Έχοντας ως διαρκή παρακαταθήκη στη σχολική μας μονάδα την πεποίθηση ότι η καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας και η ευρύτερη αγάπη προς το βιβλίο αποτελούν απαραίτητη συνιστώσα της καθημερινότητας στο σχολικό περιβάλλον, αποφασίσαμε να δράσουμε εορταστικά και δημιουργικά αναφορικά με τον αναβαθμισμένο ρόλο της Βιβλιοθήκης του 4ου Δ.Σ. Σπάρτης.
https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=1473e65d249e
Πιο συγκεκριμένα, με την υποστήριξη της Διευθύντριας, κ. Πολυξένης Γεωργουσοπούλου, ως Υπεύθυνης της Σχολικής Βιβλιοθήκης με την ονομασία “Βιβλιοχώρα”, η ομάδα των παρακάτω εκπαιδευτικών που εμπλέκονται στην διαδικασία για τον εμπλουτισμό της ιστοσελίδας μας συνεργάστηκε μεθοδικά. Στις αρχές Δεκεμβρίου, υλοποιήθηκαν τα ακόλουθα εντός του εργαστηρίου πληροφορικής του σχολείου -που λειτουργεί και ως δανειστική βιβλιοθήκη- η οποία διακοσμήθηκε γιορτινά για την περίσταση:
- Η δασκάλα της Δ1 τάξης, κ. Αικατερίνη Λάσκαρη, ανάγνωσε στους/στις μαθητές/τριες του τμήματος της, το παγκοσμίως γνωστό παραμύθι του Δανού συγγραφέα Χανς Κρίστιαν Άντερσεν «Το κοριτσάκι με τα σπίρτα». Τα πολλαπλά ανθρωπιστικά στοιχεία, η φανταστική πλοκή και η τραγική εξέλιξη της υπόθεσης με φόντο την εορταστική ατμόσφαιρα των εορτών των Χριστουγέννων συγκίνησε το νεαρό αναγνωστικό κοινό. Ακολούθησε διάλογος και αναστοχασμός του μηνυμάτων που αναδείχθηκαν και οι μαθητές/τριες αποτύπωσαν εικαστικά τις εντυπώσεις τους σε ένα ειδικό φύλλο εργασίας
τα οποία στη συνέχεια έλαβαν τη μορφή ψηφιακού άλμπουμ (πατήστε εδώ για να το δείτε).
- Μετέπειτα, η δασκάλα της Γ’ τάξης, κ. Ιωάννα Αναγνωστοπούλου, έκανε μία εισαγωγική παρουσίαση βασικών εννοιών για τα Ελληνικά Χριστούγεννα και την ιστορία τους. Ακολούθησε επιλεγμένη προβολή οπτικοακουστικού υλικού σε 3 μέρη («To Χριστουγεννιάτικο Αλφάβητο», «Η Ιστορία της Γέννησης», «Λεξιλόγιο Εθίμων των Εορτών»), συζήτηση, μοίρασμα αναμνήσεων και εμπειριών. Η δράση ολοκληρώθηκε με το παρακάτω φύλλο εργασίας που συμπληρώνει άρτια τα παραπάνω και βοηθά κατάλληλα στη γνωστική αφομοίωση των λεξιλογικών στοιχείων.
- Ο καθηγητής Αγγλικής Γλώσσας, κ. Γεώργιος Πασταρματζής, συνεργάστηκε και με τα δύο τμήματα της Δ’ τάξης προκειμένου να ολοκληρωθεί αυτό το διαθεματικό παζλ στοχευμένων δραστηριοτήτων. Παίρνοντας αφορμή από αντίστοιχη ενότητα του σχολικού βιβλίου με εορταστικό περιεχόμενο, ο εκπαιδευτικός επέλεξε να δημιουργήσει έναν ψηφιακό πίνακα με συγκεντρωμένο πολυμεσικό υλικό στα Αγγλικά όπου κάθε παιδί έχει τη δυνατότητα να επιλέξει τη σειρά υλοποίησης και τον χρόνο που θα αφιερώσει σε κάθε μικρο-δραστηριότητα ως περαιτέρω εξάσκηση στο σπίτι αφού δοκιμαστεί στο σχολείο νωρίτερα. Μέσω του βιντεοπροβολέα, λοιπόν, αφού επαναλάβαμε το σχετιζόμενο Αγγλόφωνο γιορτινό λεξιλόγιο σε εικόνες, δοκιμάσαμε τα παζλ στον υπολογιστή, επιλύσαμε ψηφιακές ακουστικές ασκήσεις καθώς και ασκήσεις συντονισμού-συλλαβισμού, ζωγραφίσαμε στην οθόνη, ακούσαμε ευχάριστα τραγούδια, παρακολουθήσαμε γιορτινά έθιμα και συνήθειες των Βρετανών και προσπαθήσαμε να κάνουμε παντομίμα ορισμένα γνώριμα Χριστουγεννιάτικα ακούσματα.
Όλο το παραπάνω υλικό, φυσικά, διαμοιράστηκε μέσω QR-codes και ηλεκτρονικό ταχυδρομείο στις οικογένειες των μαθητών/τριών (με κλικ ΕΔΩ μπορείτε να το εξερευνήσετε)
και στην πράξη –ως κοινό συμπέρασμα- συνειδητοποιήσαμε ότι η σχολική μας βιβλιοθήκη δύναται να αποτελέσει ουσιαστικά -και όχι περιοριστικά στην χρονική γιορτινή περίοδο που διανύουμε- έναν χώρο με δυνατότητες διασκέδασης, μελέτης, νέων γνώσεων, παιχνιδιού και καλλιτεχνικής έκφρασης για όλους/όλες που αγαπούν την εμπειρία της ανάγνωσης ενός ποιοτικού βιβλίου σε κάθε ηλικία και γλώσσα …