντυπο με QR-codes, όπου εμπεριέχονται ψηφιακές δραστηριότητες (παζλ & λεξιλογικά παιχνίδια) που σχετίζονται με τα περιεχόμενα των ιστοριών και θα ψυχαγωγήσουν περαιτέρω τους «συγγραφείς» και «εικονογράφους» μας! Οι σχετικοί ενεργοί σύνδεσμοι ακολουθούν στο τέλος της ανάρτησης αυτής. Επίσης, αναγνώστηκαν οι ιστορίες σε συμμαθητές και συμμαθήτριες στην ψηφιακή τους εκδοχή και στη συνέχεια -εν συντομία- παρουσιάστηκαν στην πράξη και οι νέοι ψηφιακοί πόροι που σχετίζονται με την εν λόγω συλλογή μαθητικών γραπτών.

Ευχαριστούμε ιδιαίτερα τους νεαρούς/ές μαθητές και μαθήτριες των δύο σχολείων για τη συνεισφορά τους καθώς και τους/τις συναδέλφους εκπαιδευτικούς και στις δύο σχολικές μονάδες που συνέβαλαν στην όλη δράση τροποποιώντας το ωρολόγιο πρόγραμμα κατά περίπτωση και παραχωρώντας διδακτικό χρόνο, όπου χρειάστηκε. Καθώς εορτάσαμε αυτή την ημέρα ευαισθητοποίησης, ας αναγνωρίσουμε την ανεκτίμητη συνεισφορά των παιδικών βιβλίων στη διαμόρφωση των μελλοντικών γενεών. Οφείλουμε να προσφέρουμε στα παιδιά το πολύτιμο δώρο της αληθινής ανάγνωσης, «ανοίγοντας παράθυρα» σε νέους κόσμους και προσφέροντάς τους τα εργαλεία για να χτίσουν ένα φωτεινότερο μέλλον …

0afabc60 5a38 465f 9281 47c2719ba61f cfbec54a 96ab 48b4 9756 d1bc64b52e17 IMG 20250409 091420 242 IMG 20250409 125456 074

IMG 20250409 125642 124 IMG 20250409 125927 337 Diploma  QRsAuthor artistCover

20250321 114730 1 20250321 114855 1 20250321 114836 1 20250321 114747 1 20250326 093028 20250326 110629 20250326 110638 20250326 110642 20250326 110645 20250409 093753 20250409 100842 20250409 162906

IMG 20250411 090837 231 IMG 20250411 091220 936 IMG 20250411 091709 171 IMG 20250411 091952 520 IMG 20250411 092107 210 IMG 20250411 092219 248 IMG 20250411 092352 616 IMG 20250411 092456 040 IMG 20250411 092544 508 IMG 20250411 092620 871 IMG 20250411 092704 619 IMG 20250411 092821 809 IMG 20250411 092950 342 IMG 20250411 093013 123 IMG 20250411 093044 764 IMG 20250411 093132 932  IMG 20250411 093847 282 IMG 20250411 094006 634

IMG 20250411 093316 570



Λήψη αρχείου

Αφήστε μια απάντηση