«Προσανατολίζομαι στη γειτονιά μου»: μία βιωματική δράση της Β’ τάξης.

3

Τι είναι ακριβώς ο προσανατολισμός;
Από πού βγαίνει ο ήλιος κάθε πρωί;
Ποια είναι τα τέσσερα σημεία του ορίζοντα;
Πώς μας βοηθάνε οι ιεροί ναοί για να εντοπίζουμε την Ανατολή;

Αυτές και άλλες πολλές ερωτήσεις προσπάθησαν έμπρακτα να επιλύσουν οι μαθητές και μαθήτριες της Β’ τάξης του 4ου Δημοτικού Σχολείου Σπάρτης με την υποστήριξη της δασκάλας τους, κ. Σβετλάνα Τσαλλάγκοβα.

Με απλές βιωματικές δραστηριότητες, βήμα προς βήμα, ξετυλίξαμε σταδιακά την έννοια του προσανατολισμού και βρήκαμε τις απαντήσεις στα ποικίλα ερωτήματά μας. Αρχικά, βγήκαμε από την αίθουσα διδασκαλίας και μέσα στο προαύλιο του σχολείου καταφέραμε να προσανατολιστούμε σε γνώριμο περιβάλλον. Στη συνέχεια, προχωρήσαμε σε έναν εκπαιδευτικό περίπατο διάρκειας μίας ώρας την Τρίτη 5 Νοεμβρίου 2024 στην ευρύτερη γειτονιά της σχολικής μας μονάδας και δημιουργήσαμε από κοινού έναν ιδιότυπο χάρτη της «εξερεύνησής» μας. Οι ονομασίες των δρόμων, οι πινακίδες, οι διαβάσεις, τα κεντρικά κτίρια που συναντήσαμε και τα υπόλοιπα συναφή τοπόσημα κυριάρχησαν στην περιήγησή μας. Επομένως, η διαδρομή με τα πόδια μέχρι το Αρχαιολογικό Μουσείο και η επιστροφή πραγματοποιήθηκαν με κέφι και ενθουσιασμό για τους νεαρούς/ές μαθητές/τριες.

Ως επίλογο της διδακτικής αυτής δραστηριότητας, συζητήσαμε μετέπειτα εντός τάξης τις εντυπώσεις μας και στο σχολικό εργαστήριο πληροφορικής ψυχαγωγηθήκαμε με ηλεκτρονικά πάζλ

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=1f0cfe1ecce8

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=07d12abe90cb

και ψηφιακά παιχνίδια

https://learningapps.org/display?v=p35ta8rpn24

που κατάφεραν να ενισχύσουν τη μνήμη μας σχετικά με ό,τι αξιόλογο παρατηρήσαμε και να συμβάλουν στη δημιουργική κατανόηση όσων προηγήθηκαν σε μία εναλλακτική βόλτα σε γειτονιές της Σπάρτης …

1.1 Προσανατολισμός μάθημα στο προαύλιο

2

3

4

5

6

B class activitiespuzzle 3 puzzle 1 puzzle 2map

Αφήστε μια απάντηση